Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] problem z załzeniem alarmu


Tom-68-

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

właśnie walczę z wpieciem się alarmu do centralnego,

wyczytałem i dostałem instrukcję że pompka jest sterowana minusem. (audi z 1995)

wiec wpiąłem się w przewód popielato/biały oraz czerwono/niebieski. alarm wysyłał minus. wiec byłem spokojny o centralke. Ale okazało sie ze jest to porazka, central nie działał, i poczułem lekki swąd. wiec dopiero zaczełem sprawdzać owe przewody. Okazuje się że na czerwono/niebieskim jest cały czas plus, a na popielato/ białym minus, tylko że nie połączonym galwanicznie z masą. gdy wpiąłem miernik było 13V, przy przełaczaniu fabrycznym pilotem jest spadek 1V.

jeszcze jedno sprawdzilem przewody przy pomce i nie ma tam przewodu popielato/bialego

Mam pytanie ?

czy sterowanie pomką jest zmienne tzn. raz plusem raz minusem (zamykanie +, otwieranie -)

czy ktoś podłączał fizycznie alarm do centrala i miał taki przypadek.

Proszę o radę, z góry dziekuje za odpowiedz lub podpowiedz.

A może ma ktoś schemat instalacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli działa u Ciebie domykanie szyb z kluczyka bądź z pilota to znajdziesz sterowanie masą (otwórz, zamknij), natomiast jeżeli niema domykanie to będzie pojedynczy kabel sterowany naprzemiennie tak jak pisałeś. W obu przypadkach potrzebne sygnały znajdziesz na słupku u kierowcy. Ja też się naciąłem na ten czerwono/niebieski tyle, że najpierw sprawdzałem miernikiem, więc nic nie spaliłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedz mateogda.

Nie mam domykania szyb. sprawdzałem.

popraw mnie jeśli się mylę.

powinienem przeciąć przewód czerwono/niebieski.

zamykanie z centralki podpiąć pod przewód idący do drzwi.

otwieranie z centralki podpiąć pod przewód idący do pomki.

Tylko teraz tak z cetralki wychodzi minus, więc poprzez przekażniki powinienem podać plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinienem przeciąć przewód czerwono/niebieski.

zamykanie z centralki podpiąć pod przewód idący do drzwi.

otwieranie z centralki podpiąć pod przewód idący do pomki.

Tylko teraz tak z cetralki wychodzi minus, więc poprzez przekażniki powinienem podać plus.

Tak to napewno NIE zadziała!

W zamku jest przełącznik który podaje naprzemiennie plus lub masę w zależność od tego czy zamek jest zamknięty czy otwarty. Zasilanie i masa podane są na stałe i wrasają trzecim kablem w zależności od stanu zamka. Musisz znaleść właśnie ten kabel (z kolorem Ci nie pomogę bo nie pamiętam, a i tak każdorazowo warto sprawdzić miernikiem). Potrzebne będą dwa przekaźniki, które w zależności od potrzeby będą rozwierać ten kabel i podawać potencjał przeciwny. Do sterowania przekaźnikami wykorzystujesz sygnał masy z alarmu. Wystarczą zwykłe samochodowe przekaźniki z przełączaną kotwicą ponieważ w stanie spoczynku kabelek musi mieć przejście żeby wszystkie orginalne funkcje działały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to sprawdz jakie kolory kabli wchodzą do zamka w bagażniku. (najlepsze dojście tam jest) a poźniej szukaj tych kabli na słupku po stronie kierowcy. Chociaż nie polecam. Ja się wpinałem w te kable na słupku przy oparciu tylnej kanapy z lewej strony. Tam miałem najlepsze dojście. I bez problemu znalazłem przewody. U mnie sterowanie było minusowe. Na przewodzie od zamykania jak i otwierania u mnie było zawsze +12V jednak jak podasz minus to zamki się otwierają bądz zamykają. W zależności na który przewod podasz minus.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...