Skocz do zawartości

Mastahkilla

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Mastahkilla

Informacje

  • Imię
    Konrad
  • Miasto
    Toruń

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2009
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CAGC
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Mastahkilla

0

Reputacja

  1. Witam, Mam podobny problem (A4 B5 1.9 AFN 96 rok). Przy okazji wymiany rozrządu wymieniłem pompę wody (SKF), trójnik wraz czujnikiem temperatury (oryginał ASO) i korek zbiorniczka wyrównawczego (oryginał ASO). Po wymianie wszystkiego sprawdzając temperaturę na klimatroniku (kanał 49) temperatura rośnie można powiedzieć w normalnym tempie. Tyle tylko, że niestety rośnie do 98 stopni i waha się w tej okolicy. Górny wąż po rozgrzaniu jest ciepły, dolny niestety zimny. Pomyślałem że termostat nie otwiera dużego obiegu i wymieniłem termostat na nowy (oryginał ASO, stary też był oryginał ASO wymiony jakieś 3 lata temu) Niestety po wymianie termostatu dalej to samo. Z kratek dmucha normalnie ciepłym powietrzem. Dodam, że przed wymianą rozrządu, pompy wody, czujnika temperatury i tych wszystkich rzeczy na klimatroniku temperatura była OK czyli 90 stopni. Dzisiaj podepnę się VAGiem i tam jeszcze sprawdzę temperatury. Macie jakieś pomysły co mogę jeszcze sprawdzić? Możliwe, że nowa pompa wody (SKF) jest uszkodzona?
  2. Witam Mam pytanie. Czy ktoś się orientuje czy te zmieniarki chodzą z radiem Audi Delta CC ?
  3. Tutaj masz trochę o tym - http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=130920.0;highlight=%B3%B1cznik+dolotu W skrócie taniej i trwalej jest kupić ten łącznik choćby w sklepie z częściami do samochodów ciężarowych lub na allegro - wpisz "łącznik silikonowy". Musisz tylko zmierzyć sobie suwmiarką jaką średnicę potrzebujesz (bo nie pamiętam dokładnie) lub iść do sklepu ze starym. Ja w sklepie z częściami do samochodów ciężarowych kupiłem dwa kawałki za ok 12zł, mniej więcej takie - http://allegro.pl/lacznik-silikonowy-prosty-57-mm-6mm-od-estd-i1426187760.html
  4. według książki "Sam Naprawiam... HR Etzold..." amortyzatory z tyłu można wymieniać pojedynczo, a sprężyny trzeba parami.
  5. SPOT GRUPY KUJAWSKO-POMORSKIEJ - 23.01.2011 - PARKING PRZY KRZYŻU POPIEŁUSZKI - GODZ. 16.30 1.Grzechu 2.Damian 3.Krzychu 4.Wiśnia 5.Nowek 6.Majki 7.Reniu (50%) 8.Konrad
  6. Ja się piszę na 100%. Będzie to mój pierwszy raz
  7. ...podjeżdzaj, chetnie Ciebie poznamy. Nie ma czym się denerwować, każdy z nas kiedyś podjechal po raz pierwszy większość z Nas to przechodzi Zapraszamy W takim razie na następnym spocie w Toruniu będę na 100% PW Dzięki za namiary na stację diagnostyczną i zaproszenie na spot.
