Tomekk86 Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 Witam Dzisiaj moja a4 zaczęła mieć dziwne dolegliwości, podczas jazdy na 2 biegu silnik sam zgasł, po tym problemów z odpalaniem nie było, jak zawsze odpaliła za pierwszym razem, tylko po minucie znowu się to pojawiło, wahniecie obrotów i silnik zgasł. Odpaliłem i postanowiłem się przejechać ulicą, co jakiś czas obroty spadały i samochód szarpał, dwa razy nawet zgasł. Nie mam pojęcia czego to wina? Czy to wina zapowietrzonego układu paliwowego?
goldi Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 Może jakieś paliwo z wodą zalałeś albo tak jak napisałęs układ się gdzieś zapowietrzył
SotoM Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 podejrzewam nieszczelność układu paliwowego - na poczatek sprawdź układ pod względem nieszczelności
Tomekk86 Opublikowano 7 Listopada 2010 Autor Opublikowano 7 Listopada 2010 Wczoraj sprawdziłem szczelność układu paliwowego, ale nic nie zauważyłem. Zapowietrzony też nie powinien być, bo pali od jednego strzału. Paliwo też powinno być dobrej jakości, przejechałem na nim pół baku i nie było tego typu objawów. Czy święcąca się dioda od ładowania akumulatora, która gaśnie po dodaniu gazu może mieć coś z tym wspólnego? Wcześniej ten objaw był, a silnik normalnie pracował.
leoncjo Opublikowano 8 Listopada 2010 Opublikowano 8 Listopada 2010 Raczej nie ma z tym nic wspólnego, bardziej stawiam na problemy z nastawnikiem pompy. Jeżeli chcesz skontaktuj się ze mną myślę, że coś znajdziemy. Masz blisko, jesteśmy sąsiadami .
koper84444 Opublikowano 8 Listopada 2010 Opublikowano 8 Listopada 2010 Podepnij VAGa i sprawdź co w trawie piszczy. Sprawą alternatora/ładowania też proponuję się zająć, gdyż niedoładowany akumulator może w efekcie dawać takie objawy (przy zbyt niskim napięciu, mogą przestawać funkcjonować poszczególne podzespoły, np. komputer silnika).
Tomekk86 Opublikowano 8 Listopada 2010 Autor Opublikowano 8 Listopada 2010 Witam Dzisiaj udało mi się zeskanować samochód vag-iem i pokazało mi takie numery błędów 00575 65535 17978 00519 01237 Proszę pomóżcie rozszyfrować mi te błędy i może podać jakieś przypuszczenia co może być popsute. Na pewno jeden błąd dotyczy zacinających się łopatek turbo, bo czasami miałem notlaufa, a i świeci mi się inspekcja od jakiegoś czasu, której jeszcze nie skasowałem. Dzisiaj już miałem problem z odpaleniem, trzeba było długo kręcić, aby silnik zaskoczył ;/ [br]Dopisany: 08 Listopad 2010, 21:09_________________________________________________Na naszym forum znalazłem takie odpowiedzi: 00575Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej 65535 P0603 Błąd jednostki kontrolnej lub modułu wewnętrznej kontroli. Błąd pamięci podtrzymującej (KAM) lub brak zasilania jednostki kontrolnej lub zły kontakt z uziemieniem lub nie zapisano żadnych usterek (jeśli MIL nie jest podświetlony) 65535 Nie zapisano żadnych usterek (jeśli MIL nie jest podświetlony) 65535 Błąd jednostki kontrolnej – w którymś systemie 17978 P1570 Contr.Module Locked 00519 P0106 Czujnik MAP – poza zasięgiem – G71 00519 P0107 Czujnik MAP – niskie napięcie – G71 00519 P0108 Czujnik MAP – wysokie napięcie – G71 1237 - zawór odcinający paliwo -N109 uszkodzenie mechaniczne
Sztomel Opublikowano 9 Listopada 2010 Opublikowano 9 Listopada 2010 1237 - zawór odcinający paliwo -N109 uszkodzenie mechaniczne to jest powód gaśnięcia silnika (najprawdopodobniej) choć przy tym kodzie błędu silnik w trakcie uruchamiania powinien od razu wejść na sekundę lub dwie na około 2000 obrotów a następnie się ustabilizować na normalnych obrotach i dalej powinien jechać w trybie awaryjnym - usterka łatwa do usunięcia - wykręcasz kluczem 22 elektrozawór z głowicy pompy wtryskowej, myjesz go dokładnie w benzynie ekstrakcyjnej, przedmuc**jesz i ponownie wkręcasz i będzie OK. Jeśli czujnik G71 jest w Twoim aucie wewnątrz sterownika silnika to pozostałe błędy (za wyjątkiem 17978 błąd związany z immobiliserem) to w pierwszej kolejności musisz rozebrać sterownik silnika i sprawdzić czy nie pływa jego wnętrze w wodzie lub oleju. Jeśli po przeczyszczeniu N109 silnik nadal będzie gasł to trzeba sprawdzić obwód immobilisera.
