Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Skrzynia naprawiona


mechanicalbrother

Rekomendowane odpowiedzi

Audi a4 AVANT 1.9 TDI 1996 rok.

Mam duzy problem ze skrzynia automatyczna, mianowicie :

Gdy silnik jest zimny - w skrzyni dziala tylko bieg wsteczny, po wlaczniu slychac syczenie i przelewanie sie plynu hydraulicznego, auto mocno ciagnie do tylu silnik niemal gasnie gdy przytrzyma sie hamulec. Po wrzuceniu "D" nic sie nie dzieje - auto stoi, skrzynia nie wydaje zadnych odglosow. :blink: :blink: :blink:

a gdy silnik sie nagrzeje , jakies 40-50min. Bieg wsteczny ciagnie nieco slabiej, a po wrzuceniu "D" i dodaniu gazu, kolo 1500-2500 obr/min skrzynia szarpie i wrzuca 1 bieg - auto jedzie, przy zmianie na 2 bieg rowniez szarpie, 3,4 wchodza "normalnie".

Prosze o pomoc w znalezieniu przyczyny - dodam ze nie podolem jeszcze zadnych krokow w celach diagnostycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kiedy olej wymieniałeś?? Może już najwyższa pora. Pilnowanie wymian oleju w automacie to podstawa.

Podejrzewam że nie unikniesz wizyty u mechanika (tylko dobrego który się zna na automatach, bo jak pojedziesz do "pana Henia" może Cię to kosztować kupę kasy i nerwów) w celu przeczyszczenia/przepłukania całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan oleju w skrzyni był poniżej minimum, olej który zlałem ze skrzyni jest czarno-brązowy (niezbyt klarowny) -wygląda na baaardzo przepracowany, nie pływało nic niepokojącego w nim - delikatny pyłek jedynie. (dołączam fotografie)

Dodatkowo, jak podniosłem auto na klockach, przed spuszczeniem oleju. Po włączeniu wstecznego biegu, koła kręcą się, a ze skrzyni wydobywa się hałas (brzmi jak zużyte tryby) , po włączeniu "D", koła zatrzymują się...

http://gallery.filefront.com/ziom5//1133306/[br]Dopisany: 15 Grudzień 2008, 09:48_________________________________________________pozostaje pytanie czy w ogóle warto podjąć próbę ponownie zalania skrzyni olejem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram zdanie Kolegi jarzombek, jak najszybciej do fachowca od skrzyń. Nie widzę tylko sensu tej diagnostyki, usterka ewidentnie mechaniczna. A tak na marginesie Kolego mechanicalbrother, nie wiedziałeś co i w jakim stanie kupujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z opinii wiem ze dobry kolo od aftomata jest w Warszkowie za Sławnem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiedziałem, że skrzynia jest nie sprawna.

Po zmianie oleju objawy nie ustąpiły ... w plecy 2l oleju i filtr - ale sumienie mam czyste.

Demontuje więc skrzynie, ciekawe czy jest sens naprawy tej skrzyni, znalazłem na miejscu skrzynie z gwarancja za 1000zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem , wlałem w sumie prawie 3l , 2l na początku, później uzupełniłem stan.

Zobaczymy co z tego wyjdzie , mam po swojej stronie mechanika z dużym stażem i książkę z audi na temat mojej skrzyni, tak czy tak przewidywałem wymianę skrzyni na inna - nic nie tracę na próbie jej rozbiórki.

[br]Dopisany: 20 Grudzień 2008, 19:52_________________________________________________Skrzynia jest już prawie rozłożona - stanąłem w jednym miejscu , ale mam koncepcje i jutro postaram sie rozebrać ją do końca.

Co zaobserwowałem do tej pory :

Sprzęgła nie wyglądają na spalone ,

Przekładki pomiędzy sprzęgłami noszą ślady przegrzania,

Pompa hydrauliczna wygląda OK,

Porozmawiałem z gościem który zna się bardzo dobrze na automatach - powiedział że to na 100% "tłok FORWARD". jeszcze się do niego nie dokopałem.

http://gallery.filefront.com/ziom5//1138425

http://gallery.filefront.com/ziom5//1138424

http://gallery.filefront.com/ziom5//1138426[br]Dopisany: 22 Grudzień 2008, 21:10_________________________________________________...

Rozebralem skrzynie, wymienilem w niej sprzegla biegu 1-3 razem z przekladkami, tlok "forward" razem a akumulatorem, tlok od "wolnobiegu", komplet pierscieni

Skrzynie zapakowalem do samochodu ... jak auto przestalo przez noc to po odpaleniu i wrzuceniu biegu auto szarpalo i gaslo, po 2-3min juz auto rusza spokojnie do tylu jak nalezy , jednak do przodu zachowuje sie tak jakby mial tylko jeden bieg :blink: . Na plaskim terenie ciągnie do przodu, ale slabo. po dodaniu gazu auto rusza. z podjazdem pod kraweżniki 'z miejsca" nie ma problemu - wciąga wóz przy 1800-2000 obr/min . Ale przyspiesza slabo no i wyglada tak jakby nie bylo 4 biegu, a tak naprawde jakby ruszal z 3 i tak zostawal.

Czy ktos ma jakas koncepcje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, jeżeli masz wrażenie, że auto do przodu jedzie na tylko trójce to prawdopodobnie tak jest- tryb awaryjny. Jeżeli świecą się literki na FIS i wybieraku to na 100% awaryjny. Musisz podłączyć VAG- a i sprawdzić co powoduje wchodzenie skrzyni w tryb awaryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka tygodni temu był u mnie koleś z podobnym problemem

pacjent to audi 80 2.0 66kW, objawy były podobne, czesto nie wchodziła 4-ka

po wyciągnieciu skrzyni okazało sie ze jest od wersji 85kW

auto przerobiono na manuala i po problemie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Devastation, twój post naprawdę dużo wniósł do tematu i pomógł koledzie... naprawił skrzynię, zamontował i teraz na pewno przedrutuje auto na manuala:/ wydaje mi się że nie po to kupił auto i robił tą skrzynkę żeby teraz przerabiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...