Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ALL B5] Zlanie starego oleju do wspomagania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem nowym nabywcą A4 B5 z 97 i mam problem z olejem do wspomagania. Nie wiem jaki olej jest wlany bo jest on barwy czarnej. Mam jego poniżej minimum i muszę jakiś dolać bo mi już jęczy. Kupiłem HIPOLa epoeuo.jpg. jest to olej przekładniowy zielony. Chce zlać stary i wlać nowy bo nie wiem jaki był wcześniej, czy czerwony czy zielony. Teraz dwa pytania.

1.Czy ten olej jest dobry?

2.Jak zlać stary olej? Wiem, że gdzieś się coś odkręca i olej ścieka.

Wytłumaczcie jak dziecku bo mam takie doświadczenie. :disgust: Najlepiej gdyby ktoś jakąś fotkę mógł strzelić, żebym mógł zorientować. Sprawa pilna bo w czwartek muszę przebyć furką 250km, a nie jest na chodzie. Z góry dzięki.

Opublikowano

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=123551.0 odpowiedź #6

Jak chcesz opis ze zdjęciami poszukaj tu powinno być http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?board=18.0

Płyn trzeba było kupić ORI ew. zielony FEBI 6162 chwalony na forum chociaż nie spełnia norm VW ( przynajmniej na opakowaniu nie ma takiej informacji żeby spełniał tą normę ) :cool1:

Opublikowano

Chyba oddam ten co kupiłem i kupie HIOLa 2d atf czerwony tylko muszę zlać ten stary. Kwestia taka jak to zrobić. Jak dobrze zrozumiałem to muszę odpiąć te 2 węże co są u dołu pojemnika i zlać stary płyn do wywalenia. Założyć od nowa węże i dolać płyn. Dobrze zrozumiałem Robert? :)

Opublikowano

Tak zrób kup czerwonego :wallbash:

Masz mieć olej mineralny zielony :cool1:

Reszta w pierwszym linku , inaczej tego nie potrafię wytłumaczyć

Opublikowano

To w koncu czerwony czy zielony. :disgust:

Opublikowano

ZIELONY FEBI 6162 . Czerwony niespecjalnie sie nadaje...

Opublikowano

To w koncu czerwony czy zielony. :disgust:

Kumasz co koledzy do ciebie piszą :wallbash: nie stosuję się płynu zielonego ,czerwonego,fioletowego,czarnego i niebieskiego stosuje się płyn ORI lub FEBI 6162 bo one trzymają parametry zalecane do naszych przekładni , hipol tych parametrów nie trzyma nawet zielony :polew:
Opublikowano

Moje błędne zrozumienie wynikło z tego, że słyszałem, że ten hipol 2d atf czerwony jest bardzo dobry nawet do a4 b5. :mysli: no, ale skoro mówicie, że ten febi wymiata no to polecę i kupię dzisiaj.

Opublikowano

tak zrób. po wymianie zdziwisz się, jak lekko kierownicą się kreci :naughty:

Opublikowano

albo zoabczysz wodotrysk olejowy

Opublikowano

Pewnie jesteś juz po wymianie. Wymieniłeś na febi czy ori z ASO? U mnie jakis miesiąc temu pojawił sie wyciek na wężu wychodzącym ze zbiorniczka i po założeniu opaski postanowiłem przy okazji wymienic cały płyn na zielony febi (50 zeta/L z wymianą). Po wymianie zaczęło mi głosniej chodzić wspomaganie i buczeć przy manewrach na parkingu. Po 3 tygodniach zrobił sie wyciek z maglownicy i padła pompa. Po wymianie pompy na używkę i zalaniu nowym febi wspomaganie zaczęło pracować masakrycznie. Wyło tak jakby się miało wszystko rozpaść. Układ został dobrze odpowietrzony, ale nic to nie dało. Jak było zimne to jeszcze dało się wytrzymać, ale po paru minutach jęczało i chrupało na całego :gwizdanie: Na drugi dzień pojechałem do zakładu naprawiającego maglownice zapytać się ile będzie kosztowało zrobienie maglownicy i pompy. Gościu zajrzał do zbiorniczka, spytał się jak długo na tym jeżdżę, podał cenę za komplet (1050 PLN) i powiedział, że mogę jeszcze spróbować zalać czerwonym ATFIID z orlenu za 16PLN/L. Wypłukałem układ zalałem i normalnie szok. W czasie jazdy nic nie słychać, wspomaganie działa lekko, na parkingu przy maksymalnych skrętach tylko leciutkie bzyczenie jakby zakłócenia od alternatora w radiu. W tej chwili chodzi lepiej niż przed tą całą wymianą i padem pierwszej pompy. Z tego co słyszałem (wyczytałem na różnych forach VW/Audi) to jest wysyp uszkodzonych maglownic i pomp po zalaniu tym febi. Prawdopodobnie ma on kiepskie właściwości smarne oraz dużo niższą lepkość niż oryginał. Firmy które siedzą w maglownicach polecają natomiast ten czerwony ATFIID. Oprócz niskiej ceny ma niezłe parametry i podobno można lać nawet zamiast syntetyka. Nie wiem tylko jak z tym poceniem się maglownicy (wyciek się zmniejszył) - czy ustanie całkiem na tym płynie bo jak nie to i tak magiel będzie za jakiś czas do regeneracji, ale na razie jest dobrze i w sumie nie spodziewałem się aż takich rezultatów po zmianie płynu.

