Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Skrzynia naprawiona


mechanicalbrother

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie !

Temat mam nadzieje opanowany

Podłączyłem KTS-650 , i odkryłem usterke - skrzynie zlozylem dobrze, jednak podczas montażu sterownika uszkodzilem wiązke elektryczna skrzyni - oddalem do elektronika, on ja polutowal. ale okazalo sie ze nie skutecznie.

Usterka dokładnie pokrywała się z uszkodzeniem wiązki ( zawor nr 4 , i regulator elektro magnetyczny cisnienia ) a skrzynia faktycznie weszla w tryb awaryjny.

zamowilem wiązke w VW ( koszt 450 zl ) wymienie i mam nadziej ze naprawa zakonczy sie sukcesem :)[br]Dopisany: 13 Styczeń 2009, 22:57_________________________________________________Po wymianie wiązki,

skrzynia nie pracuje juz w trybie awaryjnym ... ale , w trybie awaryjnym można było "normalnie ruszyc" z miejsca - wolniej, ale auto ruszalo.

teraz, jak auto jest zimne po włączeniu R - auto szarpie i silnik gasnie , gdy wrzucam D skrzynia kopie ale ciagnie baaardzo slabo - auto nie rusza (chyba ze wciskam gaz do oporu , jakies 4500 obr/min i auto kopie i rusza z 2) , gdy wrzucam 1 auto gdy jest zimne tez szarpie i silnik gasnie. Gdy sie nieco zagrzeje po wrzucenie 1 auto bardzo mocno ciagnie do przodu, tak samo jak na wstecznym. Jak juz sie uda ruszyc i przekroczyc 20km/h po wrzuceniu D skrzynia zmienia bieg na 2 i doslownie za chwile na 3. Przy jakis 70 wrzuca bieg 4. Jednak zdarza sie ze nie wrzuca 3 lub 4 biegu normalnie tylko przy jakis 4000obr/min. Problemem jest rowniez rozłącznie napędu. Na D po zatrzymaniu jakos tam rozłącza napęd ale juz nie załącza z powrotem, należy przelaczyc na 1 zeby ruszyc. Na 1 przy hamowaniu auto bardzo mocno ciagnie do przodu wyglada jakby nie rozłączał napedu.

W skrzyni rejestruje się błąd "Kontrola zmiany biegów" sygnał nie zrozumiały. ( 028C ) - wymieniłem juz czujnik G68 (czujnik predkosci jazdy) błąd da sie skasowac ale za moment rejestruje sie z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może na coś ci się przyda:

Problem skrzyni może byc zwiazany z:

-Tłoczki zawieszające się (zużucie lub zanieczyszczone)

-Uszkodzona taśma,

-Walniety sterownik

Sprzegło homokinetyczne bym sprawdził walnięte moze jest ?

W przypdaku wymiany skrzyni (obyś starą uruchomił) nie zpomnij kupić ją razem ze sterownikiem (ten co jest pod siedzeniem) sama skrzynia mozę nie działać i często pojawiają się oferty tanich skrzyń.

Dla pocieszenia dodam że mnie 7 tyś zł polskich :wallbash::angry: naprawa skrzyni wyniosła ,z wymianą chłodnicy i przewodów do chłodnicy.

Apropo:

1. Jaki typ masz skrzyni ?

Nie wyobrażam sobie składania skrzyni (bo rozebrać to pikuś) bez schematu jeden błąd i pa pa skrzynia robi.

2. Gdy rozebrałeś ją to były jakieś opiłki jak wygledał filtr itp.

Powodzenia....no i oczywiście daj więcej zdjęć......szybsza pomoc.

SZYCHA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem:

tłoki Forward ( główny i akumulator ) oraz tłok od wolnobiegu, komplet pierscieni, sprzegla z przekladkami od 1-3biegu. Taśmę kupiłem nową z AUDI , a co do sterownika to jeszcze go nie sprawdzałem, na dniach jadę do Audi na diagnozę.

Pod pojęciem sprzęgło homokinetyczne co masz na myśli ? konwertor/sprzeglo hydrokinetyczne/wendler ?

Typ skrzyni 01N ( AG4 ) - skrzynie składałem oczywiście zaopatrzony w schematy i dokumentację. wewnątrz skrzyni w sumie nie pływało nic niepokojącego - magnes wybrał bardzo dużo, a na koszach był metaliczny osad który usunąłem. Wypłukałem skrzynie ( w sumie przelalem przez nią 12l oleju i 2 filtry - quaker strak [nie pamietam jak się pisze dokładnie] ATF multi vehicle).

Filtr wyglądał na dosc mocno zuzyty[br]Dopisany: 22 Styczeń 2009, 21:54_________________________________________________U mnie narazie naprawa pochłonęła :

450 zł częsci i filtry

450 zł taśma przewodząca sterownika

12l oleju x 30zł - 360zł

30h mojej pracy :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....no Mechanical....jak tam dzieło.....coś ucichło.....słysząłem, że są już zakłady obstawiane na to czy uda ci sięsamemu naprawić automata :>

Mam nadzieje, że niedługo będzie ogłoszenie wyników.

Pozdr

Szycha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety naprawa utknęła chwilowo w miejscu ;(... Jutro ( PN 2.02.2009 ) Jadę do znajomego w audi, spróbować wydumać co się dzieje. Sprawdzimy czujniki G38 - czujniki prędkości skrzyni.

