Darecki20005 Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 Panowie podpowiedzcie co z tym fantem zrobić. Aby temp spadła ponizej 0 to rozrusznik mi wolno kręci, boje się że w duże mrozy mi nie zapali. Akumulator ma 2 lata ale od nowego było tak samo że cos mi zabierało napięcie, poprzedni akumulator mi chodzi do dziś w innym dieslu. przymierzam się do zakupu nowego ale postanowiłem sprawdzić co jest nie tak. Kupiłem miernik i tak ładowanie 14,2v na włączonych światłach, po nocy postoju napięcie 12,30v. Auto robi co dzień lub nieraz co drugi dystans 60km. Sprawdziłem pobór spod bezpieczników: 1-0,12A radio- 0,04A 15- 0,09A navigacji auto nie posiada(co się stanie jak bym go na stałe wyjął?) 13- 0,05A 38-0,06A Miernik mam taki: http://allegro.pl/multimetr-m-92a-m2092-i1251142221.html Ustawiam na prąd stały 20A i czerwony kabel pod gniazdo: A. Chyba że zle mierze? Pobór za duży zdecydowanie ale dlaczego? Auto jak do tej pory zapala zawsze ale wole na zimne dmuchać. Każda opinia mile widziana. Akumulator myslę kupić Centrę Future 77Ah, lub 95Ah lecz pewnie ten drugi mi alternator nie doładuje [br]Dopisany: 08 Październik 2010, 14:14_________________________________________________Niewiem jakoś dziwnie mi te wyniki wyszły spod bezpieczników bo się nie zgadzają z ogólnym poborem prądu. Podłączyłem miernik szeregowo i mi pokazuje 0,17A poboru, pozniej wyjmowałem kolejno bezpieczniki i po wyjęciu bezpiecznika 15 pobór wynosił 0,06A, czyli on jest winny, za co on wogole odpowiada? Gdy go wyjąłem cos mi w liczniku terkotało po przekręceniu zapłonu i wskazówki od obrotów i od km/h się ruszały. Trwało to jakies 5s. Co byście mi radzili zrobić? wyjmować go na postoju? (tyle że jak go wyjąłem to się panel od klimatronika ciągle pali)[br]Dopisany: 08 Październik 2010, 16:58_________________________________________________Zajechałem do elektryka i pobór 0.11A. Poszedł on podniósł tylną klapę i zamknął zamek śrubokrętem i szok 0.03A. Pozniej zamknął normalnie i nadal 0.03. Przyjechałem do domu i mam znów 0,11A, robiłem to samo co on i raz jest dobrze a raz zle. Zdjąłem maskownice w klapie i porozpinałem kostki, na wierzchu były tylko 3 i nadal to samo, raz jest dobrze a raz zle. Co to może być wogole, gdzie szukać przyczyny i co ewentualnie wymienić??
Jarol Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 Śiągnij minusową kleme z akumulatora i połącz szeregowo przez miernik (amperomierz), zamknij maske i wszystkie drzwi i zamknij auto pilotem. Odczekaj chwile aż w aucie wszystko pogaśnie i zobacz co wskazuje miernik. Powinno być pobór w okolicach 20-100mA.
Darecki20005 Opublikowano 12 Października 2010 Autor Opublikowano 12 Października 2010 Gdy wszystko jest zamknęte to mi wskazuje pobór 0.11A zaś jak kilka razy trzesnę tylną klapą to spada do 0.03A(nawet srubokrętem sam zamek zamykam). I raz jest dobrze a raz pobór jest wyższy co w tej klapie jest takiego że tak ciągnie prąd. Jak już wczesniej napisałem 3 kostki które tam znalazłem odłączyłem i bez zmian, raz jest 0.03A a raz 0.11A. Pomysłów mi brakuje co może w tej klapie ciągnąć prąd.
olek4505 Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 hym dosyć ciekawy temacik bo u mnie tez jak stoi tak z 3 dni to już go nie odpalę aż będę musiał u mnie sprawdzić pobór prądu
Andrzej K Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 A lampka na dolnej krawędzi klapy na pewno Ci się wyłącza gdy zamykasz klapę? EDIT: Dopiero teraz zauważyłem, że masz sedana - tam chyba nie ma żadnej lampki na dolnej krawędzi klapy .
Darecki20005 Opublikowano 12 Października 2010 Autor Opublikowano 12 Października 2010 Są 2 lampki tylko w bagażniku, na klapie nie ma żadnej. Na 100% się obie wyłaczają. Nie znalazłem nigdzie podobnego przypadku na forum wiec stąd moje pytanie
Jarol Opublikowano 13 Października 2010 Opublikowano 13 Października 2010 Jak masz nawet pobór 0,11A to nie ma opcji żeby po nocy akumulator był rozładowany. Przez 24h masz pobór z Aku 2,63Ah, akumulator ma około 80Ah więc spokojnie auto może stać nawet przez 14 dni i i tak bez problemu powinien zapalić.
Darecki20005 Opublikowano 13 Października 2010 Autor Opublikowano 13 Października 2010 Nie rozładowuje mi go tak aby auta nie odpalić ale jak przyjdą wysokie mrozy to pewnie go nie odpalę,(jak był przymrozek -2 to juz zdecydowanie wolniej rozrusznik kręci i napięcie akum. 12.30v) bo niby prąd pobiera nie duży lecz podczas niskich temperatu każdy akumulator i tak traci moc plus ten pobór. Dlatego chciałbym znalezdz tą przyczynę związaną z tą klapą. Na dniach pojade po akumulator ale warto by było zlikwidować usterkę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się