Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRD] Problem z turbiną


true

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od jakiś 2 miesięcy męczy mnie problem z turbiną, sam nie wiem co juz mam zrobić.

1.

Zaczęło się od tego że raz na jakiś czas turbina przeładowała, zazwyczaj wylączenie-włączenie stacyjki wystarczyło.

Później problem się powiększył, auto wpadało w tryb awaryjni i kopciło.

2.

Pojechał do majstra, podregulował mi gruszę - problem rozwiązany.

3.

W dłuższym czasie w trasie okazało się że tubina przeładowuje nadal, prawie nie dało sie jechać. DPF się ciągle czyścił...

Zaprowadziłem do majstra, diagnoza: Mieszek rozwalony. Trzeba wymienić mieszek. Włożyłem nowe turbo bo dostałem w atrakcyjnej cenie - chciałem rozwiązać problem raz na zawsze.

4. Odebrałem sprawne auto z nowym turbo, przy okazji zrobiono mi przegląd. Dostałem info że wszystko gitara.

5. Obecnie raz na jakiś czas w aucie wyłącza się turbo. Wpada w tryb awaryjny i turbina przestaje działać. Auto nie kopci. Zachowuje się tak jak by po prostu nie było turbiny.

Restart stacyjki nic nie daje. Auto od razu wraca w tryb awaryjny po przejechaniu kilku metrów.

I najciekawsze! Po jakimś bliżej nie określonym czasu (kilka godzin) auto zaczyna działać poprawnie. Trubina ładuje jak dzika, zrywa asfalt...

A później powtórka z rozrywki - tak cały czas...

Vagiem ściągam błąd to przeładowanie turbiny.

Proszę wskażcie mi jakaś ścieżkę bo ręce mi już opadają.....

Auto z 2007, Audi A4 przebieg 75 tyś...

A jeszcze jedno, ale to szkopuł. Wydaje mi się ze po wymiany turbiny silnik, może wydech działa ciut głośniej. Słychać z tyłu wydech taki bas. Ale to może mi się wydaje bo już bzikuje od tych problemów z autem... ;)

Pozdrawiam

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno, ale to szkopuł. Wydaje mi się ze po wymiany turbiny silnik, może wydech działa ciut głośniej. Słychać z tyłu wydech taki bas. Ale to może mi się wydaje bo już bzikuje od tych problemów z autem...

bas slychac jak ci sie DPF wypala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dziwny jestes. Szukasz rozwiazania problemow, a od siebie nic . Auta nie przedstawiles, nie wiemy czy cos w nim modyfikowales. Jakis czas temu miales problem z czujnikiem roznicy cisnienia i co? Rozwiazales to? Moze ktos chcialby z twojego tematu sie cos nauczyc?

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=137837.msg1651514#msg1651514

Zeby nie byl OT- chcialem sie zapytac jak sie ma czujnik roznicy cisnien przy FAP-ie ale kolega go juz mial podmienic w czerwcu i nie wiem co z tego wyszlo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dziwny jestes. Szukasz rozwiazania problemow, a od siebie nic . Auta nie przedstawiles, nie wiemy czy cos w nim modyfikowales. Jakis czas temu miales problem z czujnikiem roznicy cisnienia i co? Rozwiazales to? Moze ktos chcialby z twojego tematu sie cos nauczyc?

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=137837.msg1651514#msg1651514

Zeby nie byl OT- chcialem sie zapytac jak sie ma czujnik roznicy cisnien przy FAP-ie ale kolega go juz mial podmienic w czerwcu i nie wiem co z tego wyszlo..

Wymiana czujnika rozwiązała problem jeśli chodzi o problemy z DPF'em opisywane w tamtym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obstawiam drugi czujnik G235 (o ile dobrze pamiętam) miałem podobnie jak ty, w moim przypadku wymiana tego czujnika zrobiła robote.

ewentualnie zawór N75, gruszkę z przewodem wstawiłeś nową?

Calutką turbinę mam nową. Czy przewody od silnika do turbo są nowe- nie wiem.

Jaki był koszt tego czujnika?

Pozdrawiam

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też miałem kłopoty z turbina i kupiłem nową nie używaną i te problemy nie zniknęły, miałem te same objawy co ty.

Wez kup nową gruszkę i nową gumową rureczkę do niej (koszt ok 100 w ASO)

Po wymianie tej gruszki już nie włączała mi sie kontrolka świec żarowych i nie wchodził w tryb awaryjny, było ok.

Potem padł mi ten czujnik (g230 albo g235) i miałem tak jak ty, kontrolka świec żarowych, tryb awaryjny, kontrolka engine check i podem jeszcze zapełniony DPF.

Po wymianie tego czujnika wszystko jest git!

Koszt tego czujnika ok 400 w ASO.

pozdrawiam i powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potem padł mi ten czujnik (g230 albo g235) i miałem tak jak ty, kontrolka świec żarowych, tryb awaryjny, kontrolka engine check i podem jeszcze zapełniony DPF.

Po wymianie tego czujnika wszystko jest git!

