Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Sprzęgiełko alternatora, pompa czy płyn?


arek776

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

od razu mowie ze szukalem na forum, przeczytalem wiele postów i kazdy wnosi cos w temat ale odpowiedz na pytanie nie dostalem. sytuacja jest nastepujaca: auto piszczy przy skrecie max na postoju lub bardzo wolnej jezdzie. jest to automat. sprzegielko alternatora wymieniane jakies 20tys km temu. plyn wspomagania ani pompa nie wymieniana od co najmniej (50tys od kiedy ja mam auto). auto ma teraz 200tys. wspomaganie chodzi jak trzeba, nie czuc zadnych niepokojacych objawow, nic nie cieknie, plyn sie nie pieni, poziom jest ok. rozrzad, wszystkie rolki i oba paski wymienione miesiac temu.

dodatkowo slychac czasem na postoju, szczegolnie gdy wlacze bieg i trzymam na hamulcu takie jakies chrobotanie czasem, im bardziej auto rozgrzane tym glosniej. chrobotanie to jest za chwile nie ma, po chwili znow jest - nieregularne. jak dam na luz to cisza. dodam ze chrobotanie nie ustaje gdy krece kierownicą w czasie jak je slychać.

co to moze byc?

czy pompa moze padac bez objawow w dzialniu wspomagania ani wycieku? czy to chrobotanie moze pochodzic od pompy jesli ona sie konczy?

chodzi o to ze pompa to 1000 zł (zamiennik ZF) + robota. a moze wystarczy wymienic sam płyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj wymienić najpierw płyn ... i nie baw się w żadne zamienniki (typu FEBI który nie spełnia norm VW !!!) tylko kup ORI w ASO ( masz mieć G 004 000 który bodajże od 2004r. jest następca G 002 000 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgiełko wymieniałeś na nowe? Ja miałem takie objawy i po wymianie sprzęgiełka wszystko jest OK. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgiełko wymieniałeś na nowe? Ja miałem takie objawy i po wymianie sprzęgiełka wszystko jest OK. :good:

... sprzegielko alternatora wymieniane jakies 20tys km temu ...

:cool1:

Nie wierzę że po 20 kkm sprzęgiełko padło , chyba że założyłeś jakiegoś "chinola"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgiełko wymieniałeś na nowe? Ja miałem takie objawy i po wymianie sprzęgiełka wszystko jest OK. :good:

... sprzegielko alternatora wymieniane jakies 20tys km temu ...

:cool1:

Nie wierzę że po 20 kkm sprzęgiełko padło , chyba że założyłeś jakiegoś "chinola"

:cool1:

Dlatego pytam... :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgiełko wymieniałeś na nowe? Ja miałem takie objawy i po wymianie sprzęgiełka wszystko jest OK. :good:

... sprzegielko alternatora wymieniane jakies 20tys km temu ...

:cool1:

Nie wierzę że po 20 kkm sprzęgiełko padło , chyba że założyłeś jakiegoś "chinola"

wymiana byla w serwisie i nie wiem co tam wsadzili, wymiana byla na poczatku uzywania i wtedy wazne bylo dla mnie to ze pomogło, teraz juz wiem nieco wiecej o tym aucie i spytałbym co tam wsadzają. skasowali mnie za to prawie 300 zł i wiecej do nich nie pojade - RS Serwis we wrocławiu na Legnickiej

we wtorek wymieniam płyn - zobaczymy ale cos mi sie wydaje ze to pompa pada, ten dodatkowy szmer/chrobot czasem jest niepokojacy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobne objawy które w ostatnich dniach nasiliły się do tego stopnia, że przy minimalnym ruchu kierownicy coś niemiłosiernie skrzypiało i hałasowało. Pojechałem do mechanika i akurat miał okienko i od ręki wymienił mi sprzęgiełko alternatora i jak ręką odjął. Cisza spokój nawet przy maksymalnym przekręceniu kierownicy. Nawet nie słychać momentu kiedy włącza się klima, wcześniej przy jej załączeniu był niemiłosierny hałas jakby ktoś rzucił nakrętkę do silnika. Koszty 160zł +80zł robocizna (15 minut roboty :thumbdown:)

A najlepsze jest jak spytałem się czy przy okazji nie wymienić płynu. Mechanik, przez wielu polecany na tym forum, z zakładu Filipowskiego powiedział że płyn wymienia się jedynie w trakcie naprawy np. pompy wspomagania ponieważ nie ma możliwości ot tak sobie spuszczenia płynu. Przepłukiwanie układu poprzez odciąganie strzykawką i kręcenie kołem jest mało skuteczną metodą ponieważ największy brut i tak pozostaje w pompie. Wg niego tak samo robią w ASO.

Arek776 a może zamontowali Tobie sprzęgiełko z niewłaściwą ilością rowków, 5 zamiast 6-ciu albo odwrotnie w zależności od modelu i przez to masz znowu problemy. W takim wypadku trzeba będzie przyjrzeć się też paskowi bo może być przez to już uszkodzony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widac co spec to inna opinia :)

no nic jutro ten plyn wymienie, potem zobacze co dalej. cos podobnego mam - jakies dzwieki przy wlaczaniu klimy są, poza tym w ogole jakis terkot jak klima działa, jakby o cos wiatrak chaczył? albo jakies lozysko juz padało ale tym sie na razie nie zajmowalem poki nie wyeliminuje tego piszczenia

ogolnie minelo 200 tys i jak od 150 gdy ja mam to auto nic sie kompletnie nie dzialo tak teraz pojawiaja sie "dziwne" wkurzajace dolegliwosci, magiczna liczba te 200tys?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200k km u mnie też nie przeszło bez echa: wymieniłem czujnik sprzęgła i świateł stopów bo tempomat nie działał; wycieraczki się zatarły no i teraz przy 202k zmieniłem sprzęgiełko.

