Skocz do zawartości
IGNOROWANY

HIPKA PRZYSPIESZAJAC POD GORKE


ciku

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy ratujcie :oops:

Moja Audzinka hipka (skacze) jak sie rozpedzam pod gore (szarpie nia :evil: )... nie przyspiesza plynnie tylko tak jakby ja przytykalo na krotka chwile po czym znow ciagnie i znow ja przytyka :cry: (juz brak mi pomyslow co ja moze tak przymulac). Na prostej drodze tez to odczowam ale w mniejszym stopniu.

Przepustnica byla czyszczona, bledow komputer nie pokazuje. Wymienialem tez hallotron (chyba tak to sie nazywa - czesc czujnika halla).

Brak plynnego przyspieszania mozna tez zaobserwowac na obrotomierzu... wskazowka przesowa sie plynnie, po chwili znow idzie troche wolniej i znow przyspiesza :cry:

BARDZO PROSZE O POMOC... moze ktos mial z Was podobne objawy.

Co jeszcze moge sprawdzic :neutral: :?:

Z gory dziekuje za kazda podpowiedz :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj zmienić filtr paliwa,

Filtr paliwa wymieniony, przeplywomierz czyszczony, przepustnica czyszczona, uzylem tez preparatu Prestone Complete Fuel System Cleaner (BTW - goraco polecam... samochodzik plynniej sie wkreca na obroty i jest lekko zwawszy).

A co do sprzegla to hmmm.... nie zastanawialem sie nad tym.

Czy moge to jakos sprawdzic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sprawdzam sprzegło starą metodą.mianowicie,wrzuć czwarty bieg,zaciągnij hamulec i zacznij ruszac tak jak z pierwszego biegu jak samochód zgaśnie to znaczy ze sprzegło jest dobre,a jak samochód nie bedzie gasł to znzczy ze sie ślizga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sprawdzam sprzegło starą metodą.mianowicie,wrzuć czwarty bieg,zaciągnij hamulec i zacznij ruszac tak jak z pierwszego biegu jak samochód zgaśnie to znaczy ze sprzegło jest dobre,a jak samochód nie bedzie gasł to znzczy ze sie ślizga.

Aaaa tego to nie znalem :mrgreen: Dzieki za podpowiedz... jak sprawdze to dam znac :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć miałem coś podobnego halla też wymieniłem ale to nic nie dało, wymieniłem czujnik temperatury silnika i przestał szarpać.

Obiawy umnie były takie jak u Ciebie ale jeszcze zauważyłem że jak był zimny i na jedynce chciałem delikatnie jechać to w miarowych odstępach spadały obroty i śilnik się dusił, po wymianie czujnika wszystko jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje POLOMAX za podzielenie sie swoimi informacjami ... skoro miales cos podobnego to mysle ze warto bedzie sie nad tym zastanowic.

Powiedz mi jak mozesz czy drogi jest taki czujnik i czy duzo kombinowania z jego wymiana jest.

Kolejne pytanie to czy podpinales pod VAG'a - jesli tak to czy byly jakies bledy zwiazane z tym czujnikiem?

U mnie jest jeszcze tak ze jak jest zimny silnik to jak ruszam z jedynki i wcisne wiecej pedal gazu to przez chwile jest przyduszony a potem juz ciagnie dosc mocno... lecz jak juz jest gorka do pokonania to mocno go szarpie (jak jest cieply to troche mniej ale tez czuc).

Najlepiej czuje sie zauwazylem w przedziale ok 3-4 tys/obr ponizej 3 i powyzej 4 tys. dosc mocno czuc szarpanie :sad:

Pytanie do kolegow...czy podpiecie VAG'a w czasie jazdy jest w stanie wykazac jakies anomalia...bledne dzialanie jakiegos ustrojstwa :?: :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Więc odpowiadam czujniki są pojedyńcze dwustykowe i podwójne czterostykowe a dokładnie chodzi oto że w podwójnym są dwa czujniki jeden do licznika pokazuje temperature śilnika a drugi ten bardziej istotny do sterownika czy komputera.

Ja miałem podwójny czterostykowy znajduje się on za silnikem pod rurą z doprowadzenia powietrza do przepustnicy jest on włożony na szteko (jakoś tak się to nazywa)na zawleczce.

Wyciągasz zawleczkę i pociągasz do góry bardzo łatwa sprawa uwaga silnik zimny bo się poparzysz.

Teraz cena podwójny czterostykowy kupiłem za 65zł a pojedyńczy dwustykowy był za 14zł.

Na VAGu czasami nie zawsze wyskakiwał błąd tego czujnika i chyba pisało że to usterka sporadyczna,ja wymieniłem i mam spokój no ale u Ciebie może to co innego.

Najlepiej dogadać śię w sklepie tak jak ja to zrobiłem że czujnik wziołem na próbę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc :grin:

dzis rano jadac do pracy zwrocilem szczegolna uwage na zachowanie sie na zimnym silniku podczas jazdy na pierwszym biegu. DOKLADNIE tak jak to opisywales.

Samochodzik troszke sie rozpedzil, a juz po krotkiej chwili moc mu spadla i bardzo go zdusilo. Znow minela krotka chwilka i znow jechal normalnie po czym znow moc drastycznie spadla.

