Skocz do zawartości

Mhl_

Pasjonat
  • Postów

    29
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Mhl_

Informacje

  • Imię
    Michał
  • Miasto
    Lublin

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    AVJ
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

848 wyświetleń profilu
  1. Mhl_

    Audi A4 B7 1.8T BFB bierze olej

    W B6 1.8T miałem dokładnie tak samo, podobne ilości szły. Również brak dymienia, ani na zimnym, ani na ciepłym, ani na postoju, z butem w podłodze również nie. Wycieków oczywiście również na pierwszy rzut oka nie było widać, jakieś zapocenia co najwyżej. Przy wymianie napinacza i łańcucha rozrządu zdecydowałem się na wymianę uszczelniaczy zaworowych od góry, bez ściągania głowicy. Skoro już oba wałki były zdjęte to roboty dużo nie zostało by się dostać do uszczelniaczy. Coś tam się niby pobór zmniejszył, ale dalej był znaczny. Dopiero przy następnej wymianie oleju, na podnośniku było widać jak pół auta od spotu było zalane olejem (o dziwo nie widziałem by zostawiał plamy oleju na parkingu, tak samo jak w Twojej sytuacji). Okazało się, że puściły uszczelki w wymienniku ciepła/podstawie filtra oleju. Lało się po bloku i z pędem powietrza szło do tyłu auta. Po ogarnięciu tego, aktualnie po ok. 10k km z poziomu max na bagnecie zostało około 1/3 miarki co jest już raczej akceptowalne moim zdaniem. Oczywiście to nie oznacza, że jest tak też w Twoim przypadku, ale poobserwowałbym przez jakiś czas silnik pod kątem wycieków, jak coś jest i tego nie znalazłeś to z czasem powinno wyjść. Tak po za tym próbę olejową też można zrobić, da to pogląd na sytuację. Możesz spróbować wymienić też olej, skoro lejesz Motula to może na jakiegoś Valvoline, dużej różnicy w jakości tu nie ma bo i jeden i drugi to zwykły HC, a jak nic nie zmieni to przynajmniej zaoszczędzisz kilka groszy. Tym zabiegiem nie wyeliminujesz raczej poboru, ale w moim przypadku Valvo szło mniej niż Castrola. Chodzi tylko o producenta, SAE zostaje to samo. Po ogarnięciu wycieku i uszczelniaczy zalałem polecanego Meguina 5w40.
  2. Kupione w sprawdzonym miejscu, więc raczej mało prawdopodobne :x
  3. Podmieniłem świece zapłonowe i na to wygląda, że w nich leży problem. Na innych świecach problemu nie zauważyłem. Generalnie stare Denso z przebiegiem 30 tys km chodzą lepiej niż nowe NGK PFR6Q (przynajmniej te konkretne sztuki, które mam). Teraz tylko pytanie co kupić, bo jednak moje zaufanie do NGK zostało trochę nadszarpnięte mimo świadomości, że raczej u każdego producenta może trafić się trefny towar od czasu do czasu.
  4. Dzięki za informację, zajmę się też tym. W pierwszej kolejności jednak chciałbym uporać się jakoś z tymi przerwami w zapłonie :x
