pietrosss Opublikowano 7 Września 2010 Opublikowano 7 Września 2010 Witam wszystkich. Mam taki problem bo na vagu wyskakuje mi blad 16804 [Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON] i zapala mi sie kontrolka od elektroniki silnika (ta zolta) a w skrzyni mam blad 18265 -[Load Signal: Error Message from ECU P1857 - 35-10 - - - Intermittent]. W weekend poradzilem sobie z falujacymi obrotami i bledem 17544. Lewe powietrze. Dlugo sie nie cieszylem bo po 1 dniu wyskoczyly mi te bledy. Bede wdzieczny za kazda pomoc. Pozdrawiam.
ROBERT Opublikowano 7 Września 2010 Opublikowano 7 Września 2010 16804 - dotyczy katalizatora , ew. II sondy Wykonaj test sprawności kata (readiness code) bodajże w gr. 034
pietrosss Opublikowano 8 Września 2010 Autor Opublikowano 8 Września 2010 powiedz mi czy mam to zrobic na rozgrzanym silniku, czy kat musi miec jakas okreslona temp.?
zbojna Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 powiedz mi czy mam to zrobic na rozgrzanym silniku, czy kat musi miec jakas okreslona temp.? 16804 - dotyczy katalizatora , ew. II sondy Wykonaj test sprawności kata (readiness code) bodajże w gr. 034 Jest tez test samego kata w gr 46 1
ROBERT Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 Wejdź w "READINESS CODE" - kody gotowości i napisz co tam zauważyłeś , ile jest na zielono a ile na czerwono i wpisz kod "readiness status" , interesuje nas najbardziej Catalytic Converter(s)
pietrosss Opublikowano 8 Września 2010 Autor Opublikowano 8 Września 2010 Bylem teraz sprawdzic jak to wyglada i mam 4 pola na zielono i 4 na czerwono ;(. Tak to wyglada : Readiness Status: 0110 0101 Exhaust Gas Recirculation: Passed Oxygen Sensor Heating: Failed or Incomplete Oxygen Sensor(s): Failed or Incomplete Air Conditioning: Passed Seconday Air Injection: Passed Evaporative Emissions: Failed or Incomplete Catalyst Heating: Passed Catalytic Converter(s): Failed or Incomplete Prosze o pomoc w rozwiazaniu sprawy.
ROBERT Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 1 Układ recyrkulacji spalin (nie istnieje / zawsze 0/passed) 2 Układ podgrzewania sond lambda 3 Sondy lambda 4 Układ klimatyzacji (brak diagnozy / zawsze 0/passed) 5 System obiegu wtórnego powietrza 6 Układ zbiornika węgla aktywnego (system odpowietrzania zbiornika paliwa EVAP) 7 Układ podgrzewania katalizatora (brak diagnozy / zawsze 0/passed) 8 Katalizator Zrób tak : Podłącz VAG-a , wykasuj wszystkie błędy ze sterownika silnika , uruchom silnik i pojeździj , jak się rozgrzeje do 90oC trochę go pobutuj , nie wyłączając silnika sprawdź jeszcze raz kody gotowości i napisz jak wtedy to wygląda ( na pewno niektóre [miejmy nadzieję że wszystkie] się pozmieniają ) , sprawdź błędy w ECU Kod gotowości (Readiness code) zostanie skasowany z pamięci przy każdym skasowaniu zawartości pamięci usterek lub zaniku napięcia zasilającego. Wywołanie kodów gotowości to dość skomplikowana procedura, co innego jakbyś miał dostęp do np. VAS-a. Jak się nie uda podam Ci dokładną procedurę wywoływania kodów gotowości ale dla silników [ANA] oraz [ALZ] , niestety nie mam dla [ALT] ale na pewno będzie bardzo podobnie lub identycznie , wiem że takie procedury znajdziesz m.in. w ELSIE
pietrosss Opublikowano 8 Września 2010 Autor Opublikowano 8 Września 2010 Dobra wporzadku, tak zrobie. A jak sprawdzic bledy w ECU? Ja mam vaga 908,0. To tak na marginesie, nie wiem czy to cos zmieni. Dzieki jeszcze raz za pomoc. Jutro sie odezwe i powiem co wyszlo.
