Rytel Opublikowano 10 Października 2010 Opublikowano 10 Października 2010 witam na wstępie chciałem napisac, że sprzedałem swoją lalę i zdradziłem klub A4 i zmieniłem na A3, pisze tu o moim problemie bo zawsze dostawałem na tym forum konkretne odpowiedzi, na tamtym niestety nie dostaje... mianowicie: zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju i tak pomyślałem że, po pierwsze: może zapalać się wtedy, kiedy jest za duże ciśnienie a duże ciśnienie występuje CHYBA przy wyższych obrotach, no ale wtedy kontrolka mi sie nie zapala nawet jak przeciągam auto, po drugie: może zapalać się wtedy, kiedy jest niskie ciśnienie, a niskie ciśnienie jest na niskich obrotach np. kiedy auto sobie odpalone stoi, no ale wtedy też sie nie zapala. Zapala się w takich momentach jak np. na rondzie jadę sobie na drugim biegu, np.jak jadę w korku, np.ruszam ze świateł, np. jadę po woli po nierównościach. To są tylko moje spostrzeżenia a czy właściwe? kiedy zadzwoniłem do mechanika i mu wytłumaczyłem to powiedział ze na 98% panewki do wymiany. Powiem jeszcze że, silnik równo, cicho pracuje, dobrze się zbiera itp... A może po prostu czujnik? czekam na podpowiedzi
iwadrian Opublikowano 10 Października 2010 Opublikowano 10 Października 2010 Zauważ,że kontrolka zapala się zawsze w przypadku gdy auto się przechyla (na rondzie na nierównościach ), najpierw sprawdż poziom oleju w silniku bo jak będzie za mało to gdy olej przeleje się w misce olejowej na jedną stronę to smok olejowy zassie powietrze zamiast oleju i stąd te zaniki ciśnienia. Jezeli stan oleju jest ok tzn. nie niżej niż 1/3 wysokości skali na bagnecie a najlepiej w okolicach 1/2 to pokusiłbym sie o odkręcenie miski olejowej i przyglądnąłbym się smokowi olejowemu czy nie jest poluzowany lub nie ma jakichś uszkodzeń typu pęknięcie lub wykrzywienie w wyniku uderzenia o coś miską olejową w przeszłości.
Rytel Opublikowano 10 Października 2010 Autor Opublikowano 10 Października 2010 stan oleju ok 3/4 pokazuje na bagnecie...mechanior jak wymieniał olej to nie zauważył jakiś uszkodzeń miski, to może i ten smok jest dobry. Na prostej drodze też się zdarzyło że komunikat wyskoczył, (dla informacji jakby co 2002r. 1.6 benzynka) A czy moje sugestię o tych ciśnieniach opisane wyżej zgadzają się? bo jest ciemny z mechaniki
iwadrian Opublikowano 10 Października 2010 Opublikowano 10 Października 2010 No dziwne, czasem ludzie uszkadzają miskę, wyginają smok, wymieniają miskę a smok wygięty zostaje. Zakładając, że z miską i smokiem jest wszystko o.k to sprawdziłbym rzeczywiste ciśnienie oleju za pomocą zegara wkręconego w miejsce czujnika ciśnienia albo podmienił czujnik oleju na spróbowanie. Gdy panewki mówią dobranoc ciśnienie oleju zanika na rozgrzanym silniku najpierw na wolnych obrotach.
Rytel Opublikowano 10 Października 2010 Autor Opublikowano 10 Października 2010 a czemu czujnik oleju a nie ciśnienia? czujnik oleju to chyba pokazuje poziom oleju i informuje ona nas pomaranczową ikonka z napisem min
iwadrian Opublikowano 10 Października 2010 Opublikowano 10 Października 2010 a czemu czujnik oleju a nie ciśnienia? czujnik oleju to chyba pokazuje poziom oleju i informuje ona nas pomaranczową ikonka z napisem min chodzi mi właśnie o czujnik ciśnienia oleju. Sprawdziłbym również przewód i wtyczkę od tego czujnika tak na wszelki wypadek czy uszkodzone gdzieś nie są.
