Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Proszę o analizę logów


kabanosik

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o analizę logów silnik AFN 98rok.

Jest świeżo po czyszczeniu turbinki.Na zimnym silniku mocno kopci na biało,wydaje mi się ,że przepływka kiepska.Przyśpieszenie trochę kiepskie.

Czy fakt ,że zawór n75 przymyka się do nawet 72% nie oznacza źle wyregulowanej sztangi ?Pytam bo przy składaniu turbo miałem wrażenie że sztanga mogła by schodzić ciut niżej aby dokładnie zamknąć dopływ spalin.

Czy silnik wykazuje jakieś oznaki swojego końca ?

logi statyczne:

Log (0 - 000)

Log (1 - 003)

Log (2 - 004)

Log (3 - 011)

Log (4 - 004,007,013)

Log (5 - 000,001,003)

Log (6 - 014,018,023)

logi dynamiczne:

Log (7 - 001)

Log (8 - 010)

Log (9 - 004)

Log (10 - 003)

Log (11 - 000)

Log (12 - 008)

Log (13 - 011)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- przyspiesz troche zapłon i sprawdz swiece zarowe - to w kontekscie tego kopcenia na biało

- przepływomierz tnie dawke praktycznie w całym zakresie użytecznych obrotów - filtr powietrza dawno zmieniałes ?

Reszta OK.

Czy silnik wykazuje oznaki konca - raczej nie, chociaz korekcje widywałem lepsze.

Ile fura ma przelotu - realnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

72% jest jak najbardziej ok

kiedy filtr powietrza wymieniałeś?

dobrze ci się wydaje, przepływka kiepska, wyczyść ją i zrób loga 008 dyn

termostat budzi zastrzeżenia

statyczny kąt wtrysku do korekty, ustaw ~55 - to pomoże na kopcenie

korekcje plusowe...czy to dobrze czy źle i czy dlatego kopci, nie jest pewne, ale nie martw się na zapas, jak bardzo chcesz wiedzieć zrób pomiar ciśnienia sprężania na każdym cylindrze, przy okazji wymień świece żarowe bo jak kopci na biało pewnie są do wymiany

zrób loga 013 po nocy na zimnym silniku od razu po zapaleniu, tylko loguj długo ze 2min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie tematem.

Świece żarowe powinny być ok bo przejechałem na nich mniej niż 15 tysięcy, ale sprawdze.

Termostat też wymieniałem w podobnym czasie.

Na filtrze powietrza przejechałem nie więcej jak połowe tego dystansu , ale nic nie stoi na przeszkodzie aby wymienić.

Czy przepływomierz można czyścić spirytusem czy musi być aceton ?

Przebieg to najprawdopodobniej około pół miliona km niestety.

Teraz poczytam sobie jeszcze o tym kącie wtrysku.Jak sprawdzałem na TDI timing (ten wykres) to mieściło się pomiędzy dolną ,a środkową linią.Chyba ,że to nie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

użyj IPA izopropanol, a aceton odradzam, a przynajmniej wstrzymaj się do czasu jak słabsze odtłuszczacze nie pomogą

TDI timing dobrze myślisz, masz wartość 35 a powinna być ~55

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...