  5. a co z dv? Coś nie tak w logach? Bo szczerze to niewiele mogę sam wywnioskować z tych logów Szczerze, logi związane z wypadaniem zapłonów z tego co pamiętam robiłem zawsze na zimnym, sprawdzę jeszcze przy najbliższej okazji na rozgrzanym silniku, ale coś mi mówi, że nic to nie zmieni Zazwyczaj na LPG sprawdzam, ale jak patrzyłem jakiś czas temu na benzynie to też były te pojedyncze przerwy w zapłonie Korek podskakuje, odma raczej w porządku bo niedawno była okazja zajrzeć do niej Co do świec, pierwsze kilka dni po wymianie świec miałem dziwne telepawki w aucie, falowanie obrotów sporadyczne, ale tylko na LPG. Uspokoiło się samo, jednak byłem u gazownika i tak. Nic nie wyszło
  6. Cześć! Mam problem z wypadaniem zapłonów w swoim 1.8t AVJ, lecz nie jest to typowe wypadanie, gdzie trzęsie budą i miga check, wręcz przeciwnie, błędu nie ma, na budzie praktycznie tego nie czuć. Widać to natomiast doskonale w vcds - kanał 15 i 16. Podczas normalnej jazdy od czasu do czasu licznik zliczy pojedynczą przerwę w zapłonie, której praktycznie nie da się odczuć na aucie, no ale jednak problem występuje. Wypada na różnych cylindrach - najczęściej 1 i 4. Ogólnie dziwne rzeczy się dzieją, gdy przekładam cewki... Jedna cewka wydawała się podejrzana, więc kupiłem nową. Nową cewkę założyłem na cylinder 1, który miał te przerwy w zapłonie, przeszło to na cylinder 4, postanowiłem więc jeszcze raz przełożyć nową cewkę na cylinder 4, przy czym by wyeliminować ewentualnie niesprawną cewkę z cylindra 4, przełożyłem ją na cylinder 3, na którym nigdy zapłon nie wypadał, a z kolei cewkę z 3 na 1. I tutaj co dziwne, wypadanie przeszło na cylinder 2, w którym nie ruszałem nic. LPG jest, ale problem występuje raczej na obu paliwach Problem zauważyłem po serwisie - nowe oleje, filtry, nowe świece pfr6q (co nie znaczy, że wcześniej nie występował - nie sprawdzałem) Jak wcześniej wspomniałem kupiłem jedną cewkę nową, zamieniałem je miejscami, w międzyczasie też nowy przepływomierz bo stary zaniżał, lecz poprawy brak. Sytuację udało mi się uchwycić na logach, dokładnie w czasie 145.35 (pierwsza kolumna), cylinder 4: https://vaglogs.com/log/015-016-032-2d8fd9de-98dd-43d6-9d2c-acb1a35a31a4 I tutaj, czas 370.52, cylinder 4: https://vaglogs.com/log/014-015-016-8439d334-bb15-4ef6-af75-07ffdc887dc6 Szukając przyczyny tych wypadań jakiś czas temu zrobiłem też komplet logów dynamicznych, na razie na benzynie (po zrobieniu logów auto było u gazownika na delikatnym podregulowaniu, ale skoro logi były robione na benzynie to chyba nic nie zmienia, nie?) https://vaglogs.com/log/002-033-Not-Running-03b75c74-bf28-4d81-a196-b3641223782a https://vaglogs.com/log/003-020-Not-Running-e2907f57-49e4-458f-83a1-092919c1782d https://vaglogs.com/log/115-118-Not-Running-e273f62b-49ea-4d82-a6f6-b6c0ff50a9d1 













