tomaszb91 Opublikowano 15 Listopada 2010 Opublikowano 15 Listopada 2010 Witam, Od jakiegos czasu zauwazyłem nastepujacy problem. Przy ok. 120/km h dajmy na to na 4 biegu, czy przy wlasnie takich wyzszych predkosciach ok. 130/140 silnik przechodzi w tryb awaryjny, i i robi sie taki mulowaty. Oczywiscie ponownie uruchomienie silnika zalatwia sprawe. Dodam, ze od ok. pol roku uzytkuje swoje auto glownie po miescie (krotkie dystanse, powolna jazda, ok. 2000 obr. bo silnik oczywiscie nigdy nie dogrzany), wczesniej uzytkowalem auto glownie na trasach (UK-PL), autostradach itd. I takich problemow nigdy nie bylo. Gdzies na forum wyczytalem, ze taka jazda jakby "zamula silnik" i ze jak pozniej pojezdzi sie na wyzszych obrotach zwawiej, to problem zniknie, i faktycznie tak bylo. Jakis czas temu, mialem pare dalszych tras, pojezdzilem troche szybciej, na wyzszych obrotach itd. (naturalnie na rozgrzanym silniku) i przestalo w ten sposob "odcinac". Ale teraz po tej miejskiej jezdzie ten problem znowu powrocil. Nie przeszkadza mi to jakos strasznie, bo po miescie i tak jezdze powoli, bo zazwyczaj silnik nie zdazy sie nawet dobrze rozgrzac, ale co moze byc powodem takiego zachowania? Czy cos wymaga przeczyszczenia? Jestem nowy na forum, wiec nie zlosccie sie zbytnio jak takich pytan bylo juz tysiac, ew. dajcie namiar w ktorym temacie szukac informacji na ten temat a ten niech idzie do kosza. Aha, i jeszcze jedno pytanie odnosnie spalania. Moja "niunia" pali w miescie (Łódź) ok. 7,5-8 l/100 km, tyle ze zawsze na bardzo krotkich dystansach (do pracy i z pracy). Na trasie ponizej 6-6.5 l/100 km raczej nie schodze, z tym ze na trasie to mam naogol ciezka noge... Czy to troche nie za duzo jak na ten silnik? Pozdrawiam
snajper75 Opublikowano 16 Listopada 2010 Opublikowano 16 Listopada 2010 Spalanie w normie. [/q Spalanie w normie. eeeeeee w normie moja pali 6-7.5 max
AudiB4 Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 Komplet logów i zapraszam do działu diagnostyka.
krzyniek Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 eeeeeee w normie moja pali 6-7.5 max chyba przy małym bucie i prędkościach do rzędu 120km/h
rookie Opublikowano 17 Listopada 2010 Opublikowano 17 Listopada 2010 Kierownice turbin do czyszczenia, procedure znajdziesz w dziale zrob to sam. Pozdrawiam
EnDrIu` Opublikowano 21 Listopada 2010 Opublikowano 21 Listopada 2010 Witam, Od jakiegos czasu zauwazyłem nastepujacy problem. Przy ok. 120/km h dajmy na to na 4 biegu, czy przy wlasnie takich wyzszych predkosciach ok. 130/140 silnik przechodzi w tryb awaryjny, i i robi sie taki mulowaty. Oczywiscie ponownie uruchomienie silnika zalatwia sprawe. Dodam, ze od ok. pol roku uzytkuje swoje auto glownie po miescie (krotkie dystanse, powolna jazda, ok. 2000 obr. bo silnik oczywiscie nigdy nie dogrzany), wczesniej uzytkowalem auto glownie na trasach (UK-PL), autostradach itd. I takich problemow nigdy nie bylo. Gdzies na forum wyczytalem, ze taka jazda jakby "zamula silnik" i ze jak pozniej pojezdzi sie na wyzszych obrotach zwawiej, to problem zniknie, i faktycznie tak bylo. Jakis czas temu, mialem pare dalszych tras, pojezdzilem troche szybciej, na wyzszych obrotach itd. (naturalnie na rozgrzanym silniku) i przestalo w ten sposob "odcinac". Ale teraz po tej miejskiej jezdzie ten problem znowu powrocil. Nie przeszkadza mi to jakos strasznie, bo po miescie i tak jezdze powoli, bo zazwyczaj silnik nie zdazy sie nawet dobrze rozgrzac, ale co moze byc powodem takiego zachowania? Czy cos wymaga przeczyszczenia? Jestem nowy na forum, wiec nie zlosccie sie zbytnio jak takich pytan bylo juz tysiac, ew. dajcie namiar w ktorym temacie szukac informacji na ten temat a ten niech idzie do kosza. Aha, i jeszcze jedno pytanie odnosnie spalania. Moja "niunia" pali w miescie (Łódź) ok. 7,5-8 l/100 km, tyle ze zawsze na bardzo krotkich dystansach (do pracy i z pracy). Na trasie ponizej 6-6.5 l/100 km raczej nie schodze, z tym ze na trasie to mam naogol ciezka noge... Czy to troche nie za duzo jak na ten silnik? Pozdrawiam Kolego mam identycznie...dlatego staram się raz na jakiś czas pojechać w traskę-moja luba myśli, że chce zwiedzać a ja się tylko chcę przejechać Ogólnie jak znajdziesz kawałek prostej to chociaż staraj się trzymać wysokie obroty nawet bez przyspieszania. Co do spalania...mój AJM pali tak: http://www.motostat.pl/vehicle-stats/14480/1 Ogolnie zależy jaka trasa...jeśli dłuższa to w ciepłe dni spala mi AJM 5-6l nigdy nie przekroczył 6l nawet jak trasę Krk-WWA robiłem w 4.5h (stojąc w korkach przy wyjeżdzie z WWA).
Pretor Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 Samo trzymanie wyższych obrotów podczas jazdy (jazda ze stałą prędkością) nie załatwi sprawy. Podłącz sobie Vaga i sprawdź podczas jazdy jak pracuje turbo. Żeby rozruszać turbo musisz np na trzecim lub czwartym biegu gwałtownie nacisnąć gaz, trzymać kilka sek i puścić, auto trochę wyhamuje i znowu naciskamy gwałtownie gaz na kilka sek i puszczamy. Wtedy kierownice w turbo pracują w dużym zakresie. Rozruszanie kierownic nie polega na wydmuchaniu sadzy z VTG tylko "wytarciu" kierownicami twardego osadu który je blokuje.
puertoss Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 logi i bedziesz miał od kolegów milion odpowiedzi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się