mechanicalbrother 0 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Audi a4 AVANT 1.9 TDI 1996 rok. Mam duzy problem ze skrzynia automatyczna, mianowicie : Gdy silnik jest zimny - w skrzyni dziala tylko bieg wsteczny, po wlaczniu slychac syczenie i przelewanie sie plynu hydraulicznego, auto mocno ciagnie do tylu silnik niemal gasnie gdy przytrzyma sie hamulec. Po wrzuceniu "D" nic sie nie dzieje - auto stoi, skrzynia nie wydaje zadnych odglosow. :blink: a gdy silnik sie nagrzeje , jakies 40-50min. Bieg wsteczny ciagnie nieco slabiej, a po wrzuceniu "D" i dodaniu gazu, kolo 1500-2500 obr/min skrzynia szarpie i wrzuca 1 bieg - auto jedzie, przy zmianie na 2 bieg rowniez szarpie, 3,4 wchodza "normalnie". Prosze o pomoc w znalezieniu przyczyny - dodam ze nie podolem jeszcze zadnych krokow w celach diagnostycznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ynterprajs 0 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 moze stan oleju trzeba sprawdzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barek 0 Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 A kiedy olej wymieniałeś?? Może już najwyższa pora. Pilnowanie wymian oleju w automacie to podstawa. Podejrzewam że nie unikniesz wizyty u mechanika (tylko dobrego który się zna na automatach, bo jak pojedziesz do "pana Henia" może Cię to kosztować kupę kasy i nerwów) w celu przeczyszczenia/przepłukania całości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanicalbrother 0 Opublikowano 11 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 Auto dopiero kupiłem. Takie sa objawy. Sproboje dziś wymienić olej i zobaczę czy będzie poprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel_majki 19 Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 Wymiana oleju nie pomoże, do mechanika. Na 90% albo coś się posypalo w środku, albo konwerter padł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarzombek 0 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Miałem takie same objawy sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji koszt 900zł i skrzynia cała do kapitalki lub używana ja mam to za sobą . Skrzynia kapitalny remont Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanicalbrother 0 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Stan oleju w skrzyni był poniżej minimum, olej który zlałem ze skrzyni jest czarno-brązowy (niezbyt klarowny) -wygląda na baaardzo przepracowany, nie pływało nic niepokojącego w nim - delikatny pyłek jedynie. (dołączam fotografie) Dodatkowo, jak podniosłem auto na klockach, przed spuszczeniem oleju. Po włączeniu wstecznego biegu, koła kręcą się, a ze skrzyni wydobywa się hałas (brzmi jak zużyte tryby) , po włączeniu "D", koła zatrzymują się... http://gallery.filefront.com/ziom5//1133306/[br]Dopisany: 15 Grudzień 2008, 09:48_________________________________________________pozostaje pytanie czy w ogóle warto podjąć próbę ponownie zalania skrzyni olejem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarzombek 0 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Nic to nie da ja też tak kombinowałem i całą skrzynie zrypałem więc jak najszybciej oddaj do dobrego mechanika który naprawia tylko automaty polecam najpierw diagnostykę komputerem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel_majki 19 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Popieram zdanie Kolegi jarzombek, jak najszybciej do fachowca od skrzyń. Nie widzę tylko sensu tej diagnostyki, usterka ewidentnie mechaniczna. A tak na marginesie Kolego mechanicalbrother, nie wiedziałeś co i w jakim stanie kupujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1476 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 z opinii wiem ze dobry kolo od aftomata jest w Warszkowie za Sławnem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanicalbrother 0 Opublikowano 15 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Tak wiedziałem, że skrzynia jest nie sprawna. Po zmianie oleju objawy nie ustąpiły ... w plecy 2l oleju i filtr - ale sumienie mam czyste. Demontuje więc skrzynie, ciekawe czy jest sens naprawy tej skrzyni, znalazłem na miejscu skrzynie z gwarancja za 