audia4a4 Opublikowano 31 Października 2010 Opublikowano 31 Października 2010 Witam ostatnio zaświeciła mi się kontrolka spalin od DPF-a ,prawdopodobnie filtr jest zapchany bo alto było gonione ostatnio na krótkich dystansach i mam pytanie jak samemu przeczyścić filter bez ingerencji mechanika i kompa bo słyszałem że trzeba jechać przez jakiś czas na niskim biegu predkość ok 30-60km/h zeby spaliny sie wypaliły??Prosze o rady jak to poprawnie wykonac
Boro76 Opublikowano 31 Października 2010 Opublikowano 31 Października 2010 Witam, Kolego w instrukcji jest to opisane tak: Generalnie przy manualu jedziesz na 4 - 5 biegu przez kilkanaście minut (ok. 15 powinno wystarczyć) ze stałą prędkością co najmniej 60 km/h przy obrotach silnika ok. 2000 obr/min. Przy automacie trzeba to zrobic na przełożeniu S. Uzyskany w ten sposób wzrost temperatury powinien wypalic nagromadzone sadze. Jeżeli symbol filtra DPF nie zgaśnie udać się do specjalistycznego serwisu (cyt. instrukcjaobsługi...) Pozdrawiam.
audia4a4 Opublikowano 31 Października 2010 Autor Opublikowano 31 Października 2010 jednak teraz sie dowiedzialem ze ta kontrolka dotyczy zaworu EGR , co moze byc nie tak,czy to cos powaznego, a kontrolka po niemiecku nazywa sie Abgaskontrollsystem
Boro76 Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Abgaskontrollsysteme to w tłumaczeniu - system kontroli emisji. Nic więcej w książce nie piszą, więc zobacz czy coś to pomoże, a jak nie to trzeba podłączyć komputer i sprawdzić co jest nie halo. Pozdrawiam.
avdikezop Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 podstawą wypalenia katalizatora DPF jest jego temperatura. Trzeba go dobrze rozgrzac ( toyota 400 stopni Cercjusza) Najprostrza metoda na dopalenie cząstek stałych to jakaś trasa ekspresowa czy autostrada i dać mu dobrze po garach przez 15-20min a cząsteczki na pewno sie dopalą i przedmucha sie kat.
gucioslaw Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 Witam panowie. Jadąc dzisiaj do pracy w korku zapaliła mi się kontrolka DPF. Oczywiście w korku nie mogłem go przepalić zgodnie z procedurą. Po wyjściu z pracy komunikatu na FISie nie było ale pojawił się po 2 kilometrach. Po pozostawieniu samochodu na 2h i dalszej trasie dalej się świecił (tutaj już postępowałem zgodnie z instrukcją). Myślałem że to wina paliwa z lotosu zatanowanego dzień wcześniej, dlatego zatankowałem na Shellu V-Power Diesel. Potem pojawiła się kontrolka check engine raze z symbolem filtra. Wydawałoby się że to się zdarza przy zapełnieniu >75% ale przy gaszeniu silnika pojawił się dziwny dźwięk, tak jakby stuk. Macie pomysł co to może być? Najbliższe ASO jest jutro nie czynne i nie wiem co mam z tym zrobić. Trochę mnie to podłamało. Czy samochód w ogóle nadaje się do jazdy? Z góry dzięki za odpowiedzi.
piotr_1982 Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 Moja rada może sie nie wszystkim podobać ale na własnym doświadczeniu mowie żebyś wywali dpf i albo wstawić sama puszkę albo tak jak ja to zrobiłem kupiłem używkę katalizator i zero problemów a autko śmiga ze hej.
sdhc Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 Dobra rada, jak się zaświeci kontrolka DPF to powinieneś jechać samochodem w/g procedury wypalania aż zgaśnie kontrolka, w innym przypadku wpadnie w tryb awaryjny i ograniczenie mocy. Jeśli masz przebieg około 200 tyś przyszykuj się na wymianę na nowy co polecam lub regeneracje polegającą na wymianie wkładu i co nie do końca polecam wyłączenie oryginalnego DPF, ale jest jeszcze możliwość zamontowania filtra bez dotrysku który spełnia normy spalania euro 4
gucioslaw Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 Dobra rada, jak się zaświeci kontrolka DPF to powinieneś jechać samochodem w/g procedury wypalania aż zgaśnie kontrolka, w innym przypadku wpadnie w tryb awaryjny i ograniczenie mocy. Zdaję sobie z tego sprawę ale w korku jest to utrudnione. Czy ktoś mógłby napisać o kosztach zmian jakie zaproponował sdhc? Tj. wymiana wkładu albo wycięcie DPF? I gdzie to najlepiej zrobić w Warszawie albo okolicach?
wrclaguna Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 okolo 1500 Pln w Wawie nie brakuje warsztatow co to ogarniaja
piotr_1982 Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 Nowy filtr to wydatek około 5 tys zl przy zdaniu starego. Ja swój wywaliłem aligator dynosoft zrobił program i jest super. Wstawiłem dla spokoju katalizator bo jezdze autkiem po Austrii zeby sie do spalin nie przywalili i jest ok. Spaliny w normie. Koszt z katalizatorem używanym wymiana i program 1600 zl. I święty spokój.Jak jeździsz tylko po miescie to i nowy filtr zajeździsz.
