Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] 00542 - Needle lift Sensor (G80)


fantom89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

tak jak w temacie, pojawia mi się ten błąd:

00542 - Needle lift Sensor (G80)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Audiczka podczas jazdy co jakiś czas zachowuje się jakby miała odcięcie paliwa i szarpie nią. Jak puści się pedał gazu to przestaje. Na forum wyczytałem, że do wymiany jest wtryskiwacz sterujący tyle, że większość miała błąd: 30-10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szarpie jak diabli co?

szarpie też przy ruszaniu czy jedynie podczas jazdy?

zacznij o wyczyszczenia i sprawdzenia wtyczki i kabelka idącego od wtrysku sterującego

dobrze by było jak byś mógł zrobić logi podczas tej czkawki :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audiczka podczas jazdy co jakiś czas zachowuje się jakby miała odcięcie paliwa i szarpie nią. Jak puści się pedał gazu to przestaje

opis Implausible Signal i to sporadyczny wskazywać może właśnie na powietrze w układzie paliwowym, niesprawny przewód wysokiego ciśnienia 3 cylindra lub uszkodzenie czujnika G80 ale najbardziej prawdopodobna przyczyna to ta pierwsza bo ustaje po puszczeniu pedału gazu a zwłaszcza jeśli był wymieniany filtr paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szarpie jak diabli co?

szarpie też przy ruszaniu czy jedynie podczas jazdy?

zacznij o wyczyszczenia i sprawdzenia wtyczki i kabelka idącego od wtrysku sterującego

dobrze by było jak byś mógł zrobić logi podczas tej czkawki :wink4:

Komplet logów?

Audiczka podczas jazdy co jakiś czas zachowuje się jakby miała odcięcie paliwa i szarpie nią. Jak puści się pedał gazu to przestaje

opis Implausible Signal i to sporadyczny wskazywać może właśnie na powietrze w układzie paliwowym, niesprawny przewód wysokiego ciśnienia 3 cylindra lub uszkodzenie czujnika G80 ale najbardziej prawdopodobna przyczyna to ta pierwsza bo ustaje po puszczeniu pedału gazu a zwłaszcza jeśli był wymieniany filtr paliwa.

A jak usunąć powietrze z układu paliwowego?[br]Dopisany: 11 Listopad 2010, 16:12_________________________________________________Jakaś pomoc? :)[br]Dopisany: 12 Listopad 2010, 12:17_________________________________________________Tak jeszcze dodam, że wydaje mi się że na zimnym silniku to się nie dzieje (ale to może być akurat zbieg okoliczności). Ten efekt nie występuje co chwile o dziwo :mysli: Ale jeśli zaczyna się dławić i przydusi mu się to cały czas będzie dusił się, a jak puszczę pedał gazu to mogę nagle jechać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź odpowietrzenie baku - jak znowu pojawi się problem z duszeniem się silnika to się zatrzymaj i odkręć korek wlewu paliwa - jeśli usłyszysz zassanie powietrza to trzeba sprawdzić drożność odpowietrzenia. W każdym razie wychodzi na to, że jednak jest to problem z układem zasilania w paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź odpowietrzenie baku - jak znowu pojawi się problem z duszeniem się silnika to się zatrzymaj i odkręć korek wlewu paliwa - jeśli usłyszysz zassanie powietrza to trzeba sprawdzić drożność odpowietrzenia. W każdym razie wychodzi na to, że jednak jest to problem z układem zasilania w paliwo.

Mam to sprawdzić przy wyłączonym silniku?

Dziś dodatkowo zauważyłem, że dzieje się to na 3-4 tak na 1,8k obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie wykluczyliśmy niedrożność układu odpowietrzenia zbiornika paliwa. Teraz pozostaje wykonanie pełnych logów dynamicznych i wklejenie ich do działu diagnostyka, statyczne logi w tym przypadku są zbędne bo problem występuje tylko pod obciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat do wymiany

ładnie widać w logach twoje szarpnięcie, albo przestawiacz kąta wtrysku w pompie albo wtrysk sterujący się przycina przy 1850obr, ja to bym spojrzał jeszcze na statyczne i basic setting, może coś tam będzie ciekawego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zrobiłem logi statyczne i przy okazji pojawiły się nowe objawy ;(

1. Zaczęło również na jałowym oraz na każdym biegu dławić się przy ~1800 obrotów.

2. Jak dochodzi do ~4000 obrotów to czuć, że traci moc.

3. Dzisiaj zapaliła się kontrola świec żarowych i migała więc przy okazji jak robiłem logi sprawdziłem błędy i nic nie było :mysli: No to usunąłem ten od G80 i nagle zgasła kontrolka. Odpaliłem ponownie samochód i już nie migała ale pojawił się błąd w VAG. Odziwo jest troszkę inny niż ten wyżej:

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 038 906 018 R

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 10SG 1632

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 06325

1 Fault Found:

00542 - Needle lift Sensor (G80)

