Skocz do zawartości

jakub04

Pasjonat
  • Postów

    80
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O jakub04

Informacje

  • Imię
    Jakub
  • Miasto
    Konin

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    1.2 TFSI
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Przepustnicę jak i pozostałe czujniki oraz podzespoły, które podmieniłem mam z rozbitka anglika,rocznik 1998. Sam silnik wymieniłem 3 lata temu .Miał na blacie 112 tys mil. Przepustnicę przed wymianą tylko wymyłem i odpaliła bez problemów.
  2. Pacjent 1,8 ADR/ bez gazu/ nie odpalał po nagrzaniu, temp.powietrza w ostatnich dniach około 30-34 stopni.Gdy był zimny zero problemów z odpalaniem. Na VAGu zero błędów.Wymieniłem cz.położenia wału korbowego,cz.wałków rozrządu,cz.temperatury płynu chłodzącego,listwę wtryskową z regulatorem ciśnienia paliwa,cewkę zapłonową z kablami,świece i dalej nie odpalał . W końcu wczoraj podmieniłem przepustnicę i nareszcie EUREKA ! Dodam tylko,że przepustnica na VAGu była ok! Zużycie paliwa,przyspieszanie,skład mieszanki, kąt otwarcia- książkowe. W miarę stygnięcia ,przy dłuższym kręceniu rozrusznikiem nieraz załapał i zachowywał się tak jakby nie palił na wszystkie cylindry,skakały obroty i na koniec gasł.
  3. jakub04

    Wyciek oleju

    A może czujnik ciśnienia oleju? Ja właśnie jestem po wymianie w/w czujnika i skończyły się wycieki oleju .
  4. jakub04

    1.8 ADR Problemy z Visco

    Tak ma być!
  5. W 1,8 ADR jest tylko jedna sonda zamontowana na wyjściu kolektora wydechowego/przed katalizatorem/ drugiej nie ma!!!
  6. Ciśnienie na wolnych obrotach biegu jałowego masz za małe! Przyczyny mogą być dwie. Pierwsza to pompa oleju /nie napisałeś jakiej firmy pompę założyłeś? /. Druga to zużyte łożyska wału korbowego. Przerabiałem to w moim ADR / rozszczelnienie na łożyskach wału korbowego i ciśnienie uciekało/wymiana pompy oleju, czyszczenie itp.,itd. nic nie dało/. Remont silnika nie opłacalny.. Po wymianie słupka /anglik/ ciśnienie na wolnych po rozgrzaniu 2 bara i jest wszystko ok.
  7. Olej 10W40 zawiera 60% oleju mineralnego i 40% oleju syntetycznego więc nie ma nim się za bardzo podniecać. Jak już chcesz poprawić pracę silnika i wyciszyć motor to lej dobrej firmy 5W50
  8. jakub04

    ciśnienie na cylindrach?

    Wczoraj mierzyłem w swoim 1,8 ADR przełożonym z anglika.1 cyl.-12,5 / 2 cyl.-12,3 / 3 cyl.-13,0/ 4 cyl.-12,5 .Jak na pełnoletni silnik i przebieg 109 tys mil to nie jest źle.
  9. Błąd 01120 może być również spowodowany zużytym napinaczem zmiennych faz rozrządu . W moim silniku/ ADR/ wymiana napinacza faz rozwiązała problem z błędem 01120. Podmiana cz. położenia wałka nic nie dała.
  10. Czeka mnie wymiana uszczelniacza wału korbowego od strony sprzęgła. W ofercie przeważają uszczelniacze teflonowe / PTFE/, które montuje się bezolejowo na suchy odtłuszczony wał .Jaka jest żywotność takiego uszczelniacza i czy nie ma wycieków oleju w miarę użytkowania auta? Stare uszczelniacze miały sprężynkę dociskową wargi do wału /fluro-kauczukowe/ natomiast te nowe nie przekonują mnie. Czy ktoś z forumowiczów miał w praktyce do czynienia z w/w uszczelniaczami ? Proszę o opinię.
  11. Na kolektorze dolotowym pod zaworem przestawiania kolektora dolotowego.
  12. jakub04

    Szarpie gasnie

    Ja z tym się spotkałem. Pomogło czyszczenie i adaptacja przepustnicy.
  13. 30 mm
  14. jakub04

    Momenty dokręcania

    Śrubę koła wałka wydechowego rozrządu przykręcamy momentem 85 Nm !!!
  15. jakub04

    Momenty dokręcania

    silnik 1,8 ADR/ głowica- pierwsze przejście 40 Nm, drugie przejście 60 Nm, trzecie- dokręcasz zwykłym kluczem w kolejności dokręcania o 90 stopni jednym ciągłym ruchem ,czwarte-o 90 stopni jednym ciągłym ruchem,/ pokrywa zaworów-10Nm,pokrywa łożyska wału rozrządu-10Nm,pompa oleju-śruby długie-20 Nm, śruby krótkie-10 Nm. Miska olejowa-10 Nm,,korek spustowy oleju-30Nm,świece zapłonowe-30 Nm /Panewki korbowodu- 60 Nm+ 90 st. Sruby do głowicy stosujemy nowe/jak również uszczelkę/ i wkręcamy oczywiście na zimnym silniku zachowując w każdym etapie przykręcania kolejność od 1 do 10. Jeżeli będziesz to robił po raz pierwszy to bez dobrego klucza dynamometrycznego do przykręcania głowicy nie podchodź/ Na wyczucie to można pokręcić palcem w bucie!!! Jeżeli miałbyś jeszcze jakieś pytania to pisz .Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...