Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Logi do oceny - dymi, problemy z odpalaniem, duże spalanie


wiktorsam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problem dotyczy auta naszego forumowego kolegi bielik8506.

Auto to b5 96r 1z automat.

Objawy o których powiedział mi kolega to:

- buja go na obrotach

- nie bardzo chce odpalać jak jest zimny

- jak już odpali to buja go a nawet rzuca dość mocno na boki do pewnej temperatury a przy tym wydaje mi się że pracuje tylko na jeden tłok

- do wartości obrotów do 2 tyś i na postoju kopci mi na niebiesko i jak na mnie to jest nie spalona ropa,

- powyżej 2 tysięcy obrotów zostawia za sobą potężną czarną chmurę która utrzymuje się w tym samym miejscu przez dłuższy czas.

Z tego co kolega mówił problem z odpalaniem jest tylko na zimnym silniku, na ciepłym jest ok. Do tego dochodzi duże spalanie, obecnie na poziomie około 12 litrów na setkę.

Dzisiaj podczas logowania tylko na pierwszym przejeździe auto zostawiło czarną chmurę, potem już było ok, ale jak jechałem za kolegą po vagowaniu to rzeczywiście delikatnie na niebiesko kopci.

Z tego co się dowiedziałem nasi elbląscy magicy niby ustawiali kąt wtrysku (tylko coś im nie idzie bo nadal jest skopany - wcześniejsze logi Grupy: 000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/adadur_25609.html ), wymieniali wtrysk sterujący na nowy (używany) po czym moim zdaniem rozjechały się korekcje - tak wyglądały wcześniej: Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/adadur_25603.html , regenerowali nastawnik w pompie (czy naprawdę tego nie wie nikt).

Sprawdziłem dzisiaj świeczki - wszystkie ok, ale fajki pokruszone i nie trzymają więc do wymiany, jednak przy obecnych temperaturach to i tak świece nie mają dużego znaczenia przy odpalaniu.

O reszcie napisze pewnie jeszcze właściciel.

Tutaj porcja logów - i drobna uwaga: auto to automat więc logowane na 2 biegu.

STATYCZNE

Log (000)

Log (001)

Log (003)

Log (004)

Log (007)

Log (010)

Log (013)

BS

Log (000)

Log (003)

Log (004)

Log (011)

DYNAMICZNE

Log (000)

Log (001)

Log (003)

Log (004)

Log (008)

Log (010)

Log (011)

I tu komentarz mojego niedoświadczonego oka - czy mi się wydaje czy jest jakiś "c*p" wgrany ? Duże wartości doładowania no i gnojówki podlane.

Turbo nie doładowuje, kąt wtrysku do korekty, przepływomierz chyba tnie dawki - no chyba że to wina niedoładowania ? Korekcje wtrysków też takie sobie, ale wcześniej były lepsze (przed podmianą sterującego). No i termostat niedomaga.

A i pytanie co z EGR ? Czy mi się wydaje czy nie działa poprawnie ?

Oczywiście mogę się mylić :).

Z góry w swoim i kolegi imieniu dziękuję za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat do wymiany

statyczny kat wtrysku nadal zły, ustaw ~55

nastawnik do czyszczenia

przepływka do mycia

filtr powietrza do wymiany, paliwa też nie zaszkodzi jak nie jest nowy

rozrząd dawno był wymieniany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście teraz spojrzałem że nastawnik nadal pracuje źle - dawka na wolnych sobie szaleje, a jak sprawa doładowania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termo do wymiany,nastawnik do czyszczenia,korekcje tez takie jak na 1Z szalu nie robia,kat wtrysku do korekty,rozrzad ok-dynamiczne wyznaczanie tez ok,ma softa,cos ma zmienione?? dawka 51mg,i troche przeladowanie zbyt spore jak na zwykle turbo w 1Z-przy 2700obr.Wezyki wymien,ktos przy zaworze upustowym lapek nie wsadzal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrząd dawno był wymieniany?

rozrząd wymieniany :mysli: jakieś30 tysięcy km temu.