ROBERT Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 A jak sprawdzic bledy w ECU? "Fault code"
pietrosss Opublikowano 9 Września 2010 Autor Opublikowano 9 Września 2010 No wiec zrobilem tak jak mowiles. Skasowalem wszytskie bledy. Zapalilem auto i w trase, poczekalem az sie zagrzeje do 90 i przebutowalem go. Wrocilem i tak jak mowiles zmienilo sie. Z 4 czerwonych mam tylko 2. To one: Readiness Status: 0010 0001 Exhaust Gas Recirculation: Passed Oxygen Sensor Heating: Passed Oxygen Sensor(s): Failed or Incomplete Air Conditioning: Passed Seconday Air Injection: Passed Evaporative Emissions: Passed Catalyst Heating: Passed Catalytic Converter(s): Failed or Incomplete Robert prosze o ocene :> Z gory dzieki za pomoc.
ROBERT Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Czyli masz nieaktywne sondy lambda i katalizator , ile Ci pali maszyna ? Sprawdziłeś czy były jakieś błędy przed wyłączeniem silnika ??? Katalizator nie "przechodzi" diagnozy (nie jest w PASSED), bo "blokuje/blokują" go sonda/sondy lambda Zrób jeszcze raz tak jak przedtem, tj wykasowanie błędów, możesz jeszcze zaadoptować przepustnicę, potem pojeździj aż uzyskasz taki status jak napisałeś wyżej Readiness Status: 0010 0001 Nie wyłączając silnika sprawdź czy są jakieś błędy w sterowniku silnika [01- Engine] !!! Jeżeli nie będzie : *Silnik uruchomiony na biegu jałowym *Wyłącz wszystkie odbiorniki prądu (radio,światła itp) *Grupa 099 , pozycja 4 musi być w ON (aktywność sond) sprawdzenie sondy lambda przed katem : gr. 034 >>> Basic Settings >>> temp. w poz. 2 powyżej 250oC >>> naciskasz pedał gazu i utrzymujesz je między 3000-4000 RPM >>> w 4 pozycji powinno pojawić się TEST ON >>> po kilkudziesięciu sekundach B1-P1(S1)OK , jak pojawi się B1-P1(S1)notOK - sprawdzasz błędy i najprawdopodobniej pierwsza sonda jest do wymiany sprawdzenie sondy lambda za katem : gr. 043 >>> BS >>> temp. w poz. 2 powyżej 250oC >>> naciskasz pedał hamulca (cały czas trzymasz wciśnięty, jak nie poskutkuje jeszcze raz aż do skutku) ECU zwiększy obroty do ~1400 RPM >>> poz. 4 powinno pojawić się TEST ON >>> po kilkudziesięciu sekundach B1-P2(S2)OK , jak pojawi się B1-P2(S2)notOK - sprawdzasz błędy i najprawdopodobniej druga sonda jest do wymiany Jak testy przeszły pomyślnie tj. w gr. 034 i 043 jest B1-P1(S1)OK i B1-P2(S2)OK to sprawdź "readiness code" czy Oxygen Sensor(s) mamy na 0(zero) PASSED. Jeżeli tak jest pozostał nam do sprawdzenia katalizator sprawdzenie katalizatora : gr. 046 >>> BS >>> temp. w 2poz. 2 powyżej 400oC >>> naciskasz pedał gazu i utrzymujesz je między 3000-4000 RPM >>> poz. 4 powinno pojawić się TEST ON >>> to może potrwać kilka minut !!! , UWAGA na łatwopalne materiały pod samochodem, podczas tej procedury katalizator bardzo mocno się nagrzewa !!! >>> jak przejdzie ten test powinno pojawić się CATB1OK , jeżeli pojawi się CATB1notOK , najprawdopodobniej katalizator do wymiany/wycięcia Czasami katalizator nie daje się w ten sposób zdiagnozować, wtedy wszystkie wcześniej wspomniane warunki muszą być spełnione , katalizator ulega "samodiagnozie" podczas jazdy ze stałą prędkością ~ 70 km/h Nie wiem czy coś z tego zrozumiałeś , jak wspomniałem procedura wywoływanie kodów gotowości jest b. skomplikowana, prościej jest to zrobić np. VAS-em, wyżej masz podane jak wywołać kody gotowości dla sond lambda i katalizatora , są jeszcze dla pompy SAI, EVAPA, EGR ...
pietrosss Opublikowano 9 Września 2010 Autor Opublikowano 9 Września 2010 Dzieki bardzo za pomoc. Pali mi w sumie normalnie, ok 10l gazu. Jutro po pracy zrobie tak jak powiedziales i dam zaraz znac. Mam nadzieje ze to bedzie sonda a nie katalizator. Bo kat to troche wiekszy wydatek Jeszcze raz dzieki za pomoc.