  8. Witam, Co prawda na forum nie jestem nowo przybyły bo siedzę tu już ponad rok, ale raczej głównie czytam i obserwuję a odzywam się tylko gdy mam coś ciekawego do powiedzenia (co rzadko się zdarza ) Chętnie pojawiłbym się na jakimś spocie w Toruniu, tylko trochę dziwnie, bo przyjadę, Wy wszyscy się znacie a ja nikogo... tymczasem może polecilibyście mi jakąś stację kontroli pojazdów w Toruniu (jestem z Elbląga a tutaj studiuję). Muszę zrobić przegląd, a nie chce mi się dygać po to do Elbląga. Fajnie, gdyby diagnosta był rzetelny, wszystko posprawdzał, ale w razie jakiejś niesprawności wbił przegląd i powiedział, że przydałoby się to naprawić. Wiem, że mam do wymiany któryś z wahaczy, dlatego dobrze gdyby diagnosta powiedział mi który i wbił przegląd. Mam elbląskie blachy więc nie chciałbym trafić na takiego, któremu zaświecą się oczy i będzie na mnie wymuszał żebym coś u niego naprawił.
  9. Witam, Fajna sprawa. Rozumiem więc, że rozwiązanie z bluetooth jest tańsze i szybsze w realizacji. Mam pytanie: Czy jest szansa, że będziesz chętnym modyfikował radyjka w najbliższym czasie (jeśli tak to mniej więcej jakie będą koszty), czy może zrobisz jakieś HOWTO do działu Warsztat - Zrób to sam (o ile ktoś z umiejętnościami posługiwania się lutownicą, zdolnościami manualnymi i podstawowa wiedzą nt. elektroniki dałby radę coś takiego zrobić) ? edit 11.01.2011 Dobra nie było pytania, znalazłem odpowiedź na forum a4 club eu. Dla zainteresowanych wklejam cytat wypowiedzi kolegi august'a: "Opisu wykonania tej przeróbki raczej nie da się zrobić, bo większości na nic się nie zda. Trzeba dysponować odpowiednim sprzętem aby zaprogramować moduł emulujący mechanizm kasety. Jeśli ktoś byłby ostro zainteresowany to można sprawę przemyśleć, ale koszty niskie nie są. Do tego trzeba się podłączyć w kilkanaście miejsc na płycie głównej radia żeby wszystko hulało jak należy. Koszty przeróbki, które poniosłem to ~400-500zł." Pozdrawiam
  10. Ostatnio oglądałem film Boy A - http://www.filmweb.pl/film/Ch%C5%82opiec+A-2007-477273 Jeśli ktoś lubi dramaty to polecam. http://www.youtube.com/watch?v=4VaSQNUt9H4
  11. Witam, Bardzo dziękuję za cenne informacje zawarte w tym temacie, które razem z lekturą książki "Sam naprawiam..." pomogły mi bezproblemowo wymienić termostat i płyn chłodniczy. Ponieważ linki do zdjęć, które były w opisach tu zawartych już chyba nie są aktualne to zrobiłem kilka zdjęć w kluczowych momentach wymiany termostatu w moim wykonaniu. W moim przypadku czyli silnik AFN samochód z sierpnia 96' jest bardzo dobry dostęp do termostatu od dołu czyli wymiana przebiegała według opisu z pierwszego postu kolegi baskecior'a (czyli nie trzeba było się bawić w wyjmowanie czy odkręcanie alternatora) natomiast napełnianie i odpowietrzanie układu przeprowadziłem już według opisu z drugiego postu kolegi adadur'a. Pozwoliłem sobie zrobić krótki opis do wykonanych przeze mnie zdjęć wzorując się na wyżej wymienionych kolegach. Choć starałem się tego unikać to w niektórych miejscach mogło się pojawić kilka sentencji skopiowanych z ich opisów, mam nadzieję, że nie będą mieli mi tego za złe. Do wymiany termostatu użyłem: - krótki śrubokręt płaski, dość szeroki - do zdjęcia osłony pod silnikiem - płaski śrubokręt i jakieś kombinerki lub szczypce do ściągnięcia drutu sprężystego zabezpieczającego dolny wąż przy chłodnicy. - śrubokręt do odkręcenia opaski zaciskowej na plastikowym króćcu termostatu - klucz imbusowy rozmiar 5 do odkręcenia plastikowego króćca od termostatu - miska lub wiadro - koncentrat płynu G12++ i woda