-
Postów
546 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
34O Tomnik

Informacje
-
Imię
Tomek
-
Miasto
Ostrowiec Św.
Auto
-
Model
A6 C6
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2010
-
Silnik
2.7TDI V6
-
Kod silnika
CANA
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
-
Schemat pochodzi z Elsy, dotyczy rocznika modelowego od listopada '94 do rm '96 Elektryczny podnośnik szyby, 4-drzwiowy (z zabezpieczeniem przed przytrzaśnięciem) V26 - Silnik lewy tył V27 - Silnik prawy tył E39 - Przełącznik blokady podnośnika tylnej szyby E52 - Przełącznik podnoszenia tylnej lewej szyby (w drzwiach) E53 - Przełącznik podnośnika tylnej lewej szyby (w drzwiach kierowcy) E54 - Przełącznik podnoszenia tylnej prawej szyby (w drzwiach) E55 - Przełącznik podnośnika szyby tylnej prawej (w drzwiach kierowcy) T6o - Złącze 6-stykowe, białe, stacja złącza po prawej stronie, słupek A T10k - Złącze 10-stykowe, czerwone, słupek B, lewe T10o - Złącze 10-stykowe, czerwone, słupek B, prawe T10q - Złącze 10-stykowe, niebieskie, stacja złącza lewa, słupek A Wersja 26 - Silnik podnośnika tylnej lewej szyby Wersja 27 - Silnik podnośnika szyby tylnej prawej 89 - Połączenie uziemiające -1-, w wiązce przewodów podnośnika szyb Q 10 - Połączenie dodatnie (87) w wiązce przewodów podnośnika szyb/zamka centralnego i przełącznika styku drzwi ..................................................................... Elektryczny podnośnik szyby, 4-drzwiowy (z zabezpieczeniem przed przytrzaśnięciem) V14 - Silnik lewy przód V15 - Silnik prawy przód E40 - Przełącznik podnośnika szyby, przód lewy E41 - Przełącznik podnośnika szyby, przód prawy E107 - Przełącznik podnośnika szyby po stronie pasażera J139 - Jednostka sterująca podnośnikiem szyb J245 - Jednostka sterująca do regulacji dachu przesuwnego T6j - Złącze 6-stykowe, czerwone, w pobliżu światła wewnętrznego, przód T6k - Złącze 6-stykowe, brązowe, stacja złącza lewa, słupek A T6n - Złącze 6-stykowe, żółte, słupek A, lewe T10k - Złącze 10-stykowe, czerwone, słupek B, lewe T10n - Złącze 10-stykowe, czerwone, stacja złącza prawa, słupek A T10o - Złącze 10-stykowe, czerwone, słupek B, prawe T10q - Złącze 10-stykowe, niebieskie, stacja złącza lewa, słupek A Wersja 14 - Silnik podnośnika szyby, lewy Wersja 15 - Silnik podnośnika szyby, prawy 89 - Połączenie uziemiające -1-, w wiązce przewodów podnośnika szyb Q 10 - Połączenie dodatnie (87) w wiązce przewodów podnośnika szyb/zamka centralnego i przełącznika styku drzwi ................................................................................. Elektryczny podnośnik szyby, 4-drzwiowy (z zabezpieczeniem przed przytrzaśnięciem) 44 - Punkt uziemienia, kolumna A-lewa, dół 89 - Połączenie uziemiające -1-, w wiązce przewodów podnośnika szyb 106 - Połączenie uziemiające w wiązce przewodów systemu alarmowego antykradzieżowego A2 - Połączenie dodatnie (15) w wiązce przewodów panelu sterowania A26 - Podłączenie (przełącznik styku drzwi/strona kierowcy) w wiązce przewodów panelu przełączników B126 - Połączenie (87, jednostka sterująca podnośnikiem szyby) w wiązce przewodów podnośnika szyby Q 10 - Połączenie dodatnie (87) w wiązce przewodów podnośnika szyb/zamka centralnego i przełącznika styku drzwi Q 43 - Połączenie (zamek zamknięty) w wiązce przewodów regulatora szyb ................................................................................... Elektryczny podnośnik szyby, 4-drzwiowy (z zabezpieczeniem przed przytrzaśnięciem) D - przełącznik zapłonu rozrusznika F121 - Zewnętrzny przełącznik klamki drzwi kierowcy do systemu alarmowego antykradzieżowego F122 - Zewnętrzny przełącznik klamki drzwi pasażera do systemu alarmowego antykradzieżowego J139 - Jednostka sterująca podnośnikiem szyb J245 - Jednostka sterująca do regulacji dachu przesuwnego S37 - Osobny bezpiecznik do podnośnika szyby (przód) S43 - Osobny bezpiecznik do podnośnika szyby (tył) T6f - Złącze 6-stykowe, pomarańczowe, stacja złącza po prawej stronie, słupek A T6j - Złącze 6-stykowe, czerwone, stacja złącza lewa, słupek A T6k - Złącze 6-stykowe, brązowe, stacja złącza lewa, słupek A T10g - Złącze 10-stykowe, brązowe, stacja złącza prawa, słupek A T10h - Złącze 10-stykowe, brązowe, stacja złącza lewa, słupek A T10j - Złącze 10-stykowe, zielone, stacja złącza lewa, słupek A T10k - Złącze 10-stykowe, czerwone, słupek B, lewe T10n - Złącze 10-stykowe, czerwone, stacja złącza prawa, słupek A T10o - Złącze 10-stykowe, czerwone, słupek B, prawe ws = biały zachód = czarny ro = czerwony odp = czerwony br = brązowy gn = zielony bl = niebieski gr = szary li = fioletowy wi = fioletowy z = żółty Lub = pomarańczowy r.ż. = różowy
-
DPF a przerywanie wypalania w Audi A4 B9 2.0 TDI
Tomnik odpowiedział(a) na MarekDsk temat w Audi A4 B9
W przypadku gdy DPF Twojego auta jest w dobrej kondycji (właściwe przepływy spalin, filtr nie stawia za dużych oporów) nie zawracaj sobie głowy niedokończonymi procesami regeneracji. Bądźmy szczerzy - ile jeżeli w ogóle, tego paliwa może przejść do misy w chwili gdy gasisz silnik i przerywasz proces ? Paliwo przedostaje się tam z innej przyczyny, niż zatrzymanie pracy silnika. Oczywiście nie radziłbym zaprzyjaźnić się z tym "procederem" i nie nadużywać go. Nie zastępuj też normalnego procesu włączając reg. serwisową - nie służy do tego . Cóż zdążyłem się już do tego przyzwyczaić ale masz całkowicie rację - brak informacji o przeprowadzanym procesie regeneracji uważam za duży błąd ze strony producenta auta. Rozumiem dlaczego tak zadecydowali od pierwszych produkowanych aut z DPF ale ustanowienie co najmniej info (kontrolka, inf tekstowa etc.) byłoby jak najbardziej przydatne kierowcy. A co do diesel-krótkie odcinki ...- mam diesla, jak w avatarze z odpowiednim przebiegiem, używam go "nieprzepisowo", czy mam z tego tytułu niespodzianki w postaci mniej lub bardziej poważnych usterek ...? Nie mam, tfu, tfu. O DPF dbam, EGR i dolot nadspodziewanie czysty, a w porównaniu do 2.0...nie ma sensu porównywać. Zadowolony -
Klepanie, cykanie podczas przyśpieszania w Audi A4 2.0 TDI
Tomnik odpowiedział(a) na KeeerkU666 temat w 2.0TDI
Rozumiem Twoją rozpacz, stan, w którym jesteś ale ...Liczysz na listę cosiów ? Przedstawiony tu opis i materiał audio/video nie może być podstawą do stawiania żadnych konkretnych diagnoz. Lista może być jedynie długa i zgrubna i zupełnie Ci nieprzydatna. Jeśli się da (wiem, nie jest to łatwe) poczekaj do poniedziałku na wizytę u mechanika, nic nie demontuj, nie narażaj się na "ale Panie ktoś tu już grzebał...", poczekaj do poniedziałku na wizytę u mechanika, wykonującego usługę. "Trochę" dziwne, że z takimi objawami dźwiękowymi, które nie są normalnymi, odebrałeś auto. Być może jest to błahostka (i tu nawet nie napiszę co przychodzi mi do głowy, dbając o Twoje dobro, aby nie kusiło demontować - patrz wyżej) ale i też, czego nie życzę, poważniejsza usterka. -
Według Etki przełącznik/włącznik świateł (4D0953513D - wersja bez tempom.) i włącznik/przełącznik wycieraczek (8D0953503A limusine) to dwie osobne części.