 Pytanie jest następujące - co dalej robić, czego się czepić? Może świece trafiły się jakieś felerne? Czy może po prostu olać temat i czekać do momentu aż naprawdę zacznie sypać błędami o wypadaniu zapłonu?
  7. A to nawet chyba wiem o kogo chodzi, dzięki!
  8. Czyli na ten moment mogę to olać, tak? Nie ma ryzyka spotkania tłoka z zaworem? Czytałem o tym, że tak można zrobić, ale jakoś nie mam przekonania. Skoro producent tak zrobił to chyba musi być jakieś uzasadnienie, nie? Widzę, że jesteś z Puław, polecisz kogoś z tych okolic, kto ogarnia takie rzeczy i by mógł wyłączyć tę zmienną fazę? Lublin, Puławy, okolice
  9. Czyli logi w porządku? Jeśli tak to co zrobić z tym błędem? Pokusić się o wymianę napinacza i łańcucha czy olać temat? Istnieje ryzyko przeskoczenia/urwania łańcucha?
  10. Zdradzisz po czym można to wywnioskować? Myślałem, że kolumna, gdzie są wartości ON/OFF odpowiada właśnie za informacje o zmiennej fazie
  11. Dzień dobry, Wyskoczył mi dziś check engine, po podpięciu komputera ukazał mi się taki błąd: 16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake) P0011 - 002 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - Intermittent - MIL ON Readiness: 0000 1000 Z tego co wyczytałem to może chodzić o napinacz łańcucha rozrządu, aczkolwiek żadnych objawów po za typowym, chwilowym "zgrzytem" lub "zachrobotaniem" przy porannym rozruchu nie zauważyłem, falowań obrotów raczej również brak. Dodam, że błąd usunąłem, ale po krótkiej przejażdżce wrócił. Napinacz chyba jeszcze oryginał, nic nie wiem o jego wymianie, autko z 2002 roku, przebieg ~270k km (chociaż w rzeczywistości może być więcej) Co mogę zrobić z tym fantem? Można tak jeszcze pojeździć czy naprawa konieczna na już? Zrobiłem logi dla grup 090 i 093, silnik może nie rozgrzany w stu procentach, ale woda miała 90 stopni, spokojna jazda na LPG oraz postój na biegu jałowym (pliki do pobrania poniżej, lub link bez pobierania) Spokojna jazda VAGLOGS.COM VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs. Pomiar na postoju VAGLOGS.COM VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs. Spokojna jazda Pomiar na postoju
  12. O to chodziło, dzięki bardzo Czyli na to wychodzi, że od ręki mam dostępną tylko wersję z B7 jeszcze bardziej boli, ale jak nie ma wyjścia to trudno to wiem akurat Dzięki za namiary, odezwę się.
  13. Masz jakieś namiary gdzie mogę kupić w fajnej cenie? Czy te 389 zł to ta fajna cena? 😆 A wiesz coś na temat tych numerów? Są jakieś różnice czy wszystkie z tych co podałem będą pasować?
  14. Dzień dobry, Mam problem ze swoim Avantem, mianowicie trzeci stop w klapie bagażnika prawdopodobnie przecieka. Generalnie zaczęło się od tego, że na rolecie nad bagażnikiem po deszczu zaczęły pojawiać się plamy. Tego tzw "rekinka"/anteny na dachu nie mam, więc podejrzanym stało się trzecie światło stopu. Generalnie minimalnie odstaje, widać, że uszczelka jest sparciała. Samo światło, gdy próbuję ruszać nim na boki troszkę się rusza. Generalnie działa, ale chyba konieczna jest wymiana. Moje pytanie, czy warto kupić zamiennik z allegro? Czy lepiej nówka z ASO? A może używka w ładnym stanie? Szczerze do trzeciej opcji jestem sceptycznie nastawiony ze względu na wcześniej wspomnianą uszczelkę. Generalnie w dwóch sklepach, które uchodzą za internetowy sklep ASO znalazłem trzy numery: 8E9945097 8E9945097A 8E9945097B Rozstrzał cenowy od ok. 120 zł do 389 zł. Są jakieś różnice oprócz ceny między tymi modelami? Jak mogę zobaczyć, który numer będzie pasował do mojego auta? Dla zainteresowanych, wcześniej wspomniane sklepy: Katalog produktów > eKatalog | Sklep Motorpol Wrocław MOTORPOLSKLEP.PL Poznaj ofertę sklepu Motorpol Wrocław, znajdź produkty, poznaj ceny, złóż zamówienie. czesci.benepol.pl CZESCI.BENEPOL.PL Z góry dzięki za odpowiedzi.
  15. otóż to! Szczerze to nie spodziewałem się poprawy po wymianie na 5w, myślałem, że w najlepszym wypadku będzie to samo, a tu niespodzianka ale to już takie moje luźne przemyślenia
×
×
  • Dodaj nową pozycję...