Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Opinie i obiektywne dane dot. silnika 2.7 TDI ze skrzynią Multitronic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, poszukuje wiadomości na forum o tym zestawieniu w B7. Jeśli macie taki pojazd to poproszę o wrażenia i info na temat eksploatacji tego silnika i jego serwisu. Dzięki

Opublikowano

No na pewno nie bylo ich w Quattro- tak przynajmniej pokazuje Prospekt.

Kod silnika to BPP- produkowany od 12/05-3/08, Srednie spalanie wedlug prospektu: 6,8l/100km

Opublikowano

No na pewno nie bylo ich w Quattro- tak przynajmniej pokazuje Prospekt.

Kod silnika to BPP- produkowany od 12/05-3/08, Srednie spalanie wedlug prospektu: 6,8l/100km

Rozumiem że to średnie spalanie ?

Opublikowano

tak srednie. trasa ok 6. miasto 10.

oczywscie zalezy od indywidualnego stylu jazdy :naughty:[br]Dopisany: 06 Październik 2010, 11:04_________________________________________________zreszta, wyjdzie podobnie jak w aucie ktore masz podane w proflu...

kultura pracy silnika bardzo fajna. jak to w przypadku V6.

nalezy brac pod uwage inna kwestie. rejestracja takiego pojazdu w kraju to 18,7 % akcyzy, 3.0 tdi nie sa tak wiele drozsze, wiec deycydujac sie na import warto przemyslec sprawe.

nie dotyczy oczywiscie aut zarejestrowanych uz w kraju.

Opublikowano

No to git :) a jak z serwisem? rozrząd? łańcuch?

Opublikowano

No to git :) a jak z serwisem? rozrząd? łańcuch?

lancuch a nawet 3

napewno serwis kosztowniejszy niz silniki 4-ro cylindrowe. wiecej pracy przy rozrzadzie, wiecej oleju itp.

dlatego gdybym kupowal raczej 3.0 tdi

Opublikowano
:mysli: no taaaa, to mój przy tym to pryszcz...3.0 ? no ale chyba nie ma 3.0 z multi :D
Opublikowano

No to git :) a jak z serwisem? rozrząd? łańcuch?

lancuch a nawet 3

napewno serwis kosztowniejszy niz silniki 4-ro cylindrowe. wiecej pracy przy rozrzadzie, wiecej oleju itp.

dlatego gdybym kupowal raczej 3.0 tdi

jakiej pracy przy rozrzadzie?

nie kumam.

chociaz dla mnie faktycznie 2.7 to jak juz kiedys pisalem sztuczny twor zeby zapelnic luke miedzy 2.0 a 30.

silnik konstrukcyjnie identyczny z 3.0, waga taka sama, nic nie prostszy w budowie a obcieta pojemnosc i moc.

skoro wszystko praktycznie jest identyko a nieduzo wiecej bedzie kosztowalo 3.0 ktore po pierwsze ma wiecej mocy, po drugie seryjne quattro i skrzynie TIPtronik, to nie widze sensu szukania 2.7...

no i jak kolega wspomniaj akcyzy takie same.... skoro juz oddajemy Panstwu prawie 1/5 ceny auta to warto kupic cos co daje jak najwiecej...

--------

no ale Ty chcesz skryznie MULTI ??

chyba jestes piewrsza osoba ktora znam i woli multi od Tipa hehe

Opublikowano

:mysli: no taaaa, to mój przy tym to pryszcz...3.0 ? no ale chyba nie ma 3.0 z multi :D

ale jest z tiptronikiem. no i quattro, dla bezpieczenstwa bardzo cenne

przy odsprzedazy rowniez jest latwiej niz 2,7 tdi

Opublikowano

No to git :) a jak z serwisem? rozrząd? łańcuch?

lancuch a nawet 3

napewno serwis kosztowniejszy niz silniki 4-ro cylindrowe. wiecej pracy przy rozrzadzie, wiecej oleju itp.

dlatego gdybym kupowal raczej 3.0 tdi

jakiej pracy przy rozrzadzie?

nie kumam.

chociaz dla mnie faktycznie 2.7 to jak juz kiedys pisalem sztuczny twor zeby zapelnic luke miedzy 2.0 a 30.

silnik konstrukcyjnie identyczny z 3.0, waga taka sama, nic nie prostszy w budowie a obcieta pojemnosc i moc.

skoro wszystko praktycznie jest identyko a nieduzo wiecej bedzie kosztowalo 3.0 ktore po pierwsze ma wiecej mocy, po drugie seryjne quattro i skrzynie TIPtronik, to nie widze sensu szukania 2.7...

no i jak kolega wspomniaj akcyzy takie same.... skoro juz oddajemy Panstwu prawie 1/5 ceny auta to warto kupic cos co daje jak najwiecej...

--------

no ale Ty chcesz skryznie MULTI ??

chyba jestes piewrsza osoba ktora znam i woli multi od Tipa hehe

Nie wiem czy wolę :) mam teraz multi od dwóch lat i nie narzekam, nie wiem zaś jak sprawuje sie Tip , więc nie mogę się wypowiadać czy jego wolę . A teraz koledzy jaka cena jest realna w roczniku 2007 ?2006

Opublikowano

jakiej pracy przy rozrzadzie?

z rozpedu,

chociaz w przypadku koniecznosci wymiany lancucha, napinaczy koszty generuja sie znaczne, a problemy z hydraulicznymi napinaczami przecierz sie zdarzaja. [br]Dopisany: 06 Październik 2010, 13:05_________________________________________________

Nie wiem czy wolę :) mam teraz multi od dwóch lat i nie narzekam, nie wiem zaś jak sprawuje sie Tip , więc nie mogę się wypowiadać czy jego wolę . A teraz koledzy jaka cena jest realna w roczniku 2007 ?2006

uzytkowo automat to automat. wciskasz gaz - jedziesz :wink4:

cena? realna powyzej 60.ooo i wiecej.