-
Podświetlenie tablicy rejestracyjnej w Audi A4 B7 nie gaśnie
Tomnik odpowiedział(a) na OneWin temat w Audi A4 B6/B7
Nie odpowiedziałeś na moje pytanie. -
Podświetlenie tablicy rejestracyjnej w Audi A4 B7 nie gaśnie
Tomnik odpowiedział(a) na OneWin temat w Audi A4 B6/B7
Jakiego typu odbiornik -led/żarówki tradycyjne- pracuje/pracował w lampkach ? Na podstawie podanych tu faktów - Prawdopodobna przyczyna leży w sterowniku centralnej elektryki, w jego końcówce zasilającej obwód oświetlenia tablicy rej. Pin nr 5 w 32-konektorowym wtyku sterownika - jeśli czujesz się na siłach, wymontuj i otwórz sterownik, prześledź odpowiednią ścieżkę od tego pinu do tranzystora obsługującego obwód. -
To zatem w jaki sposób mechanik wie że : skoro, bo rozumiem, że o sterownik silnika chodzi, "komputer jest zablokowany" ?
-
Ten "przeskok" dotyczy wartości sadzy obliczonej, tak ? Jaka jest wtedy (zraz przed tą zmianą) wartość sadzy rzeczywistej ?
-
Mata grzewcza do samochodu Audi A6 C7 A7 4G Comfort WWW.HEATINGTECHNOLOGY.PL Mata grzewcza do samochodu Audi A6 C7 A7 4G Comfort
-
1.Temperatura czujnika nr 1 spalin wydaje się/jest niewiarygodna. Jeśli czujnik ten, a z tego co widzę na schemacie, tak- znajduje się na wlocie gazów spalinowych do turbosprężarki, to powinien wskazywać dużo wyższą temperaturę. Należy go wymienić. 2. Jeśli zdjęcie nr 1 parametrów zostało wykonane na biegu jałowym, to filtr stawia za duży opór. Wykonaj test drogowy - 3-ci bieg, pełne przyspieszenie, obserwuj "filtr cząstek stałych czujnik różnicy ciśnień" *. Zanotuj najwyższą wartość. Prawdopodobnie tak, jak wspomniałem, filtr stawia za duży opór, a to jest bezpośrednią przyczyną nie osiągania odpowiednich temperatur w procesie regeneracji. Temperatury te pojawiają się, tak jak napisałeś, przy nazwijmy większych obrotach. A powinny utrzymywać się nawet przy 1500. *Tu trzeba upewnić się który parametr obserwować w CNHA zamontowane są dwa czujniki : -czujnik różnicy ciśnienia -czujnik ciśnienia spalin I należy brać pod uwagę ten, który mierzy różnicę ciśnienia spalin na DPF-ie. Przegląd instalacji - regulacja temperatury spalin CNHA.pdf Wymiana czujnika temp 1 G235 CNHA.pdf
-
Analiza parametrów filtra DPF w Audi A4 B8 2.0 TDI
Tomnik odpowiedział(a) na Monica temat w Audi A4 B8
Czy filtr został przeczyszczony (np. hydrodynamicznie) ? Różnicę ciśnienia należy sprawdzić w próbie dynamicznej - np. trzeci bieg, pełne przyspieszenie do np. 4tys obr./min. Podczas tej próby logujemy dane lub ewentualnie zapamiętujemy największą wartość ciśnienia. -
Demontaż panelu nawiewu klimatyzacji z tyłu w Audi A4 B9
Tomnik odpowiedział(a) na pawelekz1 temat w Audi A4 B9
Przesuń przednie siedzenia do pozycji najbardziej wysuniętej do przodu. Odpiąć osłonę -1- od konsoli środkowej za pomocą klina -T10383/1- lub ręcznie -strzałki- . Zdejmij panel w kierunku od tyłu konsoli środkowej. Odłącz złącza elektryczne. ............................................................................................ Ostrożnie wsuń hak -T40207- pomiędzy listwy i zahacz go z tyłu otworu wentylacyjnego -1- . Ostrożnie wyciągnij otwory wentylacyjne naprzemiennie po obu stronach otworu instalacyjnego -strzałka- . Odłącz złącze elektryczne. A68-10883 Jeżeli nie można zaczepić haka, należy zdjąć tylny panel konsoli środkowej Odblokuj otwór wentylacyjny -1- na klipsach -strzałki- i jednocześnie wypchnij go z panelu -A68-10871. -
8K0941043C wycofano 01/11/2024 Nowy nr części 8K0941043F reflektor z lampą wyładowczą lewy.
