Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRD] Wymiana pompowtrysku - lekkie drgania


Jarkost

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam takie pytanko.

Wczoraj odebrałem auto z warsztatu, poleciał jeden pompowtrysk, został wymieniony na używany z mniejszym przebiegiem około 100tk a moja A4 ma 170tk. Sprawa wygląda tak:

Wczoraj trochę jeździłem ale tylko po mieście i niczego nie zauważyłem ale dzisiaj zrobiłem małą traskę i przy przyspieszaniu są odczuwalne małe drgania silnika (coś podobnego do źle wyważonego koła)(tragedii nie ma ale mie to denerwuje). Czym wyższy bieg to drgania są bardziej odczuwalne, wystarczy trochę odjąć gazu i wszystko wraca do normy, dodam jeszcze że na biegu jałowym chodzi idealnie.

Panowie jaka może być przyczyna (lecą następne pompki czy po prostu ta jedna jest dużo lepsza od pozostałych i stad ta nie równa praca)?

Zauważyłem jeszcze że te drgania są mocniejsze do 2500obr/min a od 3000obr/min praktycznie ich niema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam takie pytanko.

Wczoraj odebrałem auto z warsztatu, poleciał jeden pompowtrysk, został wymieniony na używany z mniejszym przebiegiem około 100tk a moja A4 ma 170tk. Sprawa wygląda tak:

Wczoraj trochę jeździłem ale tylko po mieście i niczego nie zauważyłem ale dzisiaj zrobiłem małą traskę i przy przyspieszaniu są odczuwalne małe drgania silnika (coś podobnego do źle wyważonego koła)(tragedii nie ma ale mie to denerwuje). Czym wyższy bieg to drgania są bardziej odczuwalne, wystarczy trochę odjąć gazu i wszystko wraca do normy, dodam jeszcze że na biegu jałowym chodzi idealnie.

Panowie jaka może być przyczyna (lecą następne pompki czy po prostu ta jedna jest dużo lepsza od pozostałych i stad ta nie równa praca)?

zapodaj log 013
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam dojścia do kompa samochód był robiony u Roberta w Tune-up w Gdańsku, diagnostykę mu zrobili i niby jest wszystko ok.( a sądząc po opiniach ludi z forum to na tej firmie można polegać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytaj się

przez uszkodzone oringi itd. na PD mogą być rózne podobne objawy

ale nie wykloczone, że jeden jest w stanie idealnym a reszta już dogorywa

to tak samo jak zwymianą jednego nowego amorka gdzie reszta ma już dużo przelatane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej zapytać się bo takie dewagowanie nic dobrego nie da

no i VAG Ci prawdę powie

może jakąś dziwną ON zalałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

objawy jeszcze miałem na tym paliwie co przed naprawą było ale dla świętego spokoju dolałem do pełna jakieś 30L na shellu i bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa sprawa , nie powinno sie wymieniac jednaj pompki.Jak juz musisz wymienic to wymienia sie parami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa sprawa , nie powinno sie wymieniac jednaj pompki.Jak juz musisz wymienic to wymienia sie parami.

Turdzi ta podstawowa sprawa wymiany PD parami jest nieco naciągana, osobiście sam już wymieniłem jeden PD, kumpel też tak zrobił i nic się nie dzieje. Nie wiem skąd ta zasada, może ASO żeby klienta naciągnąć. A co jak masz do wymiany PD na 1 i 2 cylindrze, to wtedy należałoby wymienić wszystkie mimo że 3 i 4 leją idealnie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H4mm3R u ciebie po wymianie pompki było wszystko ok czy odczułeś jakąś różnice w pracy silnika?

Ja zauważyłem jeszcze że te drgania są mocniejsze do 2500obr/min a od 3000obr/min praktycznie ich niema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiało być OK, bo mi cewka poszła. Zalej STP i pojeździj, jak drgania będą dalej, to przyczyny drgań szukaj gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że nic innego nie ma wpływu na te drgania ponieważ auto było sprawne i nic takiego się nie działo, poleciał tylko PD i został wymieniony no i zaczęły się drgania, zastanawiam się tylko czy to przejdzie samoistnie(jak ten wymieniony PD trochę polata i złapie jakiegoś syfu) , a jeśli nie to czy grzebać się przy tym i szukać rozwiązania. A co do STP to mam mieszane uczucia pompka poleciała mi właśnie po wyjeżdżeniu całego baku z tym środkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to miałem konkretne drgania że można było shacki robić. Szkoda że nie masz VAGa to byś zobaczył jak leją PD i by było wiadomo gdzie szukać przyczyny. Takie drgania mogą robić wałki wyrównoważające, EGR... dlatego sugeruję abyś wlał STP i zobaczył czy drgania znikną, jeśli tak to coś nie tak z PD a jak nie, to przyczyna jest gdzieś indziej ale to też nie jest 100% metoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje zrobić logi tylko powiedzcie mi dokładnie jakie, czy wystarczy jak napisał Wihajster (-013) czy może jakieś inne jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pdołacze się pod temat właśnie mi dzisiaj padł pompotryskiwacz. Koszt nowego 1800zł, małotego pompki były w myjce auto wypluło 196KM, lałem STP, korekcja książkowa aż do wczoraj auto zdechło. Objawy - od czasu do czasu autem szarpało co przyjeżdzałem na diagnoze czy robiłem logi wszystko zaj....cie aż do wczoraj kiedy auto zapaliłem i zgało po 4 sek i już nie dało się odpalić. Także z tymi korekcjami to jest różnie użytkownik Siemian może coś powiedzieć bo sam był swiadkiem jak korekcja była idealna. Zastanawia mnie tylko Czy ten jeden nowy siemensik nie bedzie sie żarł z pzostałymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...