Rytel Opublikowano 10 Października 2010 Autor Opublikowano 10 Października 2010 nie koniecznie podmieniac, patrzyłem koszt takiego czujnika jest niewielki, można kupic nowy i wymienić od razu...jeżeli piszesz , gdy panewki do wymiany to ciśnienie zanika na niskich obrotach, a u mnie kiedy autko stoi odpalone na rozgrzanym silniku i wtedy występują najniższe obroty, komunikat nie wyskakuje
iwadrian Opublikowano 10 Października 2010 Opublikowano 10 Października 2010 nie koniecznie podmieniac, patrzyłem koszt takiego czujnika jest niewielki, można kupic nowy i wymienić od razu...jeżeli piszesz , gdy panewki do wymiany to ciśnienie zanika na niskich obrotach, a u mnie kiedy autko stoi odpalone na rozgrzanym silniku i wtedy występują najniższe obroty, komunikat nie wyskakuje dlatego nie wygląda mi to na panewki
wircik Opublikowano 11 Października 2010 Opublikowano 11 Października 2010 Ja to przerabiałem - mnie włączała się ta przemiła kontrolka przy 1800 obrotach ( takie ustawienie w zegarach). U mnie padły oringi w pompie a dokładnie w rurkach wyprowadzających olej do góry - 4 szt. i one powodowały zapalanie tej kontrolki - obroty ok były, silnik pracował ok - cicho na oko wszystko w porządku.
Rytel Opublikowano 16 Października 2010 Autor Opublikowano 16 Października 2010 ale też w takim silniku jak ja? ile wszystko cie wyniosło?[br]Dopisany: 11 Październik 2010, 22:49_________________________________________________dziś odebrałem autko od mechanika, problem polegał i polega na zapalającej się czasami kontrolce ciśnienia oleju(czujnik był wymieniany, ciśnienie ok) oraz na fiksującym wskaźniku tem. silnika, termostat niby ok. Mechanik podłączył autko pod komputer i wyskoczyło że są jakieś błedy związane z modułem komfortu. Wytłumaczył mi że moduł ten powoduje fiksowanie właśnie wskaźników i zapalających sie na desce rozdzielczej komunikatów. Czy coś innego może być powodem?
Dawid0 Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 moduł komfortu nie ma nic wspólnego z licznikami ani z komp silnika, każdy z tych elementów ma swój osobny sterownik!!!!!
Rytel Opublikowano 17 Października 2010 Autor Opublikowano 17 Października 2010 to co może powodować np. u mnie podnoszącą i opadającą wskazówkę temp. silnika? tak, wskazówka rośnie do 70, nastepnie opada na 60, znowu rośnie na 90, spada na 60 i znowu rośnie na 90 i tak kilka razy aż do momentu kiedy się już zatrzyma na 90 i nie spada, a czasami cały czas leży na 60 i ani drgnie. Mechanik sprawdzał termostat i podobno ok, w aucie wszystko ładnie grzeję. Na vagu zero błędów
Dawid0 Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 1. czujnik temperatury 2. zegary (podłącz liczniki do kompa i zoabczysz) ew. moze uzwojenie we wskazniku ma zwarcie i czasem szalaje az sie nagrzeje i uspokaja....
iwadrian Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 to co może powodować np. u mnie podnoszącą i opadającą wskazówkę temp. silnika? tak, wskazówka rośnie do 70, nastepnie opada na 60, znowu rośnie na 90, spada na 60 i znowu rośnie na 90 i tak kilka razy aż do momentu kiedy się już zatrzyma na 90 i nie spada, a czasami cały czas leży na 60 i ani drgnie. Mechanik sprawdzał termostat i podobno ok, w aucie wszystko ładnie grzeję. Na vagu zero błędów ja to bym przede wszystkim porównał wskazania temperatury z deski rozdzielczej z tym co vag pokaże,w przypadku gdy wskazania by się pokrywały wymienił czujnik temperatury. Uszkodzony czujnik temperatury nie wywołuje żadnych błędów w sterowniku.
