Skocz do zawartości

barek

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O barek

Osiągnięcia barek

0

Reputacja

  1. Witam Mój stary silniczek umarł (zresztą w dziwny sposób - bo aż obudowa się rozsypała i wysunął się wirnik). W końcu kupiłem nowy silniczek Bosch'a. Wymieniłem i zadowolony przystąpiłem do testów. Nacisnąłem spryskiwanie tylnej szyby - Płyn pojawił się na szybie tak jak trzeba na środku pionowo bez zamiatania. Wycieraczka wykonała piękny ruch od prawej do lewej i z powrotem i.... na tym koniec. Pompka od płynu działa tzn słychać że pracuje ale nie podaje płynu na szybę a jak juz to jakby ciśnienia nie miała. Ze starym silnikiem nie było nawet nawet tego. Nie widać żadnych oznak że przewody są trafione - żadnych widocznych wycieków ani zapachu płynu w aucie. Proszę o pomoc barek
  2. Witam Proszę bardzo: http://allegro.pl/item853510147_beta_klucz_do_alternatora_bosch_valeo_33_zeby.html Ja w sklepie motoryzacyjnym w Olsztynie dałem za niego niecałe 27 zł, więc radzę się rozejrzeć u siebie i nie dorabiać kolesi co mają 100% marży. Dodatkowo muszę powiedzieć jeżeli masz alternator BOSCH'a to musisz mieć jeszcze dodatkowo klucz 12 kątny (coś jak TORX tylko dwa razy więcej ramion ma gwiazdka). Ten profil nazywa się XZN rozmiar 10 i to długi bo musisz go włozyć w ten ściągacz BETY - to jest do przytrzymania wirnika, to jest coś takiego http://www.autonarzedzia.com.pl/Katalog/Narzedzia-reczne/klucze-XZN/KplklwpM-11szt-CR-V.html Co do ściągacza łożysk to zależy jaki masz alternator, najlepiej namierzyć sklep gdzie mają takie rzeczy i podjechać z rezebranym altkiem to coś dobierzesz. Przy montażu łożysk drobna porada - jeżeli masz dostęp do opalarki podgrzej lekko wewnętrzną piastę łożyska (tylko delikatnie, ja miałem do dyspozycji opalarkę BETY z elektroniczną regulacją temperatury - nastawa do 100 stopni C) - łozysko samo wpada na oś wirnika bez prasek i innych takich. Pozdrawiam
  3. Witam Zainspirowany opisem wymiany łożysk, wczoraj zabrałem się do mojego alterntora bo już ledwo dyszał. Niestety ja mam alternator Bosch'a i do zdjęcia koła pasowego ze sprzęgiełkiem potrzebny jest specjalny klucz 33 ząbkowy (ale o tym już pisano wcześniej), cena na dzień dzisiejszy to 32-40 zł. Druga sprawa - po wykręceniu śrub mocujących alternator jedna wychodzi bez zastrzeżeń a druga zapiera się o VISCO. Co się nakombinowałem żeby ją wyjąć aż w końcu stwierdziłem, że może trzeba ruszyć cały alternator. I jakież było moje zdziwienie gdy alternator po paru siłowych zabiegach znalazł się w moich dłoniach razem ze śrubą. Okazało się że w tulei przez którą przechodzi śruba mocująca alternator jest specjalne wycięcie, tak więc nie trzeba wyjmować tej śruby. Jak dorwę aparat to dodam zdjęcie.
  4. Witam Oczywiście mogłeś po prostu wyłączyć całość redukując do zera prędkość nawiewu i dlatego masz wygaszony panel. Spróbuj przyciskiem + tym po prawej stronie. Jeżeli to nie pomaga no to niestety awaria. Jeszcze jedno przyszło mi do głowy - skoro auto sprowadzono z włoch to może musi się zaaklimatyzować?? Tylko proszę bez śmiechów na tym forum czytałem że ludzie mieli problemy z klimą gdy autko przymarzło a jak postało w garażu parę godzinek to było ok
  5. Witam Schowek przykręcony jest na 5 śrub (trzy wewnątrz i dwie pod zaślepką z boku deski). Po odkręceniu śrub po lewej masz wsuwki od oświetlenia. No i wyciągasz całość. I widzisz w pełnej okazałości wentylator. W jego dolnej części znajdują się dwa styki opisane zresztą. Z własnego doświadczenia pewnie skończyły się szczotki lub problem z komutatorem i skończy się wymianą wentylatora Spróbuj zdecydowanego uderzenia w górną część schowka, może ruszy ale w pewnym momencie i to przestaje pomagać. Powodzenia
  6. barek

    [ALL B5] Problem z dmuchawą

    Witam Na allegro znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/item508785868_wentylator_dmuchawy_audi_a4_seat_vw_t4_nowy.html Dzisiaj próbuję reanimacji silnika dmuchawy, zobaczymy na ile zda to egzamin. Jeśli nie to zostanie kupno nowego No na razie będzie śmigał ale niestety musiałem zasięgnąć pomocy uczonego kolegi :> Jednakże diagnoza ostateczna - wysypuje się komutator - więc docelowo mus kupić nową dmuchawę
  7. barek

    [ALL B5] Problem z dmuchawą

    Witam. Po włączeniu zapłonu słyszę pstryknięcie w okolicy schowka ale nie włącza się dmuchawa. Dopiero gdy okolica schowka zostanie poddana terapii szokowej (puknięcie dwa razy ręką nad schowkiem lub zamaszyste zamknięcie drzwi pasażera) włącza się nawiew i dalej działa jednakże dość głośno i nie z taką mocą jak wcześniej. Ogrzewanie działa normalnie nawet pomimo nie działającego nawiewu. Poczytałem trochę na forum - moja diagnoza problem ze szczotkami. Więc wyjąłem schowek i... niestety na tym się skończyło. Zabrakło mi wiedzy i czasu, żeby wymontować dmuchawę. Proszę o pomoc
  8. A kiedy olej wymieniałeś?? Może już najwyższa pora. Pilnowanie wymian oleju w automacie to podstawa. Podejrzewam że nie unikniesz wizyty u mechanika (tylko dobrego który się zna na automatach, bo jak pojedziesz do "pana Henia" może Cię to kosztować kupę kasy i nerwów) w celu przeczyszczenia/przepłukania całości.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...