Koszt tego czujnika ok 400 w ASO.

tak z cieawosci zapytam gdzie jest ten czujnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy z Vaga:

Uwaga, mam starego VAGA, w związku z tym słownik błędów jest zły.

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 03G 906 018 AQ

Component and/or Version: R4 2.0l PPD1.3 G 9971

Software Coding: 0000172

Work Shop Code: WSC 00060

1 Fault Found:

00665 - Seat Belt Warning Light (K19)

006 - Short to Plus - Intermittent

W necie znalazłem:

000665 - Regulacja ciśnienia doładowania: przekroczona granica regulacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też miałem kłopoty z turbina i kupiłem nową nie używaną i te problemy nie zniknęły, miałem te same objawy co ty.

Wez kup nową gruszkę i nową gumową rureczkę do niej (koszt ok 100 w ASO)

Po wymianie tej gruszki już nie włączała mi sie kontrolka świec żarowych i nie wchodził w tryb awaryjny, było ok.

Potem padł mi ten czujnik (g230 albo g235) i miałem tak jak ty, kontrolka świec żarowych, tryb awaryjny, kontrolka engine check i podem jeszcze zapełniony DPF.

Po wymianie tego czujnika wszystko jest git!

Koszt tego czujnika ok 400 w ASO.

pozdrawiam i powodzenia!

A jakie problemy miałeś jeszcze z swoim silnikiem? Bo widzę że masz taki sam jak ja :) Jak narazie padł mi czujnik różnicy ciśnień przy DPF i ta turbiana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm troche tego było..

1. turbo sie dławiło powyżej 3400 obrotów tak jakby nagle zanikało turbo i po chwili sie pojawialo

2. Padł EGR

3. Brał płyn z chłodnicy i kopcił na bialo

4. miałem problem że fura przechodziła od czasu do czasu w tryb awaryjny (kontrola świec żarowych)

5. problem z przeładowaniem turbiny (rozwiązanie- wymiania tej gruszki)

6. tryb awaryjny, engine check i sygnalizacji zapełnienia DPF - problem z czujnikiem g235 (albo 230 nie pamietam)

7. takie klekotanie jakby z chłodnicy - to było przęgło klimatyzacji (praktycznie w każdym B7 lub nowym passacie ten problem sie pojawi prędzej lub później)

8. problem ze zrywnością auta, turbo zamiast wstawać przy 1800-1900 obrotów wstawało przy 2400. Rozwiazaniem było wymiana uszczelki pod pokrytwą zaworów

troche tego bylo a auto mam od półtora roku.. :> wiem jeszcze że poprzedniem właścicielowi pękła głowica przy 40tys km.

mimo to lubie swoje BRD heheeheh!

i jeśli miałbym dać Ci jakąś rade to nie tankuj Shell Vpower, BP Ultimate i innych ulepszanych dieseli, lej zwykłego + STP do czyszczenia pompowtrysków co 4tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm troche tego było..

1. turbo sie dławiło powyżej 3400 obrotów tak jakby nagle zanikało turbo i po chwili sie pojawialo

2. Padł EGR

3. Brał płyn z chłodnicy i kopcił na bialo

4. miałem problem że fura przechodziła od czasu do czasu w tryb awaryjny (kontrola świec żarowych)

5. problem z przeładowaniem turbiny (rozwiązanie- wymiania tej gruszki)

6. tryb awaryjny, engine check i sygnalizacji zapełnienia DPF - problem z czujnikiem g235 (albo 230 nie pamietam)

7. takie klekotanie jakby z chłodnicy - to było przęgło klimatyzacji (praktycznie w każdym B7 lub nowym passacie ten problem sie pojawi prędzej lub później)

troche tego bylo a auto mam od półtora roku.. :> wiem jeszcze że poprzedniem właścicielowi pękła głowica przy 40tys km.

mimo to lubie swoje BRD heheeheh!

i jeśli miałbym dać Ci jakąś rade to nie tankuj Shell Vpower, BP Ultimate i innych ulepszanych dieseli, lej zwykłego + STP do czyszczenia pompowtrysków co 4tys km

O kurde, to nieźle... Ja mam auto od jakiś 5 miesięcy i jak narazie spotkałem się z: 6 i 5. Reszta jest mi jeszcze obca ;)

Udało Ci się rozwiązać pozostałe problemy? 1,2,4?

Pozdrawiam

Jarek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe tak wymieniłem EGR i turbo na nowe, w chu.. hajsu.

dodałem jeszcze nr8 w poscie powyżej.

Gdy to auto nie wygladalo tak ładnie sedan w s-line i nie miało quattro już dawno bym je pogonił :good:

Hehe to zacznę odkładać co miesiąc na poczet przyszłych napraw ;)

No mój też jest S-line ;) Tylko Avant ;)

Robiłeś sobie program? Ja chce zrobić sobie wiarusa, i mieć ok 200... wstrzymały mnie problemy z turbo... bo jak tuningowac auto w trybie awaryjnym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci szczerze że zastanawiałem się nad tym, ale z racji tego że co chwilę coś się pier**liło, jestem happy że narazie jest ok i nic sie nie psuje. Chce tym autem jeszcze ze 2 lata pojezdzić. Virusowanie modelu w którym co chwila cos sie jebie, jakim jest BRD, nie jest chyba najlepszym pomysłem. Ale to jest moja prywatna opinia. No i w razie sprzedaży na podkręcone auto nie ma za wielu chętnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm troche tego było..

