
nicematii
Pasjonat-
Postów
26 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
1O nicematii

Auto
-
Model
80 B3
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
1986
-
Silnik
1.2 TFSI
-
Kod silnika
1B
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
-
Audi A4 B9 2.0 TFSI 252 KM Quattro S-tronic S LINE
nicematii odpowiedział(a) na Kosmita temat w Audi A4/S4/RS4 B9
przejzalem caly temat, auto bardzo fajne, ale chcialem sie wypowiedziec odnosnie tego jak ktos napisal ze niema takiej duzej roznicy w porownaniu do b5, uzytkowalem a4b5 sedan przez 6 lat, od roku uzytkuje a4b8 sedan, i roznica jest kolosalna, komfort, prowadzenie,trzymanie sie drogi, wyciszenie, zawieszenie, wiadomo silniki tez inne, wiec i tu jest duza roznica, tam mialem 1.8 125km, tu mam 1.8 tfsi 160km, miejsca w srodku tez jest duzo wiecej, swiatla tam mialem soczewke, tu jest ksenon, (napewno juz nigdy niekupie auta bez ksenonu), w a4b8 jadac np 160-180 km/h czuje sie bezpiecznie i pewnie, a w a4b5 powyzej 120km/h czulem sie nieswojo , mialem wrazenie ze trace kontrole nad samochodem.(a zawieszenie mialem w 100% sprawne) Nadal uwazam a4b5 za bardzo dobry samochod, ale czas i technologia robia swoje. -
znam przypadek ze po kradziezy wypasionego q7 quattro sline 3.0 tdi , nastepnym autem byla insignia przed liftem, wiec zapewne facet niechcial drugi raz przechodzic tego samego, niemam na mysli rowerow, ale auta typu wlasnie insignia, mondeo, peugeot , citroen , kia ,hyundai itp. czyli cos takiego.
-
a ja mam pytanie z innej beczki do osob ktorym skradziono audi czy wasze nastepne auto to tez jest audi? czy juz calkiem inna mniej chodliwa marka wsrod zlodzei? Sam mam audi i mysle ze jak by mnie to spotkalo to niekupilbym juz audi ani nic z grupy VAG, ani marki premium,
-
u mnie tez problem rozwiazany, mechanik powiedzial ze blachy blad , jakis czujnik zle wpiety w gniazdo, ale wydaje mi sie ze zle poustawiali , tylko sie nieprzyznaja i musieli od nowa ustawiac caly rozrzad, teraz wszystko chodzi jak nalezy, ale niepotrzebny stres i stracony czas, nietrzeba bylo wymieniac zadnych dodatkowych czesci.
-
Panowie wiec tak po kosultacjach z innym mechanikiem i wertowaniu internetu, przyczyna jest prosta, nieuzywanie przez tych mechanikow blokad do tego rozrzadu, na chlopski rozum mechanik mi to wytlumaczyl tak: ustawiajac nawet wszystko tak ze znaki sie pokrywaja itd i tak bedzie walil bledem bo stary lancuch jest wyciagniety a nowy krotszy ote 2-3mm i wartosci wtedy sie niezgadzaja, jest brak synchronizacji walkow rozrzadu, Trzeba uzyc blokady walkow rozrzadu montowanej w fabryczne rowki, i wtedy wszystko sie ustawia samo do pozycji zero, fabrycznej i dopiero potem cala raeszta i musi grac, u mnie sprawa prosta albo wymusze namechaniku zeby uzyl tych blokad, niech kupi albo wypozyczy, albo zabieram auto, on niech oddaje kase i do innego mechanika ktory ogarnia temat. na przyszlosc pytac sie przed oddaniem auta czy uzywaja blokad czy jada na suwmiarki, jak na suwmiarki to omijac z daleka.