1000zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarzombek 0 Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 sprawdź czy posiada dobre sprzęgło bo dużo skrzyń sprzedają bez sprzęgła no to zapłacisz trochę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanicalbrother 0 Opublikowano 16 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 W jaki sposób mogę je sprawdzić ? Dziś jeszcze się uparłem i przejechałem autem jakieś 40km , poprawy żadnej po wymianie oleju. Wóz jak nie chciał ruszać tak nie chce dalej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarzombek 0 Opublikowano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 Trzeba rozebrać skrzynie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanicalbrother 0 Opublikowano 18 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 Zdemontowałem skrzynie... Jutro postaram się ją rozebrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas61 0 Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 A poczytałes jak sie wymienia olej no i jak 2 litry wlałes to na pewno nie miała prawa jechać. No i samemu cięzko Ci bedzie coe zrobic , ale uczyc tez trzeba sie na czymś . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanicalbrother 0 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Poczytałem , wlałem w sumie prawie 3l , 2l na początku, później uzupełniłem stan. Zobaczymy co z tego wyjdzie , mam po swojej stronie mechanika z dużym stażem i książkę z audi na temat mojej skrzyni, tak czy tak przewidywałem wymianę skrzyni na inna - nic nie tracę na próbie jej rozbiórki. [br]Dopisany: 20 Grudzień 2008, 19:52_________________________________________________Skrzynia jest już prawie rozłożona - stanąłem w jednym miejscu , ale mam koncepcje i jutro postaram sie rozebrać ją do końca. Co zaobserwowałem do tej pory : Sprzęgła nie wyglądają na spalone , Przekładki pomiędzy sprzęgłami noszą ślady przegrzania, Pompa hydrauliczna wygląda OK, Porozmawiałem z gościem który zna się bardzo dobrze na automatach - powiedział że to na 100% "tłok FORWARD". jeszcze się do niego nie dokopałem. http://gallery.filefront.com/ziom5//1138425 http://gallery.filefront.com/ziom5//1138424 http://gallery.filefront.com/ziom5//1138426[br]Dopisany: 22 Grudzień 2008, 21:10_________________________________________________... Rozebralem skrzynie, wymienilem w niej sprzegla biegu 1-3 razem z przekladkami, tlok "forward" razem a akumulatorem, tlok od "wolnobiegu", komplet pierscieni Skrzynie zapakowalem do samochodu ... jak auto przestalo przez noc to po odpaleniu i wrzuceniu biegu auto szarpalo i gaslo, po 2-3min juz auto rusza spokojnie do tylu jak nalezy , jednak do przodu zachowuje sie tak jakby mial tylko jeden bieg . Na plaskim terenie ciągnie do przodu, ale slabo. po dodaniu gazu auto rusza. z podjazdem pod kraweżniki 'z miejsca" nie ma problemu - wciąga wóz przy 1800-2000 obr/min . Ale przyspiesza slabo no i wyglada tak jakby nie bylo 4 biegu, a tak naprawde jakby ruszal z 3 i tak zostawal. Czy ktos ma jakas koncepcje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel_majki 19 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Kolego, jeżeli masz wrażenie, że auto do przodu jedzie na tylko trójce to prawdopodobnie tak jest- tryb awaryjny. Jeżeli świecą się literki na FIS i wybieraku to na 100% awaryjny. Musisz podłączyć VAG- a i sprawdzić co powoduje wchodzenie skrzyni w tryb awaryjny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1476 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 kilka tygodni temu był u mnie koleś z podobnym problemem pacjent to audi 80 2.0 66kW, objawy były podobne, czesto nie wchodziła 4-ka po wyciągnieciu skrzyni okazało sie ze jest od wersji 85kW auto przerobiono na manuala i po problemie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel_majki 19 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Devastation, twój post naprawdę dużo wniósł do tematu i pomógł koledzie... naprawił skrzynię, zamontował i teraz na pewno przedrutuje auto na manuala:/ wydaje mi się że nie po to kupił auto i robił tą skrzynkę żeby teraz przerabiać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się