ROBERT Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Najpierw (zapomniałem) zloguj statycznie na rozgrzanym silniku grupę 031 (tam są napięcia 1 i 2 sondy) i wklej tutaj , zobaczymy jak oscylują
pietrosss Opublikowano 9 Września 2010 Autor Opublikowano 9 Września 2010 Aha przed wylaczenie silnika nie sprawdzilem bledow. Wyjasniles wszystko bardzo jasno. Wydaje mi sie ze nie bede mial problemow. Jeszcze raz dzieki.[br]Dopisany: 09 Wrzesień 2010, 20:39_________________________________________________na biegu jalowym ? czy mam dodawac gazu?
ROBERT Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Log 031 na wolnych obrotach , ale na rozgrzanym silniku
pietrosss Opublikowano 9 Września 2010 Autor Opublikowano 9 Września 2010 Bylem wlasnie tak zrobic jak mowisz i wyglada to tak : ,0.01 1.000 1.000 ,0.17 1.000 1.000 ,0.34 1.000 1.000 ,0.51 1.000 1.000 ,0.68 1.000 1.000 ,0.86 1.000 1.000 ,1.03 1.000 1.000 ,1.20 1.000 1.000 ,1.37 1.000 1.000 ,1.54 1.000 1.000 ,1.71 1.000 1.000 ,1.88 1.000 1.000, , ,2.06 1.000 1.000, , ,2.23 1.000 1.000, , ,2.40 1.000 1.000, , ,2.58 1.000 1.000, , ,2.75 1.000 1.000, , ,2.92 1.000 1.000, , ,3.09 1.000 1.000, , ,3.26 1.000 1.000, , ,3.43 0.992 1.000, , ,3.60 0.992 1.000, , ,3.77 0.992 1.000, , ,3.94 0.992 1.000, , ,4.11 0.992 1.000, , ,4.29 0.992 1.000, , ,4.46 0.992 1.000, , ,4.64 0.992 1.000, , ,4.80 0.992 1.000, , ,4.97 0.992 1.000, , ,5.15 0.992 1.000, , ,5.32 0.992 1.000, , ,5.49 0.992 1.000, , ,5.66 0.992 1.000, , ,5.83 0.992 1.000, , ,6.00 0.992 1.000, , ,6.18 0.992 1.000, , ,6.35 1.000 1.000, , ,6.52 1.000 1.000, , ,6.70 1.000 1.000, , ,6.88 1.000 1.000, , ,7.05 1.000 1.000, , ,7.22 1.000 1.000, , ,7.39 1.000 1.000, , ,7.56 1.000 1.000, , ,7.73 1.000 1.000, , ,7.91 1.000 1.000, , ,8.08 0.992 1.000, , ,8.25 0.992 1.000, , ,8.43 1.000 1.000, , ,8.59 1.000 1.000, , ,8.77 1.000 1.000, , ,8.94 1.000 1.000, , ,9.11 1.000 1.000, , ,9.28 1.000 1.000, , ,9.45 1.000 1.000, , ,9.63 1.000 1.000, , ,9.80 1.008 1.000, , ,9.97 1.008 1.000, , ,10.14 1.008 1.000, , ,10.31 1.008 1.000, , ,10.48 1.000 1.000, , ,10.65 1.000 1.000, , ,10.82 1.000 1.000, , ,10.99 1.000 1.000, , ,11.16 1.000 1.000, , ,11.34 0.992 1.000, , ,11.52 0.992 1.000, , ,11.69 0.984 1.000, , ,11.86 0.984 1.000, , ,12.03 0.984 1.000, , ,12.20 0.984 1.000, , ,12.37 0.984 1.000, , ,12.54 0.984 1.000, , ,12.71 0.984 1.000, , ,12.88 0.984 1.000, , ,13.06 0.992 1.000, , ,13.22 0.992 1.000, , ,13.40 0.992 1.000, , ,13.57 0.992 1.000, , ,13.74 1.000 1.000, , ,13.91 1.000 1.000, , ,14.09 1.000 1.000, , ,14.25 1.000 1.000, , ,14.43 1.000 1.000, , ,14.60 1.000 1.000, , ,14.77 0.992 1.000, , ,14.95 1.000 1.000, , ,15.12 0.992 1.000, ,15.29 0.992 1.000, Przepraszam za takie nie wyrazne ale to tak na szybko
ROBERT Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Następnym razem umieszczaj logi poprawnie http://vaglog.rtnet.pl/robertbaluc_22087.html Obie sondy idą bogato, ~ 1V, nie oscylują , robiłeś to na rozgrzanym silniku ? Może to być spowodowane instalacją LPG, wyłącz na razie tą instalację aż dojdziemy do ładu , jeździj tylko na Pb , możesz podjechać do gazownika możliwe że w inst. LPG coś się rozregulowało Zrób jutro kody gotowości ale na Pb