27-00 - Implausible Signal

normalnie:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dir14_28595.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/dir14_28584.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/dir14_28585.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/dir14_28591.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/dir14_28590.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/dir14_28588.html

Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/dir14_28589.html

Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/dir14_28586.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/dir14_28587.html

Basic Settings:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dir14_28580.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/dir14_28581.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/dir14_28582.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/dir14_28583.html

P.S Czy konieczna jest wymiana tego termostatu? A dokładnie mi chodzi czy jest to jakaś różnica 2-3C, że polecacie wymieniać. Ponieważ jak przejadę 8-10km to samochód jest nagrzany więc z tego co czytałem na forum jest ok. No chyba, że co innego z nim jest. Pytam bo nie wiem czy warto ładować pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termo do wymiany,i cos nastawnik swiruje

A możesz rozszerzyć swoją wypowiedź :). Wyżej pytałem się co do tego termostatu czy aż tak ważna jest jego wymiana. A ten nastawnik to od pompy wtrysku? Bo nie chce niepotrzebnie kupować wtryskiwacza sterującego jak się okaże, że to co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek zmień dawkę paliwa na mniejszą i termostat wymień, czy warto wymienić termostat to zależny ile jeszcze masz zamia używać auto, jak idzie nie długo do żyda no to..., jak masz zamiar używać co najmniej rok wymień bo spalanie spadnie i mocy minimalnie przybędzie, policz sobie ile rocznie km robisz i dodaj 0,5L do każdych 100km, wyjdzie ci ile możesz zaoszczędzić z nowym termostatem, ja sobie policzyłem i mi wyszło ze z tego powodu zaoszczędzę 600zł ale ja jeżdżę sporo no i "nie stać mnie na oszczędności"(typu nie kupienie termostatu) :>

nastawnik jest na pompie wtryskowej u góry, jak takich rzeczy nie wiesz radzę nie szaleć przy silniku bez kogoś kumatego

odepnij kabelek impulsatora przy skrzyni, i zobacz czy lepiej będzie silnik śmigał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek zmień dawkę paliwa na mniejszą i termostat wymień, czy warto wymienić termostat to zależny ile jeszcze masz zamia używać auto, jak idzie nie długo do żyda no to..., jak masz zamiar używać co najmniej rok wymień bo spalanie spadnie i mocy minimalnie przybędzie, policz sobie ile rocznie km robisz i dodaj 0,5L do każdych 100km, wyjdzie ci ile możesz zaoszczędzić z nowym termostatem, ja sobie policzyłem i mi wyszło ze z tego powodu zaoszczędzę 600zł ale ja jeżdżę sporo no i "nie stać mnie na oszczędności"(typu nie kupienie termostatu) :>

nastawnik jest na pompie wtryskowej u góry, jak takich rzeczy nie wiesz radzę nie szaleć przy silniku bez kogoś kumatego

odepnij kabelek impulsatora przy skrzyni, i zobacz czy lepiej będzie silnik śmigał

Kiedyś wstawiałem już logi LINK i też była za duża dawka. Ustawiałem ją przez VAG'a i niby była ok. To znaczy, że czujnik odpowiedzialny za tą dawkę jest do wymiany skoro znowu się zmieniła?

Co do tej pompy wtryskowej to ona może być powodem tego całego dławienia się? Mianowicie chodzi mi o to, że za czyszczenie tego nastawnika pewnie mechanicy będą trochę chcieli pieniędzy, to łatwiej będzie mi wymienić wtrysk sterujący który na allegro kosztuje 120-160zł i z tego co się orientuje nie jest trudno wymienić.

A ten kabelek impulsatora od skrzyni to gdzie go znajdę dokładnie :mysli: Tu chodzi o sprawdzenie czy po jego odłączeniu nadal będzie się dławić samochód? Czy jeszcze co innego :P

Bo ogólnie to narazie chce rozwiązać sprawę tego dławienia, a później zobaczy się z reszta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to teraz wróć vagiem do wartości seryjnej(32768) i zrób jak na filmiku, tej dziwacznej trójkątnej śrubki nie trzeba luzować,ustaw ~1,500V

!

Czujnik odpowiedzialny za tą dawkę(nastawnik) może się przycinać ale nie musi, najpierw ustaw dawkę i zrób loga 001

kabelek impulsatora jest przy skrzyni biegów koło przegubu, po jego odpięciu jak przestanie szarpać będzie pewność że nastawnik do czyszczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem okazał się wtrysk sterujący :wink4:[br]Dopisany: 01 Luty 2011, 18:39_________________________________________________Witam,

problem ponownie się pojawił. Zakupiłem używany wtrysk trzy/cztery miesiące temu i znowu to samo. Tyle, że teraz dodatkowym objawem jest czasem brak mocy powyżej 3tys. Czy może być coś innego przyczyną co by powodowało uszkodzenie wtrysku sterującego?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogl pasc regulator w pompie i to bedzie wlasnie sie dzialo,zrob logi przynajmniej 001 i 004 stat,bs ,dyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...