smartpc Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 Witajcie, od niedawna stałem się posiadaczem VW Passat 1.9 TDi z silnikiem AVF z 2004r (poprzednie autko, oczywiście A4 przekazałem w ręce kobiety:). Autko śmiga naprawdę fajnie, tyle że mam dziwne wrażenie, że turbina w obszarze niskich obrotów słabo pompuję. Dziś zrobiłem,mam nadzieję, wszystkie logi - proszę o weryfikację i ewentualne uwagi co do stanu jednostki napędowej. 1. Odczyt błędów : Brak błędów 2. Odczyt bloków wartości mierzonych: a) próba statyczna: normalnie: Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/masternum_23943.html Grupy: 004,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/masternum_23941.html Grupy: 018,023 - http://vaglog.rtnet.pl/masternum_23942.html Basic Settings: Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/masternum_23944.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/masternum_23945.html Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/masternum_23946.html próba dynamiczna: Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/masternum_23949.html Grupy: 004,008,010 - http://vaglog.rtnet.pl/masternum_23948.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/masternum_23947.html Z góry wielkie dzięki smiley
Sztomel Opublikowano 3 Października 2010 Opublikowano 3 Października 2010 powiem krótko : widać w logu dynamicznym, że turbo wolno się zbiera i ma lekkie niedoładowanie więc sprawdź szczelność wężyków podciśnienia - również w 011 BS ciśnienie wolno narasta a przepływka jest OK.
midqard Opublikowano 3 Października 2010 Opublikowano 3 Października 2010 Dodam jeszcze do wypowiedzi Sztomela, ze należałoby wymienić termostat i przyjrzeć sie rozrządowi.
smartpc Opublikowano 3 Października 2010 Autor Opublikowano 3 Października 2010 Co do termostatu to się spodziewałem, niby czujnik na desce pokazuje 90 stopni, ale po logach widziałem, że jest niespełna 80 stopni. Kolego midqard powiedz proszę co masz na myśli mówiąc o przyglądaniu się rozrządowi? Był wymieniany w serwisie Skody jakieś 7 tyś km temu. Jest coś źle ustawione? Tymczasem idę sprawdzić szczelność wężyków. Dzięki za odpowiedź
midqard Opublikowano 3 Października 2010 Opublikowano 3 Października 2010 generalnie rzecz biorac kat powinien byc ustawiony na 0.0 poczytaj odnosnie kata synchronizacji: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t74986.0.html;highlight=k%C4%85t+synchronizacji http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=26377.0
smartpc Opublikowano 4 Października 2010 Autor Opublikowano 4 Października 2010 Koledzy, jestem już po oględzinach wszystkich przewodów podciśnienia - wszystkie wyglądają bardzo dobrze i przede wszystkim są szczelne. Ma ktoś jakieś inne propozycje co do ewentualnej przyczyny niedoładowania? Pozdr[br]Dopisany: 03 Październik 2010, 13:04_________________________________________________Panowie podsyłam nowe spostrzeżenia, wczoraj przed wieczorem pokusiłem się o zdjęcie plastikowej osłony od spodu silnika (od tak sprawdzić czy wszystko gra) i ku mojemu zdziwieniu przewód dolotowy wychodzący z intercoolera jest strasznie mocno uwalony olejem. Dodam, iż od samego początku po zakupie auta praktycznie raz na tydzień weryfikuję poziom oleju i nie zauważyłem choćby najmniejszego ubytku. Z powodu późnej pory nie udało mi się przyjrzeć temu bliżej, ale zastanawia mnie, czy jeśli to zapocenie jest efektem nieszczelności w dolocie (lub co gorsza zasyfionym intercoolerem) to może się to przekładać na wolne wstawanie turbiny? Dodam tylko, iż w trakcie przyspieszania nie zauważam nawet najmniejszego dymienia. Czekam na Wasze opinie na ten temat (a wymiana termostatu + skorygowanie kąta synchronizacji zaplanowane na najbliższą sobotę). Pozdrawiam
Sztomel Opublikowano 5 Października 2010 Opublikowano 5 Października 2010 zastanawia mnie, czy jeśli to zapocenie jest efektem nieszczelności w dolocie (lub co gorsza zasyfionym intercoolerem) to może się to przekładać na wolne wstawanie turbiny? owszem, przyłóż rękę do tego miejsca a druga osoba niech kilka razy depnie konkretnie na pedał gazu aby zwiększyć chwilowo obroty - jeśli poczujesz choć niewielkie dmuchanie to trzeba uszczelnić.
smartpc Opublikowano 9 Października 2010 Autor Opublikowano 9 Października 2010 Witam ponownie, tak jak planowałem zabrałem się dziś do przeglądu całego dolotu - zapocenia i uszczelki na przewodach wyczyszczone, poza tym kąt synchronizacji ustawiony zgodnie ze wskazaniami (silnik faktycznie pracuje trochę inaczej - ustało delikatne poszarpywanie na wolnych obrotach) ale poza tym, że mam pewność, że w dolocie wszystko gra nie zmieniło się nic. Auto nadal zbiera się z lekkim opóźnieniem. Czy jest jeszcze coś, co mógłbym zrobić, żeby wyeliminować powód niedoładowania? Pozdrawiam
banshee Opublikowano 10 Października 2010 Opublikowano 10 Października 2010 Można pobawić się sztangą... Należałoby podnieść o 1 obrót i zlogować.[br]Dopisany: 10 Październik 2010, 16:19_________________________________________________Przy okazji uzupełniając moją wypowiedź. Otwarcie N75 w 011 dynamicznym przy 3500rpm powinno wynosić ok.65%. POtwierdza to złą regulację sztangi.
