IDUAL Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 Mam pytanie czy to normale po dłuższym postoju przed trasą sprawdziłem poziom oleju i tu szok 3 mm poniżej min dolałem więc 200ml i było na min. Po przejechani trasy ok 300km po zgaszeniu silnika sprawdziłem poziom oleju po ok godzinie a tu max. O co chodzi. Na zimnym min a na ciepłym po godzinie max. Który pomiar jest dobry bo już nic nie rozumiem.[br]Dopisany: 07 Grudzień 2010, 13:01_________________________________________________Chodzi o silnik 1.9 TDI
Mariusz Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 Miałem taki sam przypadek przy odpalaniu jeszcze kopcił mi na niebiesko jak był silnik zimny to miałem na min a jak ciepły to prawie był max.Żaden mechanior nie mógł mi na to pytanie odpowiedzieć,tak zaczęło mi się dziać po wymianie oleju.Przed wymianą było wszystko w porządku a po wymianie działy się cuda z silnikiem sprawdzane były wtryski czy nie leja ale nie lały.Olej zakupiłem na giełdzie.Wziąłem kupiłem drugi raz olej ale już w sklepie i wymieniłem,jeszcze raz i po wymianie wszystko ustało i wróciło do normy.Czyli w moim przypadku była to wina oleju,ten z giełdy to musiała być podróba.Od tego czasu kupuje olej tylko w sprawdzonych sklepach.
IDUAL Opublikowano 7 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2010 Tylko że olej jest PLATINUM ze sklepu. Jest na nim norma VW. Do wymiany mam jeszcze 7 tyś więc nie wiem którego poziomu mam się trzymać tego z zimnego silnika czy tego ciepłego po godzinie.
jozek726 Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 hyyyy mógł olej lekko "przymarznąć" jak auto stalo dłuzsz czas na duzym mrozie i moze to przez to. jak sie zozgrzał to pokazywało dobrze a jak dolałes to za duzo.
Daimos Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 olej ma dość dużą rozszerzalność cieplną i może być różnica w poziomie przy różnicy temperatur oleju -15st a powiedzmy +40st po małym postoju, ale czy aż tak duża to chyba nie bardzo
Pretor Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 Olej powinno się sprawdzać ok 10 min po zgaszeniu rozgrzanego silnika, przy tym auto powinno stać na równej powierzchni.
IDUAL Opublikowano 7 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2010 Sprawdzałem 10 min po zgaszeniu silnika i sprawdzałem przed chwilką 5 godzin po zgaszeniu i jest cały czas max. Tak myśle że poprostu z powodu dużego mrozu ok. -22oC jak pisał jozek726 olej zgestniał i nie zdążył spłynąć do misy bo jak inaczej to wytłumaczyć że był taki brak oleju a w sumie to był i niepotrzebnie dolewałem bo teraz mam troszke ponad max.
andy_sky Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 Sprawdzałem 10 min po zgaszeniu silnika i sprawdzałem przed chwilką 5 godzin po zgaszeniu i jest cały czas max. Tak myśle że poprostu z powodu dużego mrozu ok. -22oC jak pisał jozek726 olej zgestniał i nie zdążył spłynąć do misy bo jak inaczej to wytłumaczyć że był taki brak oleju a w sumie to był i niepotrzebnie dolewałem bo teraz mam troszke ponad max. to lepiej spuść nadmiar
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się