Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Biały dym z tłumnika


redziasom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z samochodem, mianowicie jakiś czas temu odpaliłem auto i po pewnej chwili tak jakby nim delikatnie zatrzęsło. Za bardzo się tym nie przejąłem. Po przejechaniu ok. 300 metrów zauważyłem w lusterku że za mną jest biało, zatrzymałem auto i okazało się że to z mojego tłumika wydostaje się biały gęsty dym. Zgasiłem samochód i po małych oględzinach stwierdziłem brak płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym. Oddałem auto do mechanika, który po paru dniach poinformował mnie że to nie jest pęknięta głowica ani uszkodzona uszczelka, tylko pewnie pękniety blok silnika. Za tą ekspertyzę zażądał bagatela 1500 zł.!!! Co mam robić.

POMOCY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zażądał od Ciebie 1500zł jedynie z stwierdzenie usterki? To jakiś absurd. Zabieraj od niego auto.

Możesz podać namiary na ten warsztat? W dziele polecane warsztaty znajdziesz kogoś sprawdzonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mu nie zapłaciłeś? :cool1: To był jednorazowy biały dym? Jeżdzisz tym autem? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie samochód jest jeszcze u niego oczywiście nie płaciłem i nie mam zamiaru, a przynajmniej nie taką kwotę.[br]Dopisany: 13 Listopad 2010, 15:06_________________________________________________dymił za każdym odpaleniem przez cały czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak czy inaczej bym zabrał auto do innego mechanika. Być może to chłodniczka spalin.

Ponawiam pytanie, gdzie stoi auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem Ci na PW[br]Dopisany: 13 Listopad 2010, 15:20_________________________________________________A czy ktoś bierze pod uwagę pęknięty blok lub walniętą turbinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem tylko z firmową skodą pracownik oddał do warsztatu a tam rozberali silnik i stwierdzili że coś z wałem jak mój szef powiedział żeby zabrac to auto od mechanika i zawieść do skody zawołał 1500 za rozłożenie i złożenie auta i sprawdzenie co jest. Niestety musieliśmy zapłacić bo pracownik zlecił znaleźnienie usterki jeżeli ty też zleciłeś to nic nie zrobisz musisz zapłacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biały dym może jak najbardziej oznaczać blok, a może uszczelkę albo coś innego...

Jeżeli mechanik stwierdził, że blok jest pęknięty to musiał zrobić szczelność głowicy. Jeżeli tego nie zrobił to ciężko będzie mu stwierdzić na 100% pęknięcie bloku. Poza tym jest to zbyt poważna sprawa i lepiej szczelność sobie zrobić bo przypuszczam, że po wyglądzie uszczelki mechanik wykluczył jej defekt. Pęknięcia na głowicy oraz bloku są niewidoczne ludzkim okiem. Nawet jak zrobisz szczelność głowicy nikt ci dokładnie nie powie gdzie jest pęknięcie tylko określają to z pewnym marginesem błędów.

Jeżeli natomiast mechanik ma rację (czego nie życzę) to czeka cię wymiana silnika.

-szczelność ok100zł

-rozbiórka ok200zł-300zł

więc koszt 1500 jest bardzo nieuczciwy.

A rozbierał ci już silnik???[br]Dopisany: 14 Listopad 2010, 10:03_________________________________________________ty masz rok 2005... także z cenami mogłem oszukać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeżeli głowica jest szczelna a uszczelka na 100% nie puściła to obstawiam blok.

Przyczyną może być np. przegrzanie silnika któregoś dnia.

Nie wiem czy to jest jakieś rozwiązanie ale możesz złożyć silnik na nowej uszczelce, może pęknięcie nie jest tak duże i dojechać do komisu żeby sprzedać.

Oczywiście nie jestem fachowcem i nie oglądałem tego dlatego popytaj naprawdę dobrych mechaników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeżeli głowica jest szczelna a uszczelka na 100% nie puściła to obstawiam blok.

Przyczyną może być np. przegrzanie silnika któregoś dnia.

Nie wiem czy to jest jakieś rozwiązanie ale możesz złożyć silnik na nowej uszczelce, może pęknięcie nie jest tak duże i dojechać do komisu żeby sprzedać.

Oczywiście nie jestem fachowcem i nie oglądałem tego dlatego popytaj naprawdę dobrych mechaników.

zła rada, ktoś kupi takie gówno i znowu tu będzie pisał o awarii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to jest jakieś rozwiązanie ale możesz złożyć silnik na nowej uszczelce, może pęknięcie nie jest tak duże i dojechać do komisu żeby sprzedać.

Nie ma jak dobra rada..,zycze ci Krikers zebys kupil kiedys takie auto.

sorry za OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wow 1500zł za ekspertyze :wallbash:

jedyne wyjście to albo do sądu z nim i powołać biegłego, który oceni, czy faktycznie mógł tyle zawołać bądź sprawdź, czy może wystawić fakturę na to co robił... często są tacy mechanicy, którzy nie mogą także wtedy może Ci skoczyć :gwizdanie:

swoją drogą powinien też poinformować o tak wysokich kosztach :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym jak zaczął dymić na biało to miał siłę jechać i odpalał od strzała ?

Jeżeli nie, to obejżał bym kółko na wale korbowym napędzające pasek rozrządu, czy sią nie poluzowało, bo objawy daje bardzo podobne, a niski poziom chłodziwa może być zbiegiem okoliczności. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...