smartpc Opublikowano 12 Października 2010 Autor Opublikowano 12 Października 2010 Witajcie, prawdę mówiąc zastanawiałem się przez chwile czy powodem takiego stanu rzeczy nie jest wyregulowanie turbo ale po otrzymaniu odpowiedzi na temat podcisnienia odpuściłem ten trop. Kolego banshee powiedz prosze w jaki sposób mogę bezpiecznie wyregulować sztangę w turbinie? Ustawia się to na biegu jałowym bazując na wynikach pomiarów jakiejś konkretnej grupy? Z góry THX za odpowiedź.
Sztomel Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 w zależności od procentowej wartości wysterowania N75 i widocznym rzeczywistym ciśnieniu doładowania albo wydłużasz albo skracasz sztangę na wyczucie o pół, cały lub więcej obrotów a następnie logujesz dynamicznie grupę 011 i sprawdzasz czy rzeczywista wartość ciśnienia doładowania pokrywa się z wymaganą kiedy wartość w polu 4 wynosi w przybliżeniu te 65%.
banshee Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 Zdejmujesz osłonę górną silnika, nakładkę filtra powietrza, rurę dolotową z pasa przedniego, odkręcasz już dla wygody rurę powietrza która idzie od filtra do turbo i masz dostęp do sztangi. Klucz płaski 10 i odkręcasz kontre. W sztandze znajduje się radełkowana nakrętka, którą musisz obrócić w prawo o 0,5 obrotu - skrócić sztangę. Fabrycznie, jeżeli nie była ruszana jest zabezpieczona farbą. Jak puści to będziesz mógł kręcić palcem. Najlepiej zrób to na zimnym silniku, żeby się nie oparzyć. Później skręć wąż powietrza i rurę dolotową. Bez zakładania osłon zrób próbę 011 na 3 biegu i na 4 biegu - wrzuć tutaj to powiem ci czy dobrze. Najlepiej zamieść też pliki excela to zrobie sobie odpowiednie wykresy.
smartpc Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Cześć, czas na odgrzanie kotleta:) Po długiej zimie znalazłem trochę czasu na pogrzebanie przy sztandze turbo - faktycznie ktoś wcześniej już coś przy niej robił (farba na śrubie była, ale nie jako zabezpieczenie ustawień ORI) więc z czystym sumieniem i ja trochę poprzestawiałem. W załączonym linku najlepsze ustawienie (zwracałem głównie uwagę na ciśnienie rzeczywiste i poziom otwarcia zaworu N75), jakie udało mi się osiągnąć. Może nie jest to wzorowy wynik, ale kwestę oceny pozostawiam Wam. Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_43143.html Czekam na Wasze oceny i ewentualne porady co dalej (o ile będzie trzeba coś jeszcze przestawiać) Pozdrawiam
spanky Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Opublikowano 17 Kwietnia 2011 nie jest zle , choc troszke dol mozna by poprawic ...
spanky Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Opublikowano 17 Kwietnia 2011 ja bym ją skrócił o 0,5-1 obr. max 0,5
smartpc Opublikowano 4 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2011 Z sugestią 0,5 obrotu bym się zgodził - przed aktualnym ustawieniem zrobiłem pomiar z jednym obrotem więcej i na moje oko było już znaczne przeładowanie. Zostawiłem aktualny poziom z myślą, że lepiej ewentualnie jeszcze trochę podkręcić niż przedobrzyć. Przy najbliższej okazji podkręcę jeszcze trochę sztangę i wrzucę aktualne logi. Tymczasem dzięki chłopaki za cenne uwagi [br]Dopisany: 18 Kwiecień 2011, 22:29_________________________________________________Witam, nadeszła pora na trzecie podejście do regulacji sztangi - poniżej dwa logi odpowiednio po wyregulowaniu sztangi o 1/2 i 1/4 obrotu(w odniesieniu do ostatniego ustawienia).Na moje oko skrócenie o 1/4 obrotu jest optymalne- ale opinię pozostawiam znawcom tematu. 1/2 obrotu: Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_47547.html 1/4 obrotu: Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/adach.smartpc_47548.html Pozdro
lukjar7 Opublikowano 5 Czerwca 2011 Opublikowano 5 Czerwca 2011 coś krecisz, żeby ćwiartka dawała takie różnice :gwizdanie:
smartpc Opublikowano 5 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2011 Sam byłem zdziwiony, ale załączone logi to wynik skracania sztangi o max 1/2 obrotu względem ostatnich ustawień...na 100% dobrze to odmierzyłem, gdyż sugerowałem się farbą na pierścieniu i rantami tulejki. Aktualnie mam ustawienie z 1/4 obrotu - zostawić czy to jeszcze nie to, co być powinno?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się