topor Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2011 W haldexie pewno będzie to dużo mniejszy problem. amen;)
variocustoms Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Panowie, co ma ET do q bo nie rozumiem, co do zawiasu to tak bo dźwignia większa ale co to ma do obrotów koła jeżeli zakładamy, że 4 opony są takie same ? śmigałem S4 w budzie A6 i na przodzie były inne opony niż na tyle i była różnica w przyczepności i auto szło bardziej bokiem ale ET ew. dystans nie powinien mieć wpływu na działanie mechanizmu różnicowego Fly może Ci się dyfer zeszperował jak kółka przeskakują
turdzi Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 jezeli skrecasz to os jest na nazwijmy to ramieniu.Wewnetrzne kola obracaja sie mniej niz zewnetrzne i im bardziej wysadzisz kola na zewnatrz tym bardziej zmieniasz te proporcje.To procentowe male wartosci ale jednak.
Michał Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Fly tak się zastanawiam nad tym co powiedziałeś załóżmy że auto jedzie po okręgu, jeśli ma założone dystanse na jedną oś (np tył), jedno z kół jest bliżej środka okręgu po którym porusza się to auto (mówię o różnicy między osiami), a wiec pokonuje inną drogę niż to bez dystansu, a więc kręci się z inną prędkością... to od czego jest dyfer? [br]Dopisany: 20 Kwiecień 2011, 00:06_________________________________________________ Wewnetrzne kola obracaja sie mniej niz zewnetrzne i im bardziej wysadzisz kola na zewnatrz tym bardziej zmieniasz te proporcje.To procentowe male wartosci ale jednak. z Twojej wypowiedzi wynika że w FWD też nie powinno się zmieniać ET felg na napędzanej osi :gwizdanie:
variocustoms Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 w większości przypadków dyfer jest otwarty i niweluje różnice prędkości (tak w skrócie myślowym), ja mam na tylnej osi szperę i przy wolnym skręcie laczki mi piszczą, więc dystans nie ma nic wspólnego anie z q ani ze szperą - dgyby tak było to każdy mechanizm różnicowy by się psuł sorry za OT
mystic.pl Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 dyfer sie mocniej spina jak odsadzenie kol sie rozni miedzy osiami. ja jezdzilem tak sezon i nie wiem, czy przez to nie mam teraz problemu z "przeskakujacymi" kolami z tylu. Chyba jest w tym sporo prawdy. Jeździłem przez kilka dni na dystansach z przodu 10mm a na tyle 20mm i kilka razy, przy ostrych skrętach ok. 90 stopni, miałem wrażenie, że tył się dziwnie zachowywał, jak by koła boksowały albo robiły więcej obrotów i przeskakiwały Po założeniu na tył 10mm wszystko wróciło do normy.
topor Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2011 wg mnie fizyka... i ni hu hu dystansu do Q na tył.
variocustoms Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 wasze tłumaczenia nie mają sensu wg. mnie, patrząc od 2.0 TDIq do 2,5 3.0 i 3.2 i S4 i RS4 mają różne szerokości felg, opon i ET i jakoś q działają bez zarzutu, to tyle z mojej strony, EOT
topor Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2011 no tak, ale tu chodzi o zmiane ET -stosujac dystans na jednej osi...
variocustoms Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 a RS4 ma tą samą szerokość felgi ew. ET na dwóch osiach? koniec dyskusji, nie chcesz ryzykować to nie zakładaj, zdań na ten temat może być na kilka stron, nie róbmy więc już syfu w twoim wątku
turdzi Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 tak jest , moja racja jest najmojsza
mgtan Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 a z ciekawości... przecież RS4 ma tą samą felge z przodu i z tyłu ET 29x9 255/35/19 i wszystkie motory które wymieniłes mają na osiach takie same kapcie... czyli np 2.5 ma to samo z przodu i z tyłu... 3.0 ma szerzej niż 2,5 ale to samo na osiach...[br]Dopisany: 21 Kwiecień 2011, 00:39_________________________________________________Topor zapodaj fotki na pierwszą stronę wszystkie
topor Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2011 dzisiaj strzele ładniejsze fotki na 18" to wstawie
turdzi Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 a tak zeby uciac dalsze spekulacje , to prawie wiekszosc samochodow ma inny rozstaw kol z przodu :blink:i z tylu wiec ....
mgtan Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 ale my nie mówimy o felgach i wymiarach względem osi i pojemności silnika... a nie rozstawie kół ;-) never mind
turdzi Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 jezli zmieniasz ET to zmieniasz rozstaw kol, inaczej nie da sie tego zrobic.
mgtan Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 ale zmieniasz go proporcjonalnie... mówimy o tym że nie ma sytuacji że z przodu masz np 255/35/19 ET 29 a z tyłu 255/35/19 ET 21... mowa o takim ET... że między osiami ET felgi jest to samo... różnica jest w rozstawie kół między osiami.
Rekomendowane odpowiedzi