Skocz do zawartości

danolek

Pasjonat
  • Postów

    95
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O danolek

Informacje

  • Imię
    Dan
  • Miasto
    belgia

Auto

  • Model
    A6 C7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2013
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CGLC
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia danolek

0

Reputacja

  1. Jak objawia sie zuzyte kolo dwumasowe w multitronic? Mam nastepujace objawy ( olej wymieniany zawsze na czas, przed i po wymianie bez roznicy, przebieg 190 tys km) - jak samochod postoi 8-10 godzin i ruszam nic trzymajac obroty na 1600 i przyspieszam trzymajac te obroty to zaczyna szarpac bardzo mocno, po puszczeniu gazu i ponownym przyspieszaniu w ten sam sposob jeszcze raz zaczyna szarpac,kolejne przyspieszanie i problem znika calkowicie. Potem jezdzac caly dzien problem nie wraca az do momentu az auto odstoi wiecej niz 8 albo wiecej godzin. Dodatkowym objawem jest ( wystepuje caly czas) wyczuwalne ' pukniecie',kopniecie z ukladu napedowego w momencie, gdy po przyspieszaniu ( najbardziej jest to wyczuwalne podczas jazdy autostrada) puszcze natychmiast gaz. Gdy obejmuje gaz bardzo plynnie - brak objawu. Poduszki pod silnikiem wymienione na nowe, bez zmian.
  2. Odkopuje temat. Mialem wymieniony sterownik skrzyni na nowy. Auto to a6 c7 2013. Po wymianie sterownika, wgraniu nowego softu ( tak mniemam,na wyswietlaczu miedzy zegarami widze np nowe ikonki podczas jazdy w trybie manualnym,podpowiadajace zeby zmienic wirtualny bieg do gory/dolu,wiec cos tam musialo byc wgrane) mam nastepujaca sytuacje : skrzynia chodzi plynnie,wrecz idealnie. Nie czuc zmian z D na R czy P, jest duzo lagodniej niz wczesniej. Skrzynia sie nie slizga, auto jedzie na wzniesieniu bez gazu,wszystko jest super. Jednak czasem,powiedzialbym raz na pare dni,jednorazowo, po zatrzymaniu sie na swiatlach (wybierak na D,noga na hamulcu) auto trzyma obroty 1000 i chce 'jechac', ciagnie najzwyczajniej. Trwa to ok 5 sekund,obroty spadaja do normalnych poziomu i wszystko jest jak nalezy. Gdy sie to zdarzy i puszcze wtedy hamulec auto rusza od razu,mocniej niz normalnie,jednak nie jest to szarpniecie. To zachowanie zdarza sie tez na wstecznym,w tej samej czestotliwosci. Raz na pare dni,jednorazowo. Po paru sekundach auto sie uspokaja,obroty plynnie spadaja i jest ok. Nie mozna tego zasymulowac ani powtorzyc,mimo ze probowalem. Gdy podczas tego 'trzymania' wrzuce N czuc, ze auto szarpnie,obroty wtedy spadaja do normalnego jalowego poziomu i od wtedy jest wszystko ok. Czy to sprawa adaptacji? Jesli tak - czy mozliwe,ze wypada ona 'jednorazowo'? Gdzie z tym jechac ? Sterownik wymieniany byl w niezaleznym serwisie specjalizujacym sie w VAG,posiadajacym jednak licencje ASO. Mieszkam w Belgii. Czy sprawa z adaptacja wyglada tak,ze zrobi mi ja kazdy,kto ma odpowiednie oprogramowanie,tez ASO ( do nich byloby mi najwygodniej podjechac z racji czasu,odleglosci,tryby pracy itd) ? Moze probowac wgrac najnowsze oprogramowanie do skrzyni w ASO 'na nowo',jakis reset zrobic? Z gory dziekuje za porady
  3. Po wlaczeniu obiegu wewnetrznego smierdzi spalenizna z wentylacji. Wymienilem filty przeciwpylkowe. bez zmian, w sumie nie oczekiwalem zmiany jako ze smierdzi typowo spalenizna i to tylko po zamknieciu obiegu. Gdzie szukac i jak sie do tego zabrac? Jaka moze byc potencjalna przyczyna? z gory dzieki za pomoc.
  4. Auto ma 150 tys i zapelnienie rosnie rowno ( obecnie ma 0,10 L oil ash, jak kupowalem go z przebiegiem 50 tys mniejszym mial 0.8 L) , wszystko wypala sie tak jak powinno no ale zastanawialem sie czy ten parametr jest prawidlowy dla stanu filtra - z posiadanych informacji wiem,ze ma ok 60 % zuzycia. Nie wiem jednak,jak parametr difference pressure powinien byc interpretowany i jakie sa prawidlowe wartosci. Przy przebiegu 90 tys km parametr ten wynosil ok 3kPa, obecnie jest 9-10 kPa.
  5. Jakie powinny byc wartosci prawidlowe dla 2.0 tdi Cr CAGB 136ps? Obecnie mam wartosci na poziomie 10 hPa, ok 40 tys km temu mialem wartosci na poziomie 2-3 hPa. Czy oznacza to,ze czujniki roznicy cisnien szwankuja?
  6. Hejo. Napiszesz jakie byly koszta wymiany kierownicy? Wyglada rewelacyjnie.
  7. danolek

