pilus16 Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 Witam! Mój problem polega na padającym akumulatorze po dniu. Akumulator kupiłem przed tamtą zimą, wszystko było ok do teraz. Gdy o godzinę 19 stawiam samochód do garażu i chcę go odpalić o 7 to ledwo co zaświecą się kontrolki a auto po przekręceniu kluczyka nie reaguje. Więc już od tygodnia muszę biegać z prostownikiem. Poczytałem trochę na forum i pierwsze od czego zacząłem to przełożyłem akumulator od innego auta i jest tak samo a mój do drugiego i jest ok , więc akumulator jest ok. Znalazłem też wątek o uciekającym prądzie.http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=91286.0 Kupiłem miernik i wiozłem się za sprawdzanie. Miernik ustawiłem na 20mA a wtyczki wsadziłem COM i 20A, a o to wyniki: Auto zamknięte - 0,97 Samochód zamknięty otwarte drzwi kierowcy - 1,12 Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki a prąd spadł po odłączeniu tych: 37 Telefon, Radioodbiornik - z 1,12 do 0,50 15 Zespół wskaźników, sterowniki - z 1,12 do 0,97 14 Oświetlenie wnętrza - z 1,12 do 1,07 A po odłączeniu tych 3 napięcie spadło z 1,12 do 0,33 Bezpieczniki na miejscu, radio odłączone z 1,12 do 0,50 A i alarmu nie mam a po odłączeniu sterownika centralnego prąd ten sam. Po podłączeniu pod komputer nie mam błędów. I moje pytanie brzmi co może być nie tak? Czy może prąd jaki pobiera samochód jest dobry? Mam nadzieje że dobrze opisałem mój problem. Czekam na podpowiedzi Pozdrawiam Rafał
nowal Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 Kolego zrób taki myk. Odepnik główny przewód od alternatora 9(tengruby) i zaizoluj na noc i rano zobacz czy bedzie ok. jezeli bedzie dobrze to diody na alternatorze
pawelmienko Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 ja miałem taki sam problem jak ty i okazało się ze prąd pobiera mi ten adapter co się podłącza do nie ori radia żeby tylne głośniki grały , zrobiłem pomiary i wyszło ze cały czas pobiera prąd teraz mam tak ze działa tylko jak jest włączony zapłon i akumulator zyskał nowe życie
pilus16 Opublikowano 24 Listopada 2010 Autor Opublikowano 24 Listopada 2010 po odłączeniu przewodu od alternatora jest wszystko ok. I teraz mam pytanie czy dam rade sam go naprawić a jeśli tak to jak? dzięki nowal za podpowiedz
nowal Opublikowano 24 Listopada 2010 Opublikowano 24 Listopada 2010 samamu ciezko rozkręcic bo trzeba specjalny klucz. Naprawa nie jest droga. Wymiana diód albo całej płyty diodowej. najlepiej podjechac co specjalisty i zrobi to szybko, chyba ze chcesz sie pobawic Tu masz jak to mniej wiecej wyglada. U ciebie mozesz miec problem z kołem alterntora, bez specjalnego klucza nie odkręcisz
Tom_F Opublikowano 24 Listopada 2010 Opublikowano 24 Listopada 2010 Witam, Mam chyba podobny problem, a raczej też mi padł akumulator tak po 3 dniach nie uzytkowania auta w taką pogodę jesienna jak dziś deszczową, gdzie dużo wilgoci. Strasznie się wkurzyłem bo akumulator byl rozładowany do zera, ładowałem go godzinę i prawie nic się nie podładowal więc poszedłem kupić nowy. A miałem Wartę 85Ah, ktora miała 4 lata, ale była już dość wytyrana, bo np. jedna rączka była urwana i jej nie było. Auto mam od sierpnia 2010, więc nie znam jego przeszlości. Wymieniałem jednak radio na Pioniera, a że mam system Bose to mi założyli właśnie jakis adapter do Bose aż za 80zł. Jak to mozliwe, że to by prąd pobierało non stop i po co? A tak w ogóle to nie mam tam w bagażniku dodatkowego aku do Bose? Zabudowane to wszystko i nie wiadomo co to. ja miałem taki sam problem jak ty i okazało się ze prąd pobiera mi ten adapter co się podłącza do nie ori radia żeby tylne głośniki grały , zrobiłem pomiary i wyszło ze cały czas pobiera prąd teraz mam tak ze działa tylko jak jest włączony zapłon i akumulator zyskał nowe życie
michal_g84 Opublikowano 24 Listopada 2010 Opublikowano 24 Listopada 2010 Nie ma dodatkowego aku do Bose, chyba że sobie sam wstawisz
pilus16 Opublikowano 24 Listopada 2010 Autor Opublikowano 24 Listopada 2010 Mam chęć pobawić się samemu a klucz się załatwi :> A jak mam sprawdzić jaki mam alternator?? I jakie diody kupić albo tą płytkę??
pilus16 Opublikowano 24 Listopada 2010 Autor Opublikowano 24 Listopada 2010 mam nadzieje że nie trzeba wykręcać alternatora żeby zobaczyć te numery??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się