Proponuję abyś pojechał do innego mechanika i niech on popatrzy na to jak pracuje sprzegiełko czy nie ma wibracji i jest odpowiednie zamontowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płyn wymieniony. mam jednak pewne obawy czy wszystko jest ok. niestety wymiana odbyła się bez pełnego płukania. plyn zaś byl tak brudny jakby nie byl wymieniany od nowosci. w serwisie powiedzieli ze dobrze by bylo go wymienic znow za pare tysiecy km zeby sie dokladnie przeplukał układ.

jakis plus jest - piszczenie teraz pojawia się okazjonalnie przy skrecie, wczesniej praktycznie przy kazdym.

tylko wczesniej kierownica chodzila leciutko i opór był taki sam na całym promieniu skrętu. teraz kiera chodzi ciezej i co ciekawe mam wrazenie jakby ciezko przy lekkim skrecie (jak zaczynam krecic) a im dalej tym znow lżej idzie. to normalne przy nowym płynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn się czasem nie pieni ?

nie pieni sie, niestety przy pierwszej jezdzie po wymianie okazalo sie ze puszcza obejma na wezyku i nie bylo cisnienia, dodatkowo wciagnelo troche plynu, płyn sie pienił a pompa wyla, warczala itd. wrocilem do serwisu po przejechaniu jakichs 3 km, wtedy wymienili obejmy na nowe i teraz jest jak wyzej opisalem

dodam ze na postoju praktycznie nie da sie skrecic kierownicą, i chyba jest zbyt duzo plynu w zbiorniczku. sprawdzalem to juz sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym sprzęgiełkiem to całkiem możliwe. Ja miałem wymieniane niedawno (5tys km) i od kilku dni coś słyszę podobnego do wcześniejszych objawów z czasów jak było zepsute. Dzisiaj popatrzę na pudełko co mi mechanik wstawił (oby nie China).

Nie wierzę że po 20 kkm sprzęgiełko padło , chyba że założyłeś jakiegoś "chinola"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat - mam tez problem podobnego kalibru

Na wolnych obrotach tlucze sie jakby napinacz dobijal do ogranicznika - wymienilem na kilka mm krotszy i na tydzien mialem spokoj i spowrotem to samo, dodam ze ok 20kkm robilem rozrzad i wymienilem wszystkie paski i napinacze

Dzisiaj sciagnalem pasek i sprawdzalem ktore kolko halasuje i wyszlo ze pompa wspomagania - moje pytanie - czy jest tam jakies sprzegielko czy tylko moze klin juz ledwo zipie, nie chce rozbierac samochodu zanim czesci nie kupie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

i ja podepnę się do tematu ponieważ mam podobny problem. Auto to B6 AWX z 2003, przebieg ORI teraz 192tys. Dzisiaj zaczęła wyć pompa (chyba) podczas skręcania kierownicą, żadnych wycieków nie ma, poziom płynu w zbiorniczku ok, wspomaganie chodzi normalnie, jedno co zauważyłem to płyn w zbiorniczku jest bardzo mocno wzburzony i cały czas bulgocze, wysącza się nawet przy zakręconym zbiorniczku, po odkręceniu zbiorniczka dosłownie "świstał", czy to normalne? Czy powinna być tam jakaś siateczka?

Dodam że pompa wspomagania została wymieniona przy ok 170tys. na ZF 8D0 145 156 TX w ASO jeszcze przez Niemca. Mam fakturę, poniżej skan. Czy to możliwe że mogła paść po 22tys. ?

31713355.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc. Też się podepne pod temat, mam podobny problem ;) Po slizganiu sie i kręceniu baczków, na pełnym skręcie wspomaganie nie działa tak jak należy.

Na biegu jałowym na włączonym silniku wspomagania praktycznie nie ma, kierownica chodzi bardzo ciezko, wspomaganie zaczyna działać dopiero na okolo 1200 obr/min. Do tego na maksymalnie skręconych kołach i dodaniu gazy pompa lub cos innego wyje ;(

Prosze o tarfna diagnoze :decayed: Co prawda kupiłem już nową pompe ale moze to jednak coś innego (jakis pasek, płyn, magiel) :rolleyes: Płyn tez juz mam z serwisu i nie wiem czy wymieniac plyn na starej czy montowac nową z płynem ???????????????

HELP !!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slychac czasem na postoju, szczegolnie gdy wlacze bieg i trzymam na hamulcu takie jakies chrobotanie czasem, im bardziej auto rozgrzane tym glosniej. chrobotanie to jest za chwile nie ma, po chwili znow jest - nieregularne. jak dam na luz to cisza. dodam ze chrobotanie nie ustaje gdy krece kierownicą w czasie jak je slychać.

tez mam multi i tez mam takie chrobotanie jak u ciebie -wlacze D i slychac jakis tyrkot pod maska dam N -cisza

do tego wspomaganie nie chodzi za lekko i podczas krecenia kierownica na postoju slychac buczenie.Jakby tego bylo malo stuklo 200 tys i zaczynaja dziac sie cuda a do tej pory byl spokoj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...