Opublikowano

ej no nie krec :wink4:.

VAT jak kupujesz prywatnie to jest wliczony w cene auta tam

a tutaj placisz tylko oplate za zwolnienie z VATu - 160 zeta

co innego akcyza ktora trzeba zaplacic w wysokosci 18,6 % wartosci

Opublikowano

ej no nie krec :wink4:.

VAT jak kupujesz prywatnie to jest wliczony w cene auta tam

a tutaj placisz tylko oplate za zwolnienie z VATu - 160 zeta

co innego akcyza ktora trzeba zaplacic w wysokosci 18,6 % wartosci

przeciez w de sa sprzedawane rowniez pojazdy w cenie netto. wtedy musisz do ceny doliczyc vat albo w pl albo w de.

jezeli wlascicilem jest osoba prywatna cena jest brutto, jezeli firma moze byc albo netto albo brutto w zaleznosci jak sie dogadasz.

Opublikowano

jakiej pracy przy rozrzadzie?

nie kumam.

chociaz dla mnie faktycznie 2.7 to jak juz kiedys pisalem sztuczny twor zeby zapelnic luke miedzy 2.0 a 30.

silnik konstrukcyjnie identyczny z 3.0, waga taka sama, nic nie prostszy w budowie a obcieta pojemnosc i moc.

skoro wszystko praktycznie jest identyko a nieduzo wiecej bedzie kosztowalo 3.0 ktore po pierwsze ma wiecej mocy, po drugie seryjne quattro i skrzynie TIPtronik, to nie widze sensu szukania 2.7...

no i jak kolega wspomniaj akcyzy takie same.... skoro juz oddajemy Panstwu prawie 1/5 ceny auta to warto kupic cos co daje jak najwiecej...

--------

no ale Ty chcesz skryznie MULTI ??

chyba jestes piewrsza osoba ktora znam i woli multi od Tipa hehe

Nie, no jakies zalety przeciez ma ten samochod. Zawsze oska bedzie lzejsza, od Quattro, co sie na pewno na spalanie przeklada. (porownujac z 3,0 TDI) Lepsza kultura pracy (porownujac z BRD- podobna moc)

Mysle ze dla kierowcow bez sportowego zaciecia jest to ciekawa opcja.

A co do roznic miedzy Tipem a multi, to wydaje mi sie ze tip jest w budowie podobny do skrzyni DSG- czyli podwojne sprzeglo, no a multi ma taki szeroki lancuch i mysle ze w tych skrzyniach jest raczej duzy nacisk na lagodne przelozenie....

Opublikowano

jakie podwojne sprzegło :shocked:

TIP to klasyczna skrzynia automatyczna ze sprzeglem hydrokinetycznym. a nie zaden DSG czy s-tronik , ktory wyszedl dopeiro w b8, do tego TIP uchodzi za bardzo mocny i lubi dodatkowy soft.

skoro dla kogos brak Q jest zaleta to luz. ale chyba nie jezdzil na codzien 4x4 bo by nie chcial juz oski...

a skoro cena podobna...

a co do VATu to nie zadna kwestia "dogadania" sie tylko tego czy obie strony sa podatnikami unijnego VATu. wtedy mozna kupic tam na VAT zerowy (tzw. unijny) i VAT zaplacic w polsce.

krazy duzo mitow o kupiwaniu bez VAT w niemczech i niestety kolego je powielasz, potem ludzie mysla ze jak czyta na mobile cene netto to za tyle moze miec auto.

to ze handlarze robia ludzi w jajo, kupujac tam na dokumenty firmowe bez vatu a tu sprzedajac jako osoba prywatna nie placac VATu tylko moze narobic nabywcy problemow.

generalnie taka faktura UE ma sens jedynie jak kupujemy auto na firme, wtedy tu placimy VAT ale mozemy odliczyc polowe (nie wiecej niz 6tysia).

Opublikowano

Madzia - odpuść sobie 2.7TDI. Koledzy dobrze radzą, w tym przypadku lepszym wyjściem jest 3.0TDI w tiptroniku (seryjnie w Quattro). Do pracy tipa przyzwyczaisz się (może być gorzej ze spalaniem w mieście :decayed:).

Na plus dla 2.7TDI trzeba oddać cenę - będzie niższa niż za 3.0TDI. Mniejsza waga = nieco mniejsze spalanie (+ to co oczywiście wynika z charakterystyki pracy przekładni). Co do skrzyni montowanej w tym nadwoziu - jest to już nowa generacja Multitroników o oznaczeniu 0AN. Użytkownicy nie skarżą się na żadne usterki ale niekoniecznie jest to miarodajne ponieważ jeździ tego znacznie mniej.

Możesz odkryć przed nami kulisy chęci przesiadki?

Opublikowano

Bart no to jest oczywiste, że w pewnym momencie chcesz mieć coś nowszego prawda? :rolleyes: Nie ma tu nic innego, żadnych krytych powodów.

Reasumując 3.0 nie są tanie, mam na myśli dobrze wyposażone. Tak więc nie wiem.......czy się przesiądę w rezultacie, bo B7 to nic tylko B6 w nowej budce. Pogdybac sobie mogę :naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...