Skocz do zawartości

adrian009

Pasjonat
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O adrian009

Osiągnięcia adrian009

0

Reputacja

  1. Dołączam się do pytania: czy ma znaczenie kierunek montażu? Specjalnych znaczników na samych tulejach nie ma ale guma idealnie symetryczna też nie jest...
  2. adrian009

    [B5 AHU] BIODIESEL

    Gdyby biodiesel kosztował 3zł/l (tyle powinien) zapewne inaczej byś na to spoglądał. Na chwile obecną faktycznie nie opłaca się go lać, zużycie paliwa większe, moc minimalnie mniejsza, a różnica w cenie to raptem 20gr, niemniej jako dodatek poprawiający smarność POLECAM.
  3. adrian009

    [B5 AHU] BIODIESEL

    Biodiesel, czyli estry metylowe wyższych kwasów tłuszczowych, mogą być lane do Audi TDI, niezależnie od rodzaju zasilania silnika. Producent dopuszcza ich używanie od rocznika samochodu 1996. Kłopotem jest tu tylko to czy polski biodiesel spełnia wymaganą normę. Póki co jest zbyt mało producentów na rynku by mógł on poważnie konkurować z ON. Mimo wszystko polecam dolewać do zwykłej ropy, chociaż kilka litrów estrów na bak, znacznie poprawiają smarność oleju napędowego.
  4. Sęk w tym że nie ma...zastanawiam się czy fabrycznie mógł być ale ktoś go wymontował...gdzie powinna iść wiązka do świateł przyczepy?
  5. Witam, niedawno w mojej A4 na blacie zapaliła się(suddenly, out of nowhere) kontrolka "kierunkowskazy przyczepy"(to ta zielona): na chwile obecną wyjąłem stamtąd żarówkę bo kolorystycznie zakłócała całokształt. ale jednak chciałbym dociec przyczyn jej zapalenia. Idą do niej dwa przewody, wychodzące oddzielnie z głównej wiązki licznika, i tam też urwał się ślad. Panowie, jakieś pomysły gdzie dalej szukać? Kostka licznika na pewno sprawna. Może jakiś przekaźnik? Pzdr
  6. Mam ten sam rocznik i silnik, a na budzie 172 tys km ... ± 100 tys :>
  7. wszyscy pisali o minusach 1z to 2 małe plusy: silnik nie ma dwumasa i w turbinie nigdy nie zatrzesz kierownic :>
  8. Ustawiałem na rozgrzanym ~80*C silniku, właśnie sprawdziłem wartość: temp płynu 89,1*C, kąt zmienia się od 53 do 57, czyli trochę przyśpieszony. Jak radzicie, ruszać pompę jeszcze raz żeby zmniejszyć kąt do tych 50-54 czy szkoda zachodu dla takiej różnicy? Pzdr
  9. Witam, czy temperatura silnika wpływa na wartość kata, tzn czy przy 50*C powinien być taki sam jak przy 90*C? Wczoraj ruszyłem delikatnie pompę, na prawie rozgrzanym silniku(80*C) do wartości 52-54(po dokręceniu wszystkich śrub), dzisiaj odpaliłem auto i przy temperaturze 45*C wartość ta wynosiła 56-58, nie miałem jeszcze okazji sprawdzić czy przy 90*C znów będzie miała te 52-54. Może jest to oznaka wycierającego się klina pod kołem pasowym? Pozdrawiam
  10. tu masz wartosci dla Twojego silnika: http://www.dieselschrauber.de/Solldaten_6_Zylinder_VE.html Leerlauf=bez obciazenia, bieg jalowy Vollast=stres, czyli wartosci pod obciazeniem problem odpalania na rozgrzanym silniku moze dotyczyc dawki paliwa(rozruchowej) jaka jest ustawiona(mozna zmienic Vag-iem, jednak nie pamietam gdzie). Winne moga byc takze wtryskiwacze, dlatego lej jak najelpsze paliwo ze sprawdzonego zrodla(polecam BP Ultimate, Sheel Extra). Wydaje mi sie ze lepiej jest jesli rano odpalasz i rezrusznik przekreci 2-3 razy i przesmaruje tym uklad niz odpalil od "strzala", moge sie mylic, prosze o wyjasnienia , rozgrzany jednak powienien łapac od razu.
  11. przy jakiej temp silnika mierzone? jesli zimny to takie wskazania to podobno norma
  12. Podepne sie pod temat: statyczny czytamy w 000 poz 2 w Basic Settings? Potem regulacja poprzez luzowanie 3 srub na pompie i delikatne przestawianie kola?
  13. witam serdecznie, bez owijania:) zimny silnik(na dworzu +15), kreci 5-6 razy, czasami troche krocej, czasami dopiero odpala za 2 razem(w zime to samo). Gdy silnik pochodzi kilka minut, odpala szybko,"normalnie". Na logach "prawie" wszystko elegancko(chyba ) dopiero od kilku dni mam VAGa ale troche postow przeczytalem) kąt wtrysku 50(dynamiczny), z ciekawosc zaczalem przegladac kolejne bloki i to co mnie zaskoczylo: Brak odczytu w cyl 4?!? //Ok juz docztalem ze to norma ze nie pokazuje 4 cylindra// Zrobilem jeszcze jednego screena z blokiem 000, ostatni wartosc powinna byc chyba 255 a u mnie jakos tak marnie... Czy moze to byc przyczyna kiespkieg odpalania? Jakies inne sugestie? Statyczny początek w bloku 000 w Basic wynosi 38 czyli troche za wczesny, mozliwe ze to tez wplywa na zle odpalanie? Jeszcze pytanie: gdzie w VAGu sprawdzic mozna temp. czujnika zewnetrznego?(czy dziala poprawnie)? Teraz kwestia błedu: 00801 A/C Refrigerant High Pressure Switch (F118)-Przełącznik wysokiego ciśnienia chłodzącego czy ktoryś z szanownych forumowiczów spotkał sie z tym? Szukalem w etce-nie ma, chyba pozostaje tylko udanie sie do zakładu "poskramiaczy" klimy. Prosilbym o namiary w Warszawie/oklicy Warszawy dobrych "fachowcow":) Z gory dziekuje za jakakolwiek (nie krytyczną ) uwage Pzdr
  14. super pomysl, znaczek musi byc z przezroczystego materialu(cos jak pleksa, a najlepiej poliweglan),mozesz popytac w zkladach robiacych artykuly wlasnie z tych materialow, mozliwe ze za odpowiednia opłata wykonaja Twoj projekt(pewnie bedzie sporo chetnych - w tym ja- na takic znaczek wiec moze bedzie rabcik ) pzdr
  15. TDS ma to do siebie ze szybko sie grzeje co moze w zime jest OK, ale w lato przy 35 C na dworzu moze stac sie klopotem. Moja Jola tez dlugo sie grzeje, dzisiaj zalozylem atrape oslaniajaca troche chlodnice(pod grill), zobaczymy jak bedzie teraz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...