Wracajac z pracy sprawdzilem na rozgrzanym silniku i podczas jazdy na pierwszym biegu te przypadlosci znikly. Lecz jak mu docisne mocniej to znow czuc jak go co chwile muli :???:

Mam nadzieje ze to ten czujniczek - tzn. bede go chcial wymienic no i baaaaaardzo bym chcial zeby to sie skonczylo ...chcialbym zeby samochodzik jezdzil plynnie :!:

Dzikuje jeszcze raz za pomoc :mrgreen:

EDIT:

Zauwazylem tez ze wskaznik temperatury silnika wskazuje ok. 93,94 stopni ... tak jest od jakiegos czasu i fakt ze z tego co pamietam zbieglo sie to z problemami z wyciekiem plynu chlodniczego ... pozniej mechanik sprawdzajac szczelnosc (byly problemy z ustaleniem gdzie dokladnie ucieka plyn) wlal jakis tani czerwony plynu chlodniczy ... ja jezdzilem na HEPU. Pomyslalem wiec ze moze to przez to ze plyn inny to tak sie zachowuje wskaznik (czujnik).

Przed tym incydentem zawsze temperatura silnika rozgrzanego byla 90stopni (dokladnie). Jak sie rozgrzal to wskakiwal na 95 (teraz wskakuje czasami w okolice 100stopni).

Wiec moze to kolejny znak ze jednak ten czujnik jest padniety :???:

EDIT (next one):

Czy po wymianie tego czujnika potrzebne jest podpiecie pod VAG'a w celu jego jakiejs adaptacji (tak jak np przy czyszczeniu przepustnicy) :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Z tego co wiem to nie trzeba nic adaptować ja nic takiego nie robiłem mój znajomy mechanik też nic mi nie adaptował , wymieniłem on tylko sprawdził czy są jakieś błędy.

Ja mam problem z czujnikiem Halla dwa razy go wymieniałem a objawy były takie że nie szło skasować błędu na wyłączonym silniku oczywiście stacyjka załączona a teraz mogę go skasować ale po odpalęniu auta wyskakuje ponownie że mam zwarcie do masy.

Kable przemierzone mój mechaniko-elektronik przypuszcza że coś nie tak z sterownikem ale nie umie dostać takiego sterownika na próbe bo gdyby to nie był on to conajmniej 500zł nie moje.

Nie wiesz przypadkiem bo masz chyba taki sam silnik czy u Ciebie niewyskakuje ten sam błąd -może to ma tak być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co ... tez mialem tak ze bledow nie dalo sie wykasowac i okazalo sie ze w czujniku halla ten caly hallotron (tak to sie ponoc zwie) byl uszkodzony i gosc mi zalozyl nowy (przynajmniej tak twierdzi) i blad udalo sie wykasowac... ok 3 tyg. pozniej mialem czyszczona przepustnice i znow byl podpinany do VAG'a zeby ja zaadoptowac i wtedy z tego co mi mechanik mowil zadnych bledow nie pokazywal...

Chyba sie normalnie szarpne te 129pln i kupie w Viaken'ie tego Vag'a na USB - wtedy przynajmniej bede mogl sobie podpiac i sam sprawdzic czy jest ok a nie bulic tyle za podpiecie... choc tyle ze mialem troche taniej bo normalnie biora w res miescie 60pln za podpiecie :evil: - czyli 2 razy sie wepne i sie zwroci sprzet hehe.

[ Dodano: 2006-08-26, 22:15 ]

No niestety :cry:

Kupilem czujnik za 70pln... nudzilem mechanika zeby mi dzisiaj zalozyl no i ... wsiadlem wieczorem, wlaczylem swiatelka, lekki nawiew wyjechalem na droge... STOP... jedyneczka i lekko gaz... obroty ok 2000 chwile ok i znow zdusilo ... potem znow wrocily do 2000 i znow w dol :cry:

Teraz pozostaje czekac na VAG'a no i bede lookal co to sie dzieje... caly czas jeszcze licze ze moze stary czujnik wrzucil jakis blad do compa i moze trzeba bedzie go usunac lub co w tym stylu :???:

Ehhh.... no i dalej musze szukac - juz tyle miesiecy szukam i nic :neutral:

Ludziki moze jeszcze cos podpowiecie bo juz normalnie wymiekam... przeplywke tez przy okazji sprawdzilem ... jest czysciutka.

[ Dodano: 2006-08-30, 19:54 ]

...Ja mam problem z czujnikiem Halla dwa razy go wymieniałem a objawy były takie że nie szło skasować błędu na wyłączonym silniku oczywiście stacyjka załączona a teraz mogę go skasować ale po odpalęniu auta wyskakuje ponownie że mam zwarcie do masy.

Nie wiesz przypadkiem bo masz chyba taki sam silnik czy u Ciebie niewyskakuje ten sam błąd -może to ma tak być ?

Wlasnie przed chwilka okazalo sie po podpieciu VAG'a ze niestety ... 2 m-ce temu wymienialem halla i ...

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)

30-00 - Open or Short to B+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...