Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Silnik rano nie odpala przy -1/ czy zuzyty silnik


dolff

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem ostatnio Audi, ale kiedy stoi całą noc na podjeździe to rano nie chce odpalić. Mechanik stwierdził, że silnik jest zużyty i trzeba zrobić 'szlif' - koszt ok. 3 tys. Auto z 1996 roku przebieg 280 tys. Mechanik podobno sprawdzał wszystkie mozliwości typu świece wtryski itp. Niestety jestem laikiem, dlatego pytam czy faktycznie silnik może być zużyty czy jest może jakas nadzieja na naprawę. Auto pali na dotyk gdy stoi w garażu, silnik chodzi róno, żadnych stuków ani puków w silniku, chodzi cicho, nie dymi. Pomóżcie;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Mechanik stwierdził, że silnik jest zużyty i trzeba zrobić 'szlif' - koszt ok. 3 tys.

:polew: :polew: :polew:

Zapytaj się go po czym to stwierdził :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Później wymieni 4 świece żarowe i skasuje 3 k :polew:

Akumulator , filtr paliwa , dobre paliwo , działające/grzejące świece żarowe ... to podstawa w zimie :wink4:

Jak masz możliwość podłącz VAG'a i sprawdź błędy ... a najlepiej to zrobić logi - wtedy wszystko będzie jasne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik stwierdził, że silnik jest zużyty

To jego zakład powinien nosić nazwę "Patology squad". W życiu od żadnego dobrego mechanika nie usłyszałem o czymś takim jak zużyty silnik... Zużyty to może być tani zamiennik amortyzatora po pół roku na naszych niektórych polskich drogach. Daj sobie z nim spokój. Tak jak wyżej kolega napisał, aku, świece to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy 280k to faktyczny przebieg. Mechanik jest moim znajomym i podobno sprawdził wszystko o czym piszecie. Czy po podłaczeniu do komputera mozna będzie stwierdzić zuzycie silnika? Jakie sa jeszcze objawy zuzytego silnika? Co byscie zrobili na moim miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to Twój znajomy, to nie chcę go obrażać, czasem mnie źle nie zrozum. Podjedź do kogoś innego, żeby Ci zdiagnozował auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień filtr paliwa i dotankuj na jakiejś konkretnej stacji do pełna (możesz dodać też depresatora) i wtedy sprawdź , na bank w paliwie wytrącają się kryształki parafiny w minusowej temp. bo inaczej nie paliłby też w dodatnich temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego robert. nie do końca jest tak jak twierdzisz. Przykładowo- jeśli nie ma odpowiedniego ciśnienia sprężania w silniku, to w dodatnich temperaturach silniczek zaskoczy bez większego problemu .Natomiast na lekkim minusie zaczynają się już poważne problemy.Może mechanik użył takiego kolokwializmu mając na myśli przytoczony przykład.

Ps: -tak na marginesie, przebieg 280 tys. przy aucie z 1996r. raczej mało prawdopodobny i nierealny ;

-koledze dolff proponuję sprawdzić m.in. ciśnienie sprężania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam wiele osob ktore maja AFNy i sam go mam, ciezko sobie wyobrazic ze mozna zuzyc ten silnik do tego stopnia ze nie trybi na lekkim mrozie, ale spokojnie moze byc tego powodem zly kat wtrysku - co powienienes sprawdzic w drugiej kolejnosci zaraz po swieczkach zarowych. Zrob tak jak Ci Koledzy radza i zmien mechaniora :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znam afn-y majace ponad 500.000 km i daleko im do szlifu.

jedyne co bym przeszlifowal, to mechanika za gadanie glupot lub probe oszustwa :kwasny:

kat wtrysku, woda w filtrze albo uszkodzone swiece zarowe. w sumie prawdopodobnie drugie i trzecie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój afn ma ponad 300 i lata jak szalony, zamiastszlifu, kup silnik za 1000 jak dobrze poszukasz i po sprawie, ale najpierw rób logi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwazam ze kolega Galeon dobrze sugeruje (sprawdzic cisnienie sprezania), nie neguje ze AFN sa 'niesmiertelne', ale stan moze byc uzalezniony od poprzedniego wlasciciela (rowniez przy takim przebiegu). Dobrze sie sklada, poniewaz przy okazji sprawdzenia/wymiany swiec, skontrolowac cisnienie sprezania to juz 'pestka' (oczywiscie dla Twojego znajomego mechanika - uzbrojonego w odpowiedni 'przyrzad')

Przy okazji sprawdzilbym co pokazuje czujnik temperatury jak sa klopoty z uruchomieniem (albo sprobowal na wypietym czujniku). To w ramach pomyslow 'tanich' - chyba jeszcze nikt o nim nie wspomnial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym zaczął od ciśnienia sprężania skoro wszystko inne sprawdził... Trudne to nie jest a pokaże czy "silnik jest zużyty" :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym zaczął od:

1- Zmiany mechanika

2- Wymiany filtra paliwa, sprawdzenie kąta wtrysku, sprawdzenie świec

3-Zrobienia logów 013 i jeśli wyjdzie coś bardzo niepokojącego wtedy dopiero sprawdzenie ciśnienia sprężania

Rozumiem, że rozrusznik dobrze kręci tylko auto ma problem odpalić w niskich temperaturach?

Co do przebiegu to widziałem 1Z z przebiegiem 900k km (taxi), 700k km i AFN z przebiegiem 650k km i te silniczki chodziły i paliły bezproblemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już mówiłem wcześniej filtr paliwa + dotankować paliwa np. shell'a (+ depresator) bo możesz mieć jeszcze "letnie" i poniżej zera robi się "kaszka" :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie każdy mechanik chce sie podjąć sprawdzenia ciśnienia w diesel jak trzeba wykręcać świece żarowe boją się że gwint zostanie w środku ale od tego bym zaczął i wrzucił wyniki na forum albo zrobić diagnostykę czyli logi i już coś będzie można wstępnie powiedzieć może być przez pompę wtryskową że nie odpala przyczyn może być dużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja bym zaczął jak tu niektórzy wspominali od Kąta wtrysku. Przypadkiem ten twój znajomy mechanik nie wymieniał ci rozrządu? bo jak tak to na bank nie ustawił poprawnie kąta wtrysku

zresztą jak on stwierdził te zużycie silnika? po pierwsze powinien podłaczyć vaga i sprawdzić co należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa... najlepiej to od razu silnik wymienić albo szlif zrobić :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Paliwo , filtr paliwa , świece

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...