Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] SWAP AJM na AWX


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. zaraz pewnie ktos napisze zebym poszukał... a ja szukałem i nie mogę znaleźć... znalazłem inne swapy ale nie z ajm na awx...

chciałem zapytać co podczas wymiany mojego ajm na awx trzeba jeszcze zmienić. Czy wystarczy zmienić program w komputerze i już? i czym ogólnie różnią się te dwa silniki? czy turbina jest taka sama? znalazłem bowiem silnik awx z 2005 roku w dobrej cenie który jest właśnie bez turbiny i nie wiem czy moja od ajm bedzie pasować? a tak poza tym silnik z 2005 roku jest chyba od vw passata czy golfa bo w audi montowali je chyba do 2004. Bardzo proszę o radę.

Opublikowano
zy turbina jest taka sama? znalazłem bowiem silnik awx z 2005 roku w dobrej cenie który jest właśnie bez turbiny i nie wiem czy moja od ajm bedzie pasować?

Będzie pasować fizycznie, ale montaż Twojej jest bez sensu, jest mniej wydajna, lepiej szukać turbo AWX

od vw passata czy golfa

od golfa silnik nie będzie pasował, trzeba by go było przerabiać na silnik wzdłużny (miska, łozysko wału... na forum jest dokładnie co)

Czy wystarczy zmienić program w komputerze i już?

zasadniczo lepiej kupić cały sterownik ze względu na cenę (komputery można kupić od 150zł nawet)

czym ogólnie różnią się te dwa silniki?

różnią się sporo, silnik AJM to rozwojowa wersja silnika AFN/AVG właściwie to to samo co te silniki ze zmienioną głowicą pod PD

silnik AWX to już konstrukcja typowo przemyślana pod PD. Wytrzymuje sporo większe obciążenia itp

Opublikowano

dziękuję. Czyli gdybym chciał musiałbym szukać kompletnego silnika awx tylko od audi tak? (bo silnik passata lub golfa wymaga przeróbek) i kupić nowego kompa i wszystko powinno działać?

Opublikowano

od passata będzie pasował, passat tez ma silnik wzdłużnie.... mam jedną wątpliwość czy sanki na pewno pasują z ajm pod awx, musisz poczekać aż ktoś się wypowie na ten temat

no i wypadało by wymienić sprzęgło na takie z awx-a

Opublikowano

czyli ogólnie dużo łatwiej byłoby wstawić ten sam silnik... dodam że nie wymieniam silnika w celu zwiększenia mocy tylko dlatego że w tym który mam jest uszkodzony tłok i nieopłaca się go naprawiać. a przebywam w tej chwili w irlandii i jest tu więcej silników od passatów właśnie awx-ów dlatego myślałem o wstawieniu takiego... Może któs z was robił już taki swap?

[br]Dopisany: 03 Październik 2010, 18:23_________________________________________________nikt nie robił takiej wymiany? bardzo proszę o jakieś info bo nie wiem co mam robić a bez samochodu w irlandii jak bez ręki... (komunikacji miejskiej praktycznie nie ma). Dzięki.

Opublikowano

AFN/AVG właściwie to to samo co te silniki ze zmienioną głowicą pod PD

Widać ze ani jednego ani drugiego nigdy nie widziałeś.

dzięki. rozumiem że wiesz z czym to się je... będziesz mi w stanie troszkę naświetlić jak wygląda z tą wymianą? bardzo mi zależy
Opublikowano

Załóż awx z turbina i wtryskami ewentualnie pompki swoje bo moga być problemy z paleniem w zimie bez korekty oczywiście.

Jedyne co może nie pasować to przewody od chłodnicy oleju bo AJM ma inna i inne przewody.

Opublikowano

Jak sie zdecydujesz na taki swap to bierz silnik z auta, a nie z półki i zaklep to auto z którego brałeś żeby chwilowo nie wyprzedawali z niego cześci mechanicznych z pod machy :gwizdanie: bo swap to nieprzewidziane koszty :gwizdanie:

Opublikowano

dzięki koledzy. do wymiany silnika jestem niestety zmuszony. a myslałem o awx bo jest ich tu po prostu więcej ale chyba jednak będe szukał ajm-a. trochę mniej problemów z wymianą. dzięki za pomoc.

Opublikowano

bo swap to nieprzewidziane koszty :gwizdanie:

Napisalem co moze nie pasowac reszta p&p nie widze ty zadnych kosztow nie przewidzianych.

Opublikowano

bo swap to nieprzewidziane koszty :gwizdanie:

Napisalem co moze nie pasowac reszta p&p nie widze ty zadnych kosztow nie przewidzianych.

A instalacja to co wtyczki pierdólki, przespawania łap silnika myśle że przy swapie dopiero wychodzi, przed tym każdy twierdzi ze to tylko przerzucenie silnika :gwizdanie: temat oczywiscie do ogarniecia bez wiekszych problemów, ale napewno będą schody

Opublikowano

bo swap to nieprzewidziane koszty :gwizdanie:

Napisalem co moze nie pasowac reszta p&p nie widze ty zadnych kosztow nie przewidzianych.

to widać że nigdy nie robiłeś swapa

Opublikowano

to widać że nigdy nie robiłeś swapa

Jak bym nie robil to bym sie nie odzywał ,wszystko pasuje, ale widzę jak wszędzie to i tu teoretyków nie brakuje co nie maja pojęcia o czym piszą ale gdzieś słyszeli.

Tego nawet nie można nazwac swapem,to zastąpienie serca nowszym.

A instalacja to co wtyczki pierdólki, przespawania łap silnika myśle że przy swapie dopiero wychodzi,

Wez przemysł co piszesz zanim ktoś ci pojedzie ze opowiadasz herezje.

