Skocz do zawartości

greg_s

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O greg_s

Informacje

  • Imię
    Grzesiek
  • Miasto
    Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto

Auto

  • Model
    S4 B8
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2015
  • Silnik
    3.0 TFSI V6
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

400 wyświetleń profilu
  1. Pytanie jaki konkretnie błąd CI się zapalił, czy taki który informuje o uszkodzeniu lambdy, czy ten który wskazuje na nieprawidłową mieszankę. Jeśli błąd mówi o elektrycznej usterce/zwarciu do masu itp. to wykręć sondę, sprawdź ją jeszcze wizualnie jak wygląda i potrząśnij aby sprawdzić czy nic w niej nie lata ale na 99% jest ona uszkodzona. W przypadku, gdy mowa o nieprawidłowej mieszance to do sprawdzenia masz wtryski, EGR i czy nie ma jakiej nieszczelności itp. Musisz to zrobic jak najszybciej ponieważ awaria ta może skutkować zapchaniem albo uszkodzeniem DPF ;-)
  2. Przy 2.0TSI na gwarancji jedynym rozsądnym wyjściem jest montaż JB4, robiłem niedawno takie coś: http://tuneforce.pl/chiptuning-audi-a4-b9-2.0-tsi-252-km
  3. Trochę roboty będziesz miał Tak żeby to wyjąć, i potem włożyć to z 5h musisz liczyć o ile jakaś śruba Ci się nie urwie. Wyciąga się go od góry
  4. greg_s

    Modzimy?

    Jak chcecie coś grupowego(w TuneFORCE) zorganizować w Poznaniu(hamownia/tuning) to piszcie tutaj na PW albo na firmowego maila ;-)
  5. Do samochodu z DPFem leje się zwykłą ropę ze sprawdzonej stacji a nie jakieś super uszlachetnione paliwa ;-)
  6. Przy lightowym modzie i mądrym obchodzeniu się z ta skrzynią nie powinno być żadnych problemów ;-)
  7. greg_s

    [ALL] Stopień zapchania DPF

    Żeby się odwiedzić w jakim stopniu DPF jest nasycony sadzą czy zapełniony popiołem należy wejść w grupę 068 W przypadku Dexem-a filtr jest zawalony popiołem, którego obliczona ilość to 50g, 60g to wartość graniczna przy której powinno się wymienić filtr ponieważ ma on zbyt małą przepustowość, sadza nie ma gdzie się gromadzić a wypalanie filtra jest inicjowane zbyt często, co objawia się m.in przybywaniem oleju silnikowego. Jeśli ktoś VASem wyzeruje tą wartość a nie wymieni filtra to problem nadal będzie istniał bo filtr fizycznie nadal będzie zawalony...często tak robią handlarze kombinatorzy, klient myśli że kupuje wypasiona furę z idealnym DFem a potem pojawiają się problemy i zdziwienie...bo przecież wszystko powinno być OK
  8. Co z tego że limiter będzie ustawiony na 800C jak w praktyce zwłoka jest i tak za duża i czujniki wskazują temperaturę 820-830C.. Ty masz do czynienia tylko ze swoim jednym(czy tam kilkoma) autem, ja usuwam problemy z DPFami na co dzień, przerabiamy nie raz takie przypadki że sam byś się zdziwił "jak to jest możliwe"...wiem co jest w sofcie, bo nie raz ten soft modyfikujemy pod różnymi względami... Możesz robić tak jak chcesz, ja swoje wywody opieram na własnym doświadczeniu z setkami aut, a nie na zasłyszanych teoriach, moim zdaniem nie powinno się wypalać filtra DPF w trybie serwisowym bez celu bo może to doprowadzić do jego uszkodzenia
  9. kolego Euro 5 obowiązuje od 2011r....i to jest początek końca diesli dla szaraków...każdy nowy samochód musi mieć DPF... Dla silników 1.9/2.0 stopień nasycenia/zapełnienia sadzą/popiołem znajdziecie w grupie 068. Co do wypalania serwisowego...nie chcesz zabić DPFa...nie wypalaj go serwisowo dla zabawy/sprawdzenia "jak to działa"... Podczas procedury serwisowej temperatura spalin jest wyższa niż w czasie standardowego wypalania filtr może się podtopić lub całkowicie uszkodzić, zwłaszcza jak któryś z wtrysków niedomaga czy któryś czujnik temperatury nie działa prawidło...
  10. ja leje 5w30 royal purple do wysilonego BKC i 15w40 do AHFa z mocnym programem oba oleje to full syntetyki...zmieniam co 7-8k bardziej stabilna temp. oleju przy pałowaniu i nie grzeje się jak szalony...jedyny minus to taki że max 10tyś najlepiej na nim robić(jak ktoś nie oszczędza silnika)...
  11. Codziennie pracujemy z filtrami DPF/FAP ... generalnie VAG nie odwalił lipy i układy oczyszczania spalin działają bardzo dobrze...ale do czasu... Filtr zakładany w fabryce spokojnie wystarcza na ok 200tyś km, dystans ten skraca się lub wydłuża w zależności gdzie i jak auto jest eksploatowane. Najważniejsze co trzeba robić aby filtr cząstek stałych pożył jak najdłużej to: - częsta wymiana oleju i filtrów - w razie wystąpienia jakiejkolwiek usterki związanej z wtryskiem paliwa,dolotem i wydechem należy jak najszybciej usunąć awarie - nie wpadać w panikę jak na wyświetlaczu zapali nam się kontrolka informująca o zatkanie DPFa, nie gasić silnika tylko przejechać się za miasto... Jeśli ktoś będzie miał filtr do wymiany to tez nie ma tragedii(pomijam ASO)...
  12. Wstaw ARL, będzie ładny dół... i mocy tyle ile zakładasz no i p&p nowe turbo"ARL" to wydatek ok 2700zł...będzie trzeba tylko flasze pod wydech przerobić...a cała reszta ładnie podpasuje pamiętaj tylko o tym żeby zadbać o dobre chłodzenie oleju
  13. Bezcenne są komentarze laików... a) wierzą że idealnie płaskie kreski to odzwierciedlenie mega wypasionego softu nie maja pojęcia o Goodhope i wypisują bzdury...tak się składa że Mariusz ma hamownię 4x4 c) byle jaki tuner z najlepsza hamownia świata będzie wysadzał silniki a dobry tuner bez hamowni opierając się tylko na diagnozie może robic takie mody że nie jeden sie schowa...
  14. Witam wszystkich userów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...