-
czy moze walic bledami , jesli rozrzad jest ustwiony tak ze wszystkie znaki sie widza, czy moze byc problemem to ze jest inny lancuch teraz niz byl w 2008 roku jak moj model byl produkowany? Czy ten silnik jest az tak skomplikowany. Tez mnie to zaczyna irytowac, miala byc tylko rutynowa wymiana rozrzadu bo przebieg mam 124 tys a tu teraz niesprawne auto:/
-
podepne sie pod temat , tylko ze silnik 1,8 tfsi ale to praktycznie blizniacza jednostka Witam, silnik 1.8 TFSI 160 km,poszedl na wymiane rozrzadu, po odebraniu auta ciezko krecil i zapalil sie check engine, wrocilem do mechanika skasowal bledy i zapalil od strzala, wrocilem do domu znowu sie zapalil check engine i znowu ciezko krecil. rano odstawilem auto zpowrotem, auto jezdzi normalnie, pracuje normalnie, obroty niefaluja, mechanik dzwoni ze jest lekkie przesuniecie na Vanosie , i musza to skorygowac, pytanie czy stalo sie cos powaznego silnikowi? Czy jesli spotkaly by sie tloki z zaworami to raczej bym niejechal. Witam, silnik 1.8 TFSI 160 km,poszedl na wymiane rozrzadu, po odebraniu auta ciezko krecil i zapalil sie check engine, wrocilem do mechanika skasowal bledy i zapalil od strzala, wrocilem do domu znowu sie zapalil check engine i znowu ciezko krecil. rano odstawilem auto zpowrotem, auto jezdzi normalnie, pracuje normalnie, obroty niefaluja, mechanik dzwoni ze jest lekkie przesuniecie na Vanosie , i musza to skorygowac, pytanie czy stalo sie cos powaznego silnikowi? Czy jesli spotkaly by sie tloki z zaworami to raczej bym niejechal.
-
Witam, silnik 1.8 TFSI 160 km,poszedl na wymiane rozrzadu, po odebraniu auta ciezko krecil i zapalil sie check engine, wrocilem do mechanika skasowal bledy i zapalil od strzala, wrocilem do domu znowu sie zapalil check engine i znowu ciezko krecil. rano odstawilem auto zpowrotem, auto jezdzi normalnie, pracuje normalnie, obroty niefaluja, mechanik dzwoni ze jest lekkie przesuniecie na Vanosie , i musza to skorygowac, pytanie czy stalo sie cos powaznego silnikowi? Czy jesli spotkaly by sie tloki z zaworami to raczej bym niejechal.
-
ostatnio wymienialem napinacz z lancuchen ze sterownikiem elektrycznym , koszt takiego napinacza dedykowany do tego silnika t0 okolo 1500zl (zamiennik), ale ja kupilem do 1.8 T( ten sam nr seryjny napinacza) i pasuje bezproblemu zaplacilem za niego razem z lancuchem i uszczelka 800zl.
-
osobiscie te 10/100 to jest maksimum jakie moge zaakceptowac, wiekszego juz bym nieprzezyl. Z racji tego ze malo jezdze tym autem ,bo wiekszosc tygodnia Transporterem T4 z racji mojej pracy, moge to jeszcze zaakceptowac, ale jesli mialbym tak nim jezdzic codziennie to zmienil bym na 1.9 TDI.
-
mialem taki sam przypadek, wykruszyla mi sie prowadnica bagnetu, prowadnice kupilem nowa , a resztki znalazlem w misce olejowej.
-
ja jezdze wiekszosc po miescie ale malym, wiec korkow wiekszych niedoswiadczam za czesto, mierzylem spalanie chyba ze 4 razy i za kazdym razem jak wlalem 35 litrow benzyny to przejechalem 350 km, wiec rowne 10l/ 100 w moim przypadku. Co do mocy silnika to jak dla mnie wystarczajaco, wiadomo szalu niema ale mulem tez nie jest, jezdzi sie komfortowo.
-
kupowalem w malym sklepie motoryzacyjnym w swojej miescinie( Łazy kolo Zawiercia, woj. slaskie) , wiem tylko tyle ze wlasciciel sprowadzil go z Poznania.
-
ja teraz wymienilem napinacz (wersja ze sterownikiem) , pasowal od 1.8 T , nowka w sklpie plus nowy lancuch i uszczelka dalem 800zl.
-
Panowie podpinam sie pod watek czy to tez napinacz? filmik z moim autem.