Bebzo28 Opublikowano 29 Listopada 2010 Opublikowano 29 Listopada 2010 Witam Mam audi a4 1.8 20v 125 r97 Auto chodziło idealnie. Po podłączeniu do kompa i diagnozie programem VAG-com 311.2, wykryło w silniku 4 błędy sporadyczne . Usunąłem te błędy i w ziołem ponowny Odczyt błędów i pokazało NIE WYKRYTO BŁĘDÓW. odłączyłem kabel interfejs i ok. Na drugi dzień , auto ma problem z wolnymi obrotami silnika , obroty strasznie falują . Wyczytałem na forum że adaptacja przepustnicy pomoże. Wybrałem sposób adaptacji : protokół KWP-1281 bo taki mi pokazuje sterownik w programie VAG-COM 311.2 full wersja. Ale w trakcie wyboru ( Wybierz grupę "060". [idź!] wyskakuje mi ERROR i co mam robić dalej nie mogę adoptować przepustnicy. PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T Zapłon włączony, silnik nie pracuje! [Wybór] [01 - Silnik] [bloki pomiarowe - 08] Wybierz grupę "060". I tu wyskakuje mi błąd ( że grupa jest nie dostępna ) [idź!] [Przełącz na Nastawy - 04] Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja: "Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM. System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na : [bloki pomiarowe - 08] ...i gotowe. PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY. Co mam robić posiadam również program Polski vag 2.5 i 4.9 i vwtools czy w tych programach moża wykonać adaptacje przepustnicy??????? Proszę o pomoc. Spróbowałem drugi sposób : w skrucie opisze 01 - Silnik] [bloki pomiarowe - 08] Wybierz grupę i zamiast "060" . wpisałem "098" pokazały się parametry ale wyskakują jakieś błędy. ale ponoć tak jest czasami nie chce się 098 kanał wpisać i trzeba próbować do skutku . Jutro spróbuje jeszcze ras od nowa . nara. Pozdrawiam
domjenick Opublikowano 29 Listopada 2010 Opublikowano 29 Listopada 2010 adaptację można przeprowadzać nawet bez vaga-samoadaptacja następuje,kiedy przepustnica jest pozbawiona dopływu prądu-po jego ponownym dopływie-następuje adaptacja-w praktyceto wygląda tak-odpinasz klemy od aku i zostawiasz auto na jakies 45 minut bez prądu-obie klemy odpięte,po tym czasie wyjmujesz wtyczkę od przepustnicy i podpinasz klemy i jak masz klemy podpięte-wpinasz wtyczkędo przepustnicy-następuje adaptacja problem falowania obrotów ,jest poruszony na Forum wiele razy,a sama adaptacja,bez czyszczenia przepustnicy-nic nie da,a przyczyny falowania mogą leżeć gdzie indziej
Bebzo28 Opublikowano 30 Listopada 2010 Autor Opublikowano 30 Listopada 2010 Dzisiaj zrobiłem adaptację przepustnicy , normalnym sposobem , Zapaliłem zapłon i czekałem 10 sek przepustnica sie nastawia potem pstryknie i jest cisza, czekam 40 sek i wyłączam zapłon. Taki sposób odczytałem na forum . I tak zrobiłem. I podłączyłem się do VAG-COM i sprawdziłem stan przepustnicy Silnik 01 potem bloki pomiarowe 08 potem wybieram grupa "098" potem "go" i wyskoczyło w tych czterech oknach rożne pomiary , a na ostatnim oknie "ADP OK" Widze że wszystko ok. Zrobiłem rundę autem i obroty troszeczkę mniej falują od 700 do 1000 obr/min. poczekam pare dni bo kiedyś miałem podobny problem i przez 5 dni się meczyłem z tymi obrotami i wkońcu ustały. Czasami trzeba się uzbroić w cierpliwość.
wiesiek3d Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 Silnik 01 potem bloki pomiarowe 08 potem wybieram grupa "098" potem "go" i wyskoczyło w tych czterech oknach rożne pomiary , a na ostatnim oknie "ADP OK" Widze że wszystko ok. Zrobiłem rundę autem i obroty troszeczkę mniej falują od 700 do 1000 obr/min. poczekam pare dni bo kiedyś miałem podobny problem i przez 5 dni się meczyłem z tymi obrotami i wkońcu ustały. Czasami trzeba się uzbroić w cierpliwość. W ostatnim oknie podczas adaptacji powinno być ADP RUN a po zakończeniu ADP OK. Wyczyściłeś przepustnicę? jeżeli nie to obroty nawet po adaptacji będą falowały.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się