Opublikowano

Ja wymieniałem i płukałem ostatnio płynem ORI, ci co stosowali jeden płyn i drugi twierdzą że FEBI jest trochę żadszy, u ciebie pewnie trochę maglownica niedomagała dostała żadkiego febi i stąd problemy, potwierdzałoby to wyciszenie ukladu po zalaniu gęstym ATFem.

Opublikowano

Ile w aso plyn za litr ?

Opublikowano

Litr ~ 40 pln w ASO , ja kupowałem na wiosnę i była "promocja" po 35 pln za litr

Opublikowano

ja kupowałem wczoraj - 47 zł litr

Opublikowano

Przypuszczam że o 7 zł więcej bo kupowałeś w Wa-wie :wink4:

Opublikowano

pewnie tak :)

Opublikowano

Pewnie jesteś juz po wymianie. Wymieniłeś na febi czy ori z ASO? U mnie jakis miesiąc temu pojawił sie wyciek na wężu wychodzącym ze zbiorniczka i po założeniu opaski postanowiłem przy okazji wymienic cały płyn na zielony febi (50 zeta/L z wymianą). Po wymianie zaczęło mi głosniej chodzić wspomaganie i buczeć przy manewrach na parkingu. Po 3 tygodniach zrobił sie wyciek z maglownicy i padła pompa. Po wymianie pompy na używkę i zalaniu nowym febi wspomaganie zaczęło pracować masakrycznie. Wyło tak jakby się miało wszystko rozpaść. Układ został dobrze odpowietrzony, ale nic to nie dało. Jak było zimne to jeszcze dało się wytrzymać, ale po paru minutach jęczało i chrupało na całego :gwizdanie: Na drugi dzień pojechałem do zakładu naprawiającego maglownice zapytać się ile będzie kosztowało zrobienie maglownicy i pompy. Gościu zajrzał do zbiorniczka, spytał się jak długo na tym jeżdżę, podał cenę za komplet (1050 PLN) i powiedział, że mogę jeszcze spróbować zalać czerwonym ATFIID z orlenu za 16PLN/L. Wypłukałem układ zalałem i normalnie szok. W czasie jazdy nic nie słychać, wspomaganie działa lekko, na parkingu przy maksymalnych skrętach tylko leciutkie bzyczenie jakby zakłócenia od alternatora w radiu. W tej chwili chodzi lepiej niż przed tą całą wymianą i padem pierwszej pompy. Z tego co słyszałem (wyczytałem na różnych forach VW/Audi) to jest wysyp uszkodzonych maglownic i pomp po zalaniu tym febi. Prawdopodobnie ma on kiepskie właściwości smarne oraz dużo niższą lepkość niż oryginał. Firmy które siedzą w maglownicach polecają natomiast ten czerwony ATFIID. Oprócz niskiej ceny ma niezłe parametry i podobno można lać nawet zamiast syntetyka. Nie wiem tylko jak z tym poceniem się maglownicy (wyciek się zmniejszył) - czy ustanie całkiem na tym płynie bo jak nie to i tak magiel będzie za jakiś czas do regeneracji, ale na razie jest dobrze i w sumie nie spodziewałem się aż takich rezultatów po zmianie płynu.

U mnie pompa wyla jak glupia po rozgrzaniu...plyn FEBI

Teraz byla plukanka i wlany HIPOL...masakra, jak nowka praktycznie. Tylko delikatnie slychac przy skrajnych polozeniach kiery...

Mielismy podobny przypadek i to samo pomoglo :)

Aha wlasnie ten ATFIID jest mineralny wiec nie powinno nic sie dziac... :hi:

Opublikowano

Witam, czytam, czytam i jestem już głupi z tego :wallbash: na jaki płyn mam wymienić, bo też zaczyna mi buczeć przy manewrowaniu, a jaki miałem wcześniej wlany to nie mam pojęcia??

Opublikowano

ORI :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...