dena5 0 Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 Witam. Mam problem po odpaleniu samochodu na zimnym silniku. Mianowicie jak auto postoi przez noc i rano go zapalam to jest jasno niebieski dym z rury i po 10 sekundach pracy silnik chodzi równo i bez dymka. Wymieniałem w ubiegłym roku wszystkie świece żarowe i nie wiem czy spalona świeca lub świece mogą być przyczyną zadymienia po odpaleniu i wyrzucenie tyłem nie przepalonej ropy. Jak ewentualnie można sprawdzić czy świece są sprawne ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
IDUAL 0 Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 Jeżeli pojawia się niebieski dym tylko zaraz po odpaleniu, wszystko wskazuje na to, że zużyły się uszczelniacze zaworowe. Przy zużytych uszczelniaczach olej spływa do komory spalania podczas postoju. No i po dopaleniu masz taki efekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtekce 1 Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 a ja bym jednak w pierwszej kolejności sprawdził świece bo nie jest powiedziane ze któraś się spaliła Link to comment Share on other sites More sharing options...
dena5 0 Posted January 23, 2012 Author Share Posted January 23, 2012 Może ktoś zna sposób jak to zrobić bez ich wyciągania ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin78 0 Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 Może ktoś zna sposób jak to zrobić bez ich wyciągania ?? to naprawde nie jest trudne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtekce 1 Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 Może ktoś zna sposób jak to zrobić bez ich wyciągania ?? sprawdzić oporność miernikiem bez wykręcania Link to comment Share on other sites More sharing options...
pastaldo 4 Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 sprawdzić czy prąd przez nie popłynie :gwizdanie: a najlepiej to jeszcze sprawdzić jaki mają opór żeby byc pewnym że niema zwarcia. Koniecznie trzeba opisywac jak dokładnie to wykonac? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dena5 0 Posted January 23, 2012 Author Share Posted January 23, 2012 Może ktoś zna sposób jak to zrobić bez ich wyciągania ?? to naprawde nie jest trudne. Kolego czytając Twoją odpowiedź z przykrością można by stwierdzić że zależy Ci tylko na tym aby zdobyć punkty za odpowiedź w dziale technicznym. Ponieważ w żaden sposób mi nie pomagasz. Ps. Wojtek postaram się sprawdzić miernikiem. Czy na rozgrzanym silniku tez bede mógł to zrobić czy tylko na zimnym ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pastaldo 4 Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 Może ktoś zna sposób jak to zrobić bez ich wyciągania ?? to naprawde nie jest trudne. Kolego czytając Twoją odpowiedź z przykrością można by stwierdzić że zależy Ci tylko na tym aby zdobyć punkty za odpowiedź w dziale technicznym. Ponieważ w żaden sposób mi nie pomagasz. Ps. Wojtek postaram się sprawdzić miernikiem. Czy na rozgrzanym silniku tez bede mógł to zrobić czy tylko na zimnym ?? co do sprawdzania świec niema większego znaczenia temperatura silnika. Co do mierzenia oporu to mogą sie wartości różnić ale nie na tyle by wprowadzać błąd. Ktoś tylko powinien podać (ja nie wiem) jaka powinna być przybliżona wartość poprawnego oporu dla świecy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin78 0 Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 ok. postaram sie to opisać. Po otwarciu pokrywy silnika odkręcasz 2 nakrętki z plastikowej osłony na silniku. Ostrożnie zdejmujesz (fajki) kapturki jak kto woli, ze świec trzeba uważać aby ich nie złamać. Potrzebny jest klucz (fajkowy) 8 lub 10mm. Nakładasz na świece i odkręcasz z czuciem. po wyjęciu w miejsce gdzie była założona fajka dokładasz kabel + z aku a gwintem świecy dotykasz masy. Lub też niektórzy nakładają (fajkę) dotykają masy, tylko trzeba przekręcić zapłon. Świece trzymasz w kombinerkach bedzie gorąca. http://www.samnaprawiam.com/poradniki-1796-wymiana-swiec-zarowych-w-tdi.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
IDUAL 0 Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 Może ktoś zna sposób jak to zrobić bez ich wyciągania ?? to naprawde nie jest trudne. Kolego czytając Twoją odpowiedź z przykrością można by stwierdzić że zależy Ci tylko na tym aby zdobyć punkty za odpowiedź w dziale technicznym. Ponieważ w żaden sposób mi nie pomagasz. Ps. Wojtek postaram się sprawdzić miernikiem. Czy na rozgrzanym silniku tez bede mógł to zrobić czy tylko na zimnym ?? Podepnij omomierz jest w każdym najprostszym nierniku Prawidłowa rezystancja powinna wynosić około 0,4-1,5 Ohma tak przynajmniej piszą na forum A6 a niesprawna bedzie miała brak lub nieskończenie wielki opór Link to comment Share on other sites More sharing options...