Wezyki wymien,ktos przy zaworze upustowym lapek nie wsadzal?

zaworek jakiś czas temu zaczynął cykać przed odpalaniem jak i po odpaleniu. i to nawet całkiem głośno.

chciałem go wymienić ale 2 "mechaniorów" mówiło że nie ma sensu i go tak zostawiłem. teraz co prawda go nie słychać ale to może dla tego że już całkiem padł. :mysli::wallbash:

nastawnik był regenerowany i to jakieś 4 -5 tysięcy km temu ( 3 miechy temu )

i powiem szczerze że właśnie się dowiedziałem o sofcie i nie mam pojęcia co było robione. :confused4::mysli::shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściciel i poprzedni właściciel nic nie wiedzą o sofcie, więc pewnie w Niemcowni jeszcze robione, chyba że poprzedni właściciel ściemnia. Nie widziałem jak wygląda 1zecior w a4, dla mnie to ten silnik wygląda identycznie jak mój ahu, turbo, dolot wszystko identyczne.

Więc jest chip ale i tak turbo nie jest w stanie napompować tyle ile żąda sterownik - czy dlatego dymi podczas butowania ? A jeżeli tak to czy to po prostu ponad jego siły, czy szukać dziur w dolocie ?

No i EGR strasznie późno się zamknął w logu 003 dyn, dopiero przy 2800 RPM - nie należało by go przeczyścić/zaślepić ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten zawor upustowy nie moze cykac :wink4: on tylko moze upuszczac,zapewne cykal ci N75-moze cykac zgadza sie znajomy ma tak w AHU i smiga super.Co do kopcenia,ty robiles softa,na moje skopane jest cos z softem.Najtanszym kosztem podmienilbym sterownik silnika,na taki seryjny i zaobserwowal roznice,zaloze sie ze nie bylo by czarnej zaslony i spalanie by spadlo.Jeszcze jedno pytanko,ty kupiles go z softem i tak bylo czy sam robiles,czy bylo wszystko ok i nagle cos sie zepsulo.[br]Dopisany: 14 Listopad 2010, 20:37_________________________________________________Egr wyczysccie profilaktycznie i sprobuj zaslepic.No i go poustawiajcie jak nalezy,bo z tymi mechanikami to tak bywa,juz tyle razy po nich poprawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to proponuj podmianę nastawnika na próbę i obowiązkowo pokazanie loga 001

podmiana ECU też jest bardzo trafna, i potem komplet logów ale najpierw zrób co zostało powiedziane :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten samochod musi poddymiac.

W ECU siedzi program i to bardzo lichy.

Nic nie podmieniaj. A juz tym bardziej nastawnika.

Lepiej chyba wgrac serie i dopiero zobaczyc co nalezy w aucie doprowadzic do porzadku.

A pozniej zrobic modyfikacje... ale dobrą - zarowno dla Ciebie jak i dla auta :wink4:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie te cykanie to sprawka N75 - pamiętam bo sam się temu przyglądałem swego czasu.

Łukasz zasuwaj po termostat i literek płynu na dolewkę to podstawa - podziałamy w garażu i dalej zobaczymy co z autem.

Ustawi się wszystko jak należy i zrobi ponownie logi ... jak będzie poprawa ale mimo wszystko będą objawy "chipa" to trzeba będzie spróbować pomienić ECU - może korkuć by "użyczył" albo zajedź/zadzwoń na okrężną może tam coś znajdą.

Chyba że od AHU można zapodać to uśmiechnij się do Wiktora ;)[br]Dopisany: 15 Listopad 2010, 08:46_________________________________________________Heee dopiero lukam w logi ... to jakaś madafaka hard core :ad:[br]Dopisany: 15 Listopad 2010, 14:34_________________________________________________Łukasz jeśli nie nie zerkasz w regionalny wątek to tu ci napiszę ... rozglądaj się za ECU do auta. Chyba że chcesz 100% pewności to jak pisałem wyżej uśmiechnij się do Wiktora z AHU podejdzie do 1Za

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kupa kupa.. :decayed:

Najrozsądniej rozglądać się za ECU do 1Z bo przywrócenie serii mija się z sensem (wyższe koszty), a do tego nie wiadomo co tam w puszcze grzebano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kupa kupa.. :decayed:

Najrozsądniej rozglądać się za ECU do 1Z bo przywrócenie serii mija się z sensem (wyższe koszty), a do tego nie wiadomo co tam w puszcze grzebano.