Wkladaj kolego AWX,zawsze to bedzie nowszy,mocniejsze tłoki i korby zniosą więcej.

Opublikowano

to widać że nigdy nie robiłeś swapa

Jak bym nie robil to bym sie nie odzywał ,wszystko pasuje, ale widzę jak wszędzie to i tu teoretyków nie brakuje co nie maja pojęcia o czym piszą ale gdzieś słyszeli.

A instalacja to co wtyczki pierdólki, przespawania łap silnika myśle że przy swapie dopiero wychodzi,

Wez przemysł co piszesz zanim ktoś ci pojedzie ze opowiadasz herezje.

Marawel wszedzie gdzie nie trafie to ty wszystko wiesz wszystko robiłes a jak ktos pyta o konkrety to tak "da rade zrobić robiłem/widziałem" skoro robiłes napisz to w szczegółach, jest opisany swap na AWXa z AHU i trzeba było co nieco przerobić pod względem mocowań, nie wierze poprostu ze ten silnik wejdzie P&P do tej budy, ale ty wiesz bo juz pewnie robiłes :gwizdanie: tylko jak zwykle jak ktos chce konkrety to Ty nic nie powiesz albo odeślesz do forum passata :gwizdanie: [br]Dopisany: 05 Październik 2010, 19:10_________________________________________________A co do samego przeszczepu jestem za jak wymieniać to na lepszy :good: tylko kwestia ogarniecia dobrego mechaniora żeby nie zostawic przez głupca fortuny w częściach
Opublikowano

nie wierze poprostu ze ten silnik wejdzie P&P do tej budy

Nie musisz,wystarczy ze ja wiem.Nie będę nic opisywał bo nie mam na to czasu ani chęci zresztą nie ma czego.

Wypowiadasz się w temacie a nie nawet wiesz jak obie jednostki wyglądają,podpowiem ci wyglądają tak samo różnią się tłokami i korbowodami,chłodnicą oleju o pompkach nie wspominam bo w obu przypadkach było kilka rodzai.

Nie wyskakuj mi ze swapem AHU na AWX bo tamte silniki różnią się praktycznie wszystkim.

Nie rób chłopakowi melika w głowie bo ATJ nie kupi w normalnym stanie,AWX bedzie w tym samych pieniądzach nowszy i mocniejszy.

Kończę to OT bo do niczego to nie prowadzi.

Opublikowano

dzięki koledzy za informacje. troszkę ciężko pomiędzy waszymi przepychankami znaleźć to co mnie interesuje ale rozumiem że gdybym znalazł kompletny silnik awx to mogę go po prostu wrzucić bez przerabiania czegokolwiek bo różnią się tylko tym że awx ma mocniejsze tłoki i korbowody niż ajm?[br]Dopisany: 06 Październik 2010, 15:07_________________________________________________a jeszcze jedno pytanko. czy gdybym miał sam słupek od awx a resztę gratów od mojego ajm to czy to by chodziło?

Opublikowano

Vacum pompa jest taka sama, turbo awx ma lepsze. Dwumasy takie same sprzęgło i skrzynia też Ci podejdą. Ajm ma taki sam moment jak awx. Sanek zmieniać nie musisz bo są takie same łapy w tych silnikach bo mają 5 biegowe skrzynie. Kup najlepiej kompletny silnik. AWX raczej z 2005 roku nie znajdziesz. W 2004 roku skończono produkcje. W A4 B7 były już tylko 1.9tdi 115 koni i 2.0 140koni w 2005roku. 115 jest ok poprawiona i ludzie są z niej zadowoleni ja miałem taką zakładać z 2007roku ale trafiłem awx. Kod silnika możesz znaleźć na bloku powinno być awx i na plastiku koła rozrządu. Ja bym dał awx dokupił turbo z awx i jeździł to naprawde wspaniałe silniki. Moge przesłać Ci pdf z elsy jak wymienić silnik ale dopiero w przyszłym tygodniu. Ja zmieniałem u siebie sam. Na sterowniku z ajm odpalisz spokojnie audi ale będzie chodziło na innych wartościach wtrysku i jest to raczej szkodliwe dla silnika.pozdrawiam

Poszukaj strony passat freunde lub passat b5 freunde tam gość tuninguje passata B5 i zmienia właśnie ajm na avf tam wkłada nowe sanki bo avf ma 6 skrzynie i podwójne łapy w razie czego mogę przetłumaczyć co tam pisze. Strony nie moge znaleźć miałem kiedyś w ulubionych, jest to czarne kombi B5 przerobione na superb z przodu.

Opublikowano

dzięki wielkie kolego. gdybyś mógł wysłać ten pdf będę bardzo wdzięczny. Czyli jak dostanę silnik awx z turbiną to mogę go wrzucać i wystarczy zmienić komputer bo reszta podejdzie?

Opublikowano

koledzy padl mi silnik i chce wrzucic awx znalazlem ale bez pompek moga byc z innego i turbo tez czy roznica jest w pompkach w awx a avf to samo w turbo.pozdrawiam.czekam na pomoc.[br]Dopisany: 17 Styczeń 2011, 19:06_________________________________________________

koledzy padl mi silnik i chce wrzucic awx znalazlem ale bez pompek moga byc z innego i turbo tez czy roznica jest w pompkach w awx a avf to samo w turbo.pozdrawiam.czekam na pomoc.

nikt nie pomoze
Opublikowano

Turbo w AVF i AWX masz takie samo, pompki raczej też, te silniki róznią sie sprzegłem, AVF ma 240mm :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...