magabiztos Opublikowano 29 Września 2010 Opublikowano 29 Września 2010 Witam, nie znam się na samochodach, a w ostatnio kupionej audiczce zaczęło się coś niepokojącego dziać. Sytuacja wygląda tak, że samochód całkowicie stracił moc, a dodatkowo przy ~1900 obrotów słychać zgrzyt. Zrobiłem logi wg. instrukcji na stronie, ale to mój pierwszy raz, dlatego proszę o wyrozumiałość. Będę wdzięczny, jeśli ktoś kto zna się na analizie powie mi co może być przyczyną takiego zachowania. Fault codes: VAG-COM Version: Release 311.2-N 1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f Chassis Type: 8D - Audi A4 B5 Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 019 AN Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1063 Coding: 00002 Shop #: WSC 06325 1 Fault Found: 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 907 389 D Component: ABS/ESP front D36 Coding: 04255 Shop #: WSC 06435 No fault code found. Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: ö 8D Note: Excessive Comm Errors Skipping Address 15-Airbags Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 920 930 Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D17 Coding: 00040 Shop #: WSC 77216 Ident.-Nr. Wegfahrs.:AUZ5Z0B1197172 No fault code found. Address 25 ------------------------------------------------------- Controller: Bitte Adress Component: e 17 eingeben No Faults Found or DTCs not supported by controller or a communication error ocurred Address 35 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 862 257 B Component: ZV-Pumpe, Funk D12 Coding: 12865 Shop #: WSC 06325 1 Fault Found: 00991 - Interior Lights 28-00 - Short to B+ Address 56 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 035 195 Component: Radio D00 Coding: 00201 Shop #: WSC 06325 No fault code found. End ------------------------------------------------------- Statyczna: http://img832.imageshack.us/img832/7891/s000.jpg http://img201.imageshack.us/img201/7956/s001.jpg http://img405.imageshack.us/img405/1914/s003x.jpg http://img195.imageshack.us/img195/6458/s004o.jpg http://img839.imageshack.us/img839/5730/s007.jpg http://img691.imageshack.us/img691/8019/s018.jpg http://img828.imageshack.us/img828/187/s023.jpg [basic settings] http://img85.imageshack.us/img85/8909/s000bs.jpg http://img203.imageshack.us/img203/8229/s003bs.jpg Dynamiczna: http://img695.imageshack.us/img695/2799/d000.jpg http://img9.imageshack.us/img9/4269/d001p.jpg http://img641.imageshack.us/img641/2509/d003.jpg http://img688.imageshack.us/img688/8166/d004o.jpg http://img829.imageshack.us/img829/8604/d008.jpg http://img842.imageshack.us/img842/1875/d010.jpg http://img440.imageshack.us/img440/6089/d011v.jpg Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam
Sztomel Opublikowano 30 Września 2010 Opublikowano 30 Września 2010 masz całkowite niedoładowanie pomijając już fakt, że logowałeś auto w trybie awaryjnym co dyskwalifikuje powyższe logi jako nieprzydatne do ich oceny. Przed każdym kolejnym logiem dynamicznym gaś i ponownie uruchamiaj silnik aby zresetować tryb awaryjny. Skoro Vag, poza błędem 17964, nie wywalił innych błędów w sterowniku silnika to sprawdź szczelność wężyków podciśnieniowych oraz szczelność dolotu a przede wszystkim zdejmij rurę powietrza z turbosprężarki - tę idącą do niej od obudowy filtra powietrza i ręką sprawdź luzy i stan łopatek wirnika. Odpal silnik i druga osoba niech dodaje co jakiś czas gazu a Ty w tym czasie na zdjętej rurze powietrza z turbo wsłuchaj się w odgłosy pracy turbo bo nie jest wykluczone, że wirnik trze o obudowę z powodu nadmiernych luzów wałka.
magabiztos Opublikowano 30 Września 2010 Autor Opublikowano 30 Września 2010 To mój pierwszy raz z komputerem w samochodzie i nie wiedziałem nawet, że auto przechodzi w tryb awaryjny. Po czym to poznać? Jak wrócę do domu w weekend, to sprawdzę, to o czym napisałeś Sztomel i postaram się zrobić jeszcze raz logi, tym razem poprawnie Póki co dzięki za pomoc. Pozdro
Lukasz_N Opublikowano 30 Września 2010 Opublikowano 30 Września 2010 Odpal silnik i druga osoba niech dodaje co jakiś czas gazu a Ty w tym czasie na zdjętej rurze powietrza z turbo wsłuchaj się w odgłosy pracy turbo bo nie jest wykluczone, że wirnik trze o obudowę z powodu nadmiernych luzów wałka. Jesli turbo bylo by w taki stanie ze wirnik tarl by o obudowe to z pewnoscia caly olej jaki zasilal by turbo znalazl by sie w dolocie i pewnie w wewnatrz cylindrow Z reszta takie zuzycie nie pojawia sie z dnia na dzien i z pewnoscia musial by sie pojawic objawy takie jak stopniowy spadek mocy, dymienie itp. Chyba ze nastapilo uszkodzenie mechaniczne wirnika, ale to juz przypadek krytyczny i wtedy nie polecam odpalania silnika, bo mozna sobie problemow jeszcze wiecej zrobic. Tak jak Sztomel pisze zdejmij rure dolotu i sprawdz najpierw stan wirnika ale bez odpalania.
nowy-21 Opublikowano 30 Września 2010 Opublikowano 30 Września 2010 sprawdz przewody podcisnienia, byc moze ktorys pekl albo spadł, a i jeszcze sprawdz czy sztanga przy turbo dziala prawidłowo
magabiztos Opublikowano 30 Września 2010 Autor Opublikowano 30 Września 2010 O dymieniu zapomniałem napisać, jest obfite jak się depnie. Odnośnie oleju, to jest w którymś miejscu wyciek, ale nie wiem, czy to jest powiązane z obserwowanym brakiem mocy, bo występuje od kiedy auto zostało kupione (~5 miesięcy), a wtedy moc była jak najbardziej w porządku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się