eeee tam , zaprogramowac nowe kosci ori wsadem i wlozyc do ECU [podejrzewam ze jak bylo juz cos tam grzebane to i podstawki sa wlutowane] ... 5 minut roboty ..... zobaczyc co sie dzieje na ori sofcie a potem najwyzej zapodac cos co ma rece i nogi ... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanko,ty kupiles go z softem i tak bylo czy sam robiles,czy bylo wszystko ok i nagle cos sie zepsulo.[br]Dopisany: 14 Listopad 2010, 20:37_________________________________________________Egr wyczysccie profilaktycznie i sprobuj zaslepic.No i go poustawiajcie jak nalezy,bo z tymi mechanikami to tak bywa,juz tyle razy po nich poprawiam

nic z softem nie robiłem. takiego go kupiłem od poprzedniego właściciela.

dopiero od Was się dowiedziałem że coś było robione.

w sumie to jak go kupowałem to troszkę kopcił na wysokich obrotach ale na czarno. o niebieskim dymie nie było mowy.

po jakichś 2 no może 3 tysiącach km po zakupie pojawił się niebieski delikatny dymek i zaczęły się kolejne problemy.

mechanicy twierdzą że to pompa wtryskowa ale sami nie są pewni :wallbash::thumbdown:

więc jak coś da się wyczytać na temat pompy z logów to napiszcie swoje opinie.

EGR chcę zaślepić i nie będę się bawił w czyszczenie.

powiedzcie mi jeszcze gdzie można kupić wszystkie gumowe węże do dolotu od IC do końca bo w serwisach na zamówienie i za kolosalne pieniądze.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węże zostaw, jedynie ja bym opaski zaciskowe podociągał tam gdzie Ci się na łączeniach poci a jak potrzeba to wymienił ale opaski a nie węże. Moim zdaniem priorytetem w tym aucie jest termostat, ustawienie kąta wtrysku i podmiana kompa. Termostat jak chcesz mogę Ci za darmo oddać nowy nie zakładany ale vernet. W garnku otwiera się niby poprawnie przy dobrej temp, więc tylko weźmiesz literek koncentratu za 25 zeta kupisz i wymienimy. Pompa jest raczej dobra a wszystkie problemy to najprawdopodobniej ten soft i zrypany kąt wtrysku. I naprawdę nie słuchaj mechaniorów, w Elblągu chyba nie ma dobrych od tdi... Ja mam jednego swojego, ale po prostu jadę do niego i mówię co ma zrobić, nigdy nie zostawiam mu auta do zdiagnozowania bo nic mnie tak nie wnerwia jak "a może to to, ale ja nie dam gwarancji..." Nosz kutfa, to albo daje gwarancję i jak się okaże że to jednak nie to co myślał to odda kasę albo niech w ogóle nie wymyśla... I dla mnie jak mechanik w dzisiejszych czasach diagnozy silnika tdi nie rozpoczyna od vagowania to jest pupa a nie mechanik.

Zrobisz jak będziesz chciał. Tu Ci wszyscy napisali co trzeba przy aucie zrobić - podmienić kompa, wymienić termostat ustawić kąt wtrysku. W elbląskim dziale już się nawet kilka osób zgłosiło chętnych do pomocy przy aucie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijcie od wymiany ECU,zmiana kata wtrysku niewiele pomoze maxymalnie 5%roznicy bedzie.Bo nie odbiega on,az tak bardzo zeby wplywal negatywnie na prace silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na odpalanie przy niskich temperaturach powinna mieć wpływ, bo to też jeden z problemów kolegi. Z tego co mówił łapie dosyć szybko, ale nierówno chodzi po uruchomieniu. Na ciepło, albo w wyższej temp odpala ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie trzeba to przy jednym podejściu zrobić ale tak jak Wiktor pisze w pierwszej kolejności termostat - błaha robota, potem ECU i kolejne rzeczy.

Łukasz daj spokój z tym dolotem. Po robocie wyjdzie czy ma nieszczelność. Ostatecznie poluzować opaski zdjęć węże przetrzeć do sucha i założyć i skręcić ponownie. Po kiego pchać się w koszty jak masz ważniejsze tematy.

Spanky w naszej wiosce magików od czip-tuningu lepiej szerokim łukiem omijać, fakt może znalazł by sie ktoś tam co by to zrobił ale nie będzie pewności co wgrywa i skasuje za to tyle co za kupno drugiego ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spanky w naszej wiosce magików od czip-tuningu lepiej szerokim łukiem omijać, fakt może znalazł by sie ktoś tam co by to zrobił ale nie będzie pewności co wgrywa i skasuje za to tyle co za kupno drugiego ECU.

to juz przynajmniej kupcie 16-bitowy sterownik ... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...