pepik Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Witam Mam problem tego typu, auto na ciepłym silniku przy odpaleniu puszcza czarną chmurę i obroty skaczą do 1400 i po 1s spadają i autko chodzi normalnie, na zimnym silniku tego problemu nie ma. Wydaje mi się że autko straciło moc. Co to może być? 1. Nieszczelność w dolocie ( już dziś tego nie sprawdzę ale mam nadzieje że to będzie to ). 2. Przepływomierz. 3. Turbo Jutro oczywiście jadę na vaga ale nie chciałbym wymienić połowy silnika zanim poznam przyczynę.
zbychzz Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Wygląda na to, że na starcie twój silniczek dostaje za dużą dawkę paliwa - tylko czemu Dobrze byłoby zrobić logi to i by pewnie okazało się o co chodzi.
pepik Opublikowano 9 Września 2010 Autor Opublikowano 9 Września 2010 No tak tylko ja nie posiadam vaga więc jutro jadę na komputer tylko nie wiem czy "eksperci" w mojej okolicy będą umieli zrobić logi Mogę coś wykluczyć żeby nie pchać się niepotrzebnie w koszty?
zbychzz Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 zawsze możesz zgadać się z kimś z forum z okolicy i czy to na spocie czy gdzie indziej zrobić logi
pepik Opublikowano 10 Września 2010 Autor Opublikowano 10 Września 2010 zawsze możesz zgadać się z kimś z forum z okolicy i czy to na spocie czy gdzie indziej zrobić logi No tak na najbliższego spota mam około 100 km a nie wiem czy mogę z tym jezdzić? [br]Dopisany: 09 Wrzesień 2010, 23:05_________________________________________________Diagnoza : Elektrostop ( zawór pionowy na pompie wtryskowej ) się prztyka i dlatego moja niunia wariuje. Tak pokazał komputer więc mam nadzieje że po wymianie moja niunia wyzdrowieje. Mam do wyboru: 1) Oryginał Bosch 185 zł 2) Zamiennik 50 zł Co radzicie oryginał czy zamiennik?
Sztomel Opublikowano 10 Września 2010 Opublikowano 10 Września 2010 Co radzicie oryginał czy zamiennik? elektrozawór N109 w przypadku usterki mechanicznej czyli jednymi słowy zabrudzenia wystarczy wykręcić, wyjąć z niego tłoczek ze sprężyną i całość dokładnie przemyć w benzynie ekstrakcyjnej, poskładać i ponownie zamontować w pompie wtryskowej i będzie pracował jak nowy. Po co kupować coś co po czyszczeniu będzie działało jak nowe ?
pepik Opublikowano 10 Września 2010 Autor Opublikowano 10 Września 2010 Co radzicie oryginał czy zamiennik? elektrozawór N109 w przypadku usterki mechanicznej czyli jednymi słowy zabrudzenia wystarczy wykręcić, wyjąć z niego tłoczek ze sprężyną i całość dokładnie przemyć w benzynie ekstrakcyjnej, poskładać i ponownie zamontować w pompie wtryskowej i będzie pracował jak nowy. Po co kupować coś co po czyszczeniu będzie działało jak nowe ? Tak właśnie myślałem bo koleś w sklepie z częściami powiedział że nie pamięta kiedy już to sprzedawał Tylko jak się do tego zabrać? jestem kompletnie zielony wiec jakbyś mógł mi krok po kroku wyjaśnić jak wyczyścić ten zawór to będę wdzięczny nie chciałbym czegoś zepsuć
Sztomel Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 Bierzesz klucz płaski 8mm i odkręcasz od elektrozaworu nakrętkę trzymającą kabelek zasilający (wcześniej zdejmujesz przewód minusowy z aku aby nie zrobić zwarcia tym kabelkiem do korpusu pompy wtryskowej), następnie bierzesz następny klucz płaski - chyba 24 mm i odkręcasz elektrozawór, wyciągasz go razem z tłoczkiem, gumowym oringiem i sprężynką i całość płuczesz w benzynce, potem przedmuc**jesz do wyschnięcia, wkręcasz N109 w pompę, zakładasz przewód minusowy na aku i cieszysz się normalną jazdą samochodem. http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cdb397f476572257