1. turbo sie dławiło powyżej 3400 obrotów tak jakby nagle zanikało turbo i po chwili sie pojawialo

2. Padł EGR

3. Brał płyn z chłodnicy i kopcił na bialo

4. miałem problem że fura przechodziła od czasu do czasu w tryb awaryjny (kontrola świec żarowych)

5. problem z przeładowaniem turbiny (rozwiązanie- wymiania tej gruszki)

6. tryb awaryjny, engine check i sygnalizacji zapełnienia DPF - problem z czujnikiem g235 (albo 230 nie pamietam)

7. takie klekotanie jakby z chłodnicy - to było przęgło klimatyzacji (praktycznie w każdym B7 lub nowym passacie ten problem sie pojawi prędzej lub później)

8. problem ze zrywnością auta, turbo zamiast wstawać przy 1800-1900 obrotów wstawało przy 2400. Rozwiazaniem było wymiana uszczelki pod pokrytwą zaworów

troche tego bylo a auto mam od półtora roku.. :> wiem jeszcze że poprzedniem właścicielowi pękła głowica przy 40tys km.

mimo to lubie swoje BRD heheeheh!

i jeśli miałbym dać Ci jakąś rade to nie tankuj Shell Vpower, BP Ultimate i innych ulepszanych dieseli, lej zwykłego + STP do czyszczenia pompowtrysków co 4tys km

:kox: niezle , jakis niefartowne ci sie to auto trafilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm troche tego było..

1. turbo sie dławiło powyżej 3400 obrotów tak jakby nagle zanikało turbo i po chwili sie pojawialo

2. Padł EGR

3. Brał płyn z chłodnicy i kopcił na bialo

4. miałem problem że fura przechodziła od czasu do czasu w tryb awaryjny (kontrola świec żarowych)

5. problem z przeładowaniem turbiny (rozwiązanie- wymiania tej gruszki)

6. tryb awaryjny, engine check i sygnalizacji zapełnienia DPF - problem z czujnikiem g235 (albo 230 nie pamietam)

7. takie klekotanie jakby z chłodnicy - to było przęgło klimatyzacji (praktycznie w każdym B7 lub nowym passacie ten problem sie pojawi prędzej lub później)

8. problem ze zrywnością auta, turbo zamiast wstawać przy 1800-1900 obrotów wstawało przy 2400. Rozwiazaniem było wymiana uszczelki pod pokrytwą zaworów

troche tego bylo a auto mam od półtora roku.. :> wiem jeszcze że poprzedniem właścicielowi pękła głowica przy 40tys km.

mimo to lubie swoje BRD heheeheh!

i jeśli miałbym dać Ci jakąś rade to nie tankuj Shell Vpower, BP Ultimate i innych ulepszanych dieseli, lej zwykłego + STP do czyszczenia pompowtrysków co 4tys km

:kox: niezle , jakis niefartowne ci sie to auto trafilo.

A jak twoje auto, nie psuło się tak? :) Z czym miałeś problemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm troche tego było..

1. turbo sie dławiło powyżej 3400 obrotów tak jakby nagle zanikało turbo i po chwili sie pojawialo

2. Padł EGR

3. Brał płyn z chłodnicy i kopcił na bialo

4. miałem problem że fura przechodziła od czasu do czasu w tryb awaryjny (kontrola świec żarowych)

5. problem z przeładowaniem turbiny (rozwiązanie- wymiania tej gruszki)

6. tryb awaryjny, engine check i sygnalizacji zapełnienia DPF - problem z czujnikiem g235 (albo 230 nie pamietam)

7. takie klekotanie jakby z chłodnicy - to było przęgło klimatyzacji (praktycznie w każdym B7 lub nowym passacie ten problem sie pojawi prędzej lub później)

8. problem ze zrywnością auta, turbo zamiast wstawać przy 1800-1900 obrotów wstawało przy 2400. Rozwiazaniem było wymiana uszczelki pod pokrytwą zaworów

troche tego bylo a auto mam od półtora roku.. :> wiem jeszcze że poprzedniem właścicielowi pękła głowica przy 40tys km.

mimo to lubie swoje BRD heheeheh!

i jeśli miałbym dać Ci jakąś rade to nie tankuj Shell Vpower, BP Ultimate i innych ulepszanych dieseli, lej zwykłego + STP do czyszczenia pompowtrysków co 4tys km

I dlatego przenigdy 2.0 TDI. Przenigdy z tym złomem co kolwiek. Jak mozna było sobie tak zniszczyć opinie po takich silnikach jak 1.9 TDI.

Wielki szacun za wytrwałość i zycze by juz nic sie nie wysrało. Ja snigam AJMem 3 lata i tylko wycięłem kata. NC.

Szok.

Pozdro

ZC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...