-
Opis przewodów czujnika temperatury w Audi A4 B6
Tomnik odpowiedział(a) na Sebix2121 temat w Audi A4 B6/B7
Jednostka sterująca do Simos, czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik Halla, czujnik spalania stukowego I Jednostka sterująca do Simos, czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik Halla, czujnik spalania stukowego I G2 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego G40 - Czujnik Halla G61 - Czujnik spalania stukowego I G62 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego J361 - Jednostka sterująca dla Simos J527 - Jednostka sterująca elektroniką kolumny kierowniczej T3a - Złącze wtykowe 3-stykowe zielone na bloku silnika T16a - Złącze 16-stykowe, czarne, na jednostce sterującej elektroniką kolumny kierowniczej T17e - Złącze wtykowe 17-stykowe białe, stacja sprzęgająca E-Box, zbiornik na wodę ws = biały zachód = czarny ro = czerwony odp = czerwony br = brązowy gn = zielony bl = niebieski gr = szary li = fioletowy wi = fioletowy z = żółty Lub = pomarańczowy r.ż. = różowy Dalszy bieg przewodów czujnika G2 : Wkładka deski rozdzielczej, pompa paliwa, czujnik ciśnienia oleju, czujnik poziomu płynu chłodzącego, czujnik poziomu/temperatury oleju, czujnik prędkościomierza Wkładka deski rozdzielczej, pompa paliwa, czujnik ciśnienia oleju, czujnik poziomu płynu chłodzącego, czujnik poziomu/temperatury oleju, czujnik prędkościomierza F1 - Wyłącznik ciśnienia oleju F66 - Przełącznik wskaźnika poziomu płynu chłodzącego G - Czujnik poziomu paliwa G6 - Pompa paliwa (pompa wstępnego zasilania) G22 - Czujnik prędkościomierza (czujnik Halla, na skrzyni biegów) G266 - Czujnik poziomu/temperatury oleju J285 - Jednostka sterująca z wyświetlaczem w desce rozdzielczej K2 - Kontrolka generatora T10 - Złącze wtykowe 10-stykowe czarne, stacja sprzęgająca E-Box, zbiornik na wodę T10a - Złącze wtykowe 10-stykowe brązowe, stacja sprzęgająca E-Box, zbiornik na wodę T32 - Złącze 32-stykowe, niebieskie, na wkładce panelu sterowania T32a - Złącze 32-stykowe, zielone, na wkładce panelu sterowania 83 - Połączenie uziemiające -1-, w wiązce przewodów z przodu po prawej stronie 249 - Połączenie uziemiające -2-, w wiązce przewodów wewnętrznych 269 - Połączenie uziemiające (masa czujnika) -1-, w wiązce przewodów panelu sterowania 327 - Połączenie uziemiające (masa czujnika) w wiązce przewodów w komorze silnika A17 - Połączenie (61) w wiązce przewodów panelu sterowania A74 - Podłączenie (15a, bezpiecznik 5) w wiązce przewodów panelu sterowania * - wycofany z produkcji w roku modelowym 2003, wprowadzono zmiany