Skocz do zawartości

Jose Jalapeno

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Jose Jalapeno

Osiągnięcia Jose Jalapeno

0

Reputacja

  1. Nie bardzo wiem jak im w artykule wyszło, że części i serwis są porównywalne w kosztach. Może jeśli chodzi o samą eksploatację, ale w wypadku awarii to BMW potrafi człowieka puścić w skarpetkach (w każdym razie szybciej niż Audi). Co do samej jazdy i prowadzenia to porównywanie FWD z tylnim napędem jest moim zdaniem trochę bez sensu. Inna technika jazdy, inne zachowanie w zakrętach, inne czucie kierownicy, inne wyważenie wozu itd. itp. Jeśli chodzi o same silniki to ostatnio jeździłem 540i który ma bodajże 286 kucy i nie powiem zryło mi beret. Wystarczyło jednak wjechać w polskie koleiny i poczułem się jakbym jechał wanną z wodą po torze bobslejowym (opony zimowe 235mm). No i jeszcze jedna kwestia to wnętrze. Ta 540 jak była nowa kosztowała pewnie więcej niż moja chata - jest wszystkomająca. Po 10 latach skóra jasna wygląda jak z auta od powodzian a kierownica, mimo że wielofunkcyjna, przypomina mi trochę te z Audi 100 z lat 80 tych. Jakoś te BMKi szybko się w środku degradują i to nawet w tych topowych modelach. P.S. Brałem pod uwagę przy zakupie, ale znaleźć BMKę bez plastikowych dodatków wieśtuningu lub naklejki Pioneer na szybie jest ciężko.
  2. A4 odmówiła mi posługi i musiałem sie dowiedzieć dlaczego. Google => regulamin => rejestracja => wymiana wisko.
  3. Nie mam komputera, więc spalanie jest obarczone granicą błędu. Zbiornik ma 60 litrów a tankuję zawsze po zapaleniu nieszczęsnej pomarańczowej lampki. Między tankowaniem w lato przejeżdżałem około 550 kilometrów z czego max. 200 poza miastem. Mieszkam w Warszawie więc korki nie są mi obce (że tak delikatnie powiem ). Dzisiaj maksymalnie jestem w stanie przejechać 480 - 500 km od tankowania do tankowania. Nie sądzę żeby granica błędu w takiej manualnej kontroli wyniosła więcej niż 1l na 100 przejechanych km. Tutaj opinie innych użytkowników tych aut: http://www.autocentrum.pl/?FF=307&makeid=1&modelid=27&genid=1732696029&filtr=1&engineid=6163&yearfrom=1998&yearto=1999&trybopinii=1 Tyle, że o spalanie tu nie chodzi. Zawsze chciałem komfortu jazdy a spalanie w momencie kiedy się robi około 10 - 15 tys. km rocznie nie jest najważniejsze. slawek k - własnie, zapomniałem napisać że kierownica trzyramienna byłaby lepsza i jak tanio znajdę jakąś ze sprawną poduchą i też obszytą skórą to się zastanowię nad zmianą.
  4. Oto mój samochodzik. Audi A4 Avant w klasycznej wersji z sympatyczną V6 na pokładzie. Zakupiony w maju zeszłego roku przy przebiegu 197k. Generalny porządek z elementami eksplotacyjnymi (łaczniki, stabilizatorów, końcówki drążków, wiskoza, kompletne amorki, płyny, filtry, VAG itd. itp). Dzisiaj 206k i żadnych uwag. Wyposażenie jak dla mnie wystarczające: 4 poduszki, 4 el. szyby, el. lusterka z podgrzewaniem (lewe dzielone), dzielona kanapa, klimatronik, ABS i coś tam jeszcze ale zapomniałem nazwy. Tutaj na felgach 15 cali które zostały zregenerowane i "dochodzą" kresu jako zimówki. Tapicerka jest SZARA a nie błękitna (zdjęcia robione telefonem w średnią pogodę i szybki podbarwiły na zielono). Nie chciałem drewna, ale mam i chyba się z tym pogodzę. Planowane tylko delikatne zmiany. Leflektory łączone (prawdopodobnie FK), felgi 17 cali i białe kierunki boczne. Możliwe przyciemnienie szyb poza przednimi bocznymi ze względów raczej praktycznych. Jeździ się r e w e l a c y j n i e. Moc dostępna już od dość niskich zakresów, zapewniony komfort przyspieszenia na każdym biegu w dowolnych zakresach obrotu (żadnych tam turbodziur). Koszt części zamiennych (mimo, że używam tylko org oraz innych z najwyższej półki (np. Lemforder) mile mnie zaskoczył po przesiadcze z Hondy. Spalanie - cykl mieszany około 11l (w lato na letnich oponach) i około 13l teraz na zimówkach przy niskich temp. Ogólnie po przejechaniu 8 tysi jestem
  5. Nie. Bez urazy głupiś. Nawet nie chodzi o te mandaty, ale naprawdę sfera bezpieczeństwa.
  6. Też poprzednio jeździłem Hondą.
  7. Syntetyk. Chociażby Shell Helix 10 W 40. Jeśli chcesz ostro nim jeździć możesz wlać Shell Helix Ultra Racing 10 W 60, ale ten olej kosztuje 70/80 złotych za litr... Pozdr. Jose
  8. Hehe - wczoraj kumplowi woziłem lodówkę i 4 opony letnie naraz bo mi jakaś zaraza kłódkę rozwiercała w komórce i teraz nawet ja nie mogę tam wejść, więc jeżdżą w bagażniku. Avant to avant - zwłaszcza, że nie przekłada to się na stuki i skrzypy w środku jak w innych markach.
  9. U mnie to była poduszka pod silnikiem. Przy ciasnym zakręcie w lewo słychać takie "chrupnięcie".
  10. Poobserwuj strzałkę poziomu paliwa. Jeśli po wystygnięciu silnika poziom paliwa wg wskazania nagle wzrośnie oznacza to, że paliwo z układu wróciło spowrotem do baku. Mam to samo. Na zimno musze pokręcić dwa razy rozrusznikiem (albo raz dłużej). Mechanik mówi że to wina jakiegoś zaworka który powinien przepuszczać wachę tylko w kierunku silnika i blokować je przed cofaniem po zgaszeniu auta. Nie wiem ile w tym jest sensu bo jestem tylko użytkownikiem nie mechanikiem.
  11. Sprawdź jeszcze wlot powietrza z filtra do silnika. Miałem podobne objawy jak po zmianie filtra powietrza ktoś nie dokręcił zacisku przewodu podającego przefiltrowane powietrze do silnika. Powietrze było zasysane prosto z komory z całym syfem i auto straciło moc oraz nie chciało wchodzić na obroty.
  12. Całkiem niedawno stałem się posiadaczem wspaniałego samochodu o którym traktuje to forum. Witam całą społeczność. Postaram się nauczyć czegoś od posiadaczy i miłośników tego pojazdu oraz wnieść także coś od siebie. Pozdrawiam - Jose.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...