Rytel Opublikowano 17 Października 2010 Autor Opublikowano 17 Października 2010 a mogę sprawdzić temperaturę na klimatroniku?czy czujnik temp podaje wartości na klimatronik? jeżeli na klimatroniku bedzie pokazywało 90 a na desce inaczej to w czym bedzie problem?
iwadrian Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=142869.0;highlight=g2+g62 poczytaj sobie
Rytel Opublikowano 8 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2011 nie robiłem jeszcze testu podanego wyżej bo pożyczyłem kabel...zobaczyłem kiedy wskazówka trzyma 90 to na klimatroniku pokazuje 75, a kiedy leży na 60 to na klimatroniku pokazuje 66[br]Dopisany: 18 Październik 2010, 15:55_________________________________________________witam i wracam do starego tematu, mianowicie przyjrzałem sie dokładnie i kontrolka zapala się wtedy kiedy wskazówka obrotów oscyluje miedzy 1700-1900 obrotów tylko na rozgrzanym silniku, gaśnie po przekroczeniu 1900 obrotów. Co to może być? w poniedziałek jadę na sprawdzenie ciśnienia. Jakie powinno być ciśnienie na rozgrzanym silniku? przypominam że silnik 1.6 102 KM 75KW Audi A3 2002r.
grzesu3 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 albo termostat albo czujnik. A jeśli chodzi o migającą konewkę to w moim przypadku było za mało płynu hamulcowego. Dolewka rozwiązała problem.
Rytel Opublikowano 17 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2011 witam i wracam do starego tematu, mianowicie przyjrzałem sie dokładnie i kontrolka zapala się wtedy kiedy wskazówka obrotów oscyluje miedzy 1700-1900 obrotów tylko na rozgrzanym silniku, gaśnie po przekroczeniu 1900 obrotów. Co to może być? w poniedziałek jadę na sprawdzenie ciśnienia. Jakie powinno być ciśnienie na rozgrzanym silniku? przypominam że silnik 1.6 102 KM 75KW Audi A3 2002r. to co napisałem, chodzi mi zapalającej sie kontrolce ciśnienia oleju...a co płyn hamulcowy ma wspólnego z kontrolką ciśnienia oleju?[br]Dopisany: 08 Styczeń 2011, 16:25_________________________________________________Jestem po sprawdzeniu cisnienia oleju, sprawa wygląda następująco. Tak jak wczesniej pisałem kontrolka zapala mi sie w przedziale 1700-1900 obrotów, w tym własnie przedziale wystepuje chwilowe spadniecie ciśnienia, trwa to około 1-2s, takie pik i cisnienie wraca do normy i tak co jakis czas kiedy kiedy wskazówka oscyluje w tych granicach. Spada do 1.1 bara a czujnik ma parametry 1.2-1.6 i to powoduje zapalenie się kontrolki. Mechanik powiedział ze prawdopodobnie bedzie to wina pompy oleju. Czy to dość poważna sprawa? nie czekać i brać sie za wymiane pomy? wymieniłem czujnik ciśnienia i próbowałem wywołać pisk i kontrolkę na biegu jałowym tak jak wczesniej sie zapalała teraz nic sie nie pokazywało i cisza. Natomiast w czasie jazdy rzadziej ale zapala się kontrolka...
wircik Opublikowano 17 Stycznia 2011 Opublikowano 17 Stycznia 2011 Zanim kupisz nową pompę to sprawdź oringi w pompie - przynajmniej u mnie były - 5 sztuk. Może któryś padł i dlatego gubi ci ciśninie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się