pietrosss Opublikowano 10 Września 2010 Autor Opublikowano 10 Września 2010 Logi robielm na rozgrzanym silniku ale na LPG. Jutro pokaze wyniki z kodow gotowosci. Dzieki.[br]Dopisany: 09 Wrzesień 2010, 21:31_________________________________________________Czesc. Zrobilem tak jak mowiles. Sprawdzilem sondy i wyszly ok. Tzn. test nie wlaczyl sie sam tylko musialem go wlaczyc, u gory mialem taki przycik ON,OFF,NEXT. Po nacisnieciu pojawilo sie run i pozniej wyszlo ok. To byla grupa 034. Jaw wszedlem w grupe 043 to juz bylo ok. Nic nie musialem robic. A jak chcialem w ten sposob sprawdzic kat to po wlaczeniu ON spadly obroty i nie reagowal na pedal gazu. Wylaczylem i wrocilo do normy. Co Ty na to? Pozdrawiam:)
ROBERT Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 A jak chcialem w ten sposob sprawdzic kat to po wlaczeniu ON spadly obroty i nie reagowal na pedal gazu. Wylaczylem i wrocilo do normy. Co Ty na to? Pozdrawiam:) Widocznie VAG 908 ma już te procedury, zrób jeszcze raz te sondy (sprawdź czy jest jakiś błąd) i zrób katalizator - naciśnij ON i czekaj co się pojawi potem sprawdź błędy
zbojna Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 A jak chcialem w ten sposob sprawdzic kat to po wlaczeniu ON spadly obroty i nie reagowal na pedal gazu. Wylaczylem i wrocilo do normy. Co Ty na to? Pozdrawiam:) Widocznie VAG 908 ma już te procedury, zrób jeszcze raz te sondy (sprawdź czy jest jakiś błąd) i zrób katalizator - naciśnij ON i czekaj co się pojawi potem sprawdź błędy Tez mialem ALT i te same bledy z katem, z testem kata mialem identyczny problem, czekalem nawet z 15 min na wykonanie testu bez rezulatu (rowniez nie reagowal na gaz) Ja robilem to tak: 1 ZAPŁON WLACZONY WCHODZISZ W SILNIK PODSTAWOWE NASTAWY I KANAL 60 . ADAPTACJA PRZEPUSTNICY JAK PISZE ADAPT OK KANAL 30 SILNIK PODNOSISZ NA 2 600 OBR . TUTAJ GOTOWOSC SOND DO PRACY W WIERSZU PIERWSZYM MAJA BYC 111 A W DRUGIM 110 JAK JEST PRZECHODZISZ DALEJ KANAŁ 34 TEST SONDY PRZED KATALIZATOREM ZNOWU 2600 OBR I CZEKASZ TROCHE TRWA W WIERSZU 4 JEST STATUS ON ALBO OFF JAK BEDZIE ON TO CZEKASZ I WYJDZIE ALBO B1-P1 OK JAK NIE OK ODPYTAJ PAMIEC BLEDOW JAK BLAD SONDY WYMIEN JAK OK PRZECHODZISZ DALEJ KANAL 36 2600 RPM TEST SADY ZA KATALIZATOREM W WIERSZU DRUGIM TO SAMO CO WCZESNIEJ JAK TEST OK PRZECHODZISZ DALEJ KANAL 37 DIAGNOZA CONTROLI SYSTEMU LAMBD JAK OK DALEJ KANAL 43 TEST STARZENIA SIE SONDY TO SAMO 2600 JAK OK DALEJ Jak ktorys test nie chcial sie wykonac (w moim przypadku test kata), od razu w droge z podpietym vag'iem i juz nie bs tylko kanaly odpalilem sobie tylko te ktore sie nie chcialy wykonac i w miare spokojna jazda (od 70 do 100 km/h) test kata wykonywal sie sam w czasie jazdy jezeli wszystkie powyzsze sie wykonaly pozytywnie. Jezeli wartosc w Amplit Ratio przekroczy wartosc 0,5 wyskoczy ci info CAT NOT OK. W moim przypadku problemem byla wlasnie instalacja LPG. A tu link do mojego tematu: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=124066.0;highlight=zbojna
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się