    Wlacza sie wentylator

    W trakcie aktywnej regeneracji filtr na postoju sie nie wypali, jesli zapelnienie sie zmniejszy to tyko w nieznaczny sposob. Nie wazne, liczy sie to,ze regeneracja sie zakonczy po chwili kiedy zapelnienie spadnie do poziomu pozwalajacego na dalsza jazde bez potrzeby natychmiastowej regeneracji. Filtr wypali dalej przy najblizszej okazji. Tak czy siak wypalanie bedzie aktywne na biegu jalowym i spelni swoja role. Ktos napisal wczesniej ze trzeba jechac i utrzymywac obroty 2,5-3,5 aby filtr sie wypalal,co jest nieprawda. Jedyne warunki potrzebne do wypalania filtra to odpowiednia temperatura silnika i brak bledow w kompie i trybu awaryjnego auta. Obroty silnika nie maja znaczenia.
  8. smolkers jestes pewien przebiegu? wydocznie masz krecone auto,nie ma mowy zeby zebys przy tym przebiegu mial tak zuzyty pasek,poczytaj doswiadczenia kolegow,przy terminowej wymianie paski w tych autach sa jak nowe.
  9. danolek

    Wlacza sie wentylator

    W silniku jaki ma kolega nie ma znaczenia,z jakimi obrotami bedzie jechal. Filtr bedzie sie wypalal nawet na postoju na obrotach jalowych,nie ma to zadnego znaczenia.
  10. Ja mam cagb, ale to ten sam silnik. Cichy, z cr wiec usterki wyeliminowane,dosyc malo pali,raczej do normalnej jazdy niz do wyscigow. Dobra kultura pracy. Moge szczerze polecic.
  11. Nie zrobisz z tych silnikow 180 koni samym softem tak,zeby to mialo rece i nogi. W wersji 170hp masz dodatkowy intercooler oraz inne turbo.
  12. A dlaczego akurat z polskim? JA twierdze że z podrabianym. Szara strefa polskiego rynku paliw jest szacowana na 8-10% wiec statystycznie mniej więcej raz na 10 tankowań możesz dostać opał odbarwiany KWASEM. Nie ma. Pytam o polskie paliwo gdyz jezdze na belgijskim tylko Z tego co czytam wystarczy wykrecic czujnik na pompie i bede widzial,czy sa opilki,czy nie. Czy nalezy zachowac jakies specjalne procedury przed wyjeciem czujnika? Czy tylko odkrecam 2 sruby,patrze co jest w srodku i skladam z powrotem?
  13. danolek

    wymiana pompy CR

    Marcin moglbys mi wskazac,gdzie jest to wszystko umiejscowione i jak sie mniej wiecej do tego zabrac?
  14. Ja mialem taki problem : auto mialo drgawki w pierwszej fazie ruszania (zanim sprzeglo zlapalo na dobre) a gdy juz zlapalo to auto strasznie szarpalo,zwlaszcza pod gorke. Dodatkowo czasem auto wpadalo w mocne drgania na biegu jalowym podczas stania na swiatlach. Wymienili mi na gwarancji dwumase,sprzeglo ( 2 razy,za pierwszym tylko sprzeglo bez 2masy,ale nie pomoglo ) oraz wysprzeglik. Szarpanie ustalo,drganie na postoju zniknelo,zostalo tylko drganie lekkie podczas pierwszej fazy puszczania sprzegla gdy ruszam autem. Jesli rusze z wyzszych obrotow - 1800/2000 tys to jest prawie bardzo dobrze,lecz wedlug mnie to z racji nalozenia sie na siebie tych wibracji. Podczas jazdy autostrada gdy puszcze gaz czuje lekki ruch zespolu napedowego, lekkie pukniecie.dobicie (nieslyszalne,tylko lekko wyczuwalne). Ja obstawiam poduszki silnika,co moze to byc Waszym zdaniem?
  15. Czy ktos moze potwierdzic,ze usterki pompy maja zwiazek z polskim paliwem? Jest jakis prosty sposob,aby sprawdzic w jakim stanie jest moja pompa?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...