goldi Opublikowano 9 Listopada 2010 Opublikowano 9 Listopada 2010 Jak dobrze pamiętam to jest troszkę większy niż klucz 22 pamiętam ża muśiałęm szlifierką klucz 22 trochę poszerzyć bo nie wchodził reszte Tomek już napisał
Tomekk86 Opublikowano 9 Listopada 2010 Autor Opublikowano 9 Listopada 2010 Sprawdziłem przekaźnik zaworu n109, podłączyłem ten zawór na "krótko" czyli plus z akumulatora bezpośrednio na elektrozawór, nadal te same objawy się powtórzyły. Silnik po odpaleniu zgasł. Kontrolka świec się pali przy przekręceniu zapłonu, więc chyba w tym przypadku przekaźnik odpada. Po tym wziąłem się za elektrozawór N109, wykręciłem go, umyłem w benzynie, po wkręceniu nie dało to żadnego efektu. Nie mialem drugiego, żeby go podmienić, więc posłuchałem się rady znajomego mechanika i wkręciłem zawór bez sprężyny i tego sworznia od odcinania przepływu paliwa. Po zamontowaniu silnik odpalił i pracował dobrze, nie występowało już to zjawisko gaśnięcia silnika, tylko trochę mulił jakby pracował w trybie awaryjnym. Czyli chyba jednak ten elektrozawór jest uszkodzony i trzeba go wymienić. Co myślicie na ten temat?
Sztomel Opublikowano 9 Listopada 2010 Opublikowano 9 Listopada 2010 N109 nie jest uszkodzony, w trybie awaryjnym auto pójdzie jak podasz "+" na krótko na N109, bez tłoczka w N109 Twojego silnika nie zgasisz (jedynie przez zduszenie na biegu), jeśli silnik gaśnie nadal to jednak obwód immo do sprawdzenia - sprawdź, które błędy zostają w sterowniku po ich uprzednim kasowaniu.
Tomekk86 Opublikowano 9 Listopada 2010 Autor Opublikowano 9 Listopada 2010 Zastanawia mnie dlaczego silnik normalnie gaśnie po wyłączeniu zapłonu kluczykiem chociaż nie ma tłoczka w n109, a zjawisko gaśnięcia w trakcie jazdy nie występuje i silnik pracuje normalnie poza tym, że brakuje mu wyraźnie mocy? Czy bez tłoczka silnik też wchodzi w tryb awaryjny tak samo jakby podać mu "+" z akumulatora?
Sztomel Opublikowano 10 Listopada 2010 Opublikowano 10 Listopada 2010 N109 bez tłoczka nie powoduje trybu awaryjnego ale pod warunkiem, że nie będziesz odłączał od niego oryginalnego kabelka od zasilania ze sterownika silnika. Zdaje się, że wprowadziłem Cię w błąd a mianowicie : silnik nie zgaśnie po wyłączeniu zapłonu kluczykiem jeśli w silniku AFN podepniesz zasilanie do N109 na krótko (obojętnie czy będzie z tłoczkiem czy bez bo sterownik silnika dostaje wtedy zasilanie od "zakrystii" czyli od N109 - mimo braku zasilania z głównego obwodu, co innego gdyby był to silnik wyposażony w klapę gaszącą np. AJM to już zgasłby mimo zasilania na krótko) ale zgaśnie bez takiego zasilania mimo, iż będzie bez tłoczka bo wyłączając zapłon pozbawiamy sterownik silnika zasilania a bez tego nie jest w stanie dostać sygnału z czujnika G28 i silnik gaśnie. Zapisały się jakieś błędy i jakie po uprzednim skasowaniu poprzednich i czy którychś nie da się skasować ?
Tomekk86 Opublikowano 11 Listopada 2010 Autor Opublikowano 11 Listopada 2010 Dzisiaj rano zostawiłem samochód znajomemu elektromechanikowi, jak będę coś wiedział więcej to napiszę. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi [br]Dopisany: 10 Listopad 2010, 17:51_________________________________________________Okazało się, że faktycznie elektrozawór n109 uszkodzony, a na dodatek w komputerze był olej Po skasowaniu błędów ponownie wyskakuje błąd jednostki sterującej, a zawsze się pojawia gdy ruszymy samochodem. Silnik kręci się maks do 3tys i brak mocy. Mechanik wyczyścił komputer i osuszył, ale to nie pomogło. Muszę kupić drugi...[br]Dopisany: 11 Listopad 2010, 15:02_________________________________________________Mój numer komputera to: 028 906 021 GN Czy muszę znaleźć komputer o identycznych numerach? Czy będzie pasował o podobnych numerach, ale mający inne dwie ostatnie litery?
Kali S4 Opublikowano 11 Listopada 2010 Opublikowano 11 Listopada 2010 Brak mocy powyżej 3 tys obrotów może być związany z błędem 00575
Tomekk86 Opublikowano 11 Listopada 2010 Autor Opublikowano 11 Listopada 2010 Błąd 00575 może być spowodowany przycinającymi się kierownicami w turbinie, a brak mocy wtedy występuje po przekroczeniu 120 km/h na 4-biegu lub 130km/h na 5-biegu. Ten błąd był spowodowany wcześniej, parę razy właśnie łapał mi notlaufa samochód i błąd nie był potem skasowany. U mnie w obecnej chwili silnik nie chce się w ogóle kręcić powyżej 3 tys, a prędkość maksymalna to nie więcej niż 110km/h.
ciahciah Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 nie kupuj nowego ECU, posprawdzaj wężyki podciśnieniowe przy N75 i gruszce, pewnie któryś jest dziurawy, komplet logów by rozjaśnił dużo..
Tomekk86 Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Opublikowano 13 Listopada 2010 Samochód już po części naprawiony Wymieniony został elektrozawór n109 na pompie i ECU, bo w starym był olej i za każdym razem wyskakiwał błąd, że sterownik uszkodzony. Samochód odzyskał moc i lepiej się zbiera niż wcześniej W najbliższym czasie jeszcze wyciągnę turbinkę i wyczyszczę. Czy szkiełkowanie turbiny to dobry pomysł? Ktoś to kiedyś już robił?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się