Narazie objawy są jak opisałem wyżej. . . :( - - - ALE NIE PODDAJE SIĘ JESZCZE ! :evil:

A jakie są prognozy odnośnie zakładów :) ? :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Ci się udać ale kilka podstawowych kryteriów trzeba zachować

1 sterylne warunki

2 zachowac nominały - części i ustawienia

3 jak nie to to elektronika

No i w necie są dostepne filmiki pokazujące rozbieranie , naprawy ASB.

Pozdrawiam i powodzenia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linków nie mam ale jak chcesz to poszukaj na - youtube - kiedyś siedziałem i oglądałem wszystkie fazy demontażu ASB i wbrew pozorom nie takie straszne , no pod warunkiem jak sie wie co do czego .

Kiedy na czasie musze to poszukaci nagrac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna złej pracy : ODNALEZIONA :good: :good: :good: :good: :good:

W Pn podjeżdżam do warsztatu na "płukanie" sterownika - opiłki zablokowały zawór regulujący ciśnienie.

Jeżeli objaw wróci to będzie znaczyło ze sprzęgło hydrokinetyczne jest do regeneracji - czyszczenia.

:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam - Oglądałem to na filmie , to dla zobrazowania dla tych którzy nie wiedzą jak to sie robi

1- odkręcamy i ściągamy miske olejowa od ASB

2- odkrecamy i wyjmujemy wiązkę kabli sterownika ASB

3- odkrecamy i wyjmujemy sterownik ASB

4- wyjmujemy zabezpieczenia i wyjmujemy zawory sterujące

5- cały sterownik myjemy poprzez zanurzenia w cieczy myjacej

6- po dokładnym umyciu i osuszeniu sprawdzamy stan poszczególnych sekcji i przystępujemy do składania pamietajac o idealnej czystości , inaczej nic z tego nie będzie.

Serdecznie wszystkich pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyczyszczeniu sterownika, auto normalnie rusza :good: ,,, ale nie z D... po włączeniu D nic sie nie dzieje... jak załączy sie 1 auto rusza wszystko jest OK, jak sie przełączy po ruszeniu na D juz wszystko jest OK...

Nie mam juz pomysłu o co moze chodzic ... :( ;( :thumbdown:[br]Dopisany: 09 Luty 2009, 15:09_________________________________________________ :good: powrocila nadzieja, zapomnialem cos powiedziec majstrowi,ktory płukał moj sterownik ...... poprawi jutro go im -- powinno byc gites :):):) [br]Dopisany: 09 Luty 2009, 22:12_________________________________________________Dodam jeszcze ciekawostke :) :) :) moze troche nie na temat, ale wesola. Sterownik plukal mi gosc w Gdansku -wiol 100zl (ja jestem z koszalina). Tam woz zawiozlem wczoraj na lawecie Mercedesem 190 2.6 Benzyna z automatem - spalil pod obciazeniem raptem 17l / 100km :evil::blink::shocked:, pusta laweta 10l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... WALKA TRWA, czapki z głów za wytrwałość :hi:

Sprawdzałeś vagiem skrzynię....może warto, jak będą błędy w sterowniku to problem szybciej znajdziesz.

A jak sprawa wygląda z biegiem R?

A co z trybem awaryjnym jest czy go nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsteczyny chodzi juz jak marzenie , tryb awaryjny jak pisałem wcześniej, znikną jak wymieniłem wjaske elektryczne skrzyni (taśmę przewodzącą).

Pozostał tylko problem nie ruszania z "D" , z 1 rusza również normalnie. VAG - podpowiada "kontrola biegów - sygnał niezrozumiały".

Teraz jeszcze wyregulujemy ten "trzpień" ktory wchodził do sterownika (zapomniałem powiedziec gosciowi ktroy prał moj sterownik - ze go zdemontowałem :( ) i mam nadzieje ze będzie dobrze :) - jeszcze w razie "W" zostaje sterownik do wymienienia - koszty rzędu 200-300zl wiec też jak trzeba będzie to się wymieni :).

Jutro / po jutrze bedzie już wszystko jasne i będzie odpowiedź czy można automat naprawić w domu :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeee..... jak cześć zostają po demontażu i montaż to sprawa jasna.... TUNING SKRZYNI, teraz pewnie rusza spiskiem na R :>

Pytanie myślałeś o tym by samemu czyścić sterownik ? (pamiętam pisałeś że był osto rdzawy)

Może tak FOTO i małe podsumowanoko dla kibiców jak założysz trzpień :cool1:

Pozdrawia

SZYCHA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeee..... jak cześć zostają po demontażu i montaż to sprawa jasna.... TUNING SKRZYNI, teraz pewnie rusza spiskiem na R :>

Pytanie myślałeś o tym by samemu czyścić sterownik ? (pamiętam pisałeś że był osto rdzawy)

Może tak FOTO i małe podsumowanoko dla kibiców jak założysz trzpień :cool1:

Pozdrawia

SZYCHA

Szycha --- czesc zdemontowałem ale nie jestem imbecylem - zostala zalozona z powrotem (ale nie została wyregulowana!!!) , bez tego "trzpienia" nie mozna by nic zrobic... czytaj prosze pozostale posty, napisałem ze wszystko jest ok poza ruszaniem z D, Twoje poczucie humoru mnie nie bawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...