dariodario 1 Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 Witam. Mam problem po odpaleniu samochodu na zimnym silniku. Mianowicie jak auto postoi przez noc i rano go zapalam to jest jasno niebieski dym z rury i po 10 sekundach pracy silnik chodzi równo i bez dymka. Wymieniałem w ubiegłym roku wszystkie świece żarowe i nie wiem czy spalona świeca lub świece mogą być przyczyną zadymienia po odpaleniu i wyrzucenie tyłem nie przepalonej ropy. Jak ewentualnie można sprawdzić czy świece są sprawne ? to że dymi na niebiesko to na pewno nie świece tylko już zużyte uszczelniacze zaworowe. Ojej przy wyłączonym silniku spływa do cylindrów i pozbawia szklanki oleju i tym samym podczas rozruchu zanim ciśnienie oleju w szklankach się wyrówna to kilka sekund potelepie. Mam to samo. Świece dobre. Pompki jak nowe tzn grupa 13. 18. 23 ok a i tak dym niebieski przy rozruchu i telepie. Jak się ociepli to się za to zabieram Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cristoforo 2 Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 dena5 spr zawór EGR i turbinę ewentualnie KAT u mnie było podobnie i wina była EGR wywaliłem to wtedy świece miałem ok były nowe i lekko podkapcał na zimnym po zmianie na Motula tak miałem ale mi to nie przeszkadzało na jakim oleju śmigasz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dena5 0 Posted January 23, 2012 Author Share Posted January 23, 2012 dena5 spr zawór EGR i turbinę ewentualnie KAT u mnie było podobnie i wina była EGR wywaliłem to wtedy świece miałem ok były nowe i lekko podkapcał na zimnym po zmianie na Motula tak miałem ale mi to nie przeszkadzało na jakim oleju śmigasz? EGR jest właśnie po czyszczeniu sobotnim. Turbina na pewno jest do czyszczenia ponieważ wchodzi mi auto w tryb awaryjny. Autem latam na Mobilu 5w30 pełen syntetic. W innym wątku jak dawałem logi to kolego Przemik wypowiedział się że EGR w ogóle nie chodzi. Nie wiem czy teraz będzie jakaś poprawa po czyszczeniu. Zrobię logi BS to się okaże. Kolego Marcinie78 znowu się nie zrozumieliśmy. Jak zapytałem jak sprawdzić świece bez ich wyciągania to odpisałeś " to naprawdę nie jest trudne" później jak chciałeś się poprawić to opisałeś mi jak się sprawdza świece ale musiał bym je wyciągnąc a nie o to mi chodziło. Po wyciągnięciu świec wiem jak się je sprawdza. :> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vakial 0 Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 Mam tak samo od 3 lat (a raczej zim) tzn jak jest poniżej 0C to zakopci i parę sekund potelepie po odpaleniu jak jest zimny. Przy dodatnich temperaturach pali normalnie. Ani się to nie pogarsza ani nie polepsza. Świece żarowe wymienione więc obstawiam to co napisali koledzy powyżej a mianowicie te uszczelniacze zaworów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
janjazda 0 Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 To chyba jest jakaś przypadłość AJM, ten niebieski dym z rana i lekkie telepanie przez chwilke. U mnie to samo. Przez jakieś 3 sekundy widoczny jest niebieski dym. Jak auto rozgrzane, to praktycznie to nie występuje. Coraz bardziej się przekonuje, że to te uszczelniacze. Chociaż równie dobrze mogą to być wtryski Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukaseq1 1 Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 Kolego mam to samo! a uszczelniacze mialem wymieniane w grudniu Link to comment Share on other sites More sharing options...
janjazda 0 Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 Kolego mam to samo! a uszczelniacze mialem wymieniane w grudniu Ha. No to ciekawie. A czy ubywa Ci coś oleju? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dariodario 1 Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 Kolego mam to samo! a uszczelniacze mialem wymieniane w grudniu sam wymieniałeś czy ci jakiś mechanik wymieniał? Link to comment Share on other sites More sharing options...
janjazda 0 Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 a wymieniałeś same uszczelniacze, czy też prowadnice? bo to też ma duże znaczenie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now