demineralizowana, ja rozrabiałem 1:1, 3l koncentratu + 3 litry wody, po wymianie zostało mi ok. 150ml koncentratu (w ASO w Toruniu za butelkę 1,5 litra koncentratu zapłaciłem chyba 33zł) - oczywiście nowy termostat i oring uszczelniający (kupiłem oryginalny w ASO w Toruniu dałem 100 zł za termostat i 6 zł za oring) Czynności /AFN/: 1. Wjeżdżamy na kanał lub jeśli ktoś nie ma możliwości (tak jak ja) można podjechać do jakiejś rampy. Zdjęcia nie mam ale narysowałem obrazek 2. Odkręcamy korek w zbiorniku wyrównawczym. 3. Zdejmujemy dolną osłonę silnika (sześć metalowych wkrętów od dołu i po dwa na stronę plastikowe wkręty znajdujące w przedniej dolnej części nadkola. (w moim przypadku najlepiej sprawdza się tu krótki ale dość szeroki płaski śrubokręt ) 4. Zdejmujemy drut sprężysty zabezpieczający wąż przy dolnym króćcu chłodnicy i ściągami wąż UWAGA zleci płyn !!! (możemy najpierw podważyć płaskim śrubokrętem, później pomóc sobie np. kombinerkami lub szczypcami) Wąż z dolnym króćcem. Drut sprężysty Po zdjęciu węża 5. Ściągamy wąż gumowy z rury plastikowego króćca termostatu - w moim przypadku rura na króćcu była zaciśnięta zwykłą opaską odkręcaną śrubokrętem. Widok króćca termostatu z dalszej perspektywy Widok króćca termostatu wraz z wężem i opaską. 6. Odkręcamy króciec termostatu ( dwa imbusy rozmiar 5) - może polecieć spora ilość płynu, który może być znacznie cieplejszy niż ten z chłodnicy. W moim przypadku jednak po zdjęciu króćca termostat został w bloku silnika trzymany przez uszczelkę przez co blokował płyn znajdujący się w bloku. Jak widać na zdjęciu poniżej stary termostat był ułożony tak, że żeberka termostatu były ustawione w jednej linii ze śrubami trzymającymi króciec. Nie wiem czy ma to znaczenie ale z opisu adadur'a wywnioskowałem, że ma. 7. Wyciągamy oring wraz termostatem. U mnie dopiero w tym momencie poleciał płyn. Tak jak pisali w swoich opisach koledzy nie ma za bardzo możliwości bezpośredniego podłożenia żadnego naczynia, dlatego płyn ściekający po misce olejowej łapałem do miski. 8. Oczyszczamy plastikowy króciec i gniazdo w bloku silnika. 9. Robimy kilka próbnych przymiarek króćca, termostatu i oringu przykładając wszystko do bloku. 10. Ostatecznie montujemy wszystko razem i przykręcamy na dwa imbusy. Tak jak pisałem w pkt. 6 nowy termostat ułożyłem tak samo jak był ułożony stary, czyli żeberka w jednej linii ze śrubami od króćca. 11. Naciągamy węże gumowe przy króćcu termostatu (zabezpieczamy opaską zaciskową) i na dole przy chodnicy (zabezpieczamy drutem sprężystym). 12. Dalej postępowałem według opisu kolegi adadur'a z drugiego postu od punktu 19 (u mnie nie trzeba było wykonywać punktu 18 bo węże przy podszybiu mam na wierzchu, pewnie dopiero w poliftach są ukryte) 13. Na końcu gdy upewniłem się że wszystko jest ok, i nigdzie na króćcach nie wycieka płyn zamontowałem dolną osłonę pod silnik. Na zakończenie napiszę, że na zabieg wymiany termostatu zdecydowałem się ponieważ na trasie przy temp. -4 st. C silnik osiągał max temp. 85 st. C. Po wymianie tak jak powinno być czyli 90 st. C.
  12. rozumiem, dzięki za odpowiedź
×
×
  • Dodaj nową pozycję...