wloter Opublikowano 8 Października 2007 Opublikowano 8 Października 2007 Witam. Po wymianie rozrządu zuważylem większe spalanie o około 1.5l. po sprawdzeniu mam takie wartości z bloku 004 i z bloku 004BS.czykonieczna jest korekta ustawienia pompy. Sunday 7 October 2007 21:55:31 8D0 907 401 Q 2,5l/4VTEDC 0000SG D66 Group A: '004 Group B: Engine speed Spec, start Actual start Cold start valve TIME 3800-4200 rpm 8-12 *BTDC 6-14 *BTDC TIME MARKER STAMP /min °ATDC °ATDC % STAMP 0,01 742 1 0,8 67,1 0,38 742 1 1 67,5 0,75 742 1 0,8 68,3 1,16 742 1 1 66,7 1,58 742 1 1 65,9 2 742 1 0,8 64,7 2,41 742 1 0,8 67,1 2,78 742 1 0,8 66,3 3,16 742 1 1 65,9 3,53 742 1 1 67,5 3,9 742 1 0,8 67,1 4,27 742 1 0,8 68,3 4,65 742 1 1 67,5 5,01 742 1 0,6 65,9 5,39 742 1 0,8 67,5 5,77 742 1 1 67,5 6,13 742 1 1 66,3 6,51 742 1 1 66,7 6,87 742 1 0,8 69 7,25 742 1 1 66,3 7,61 742 1 1,2 67,5 7,99 742 1 1,2 66,7 Sunday 7 October 2007 21:56:05 8D0 907 401 Q 2,5l/4VTEDC 0000SG D66 Group A: '004 Group B: Engine speed Spec, start Actual start Cold start valve TIME 3800-4200 rpm 8-12 *BTDC 6-14 *BTDC TIME MARKER STAMP /min °ATDC % STAMP 0,01 835 Late 2,8 100,2 0,38 835 Late 2,6 100,2 0,76 835 Late 3 100,2 1,13 835 Late 2,8 100,2 1,5 835 Late 2,8 100,2 1,88 835 Late 2,6 100,2 2,24 835 Late 2,6 100,2 2,62 835 Late 2,8 100,2 2,98 835 Late 2,6 100,2 3,36 835 Late 2,8 100,2 3,74 835 Late 2,8 100,2 4,1 835 Late 2,8 100,2 4,48 835 Late 2,8 100,2 4,84 835 Late 2,8 100,2 5,22 835 Late 2,8 100,2 5,58 835 Late 2,8 100,2 5,96 835 Late 2,6 100,2 6,33 835 Late 2,8 100,2 6,7 835 Late 2,8 100,2 7,07 835 Late 2,6 100,2 7,45 835 Late 2,6 100,2 7,82 835 Late 2,6 100,2 8,19 835 Late 2,8 100,2 8,56 835 Late 2,8 100,2 8,93 835 Late 2,6 100,2 9,31 835 Early 2,8 100,2 9,67 858 Early 6,6 27,2 10,05 835 Early 10,8 14,6 10,43 835 Early 12 12,2 10,79 835 Early 14 12,6 11,17 835 Early 14,4 14,6 11,52 835 Early 14 15 11,87 835 Early 14 14,6 12,23 835 Early 14 14,2 12,6 835 Early 14 14,2 12,97 835 Early 14 14,6 13,35 835 Early 14 14,2 13,72 835 Early 14 15 14,09 835 Early 14 15 14,46 835 Early 14 15 14,83 835 Early 14 14,2 15,2 835 Early 14 14,6 15,58 835 Early 14 14,2 15,95 835 Early 14 14,2 16,32 835 Early 14 14,2 16,7 835 Early 14 14,2 17,06 835 Early 14 13,8 17,44 835 Early 14 14,6 17,79 835 Early 14 14,2 18,14 835 Early 14 13,4 18,49 835 Early 14 14,2 18,84 835 Early 14 13,8 19,2 835 Early 13,8 13,4 19,58 835 Late 13,8 14,2 19,94 835 Late 2,8 100,2 20,35 835 Late 2,8 100,2 20,74 835 Late 3 100,2 21,15 835 Late 2,6 100,2 21,55 835 Late 3 100,2 21,94 835 Late 2,8 100,2 22,34 835 Late 2,6 100,2 22,76 835 Late 2,8 100,2 23,16 835 Late 2,6 100,2 23,58 835 Late 3 100,2 23,96 835 Late 2,8 100,2 24,34 835 Late 2,8 100,2 24,7 835 Late 2,6 100,2 25,08 835 Late 2,6 100,2 25,44 835 Late 2,8 100,2 25,82 835 Late 2,8 100,2 26,2 835 Late 2,8 100,2 26,56 835 Late 2,6 100,2 26,97 835 Late 2,8 100,2 27,39 835 Late 2,6 100,2 27,78 835 Late 2,6 100,2 28,19 835 Late 2,8 100,2 28,61 835 Late 2,6 100,2 29,03 835 Late 2,8 100,2 29,45 835 Late 2,8 100,2 29,82 835 Early 2,8 100,2 30,19 858 Early 4,8 10,7 30,57 835 Early 10,4 17,8 30,93 835 Early 12,4 13 31,31 835 Early 13,8 13 31,67 835 Early 14,2 13,8 32,05 835 Early 14,2 15 32,41 835 Early 14,2 14,2 32,79 835 Early 13,8 13,4 33,15 835 Early 14 13,8 33,53 835 Early 14 14,2 33,91 835 Early 14 13,8 ˙˙
Sprinter Opublikowano 8 Października 2007 Opublikowano 8 Października 2007 Minimalnie o 1 stopnień możnaby ją skorygować, co prawda nie wiem czy przy rozgrzanym silniku i prawidłowo wykonałeś logi, ale zakładam że tak. Statycznie powinno być około 2 stopnie, nie 1 jak ty masz. No i wysterowanie wtedy spadnie ze 100 na właściwe około 85. Niemniej jednak takie ustawienie nie powinno powodować większego o 1,5L spalania...
