Skocz do zawartości

devey

Pasjonat
  • Postów

    73
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O devey

Informacje

  • Imię
    ?ukasz
  • Miasto
    LB

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    AWX
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Blow off?
  2. Czyli mamy winowajcę, u mnie przy osi klapy gaszącej jest olej (nie wiele, ale się pojawia po wytarciu). Więc to chyba to. Ale czy to mogło się stać przy myciu silnika? Powiem szczerze, że przed myciem ani nie było tam oleju ani nie piszczało... Chyba, że to zwykły zbieg okoliczności, że się wyrobiło/spierniczyło. Pozostaje wymiana całego zaworu? Jeśli tak to czy nie lepiej zaślepić go w ogóle? Czytałem, że może telepać silnikiem podczas gaszenia po zaślepieniu ale samo zaślepienie chyba nie ma bardzo negatywnych skutków.
  3. Tak, reakcja na gaz lepsza. Co masz na myśli, że woda podeszła pod silnik? Jest się czym martwić? Dodam, że pomiędzy myciem silnika a dniem dzisiejszym mineły ok 3 tygodnie.
  4. Witam, dziś odebrałem auto od mechanika, okazuje się, że ten wyciek to jest spod uszczelki głowicy w prawym dolnym rogu patrząc od strony kabiny. Wszystko inne jest suche. Wstępna wycena za wymianę uszczelki, planowanie, sprawdzenie kanałów, cylindrów, tłoków i pierścieni to jest prawie 5k zł (przy dosyć czarnym scenariuszu). Może ktoś robił coś podobnego u siebie i chciałby porównać koszty? Kolektor ssący, egr poszły do czyszczenia, być może to tylko moje odczucie ale auto jakby lepiej się zbiera i na razie nie ma ani plamki oleju spod grzybka egr. Zauważyłem też, że po umyciu silnika przy przyspieszaniu na 1, 2 przez chwilę coś piszczy, dosyć głośno, pasek był sprawdzony i wygląda ok. Dzieje się tak jedynie przy obciążeniu, na postoju przy wciśniętym gazie nic nie słychać. Pytanie brzmi co to?
  5. Dobry wieczór, dziękuję za sugestię. Sprawdziłem, spód gniazda i samo gniazdo są suche i czyste. W najbliższy wtorek jadę na mycie silnika, być może po tym zabiegu coś więcej się wyjaśni.
  6. Witam, od dłuższego czasu walczę z wyciekami oleju. Najpierw goniło olej spod grzybka egr, wycieki były bardzo duże. Zostało zregenerowane turbo, i przy okazji regulacji pompowtrysków była zdejmowana pokrywa zaworów (założono nową uszczelkę). Wycieki spod grzybka egr ustały ale zaczęło lecieć spod pokrywy zaworów od strony grodzi. Jako, że od dłuższego czasu podejrzewałem zapchaną odmę to zapadła decyzja o wymianie pokrywy zaworów (mechanik stwierdził też, że jest krzywa). Po wymianie pod pokrywą zaworów jest sucho, ale wróciło pocenie się spod grzybka egr, trochę poczytałem i wygląda na to, że kolektor ssący jest zaklejony. Pójdzie do czyszczenia. Oczywiście silnik był umyty na tyle ile dało radę, cały będzie umyty dopiero w nadchodzącym tygodniu. Dzisiaj zacząłem przeglądać swoje wycieki i zauważyłem wyciek z tyłu silnika nad rozrusznikiem(?). Zamieszczam zdjęcie, pytanie brzmi skąd to cieknie? Będę wdzięczny za pomoc, pozdro.
  7. Witam, dwa dni temu podczas zwykłej jazdy usłyszałem jakby wycie, przejechałem ze 300-400 m i nagle okazało się, że wspomaganie kierownicy nie działa. Kierownica ciężko chodzi i pompa wyje niemiłosiernie przy próbie jakiegokolwiek skrętu. Zaglądam do zbiorniczka - nie ma prawie płynu. Zalałem nowym jak na zdjęciu, mała rundka i znowu połowę zbiorniczka ubyło. Auto postało 2 dni i płyn prawie całkowicie wyciekł. Zacząłem sprawdzać po kolei gdzie był wyciek i tak trafiłem na maglownicę. Cała upierniczona jakimś syfem, mokra od płynu więc wytarłem ile mogłem, zalałem trochę płynu, ustawiłem auto na kartonach (zemsta za Hankę Mostowiak) i kręciłem kierownicą na na fulla to w jedną to w drugą stronę. Pojawiło się trochę płynu jak na fotce. Pierwsze pytanie brzmi, czy przy 1 powinna być wkręcona jakaś śruba (jest gwint), wydaje mi się, że właśnie tamtędy ubywa płyn. Drugie pytanie brzmi, czy jeśli płyn ubywa tymi metalowymi rurkami (2), które de facto są już pokorodowane to czy można je kupić bez konieczności zakupu całego magla? Miesiąc temu wymieniałem płyn od wspomagania, może zły płyn zalałem? Chociaż na korku od zbiorniczka jest napisane, żeby lać mineralny... Ktoś coś podpowie?
  8. Cześć, proszę o sprawdzenie WAUZZZ8EZ1A067394 Dzięki.
  9. Dzięki. Czujnik doładowania (038906051C) wyciągałem wczoraj, był trochę zasyfiony. Oczyściłem go kontaktem ale dało to tylko tyle, że tryb awaryjny pojawił się na 3 biegu przy ok 4k rpm a nie jak wcześniej przy 3,5 k rpm. Wiązki nie sprawdzałem. Jeśli chodzi o sterownik silnika to tylko podmiana jako diagnoza? Btw. czy ta przypadłość może mieć coś wspólnego z zaklejoną syfem odmą? Bo w egr pod grzybkiem przy otworach upustowych pojawi mi się olej przy pałowaniu silnika i jest trochę spocona rurka idąca do odmy.
  10. Masz rację. Zacznę od turbo. Dziękuję za linki. Napiszę o postępach.
  11. Czy po filmiku z testem vagowym sztangi turbo będziecie w stanie stwierdzić kondycję kierownic?
  12. Czyli na pierwszy ogień czyszczenie/podmiana N75?
  13. Cześć forumowicze, zwracam się z prośbą o sprawdzenie logów. Pacjent to A4 B6 1.9 TDI 130PS. Przypadłość jest następująca przy wyprzedzaniu wpada w tryb awaryjny. Mniej więcej jest to przy prędkości 120 km/h. Dzieje się tak za każdym razem. Test sztangi robiłem vagiem i niby jest ok. Logi: Log nr 1 Log nr 2 Log nr 3 Dodam jeszcze, że podczas testów złapał notlaufa, na 3 biegu przy ok 3,4 k rpm a na drugim teście na 4 biegu przy ok 2,9 k rpm. Oczywiście, pomiędzy testami resetowałem tryb awaryjny.
  14. Cześć!
  15. Cześć Tomku, poproszę o wycenę kompletnego rozrządu do 1.9 TDI AWX 130km raz wycenę pompy vacum. Dziękuję.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...