Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Za duży prąd ładowania


jendrekk2

Rekomendowane odpowiedzi

Co może być przyczyną za dużego prądu ładowania akumulatora. :mysli:?

Na wolnych obrotach pomiar wykazuje 17.5 - 17.9V. Po zwiększeniu obrotów prąd zwięsza się do 18.5V.Wczoraj zauważyłem że akumulator się gotuje i nieładnie śmierdzi. Dzisiaj już nie odpalił - po zmierzeniu prądu wyszło 8.5 V - padaczka :confused4:

Prostownikiem nie da się naładować bo robi zwarcie no i chyba bedzie trzeba nowy kupić - może mógłbym liczyć na jakieś sugestie odnośnie marki i parametrów?

Wcześniej świeciła się kontrolka ABS-u oraz ładowanie po przekręceniu kluczyka i chyba to były pierwsze objawy nadchodzącej awarii, silnik palił normalnie.

Jeśli ktoś ma pomysł co może być przyczyną tak dużego prądu ładowania to będę wdzięczny za pomoc - auko zostało w garażu i boje sie zapinać aku żeby następnego nie zepsuć.

Może regulator napięcia albo cos w alternatoże? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdził bym regulator napięcia a potem sam alternator (warto go przeczyścić raz na pare lat)

Co do akumulatora to odkąd jeźdze an BOSCH silver to nie wiem co to jest problem z aku.. i pamiętaj nie mniej jak 75 ah (im więcej tym lepiej).

Troche dużo prądu potrzebują nasze traktory na starcie.

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdził bym regulator napięcia a potem sam alternator (warto go przeczyścić raz na pare lat)

Co do akumulatora to odkąd jeźdze an BOSCH silver to nie wiem co to jest problem z aku.. i pamiętaj nie mniej jak 75 ah (im więcej tym lepiej).

Troche dużo prądu potrzebują nasze traktory na starcie.

:hi:

Obecnie mam/miałem :> włożony jakis Hyper 72 Ah i 640 A.

Czy 75 Ah spokojnie doładuje? Może ktoś wie jakie były fabrycznie montowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też stawiam że to regulator napięcia na 99% - a z tą kontrolką abs to módl się żeby nie padł sterownik, znam przypadek żę uszkodzony regulator ładował aku na 28V i spalił wszystkie urządzenia elektryczne które były włączone w aucie[br]Dopisany: 10 Październik 2007, 01:46 _________________________________________________

Mam takie pytanko (nie chcę nowego tematu zakładać) - jaki aku do mojego auta (jak przyjechało z Niemiec to znalazłem 43A...) ?

przy benzynie możliwe że taki mały jest wystarczający jednak ja w swojej a4 mam 55Ah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrcze nie jestem elektrykiem ale wydaje mi sie że jakby się kończyły to by nie ładował, a on ładuje za dużo.

Jutro i tak popatrze na szczotki i zobaczymy co dalej.

Szczotki możesz odpuścić, nie ładował by wcale, albo kulał. tu wygląda na regulator zdecydowanie - ja tak kiedyś miałem jeszcze w polo - akumulator mi wybrzuszyło i był do wymiany.

Oby tylko takie następstwa to miało :confused4: pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..... znam przypadek żę uszkodzony regulator ładował aku na 28V i spalił wszystkie urządzenia elektryczne które były włączone w aucie

:) to chyba bezpieczniki były watowane gwoźdźmi. Nawet na 100% regulator szczotki są pewnikiem pewnikiem ok bo by ładowania nie było ale coś sie w samym regulatorze zwiesiło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej na bank to wina regulatora.

Miałem identyczny przypadek w innym samochodzie.

Dawał taki prąd aż spalił kontrolkę ładowania.

Co do akumulatora ta zajrzyj tam:

hthttp://www.varta-automotive.pl/index2.php?p=3&s=1&content=wyszukiwanie/searchApplication.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę być złośliwy, ale cały czas mówicie o napięciu ładownia. "Prąd" (Natężenie prądu) w obwodzie jest zawsze zleżny od urządzenia (odbiornika np akumulator, kontrolka) włączonego w obwód, które go pobiera. Może być niewystarczający (zbyt słabe źródło prądowe), ale nie może być za duży, więc palenie kontrolek, to przez zbyt duże napięcie a nie prąd. Ale to tylko w formie sprostowania. A może przy okazji ktoś się czegoś ciekawego dowiedział :gwizdanie:. A tobie jendrekk2 proponuje założyć nowy regulator i wtedy zobaczymy czy pomogło czy nie! Wzrost napięcia wynika z niezdolności regulatora do jego obniżania (im większe obroty, tym większe napięcie) więc wymiana czym prędzej. Takie jest moje zdanie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do akku polecam firmy MOLL,tanie o bdb jakośc-fabryczne nowe AUDI mają je montowane.Np za 58 AH do 1.8 ADR zapłaciłem 220 PLN.A regulator napięcia to koszt 120 zł za oryginalny BOSCH.To jest na 100% winowajca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko jasne - regulator wymieniony, niestety elektryk sie tłumaczył że nie dostał nigdzie ori Boscha i załozył jakiegoś chyba AS, no coż może troche pojezdzi jakbym mial wiecej czasu to bym mu kazal szukac ori ale autko musze miec na juz.

Przy okazji wymienił końcówke wirnika po którym ślizgają się szczotki alternatora bo na starej były rowki juz prawie do plastiku.

Pojawił sie natomiast następny problem - lewy wentylator trohce wyje - czyzby sie mial ku koncowi - pewnie jakies łożyska sie konczą.

Mam pytanie odnośnie wentylatorów - kiedy który powinien się włączać.

W moim przypadku jest tak że prawy - od kierowcy włącza się razem z silnikiem a ten drugi w momencie włączania klimy.

I troche dziwna rzecz - dzis rano przy zapalaniu obydwa byly wlaczone i wydawalo mi sie ze przez to znacznie dluzej lapal temperaturę.

I jeszcze o jedno sie zapytam przy okazji - temperatura płynu chłodniczego wynosi 78 stopni normalnie, w lecie przy duzych upalach i korku wzrastala do 90 i po chwili znowu spadala do ok 80 stopni.

Czy tak powinno byc - czy mam silnik nie dogrzany?

Nie mieszaj tematów pytałeś o regulator i tego się trzymaj, o temperaturze silników jest sporo na forum

[spedyt]

[br]Dopisany: 16 Październik 2007, 22:46 _________________________________________________

Nie chcę być złośliwy, ale cały czas mówicie o napięciu ładownia. "Prąd" (Natężenie prądu) w obwodzie jest zawsze zleżny od urządzenia (odbiornika np akumulator, kontrolka) włączonego w obwód, które go pobiera. Może być niewystarczający (zbyt słabe źródło prądowe), ale nie może być za duży, więc palenie kontrolek, to przez zbyt duże napięcie a nie prąd. Ale to tylko w formie sprostowania. A może przy okazji ktoś się czegoś ciekawego dowiedział :gwizdanie:. A tobie jendrekk2 proponuje założyć nowy regulator i wtedy zobaczymy czy pomogło czy nie! Wzrost napięcia wynika z niezdolności regulatora do jego obniżania (im większe obroty, tym większe napięcie) więc wymiana czym prędzej. Takie jest moje zdanie!

Przepraszam za pomyłkę bo prąd to prąd a napięcie to napięcie i o różnicy nie ma co dyskutowac. Przy nowym regulatorze na wolnych obrotach zmierzyłem 14.26 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...