wloter Opublikowano 9 Października 2007 Autor Opublikowano 9 Października 2007 na forum przeczytałem że wysterowanie na 004bs ma być 100%.(""dignostyka silnika wlaściwa" znalezione na forum audi klub. stąd takie ustawienie. miłem takie ustawienie Group A: '004 Group B: Engine speed Spec, start Actual start Cold start valve TIME 3800-4200 rpm 8-12 *BTDC 6-14 *BTDC TIME MARKER STAMP /min °ATDC °ATDC % STAMP 0,01 742 1 1 41 0,38 742 1 1 43 0,75 742 1 0,8 41 1,13 742 1 1 41,4 1,5 742 1 0,8 41,4 1,87 742 1 1 41,4 2,24 742 1 1 41 Group A: '004 Group B: Engine speed Spec, start Actual start Cold start valve TIME 3800-4200 rpm 8-12 *BTDC 6-14 *BTDC TIME MARKER STAMP /min °ATDC % STAMP 0,01 835 Late 5,6 72,6 0,39 835 Late 5,6 71 0,77 835 Late 5,6 70,6 1,15 835 Late 5,8 73 1,51 835 Late 5,6 71,4 1,92 835 Late 5,6 71 2,32 835 Late 5,6 71,4 2,74 835 Late 5,6 71,4 3,16 835 Late 5,6 69,8 3,53 835 Late 5,8 72,2 3,9 835 Late 5,4 72,2 4,28 835 Late 5,4 71,8 4,64 835 Late 5,4 71,8 5,02 835 Late 5,6 71,4 5,39 835 Late 5,6 71,4 5,76 835 Late 5,4 72,2 6,13 835 Late 5,8 71,8 6,51 835 Late 5,6 73,4 6,88 835 Late 5,6 72,6 7,25 835 Late 5,4 72,2 7,63 835 Early 5,6 75 7,99 858 Early 4,6 2 8,37 835 Early 11 10,7 8,76 835 Early 12,2 6,3 9,16 835 Early 13,8 6,7 9,54 835 Early 14,4 8,3 9,92 835 Early 14,4 9,1 ale wydaje mi się że silnik gorzej odpalał.
Sprinter Opublikowano 9 Października 2007 Opublikowano 9 Października 2007 W moim przekonaniu powinieneś mieć około 3 stopni przy Late, co dałoby wysterowanie właśnie na poziomie około 85.
wloter Opublikowano 10 Października 2007 Autor Opublikowano 10 Października 2007 spróbuję ponownie zrobić ustawienie, tylko wszyscy podają w 004BS na late 3 stopnie a wysterowanie jak u mnie na 100,2% ma być. ten ostatni pomiar zrobiłem z korektą większą niż ten pierwszy. spróbuję wypośrodkować.jak zrobię to podam logi.jak wyszło.[br]Dopisany: 09 Październik 2007, 17:11 _________________________________________________skorygowałem ustawienie pompy 004 BS taki mam Tuesday 9 October 2007 22:38:07 8D0 907 401 Q 2,5l/4VTEDC 0000SG D66 Group A: '004 Engine speed Spec, start Actual start Cold start valve TIME 3800-4200 rpm 8-12 *BTDC 6-14 *BTDC MARKER STAMP /min °ATDC % 0,01 835 Late 3,2 100,2 0,45 835 Late 3,2 100,2 0,89 835 Late 3,4 100,2 1,33 835 Late 3 100,2 1,77 835 Late 3,4 100,2 2,21 835 Late 3 100,2 2,65 835 Late 3,2 100,2 3,09 835 Late 3,2 100,2 3,52 835 Late 3,2 100,2 3,95 835 Late 3,4 100,2 4,38 835 Late 3 100,2 4,81 835 Late 3,4 100,2 5,24 835 Late 3,2 100,2 5,68 835 Late 3,2 100,2 6,13 835 Late 3 100,2 6,57 835 Late 3,4 100,2 7,01 835 Late 3,2 100,2 7,45 835 Late 3,2 100,2 Jestem w kropce bo inni piszą że ten kąt ma być 2 stopnie ATDC. W logu 000 pozycja 2 kąt ustawienia mam -66 norma to54-78. czyli tutaj jest dobrze. Jak naprawdę jest z tym kątem?
Sprinter Opublikowano 10 Października 2007 Opublikowano 10 Października 2007 No i teraz jest cymes, zostaw bo i tak nie będzie różnicy. Z tym kątem to jest tak, że powinno być w zasadzie 2 stopnie przy idealnym ustawieniu, ale +/- 1 i problemu też nie ma. Poza tym weź poprawkę na różne artefakty interfejsu, z którego korzystasz (a akurat przy kącie, to one się rypią bardzo często).
wloter Opublikowano 10 Października 2007 Autor Opublikowano 10 Października 2007 dzięki za wsparcie. silnik trochę miękko pracuje-to dobrze. zobaczymy jakie będzie spalanie.ten temat można zamknąć.
Rekomendowane odpowiedzi