Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Wzrost poziomu oleju o 1L w silniku po 15 tys km w 2.0 TDI DPF BPW


pitersonn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzisiaj byłem na wymianie oleju u znajomego w moim audi 2.0 TDI DPF 140KM BPW z 2007 roku. Z silnika zleciało ok 5 l oleju. Na bagnecie było ponad max, a przy ostatniej wymianie pamiętam wlałem ok 4l do połowy stanu. Co może być przyczyną wzrostu stanu przy przebiegu 15 000 km. Olej jaki leję to motul specific.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego na forum jest mase informacji na ten temat

wystarczy poszukac, tak jak pisał Kolega powyzej, jest to zasługa DPF-u (do wypier....a)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się dołożył z małym info w czasie częstych regeneracji masz sprawna większa dawkę paliwa żeby zwiekszyc temp regeneracji a co Za tym idzie cześć paliwa przedostaje się do oleju i tu jest twoja odpowiedz dpf najprawdopodobniej robi co do niego należy a do ciebie należy częste sprawdzanie oleju a jak się zmienia to klient ląduje w aso . Według mnie dpf to kolejne eko zabawka jedni to wyrzucają a inni uzytkuja są po prostu zdania podzielone. Krótko podsumowując według mnie wszystko w porządku tylko olej częściej sprawdzaj.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko podsumowując według mnie wszystko w porządku tylko olej częściej sprawdzaj.

niby co w porządku, że silnik zamiast smarowany olejem pracuje na mieszance z olejem napędowym :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko podsumowując według mnie wszystko w porządku tylko olej częściej sprawdzaj.

uważasz, że "rozmnażający" się olej jest w porządku :shocked:[br]Dopisany: 27 Listopad 2010, 10:34_________________________________________________kolego pitersonn albo DPFa wypalić albo wywalić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim warsztacie można odłączyć DPF i ile to kosztuje? Jestem z Podkarpacia.

z tym problemem bedziesz musiał sie udac do zaufanego tunera

na forum jest troche info kto to robi i gdzie

ekstrakcja DPF-u + virusik, wówczas zobaczysz co potrafi Twoje autko :evil: :evil: :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz ile autko ma najechane , jeżeli ok 200 kkm lub więcej to ja obstawiam na 100 % wyrobione gniazda pompowtryskiwaczy.

W BPW są mocowane jednopunktowo i w czasie pracy " kiwają się" wyrabiając gniazda w głowicy.

U siebie przy 112 kkm robiłem uszczelkę pod głowicą i gniazda były w takim stanie , że mech stwierdził że jak dotrzymają do 200 kkm bez przepuszczania paliwa do oleju to będzie super :naughty:

Z tym dolewaniem paliwa do oleju przez sprawny układ DPF-a to bardziej mit niż rzeczwistość :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to był mit to oleju przybywałoby w B5 i w B6 z silnikami na pompowtryskach.

A co , w niektórych nie przybywa ?

Poza tym napisałem że mit ten dotyczy sprawnego układu oczysczania spalin, przeczytaj co napisałem tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=167569.15

Głowice silników AJM,AWX,AVF i BPW są takie same, siły działające na pompowtryskiwacz przez dźwignie wałka rozrządu są wprost proporcjonalne do dawki i ciśnienia wtryskiwanego paliwa, co w nowszych , bardziej wysilonych kostrukcjach jak BPW przekłada się na siłe z jaką pompka odziływuje na gniazdo , czyli skraca czas do wystąpienia awarii.

Poza tym wtrysk wstępny, zasadniczy i ewentualnie dotrysk w celu regeneracji DPF-a powoduje trzykrotne ich odziaływania w ciągu jednego cyklu pracy cylindra.

Nie bez znaczenia jest też styl jazdy, but w podłodze = szybsze zużycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam,ze temat byl calkiem niedawno poruszany na forum. :):szukaj:

U mnie problem ten sam na krutkich odcinkach(BPW)-ok5 do 15 km. Na trasie do Polski i z powrotem(ok.3kkm)nie przybylo nic. :mysli:

Z tego co slysze na forum, to mozliwosci sa dwie:PD albo PDF.Narazie nie chce mi sie rozbierac pompek.W przypadku tego feleru wydaje mi sie watpliwe uzywanie oleju o specyfikacj 507.00 ze wzgledu na skrucone czasookresy miedzy wymianami(chyba nikt nie jezdzi na tej rzedziznie :kox:)

Co o tym myslicie :mysli: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalewam Mobil1 ESP Formula 507.00, zmieniam co 15 kkm, od wymiany do wymiany ubywa ok 0,3l i nie widziałem jeszcze na blacie kontrolki nakazującej jazdę regeneracyjną, przebieg 119 kkm , u mnie od 69 kkm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz ile autko ma najechane , jeżeli ok 200 kkm lub więcej to ja obstawiam na 100 % wyrobione gniazda pompowtryskiwaczy.

W BPW są mocowane jednopunktowo i w czasie pracy " kiwają się" wyrabiając gniazda w głowicy.

U siebie przy 112 kkm robiłem uszczelkę pod głowicą i gniazda były w takim stanie , że mech stwierdził że jak dotrzymają do 200 kkm bez przepuszczania paliwa do oleju to będzie super :naughty:

Z tym dolewaniem paliwa do oleju przez sprawny układ DPF-a to bardziej mit niż rzeczwistość :cool1:

Mam najechane 182 tyś km. Odcinki jakie pokonuję jednorazowo to ok 40km. Pytałem u tunera w okolicy o ten problem, mówił że DPF lub PD. Cena za wywalenie DPF to 700 zł tj. wywalenie filtra + przeróbka mapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam najechane 182 tyś km. Odcinki jakie pokonuję jednorazowo to ok 40km. Pytałem u tunera w okolicy o ten problem, mówił że DPF lub PD. Cena za wywalenie DPF to 700 zł tj. wywalenie filtra + przeróbka mapy.

robić :cool1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dpf .zamulasz auto lub filtr cząstek faktycznie siedzi.jak sie nie jezdzi szybko i dynamicznie to filtr sobie nie radzi z wypalaniem syfu ,daje cyna do komputera żeby ten zwiększył dawke paliwa aby syf w filtrze wypalic,do komory spalania dociera większa dawka ,ale jeżeli dalej sie jedzie oszczędnie i nie wstawia autu kity, to -to nie spalone paliwo scieka i miesza się z olejem ,rozrzedza go i mocno zmniejsza żywotnośc auta,W niemczech tego problemu nie mają bo dużo jeżdżą autobanami i syf sie wypala.Najlepiej wyciąc fizycznie i programowo dpf-a. i jezdzic jak najzwyklejszym tdi ,nic się nie zmieni on ma tylko zmniejszyc emisje co2.Ten problem ma nagminnie volvo i w polsce sprzedają z dpf i bez niego,ten układ jest jeszcze niedostatecznie dopracowany,jeżdże man z dpf i też siada (nowe wyjężdża z fabryki i po 100 -200 kilometrach siada.)Życze Ci żeby to była jakaś drobna usterka -jedz do serwisu i sprawdz.POZDRAWIAM -BUKO-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam najechane 182 tyś km. Odcinki jakie pokonuję jednorazowo to ok 40km. Pytałem u tunera w okolicy o ten problem, mówił że DPF lub PD. Cena za wywalenie DPF to 700 zł tj. wywalenie filtra + przeróbka mapy.

u jakiego tunera pytałeś ?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...