gucioslaw Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 Chyba zdecyduję się na wycięcie tego "dobrodziejstwa". Czy ktoś miał doczynienia z firmą Kreator Mocy na ul. Młodnickiej w Warszawie? Wyglądają solidnie i może przy okazji wymieniłbym u nich rozrząd i zrobił delikatny program, o ile silnik jest zdrowy.
true Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 Chyba zdecyduję się na wycięcie tego "dobrodziejstwa". Czy ktoś miał doczynienia z firmą Kreator Mocy na ul. Młodnickiej w Warszawie? Wyglądają solidnie i może przy okazji wymieniłbym u nich rozrząd i zrobił delikatny program, o ile silnik jest zdrowy. Olej jakiś majstrów spod ciemnej gwiazyd, jedź do mrmotors. Gorąco polecam., i nie tylko ja na tym forum [br]Dopisany: 27 Listopad 2010, 21:27_________________________________________________Jak masz kabel to zrób tak: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=55260 Opcja alternatywna: DPF może być ok ale zwalił ci się czujnik różnicy ciśnień na wejściu i wyjściu z DPF'a. To częsta usterka, ja np tak miałem.
gucioslaw Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 Dzięki true, znam już ten link. Mówisz że lepiej nie zawracać sobie głowy tą firmą? Z tego co widzę trafił tam jeden z samochodów klubowych, nie wiem jednak kto jest właścicielem
Pawlo 2004 Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 Jesteś z Wawy to jedz na Mineralną do MR Motors - WWW.MRMOTORS.PL Zadzwoń sobie do nich i sie umów, terminy maja po 2 tyg do przodu - 0-694-046-807 - 0-510-501-505 Wszyscy kolege z forum znają i NIKT na niego złego słowa nie powie bo mistrz Rogalotti jest wielki
true Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 Dzięki true, znam już ten link. Mówisz że lepiej nie zawracać sobie głowy tą firmą? Z tego co widzę trafił tam jeden z samochodów klubowych, nie wiem jednak kto jest właścicielem Nie powiedziałem że są źli czy mam z nimi złe doświadczenie By mnie nie odebrano żłe W każdym bądź razie mogę Ci gorąco polecić właśnie MR Motors.
piotrsob1 Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Koledzy proponuje poczytać trochę o działaniu DPF-a, bo widzę na forum nimalże fobię wśród użytkownków autek wyposażonych w ten wynalazek :gwizdanie: . Wszyscy piszą wywalać, wywalać .......... DPF to urządzenie proste w swoim działaniu , ale system jego sterowania i kontroli pracy już nie.... Jest tam dużo elementów, których awaria może prowadzić do jego niepoprawnej pracy, trzeba diagnozować i naprawiać. Wywalenie go może być rozsądne w przypadku całkowitego jego zapełnienia, a przyczyną tego może być: - jazda z uszkodzonym elementem układu dolotowego pomiędzy turbiną a kolektorem dolotowym. Nieszczelność prowadzi do tego że inna jest masa powietrza zmierzona przez przepływomierz niz faktycznie napełniająca cylindry, a steronik silnika zapodaje paliwo według wskazń przepływmierza (oczywiście w pewnych granicah ograniczonych przez mapy zapisane w jego pamięci :gwizdanie: ) Efekt jes taki że silnik produkuje masę sadzy z którą DPF napewno sobie nie poradzi - uszkodzony (otwarty ) zawór EGR-a , który zubaża ładunek napełniający cylindry w tlen, co powoduje też efekt opisany wyżej........ - uszkodzenie jednego lub więcej elementów odpowiedzialnych za kontrolę i sterowanie jego pracą - stosowanie przez dłuższy czas nieodpowiedniego oleju (powinien być stosowany niskopopiołowy spełniający normę 507.00) - bardzo wyeksploatowana jednostka napędowa, która produkuję sadzę w takich ilościach i żygająca olejem do wyechu, że dpf nie ma prawa poprawnie działać. - źle zrobiony program, który nie zapewnia warunków do jego poprawnej pracy. - olewanie lub niewiedza kierownika dotycząca znaczenia kontrolki nakazującej jazdę regeneracyjną. - no i wreszcie użytkowanie auta na bardzo krótkich odcinkach, auta wyposażone w DPF zawsze bedą przy takiej eksploatacji sprawiać problemy swoim właścicielom. Swoim autem zrbiłem 70 kkm i ani razu nie widziałem kontrolki nakazującej wykonanie jazdy regeneracyjnej, ale nie jeżdzę tylko po mieście, a jak już z niego wyjadę to staram sie "prostować wydech" Dla bardziej dociekliwych podaje link do matriałów szkoleniwych VW na ten temat: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3318 Miłej lektury i trafnych wyborów
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się