Skocz do zawartości

billwolf

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O billwolf

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia billwolf

0

Reputacja

  1. Żeby poprawnie wskazywało poziom paliwa w naszym nowym pięknym liczniku VDO od A6 należy: 1. Kupić odpowiedni interfejs do odczytu/zapisu zawartości pamięci licznika np.: Interfejs VAG K+CAN Commander 1.4 ( 59 pln ) 2. Zassać z netu programik do tego interfejsu : VAG K+CAN Commander 1.4 full (china)- i tutaj proszę uważać bo sporo programów jest zawirusowanych. 3. Po podłączeniu i zainstalowaniu interfejsu należy odczytać zawartość pamięci licznika w następujący sposób: - uruchamiamy program i ustawiamy odpowiedni port naszego interfejsu, - w Target ( Electronik control unit) wybieramy: 07 Kombi, - w connection type wybieramy : k- line, - naciskamy przycisk : Open chanel, czekamy na połączenie z licznikiem. - special functions: Instrument/Immobilizer( otworzy nam się nowe okno), Read: w tym momencie jeśli wszystko dobrze podłączyliśmy i zainstalowaliśmy powinna nam się zczytać zawartość pamięci licznika. WAŻNE: KONIECZNIE NALEŻY ZAPISAĆ ZAWARTOŚĆ PAMIĘCI PRZED DOKONANIEM JAKICHKOLWIEK ZMIAN, ŻEBY UNIKNĄĆ PROSZENIA KOLEGÓW O POPRAWNY WSAD!!!! - Save to file i tutaj wpisujemy symbol swojego licznika ( np. 4B0 920 900 J- taki był w moim przypadku) z dopiskiem : oryginalny!!! Teraz zabieramy się do przerobienia naszego wsadu. Potrzebny będzie nam program do edycji plików: WINHEX. Należy podmienić zawartość od adresu $14A do $1A2. Poprawne zawartości umieszczę w pliku lub w razie problemow mogę przerobić ten wsad komuś. Teraz już tylko należy wgrać przerobiony wsad do naszego licznika naciskając przycisk Load from file, następnie Write i gotowe. Celowo nie pisze jak krok po kroku przerabia się to w programie WINHEX gdyż nie jest to jakoś skomplikowane i wystarczy poszukać w internecie, a jeśli ktoś sobie nie poradzi to proszę podesłać to chętnie pomogę. UWAGA !!! Po dokonaniu zmian w liczniku koniecznie należy odpiąć kostki od licznika na 30s. lub odpiąć akumulator !!!!! Tylko poprawne przerobienie wsadu gwarantuje poprawne działanie licznika. Jeśli coś pójdzie nie tak należy spowrotem wczytać zawartość oryginalnego wsadu i koniecznie odłączyć kostki od licznika na 30s. ! Ja przerabiałem licznik od A6 2000r. 2.5 tdi o numerze 4b0 920 900 J 1/2 fis VDO . Po przejechaniu około 300 km wszystko działa jak należy. Nie ma jednego uniwersalnego wsadu ponieważ w każdym są zawarte indywidualne informacje na temat kluczy, przebiegu, pinu, dlatego trzeba przerabiać swój. P.S. Nie biorę żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody które mogą powstać podczas korzystania z tej instrukcji. Nie jest dopuszczone kopiowanie / rozpowszechnianie tego tekstu bez zgody i wiedzy autor. W/w sposób działa na 100 procent w liczniku 4b0 920 900 J. Jeśli nie posiadasz odpowiednich umiejętności nie rób tego!!!!
  2. Znalazłem rozwiazanie. Sam przerobiłem wsad i działa poprawnie. Testuje kilka dni i opisze w temacie: http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?72463-ALL-B5-Monta%BF-licznika-z-Audi-A6-C5
  3. A mi udało się tak poprawić wsad icznika że poprawnie pokazuje poziom paliwa. Przetestuje przez kilka dni i opisze co i gdzie.
  4. Z powodu uszkodzenia musiałem wymienić w moim aucie licznik. Kupilem licznik od A6 2000r. 2.5 tdi. Zakodowalem od nowa klucze, wlutowałem potencjometr do regulacji podświetlenia i jest ok. Pozostała jeszcze kwestja poprawnego wskazywania poziomu paliwa. Czy ktoś bylby uprzejmy podesłać wsad od A4 który by pasował, ewentualnie przerobić oryginalny? Nr. Licznika 4b0 920 900 J. 1/2 fis
  5. Miałem podobną sytuacje. Dymił jak "Batory" ( po całej nocy i na dworze -15C). Sprawdziłem świece żarowe i okazało się że jedna jest walnięta. Wykręciłem, zanoszę do sklepu, a gość mi mówi że to nie jest świeca od AJM, tylko od TDI na pompie, bo te do pompo-wtrysku są 4mm. dłuższe. Przyłożyłem i faktycznie, prawie takie same, tylko część grzejąca dłuższa. Założyłem i teraz nie kopci po zapaleniu i pracuje równo.
  6. To by miało sens. Jednak termostat jest sprawny na 99,9%. Podejrzewam że te wahania temperatury są spowodowane tym że kostka od czujnika temperatury jest cała ufajdana olejem ( kapie z góry ). Być może czasami nie ma dobrego przejścia i stąd te chwilowe wariacje temperatury. Jak tylko zrobi się ciut cieplej to muszę ją wyczyścić i zobaczymy. Zrobiłem dzisiaj eksperyment. Wyłączyłem klimatronik i zostawiłem włączony silnik, cały czas obserwując temperaturę na VAG. I po paru minutach bez problemu nagrzał się do 90C.
  7. u mnie na kanale 51 pokazuje po nagrzaniu równiutkie 90, natomiast kanał 49 max 60- 70. Oprócz tego czasami temperatura skacze do 120 ( na zegarach ), by po chwili spaść na 60. Wymieniłem czujnik temperatury na ori, termostat na vahler, i naprawiałem zegar u fachowca. Mimo wszystko cały czas wariuje mi temperatura. Może ktoś ma jakieś pomysły?
  8. Czy w zegarach po II lifcie ( u mnie 2001 r.) na wyświetlaczu powinna wyświetlać się temperatura zewnętrzna. U mnie oprócz informacji o otwartych drzwiach i zużytych klockach nie pokazuje temperatury. Mam zegary bez FIS. EDIT: Odpowiem sobie sam, być może komuś się przyda. Po wymianie klocków zaczeło pokazywać temperature zewnętrzną. Okazuje się że info o zużytych klockach jest najważniejsze.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...