Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AMB] Obroty pływają na zimnym silniku - prośba o pomoc w diagnozie problemu.


Gość zim

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów.

Od pewnego czasu mam problem ze swoim autkiem.

Jest to 1.8t 170HP AMB z instalacją LPG.

Otóż od kiedy zrobiło się chłodniej, zauważyłem że gdy auto postoi sobie przez noc i odpalam je rano, silnik strasznie nierówno pracuje, trzęsie się, nierówno pracuje (tak jakby któraś cewka zdechła) i oczywiście mruga Check Engine a potem pali się na stałe.

Gdy autko troszkę się rozgrzeje (wystarczy ze 30s) to zaczyna pracować prawidłowo.

Cewki i świece wymieniane jakieś 3 m-ce temu, filtry, oleje itp w kwietniu.

Gdy podpinam się VAGiem, w błędach silnika mam następujące informacje:

Control Module Part Number: 8E0 909 518 F

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0003

Software Coding: 0016751

Work Shop Code: WSC 63351

5 Faults Found:

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded

16686 - Cylinder 2 Misfire Detected

P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded

16688 - Cylinder 4 Misfire Detected

P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean

P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded

Testowałem to przez kilka dni i generalnie codziennie ta sama historia i te same błędy.

Co może być przyczyną tego typu problemów ?

Co jeszcze mogę sprawdzić VAGiem ?

Widziałem że można przetestować tzw. readiness w VAGu, ale jaka jest tutaj procedura ? Rozgrzać go, potrzymać na obrotach i wtedy? Czy na zimnym?

Dodam jeszcze że te problemy występują bez względu na to czy LPG mam włączone czy nie. Z resztą silnik i tak startuje na benzynie więc to nie powinno mieć chyba znaczenia ?

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij moze od skasowania błedów.

Pojezdzij troche i zobacz czy wrócą.

Tak jak pisałem - testowałem to przez kilka dni i generalnie codziennie ta sama historia i te same błędy.

To nie jest jednorazowy problem i jednorazowy błąd - to się ciągle powtarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błedy "misfire" oznaczają gubienie iskry - czyli trzeba szukac w ukladzie zaplonowym (swiece, cewki, kable).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jakie masz korekty w grupie 32. Pierwsze kolumna najlepiej jakby była w granicach +/- 9% a druga +/- 25% Mi to wygląda na problem że rozjechały się korekty prze instalacje gazową. Możesz na próbę odłączyć akumulator na pół godzinki żeby sie korekty skasowały. Po podłączeniu aku jeździsz jakiś czas na benzynie ok 50 km tak aby sie korekty poustawiały i wtedy zobacz czy będzie ok. Jak będzie ok to instalka do ustawienia Jakie masz komponenty instalacji gazowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ale nie musi wykasować się mapa gazowa i paliwowa w stagu i trzeba będzie ja jeszcze raz ustawiać. Najlepiej przed rozłączeniem aku zapisać ustawienia później tylko wgrywasz i masz ustawienia jak przed rozłączeniem aku. Po podłączeniu aku przekręcasz kluczyk aż się kontrolki zapalą i czekasz jakąś minute aż sie przepustnica zaadoptuje. Możesz w tym czasie sobie zegarek i datę ostawić. JAk masz nie oryginalne od tego auta to będziesz musiał wpisać kod bo się rozkoduje. Jak radyjko jest od nowości w aucie to sobie samo kod ściągnie. Innych skutków ubocznych nie powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz wyłączony i jest to samo.

Nie chodzi mi o wyłączenie gazu na chwilę, tylko o nie używanie go przez np. tydzień.

Sprawdź jakie masz korekty w grupie 32. Pierwsze kolumna najlepiej jakby była w granicach +/- 9% a druga +/- 25% ...

8 i 12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak sugeruje tuszek77, możesz mieć rozjechane korekty i samo przełączenie na benzynę niewiele tu zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg błędów masz problemy raz z mieszanką za bogatą raz za ubogą. Komputer odczytuje wartości z sondy lambda i koryguje tak dawkę paliwa aby uzyskać stechiometryczna dawkę paliwa w stosunku do dostarczonego tlenu. Jak jeździsz na gazie i mapy gazu i benzyny nie są pokryte ( czyli nie ma "identycznych" warunków na gazie i na benzynie) wówczas komputer będzie wprowadzał korekty dla gazu bo większość czasu jeździsz na gazie. Te korekty na gazie nie będą odpowiadać benzynie i wówczas na benzynie mogą dziać się różne dziwne objawy. Ciężkie odpalanie nie równe obroty. Tylko że piszesz że po 30 sek jest ok. Ja bym jeszcze obejrzał przepustnice czy nie jest brudna. A jak z odpalaniem? Normalnie czy trzeba długo kręcić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te korekty w grupie 32 sprawdzać na jałowym czy w trakcie jazdy ?

Czy i tak i tak ?

Na jałowym, to dosyć statyczna wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, racja... rano powtórzę uprzednio kasując błędy...

Wręcz przeciwnie, pojeździj dzień lub dwa i potem pokaż gr 032 bez uprzedniego kasowania błędów. W niektórych sterownikach skasowanie błędów, nawet jak ich nie ma, powoduje skasowanie wartości wyuczonych sondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AMB to silnik - benzyniak i nie posada czegoś takiego jak kąt wtrysku ...posiada czas wtrysku ....kąt to w "ropniakach" :>

mam ten sam silnik i te same problemy ...tzn szarpie na zimnym silniku :disgust: ...mam troszke doswiadczenia w diagnostyce samochodowej ...ale nie mogę dojść co to może byc :mysli: . Walcze z tym juz prawie rok i jak było tak jest dalej :thumbdown:

jestem już prawie na 100% pewien ze to wpływ instalacji LPG ... ( rozrząd to na pewno nie jest ...moje auto mam od nowości i ma dopiero 45 000 przebiegu ...rozrząd oryginał ... zresztą jak jest skopany rozrząd to ma inne kody nie tylko emisyjne) Ja na razie se radze ze po prostu raz na tydzień kasuje błędy i szukam dalej ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki temperatury - ten z przodu przy chłodnicy i ten z tyłu silnika ( na głowicy - chyba jak się nie mylę ma 4 piny) mam nowe ...tez myślałem ze to to ...ale nie to jest jak było dalej ... źle

Ale zrób test jak odpasz zimne auto - wyłącz wszystkie odbiorniki - radio klimę itp ...ma być zero odbiorników i napisz jak możesz jaki jest efekt na obroty na zimnym silniku ... zobaczę czy mam to samo :)

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja rozwiązałem te problem wywaleniem katalizatora i wymianą przedniej sondy lambda, obierzcie ten trop, też się najebałem w tym silniku z missfires,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywaliłeś kata i co nie masz błędów z katalizatora typu :16806 P0422 Wydajność głównego katalizatora – poniżej progu (bank 1) B

16816 P0432 Wydajność głównego katalizatora – poniżej progu (bank 2) B ???? :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kolego, tak jak mówię mam wyłączoną drugą sondę lambda i wszelkie kody błędów jakie ona ma za zadanie wyłapywać,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kolego, tak jak mówię mam wyłączoną drugą sondę lambda i wszelkie kody błędów jakie ona ma za zadanie wyłapywać,

sorry ze się pytam ale nie spotkałem się jeszcze z taka sprawą -a jak Ty ją wyłączyłeś w jaki sposób vag-com -em ? ...jak tak to jak to zrobić masz jakąś procedurę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...