pepik Opublikowano 11 Września 2010 Autor Opublikowano 11 Września 2010 Ok kolego bardzo mi pomogłeś wielkie dzięki [br]Dopisany: 11 Wrzesień 2010, 11:31_________________________________________________Oczywiście miałeś racje Sztomel po wyczyszczeniu elektrozaworu i ponownym zamontowaniu go wyżej wymienione problemy ustały :> także 200 zł zostaje u mnie w kieszeni :gwizdanie: Żeby nie było tak do końca pięknie to po odłączeniu klemy tak jak mi radziłeś i po ponownym jej podłączeniu zapala mi się kontrolka od świec żarowych, tzn. przed zapaleniem zapala się i gaśnie normalnie, pale furke i po 10 s miga kontrolka i nie gaśnie. Pewnie muszę wykasować błędy vagiem tak? To na pewno przez moje gapiostwo bo żeby odkręcić elektrozawór wypiąłem 2 wtyczki (jedna chyba od świec żarowych) i po zakręceniu go i podpięciu klemy na aku zapomniałem o tych wtyczkach i odpaliłem furke domyślam się że komputer złapał błąd i po wykasowaniu błędów kontrolka nie będzie się zapalać?
Sztomel Opublikowano 12 Września 2010 Opublikowano 12 Września 2010 Najpierw odczytaj Vagiem kod błędu - wtedy będzie wiadomo za co się zabrać. Ponadto skasuj błąd i sprawdź czy pojawi się ponownie lub czy w ogóle da się skasować.
pepik Opublikowano 13 Września 2010 Autor Opublikowano 13 Września 2010 No i tak jak przypuszczałem, po wykasowaniu błędów kontrolka póki co się nie zapala Nie wiem dokładnie jakie to były błędy bo nie zdążyłem ich spisać a mechanik je już skasował, dały się usunąć wiec podejrzewam że były związane z tymi nieszczęsnymi wtyczkami o których mowa wyżej. Sztomel czy po tej operacji z elektrozaworem muszę ustawiać kąt wtrysku, czy wogóle muszę coś ustawiać na nowo?
Sztomel Opublikowano 13 Września 2010 Opublikowano 13 Września 2010 Sztomel czy po tej operacji z elektrozaworem muszę ustawiać kąt wtrysku, czy wogóle muszę coś ustawiać na nowo? niczego nie musisz ustawiać.
pepik Opublikowano 13 Września 2010 Autor Opublikowano 13 Września 2010 Ok wielkie dzięki kolego chciałbym żeby na tym forum było więcej osób które potrafią w konkretny sposób podpowiedzieć, pomóc bo to że mam podpiąć vaga, odczytać błędy to każdy wie Musze w końcu zainwestować w ten kabel do kompa Dzięki Sztomel Pozdrawiam
Sztomel Opublikowano 13 Września 2010 Opublikowano 13 Września 2010 Musze w końcu zainwestować w ten kabel do kompa Pozdrawiam ja również pozdrawiam a uwierz, że inwestycja w ten kabelek dla diagnozowania m.in. Twojego silnika to koszt max. około 90 zł + przeszukanie netu za full opcją lub PW od kolegów. Koszt szybko się zwróci i nabędziesz w tym również praktyki - pomożesz również innym.
Witold80 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Witam U mnie objaw: brak mocy- przy odpaleniu samoczynna przegazówka silnika ( co oznaczało, że już przy odpaleniu był błąd i tryb awaryjny) i czarny dym przy odpaleniu. Podpiąłem pod Vaga, błąd: 1237-zawór odcinający paliwo N109-uszkodzenie mechaniczne. Zrobiłem to co pisał Sztomel: wyjęcie , wyczyszczenie. Na razie wszystko w porządku-moc wróciła. Całość: zero kosztów; 15minut roboty. Pozdrawiam Dzięki Sztomel
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się