ntomekk 0 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Witam Problem z niedogrzanym silnikiem zaobserwowałem tej zimy tzn temp ok -4st. Autko b. długo się nagrzewa szczególnie w korkach. Gdy się rozgrzeje to trzyma temp. 90st ale tylko podczas jazdy. Natomiast po paru minutach na postoju dłuższym lub w korkach temp. spada do ok 70 st.(klima na AUTO 21-22st). Gdy ruszę po chwili podnosi się do 90 st i jest ok. Dodam że Jeśli ustawię na 18 st. I-III biegu problem znika. Termostst wymieniałem 2 razy w czasie 1 tygodnia - koszt nieduży bo 84 zł szt. w ASO ale gwarancji nie uznali. Czy jest na to jakaś rada - przez poprzednie 2 okresy zimowe nie zaobserwowałem tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Galeon 1 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Tak ma być.To co opisałeś jest jak najbardziej normalne i nie ma tu żadnych nieprawidłowości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koper84444 2 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Diesel długo się nagrzewa, gdyż nie ma takiej wydajności generowania ciepła jak benzyniak. Dodatkowo, przy dużym mrozie nagrzewnica działa jak porządna chłodnica i spadek temperatury jest prawidłowy. Wyłącz ogrzewanie i wtedy sprawdź co się dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akjam 5 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Normalna sprawa kolego. Przy tak niskiej temperaturze zewnętrznej temperatura silnika podczas postoju, w korkach po prostu opada. Nie przejmuj się. CO do klimki to wiesz, że przy tych temperaturach inaczej działa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bieniek 4 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Proponuje przy uruchomieniu ustawic temp na 18 stopni.Szybciej sie silnik nagrzeje,a i w srodku nie bedzie zimno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boseron 2 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 od tygodnia jezdze B7 BLB i zauwazyłem dokłądnie to samo ale to normlaka, powiem tylko ze w b6 AVF szybciej łapał temperature. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akjam 5 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 od tygodnia jezdze B7 BLB i zauwazyłem dokłądnie to samo ale to normlaka, powiem tylko ze w b6 AVF szybciej łapał temperature. Przy normalnych temperaturach czas "łapania" optymalnej temperatury silnika 90 to około 5 minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gucioslaw 0 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Tak czytam Wasze opinie i się trochę uspokoiłem że to w miarę normalne. U mnie też bardzo długo łapie temperaturę, szczególnie teraz kiedy klima jest ustawiona na 22 stopnie. Pierwszy diesel w domu i ojciec nawet podsunął patent z kartonikiem Mimo wszystko niepokoi mnie to że po 10 km samochód nie dogrzewa się do tych 90 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grabson765 0 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Tak czytam Wasze opinie i się trochę uspokoiłem że to w miarę normalne. U mnie też bardzo długo łapie temperaturę, szczególnie teraz kiedy klima jest ustawiona na 22 stopnie. Pierwszy diesel w domu i ojciec nawet podsunął patent z kartonikiem Mimo wszystko niepokoi mnie to że po 10 km samochód nie dogrzewa się do tych 90 stopni. taki urok diesla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rikardo 3 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Tak czytam Wasze opinie i się trochę uspokoiłem że to w miarę normalne. U mnie też bardzo długo łapie temperaturę, szczególnie teraz kiedy klima jest ustawiona na 22 stopnie. Pierwszy diesel w domu i ojciec nawet podsunął patent z kartonikiem Mimo wszystko niepokoi mnie to że po 10 km samochód nie dogrzewa się do tych 90 stopni. Zmniejsz temp. ogrzewania np na 19-20 i zobaczysz, że będzie szybciej łapał temperaturę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akjam 5 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Tak czytam Wasze opinie i się trochę uspokoiłem że to w miarę normalne. U mnie też bardzo długo łapie temperaturę, szczególnie teraz kiedy klima jest ustawiona na 22 stopnie. Pierwszy diesel w domu i ojciec nawet podsunął patent z kartonikiem Mimo wszystko niepokoi mnie to że po 10 km samochód nie dogrzewa się do tych 90 stopni. Zmniejsz temp. ogrzewania np na 19-20 i zobaczysz, że będzie szybciej łapał temperaturę. Albo wyłącz klimkę na parę minut jak nie zamarźniesz! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek.mod 0 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 czy przy 15stopniowym mrozie odpalam auto zapala, ale kopci na biało to normalne ? tez trudno się dogrzewa tzn temp. na wskaźniku bo do kabiny to daje dość szybko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdzi 45 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 ja zwsze jade pierwsze 5 minut bez ogrzewania.Auto zdecydowanie szybciej sie nagrzewa.Tyle ze stoje w nocy w cieplym garazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akjam 5 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 ja zwsze jade pierwsze 5 minut bez ogrzewania.Auto zdecydowanie szybciej sie nagrzewa.Tyle ze stoje w nocy w cieplym garazu. Tak jak pisałem wyżej też tak robię... Chwila jazdy bez klimy (wyłączony panel) jak tylko nie parują szyby, nie są zaśnieżone i nie przeszkadza mi to w jeździe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekg 4 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 czy przy 15stopniowym mrozie odpalam auto zapala, ale kopci na biało to normalne ? tez trudno się dogrzewa tzn temp. na wskaźniku bo do kabiny to daje dość szybko. a widziałeś auto, które w zimie nie kopci na biało przez jakiś czas po odpaleniu? przecież nawet benzyniaki dymią... w zasadzie to para wodna a nie dym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi 13 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 od tygodnia jezdze B7 BLB i zauwazyłem dokłądnie to samo ale to normlaka, powiem tylko ze w b6 AVF szybciej łapał temperature. :decayed: :decayed: :decayed:[br]Dopisany: 18 Grudzień 2010, 13:58_________________________________________________silniki 2.0 tdi posiadaja chlodnice spalin, ktora jednoczesnie dziala jako dogrzewacz plynu chlodzacego. przy sprawnym termostacie w temperaturach do -10C silnik uzyskuje temperature 90C max do 5 km. Podczas gdy AVF potrzebuje ok 6-7 km. dodatkowo wiele egzemplarzy jest wyposazona w elektryczna nagrzewnice zamontowana w w ukladzie klimatyzacji pojazdu ktora dziala do osiagniecia temperatury 60C. wiec mozna smialo wlaczyc nadmuch na przednia szybe 3-4 kreski i nie tylko pozbyc sie pary wodnej z szyb ale i dogrzac kabine. trzeba jednak pamietac aby wylaczyc klimatronik na OFF po przekroczeinu temp plynu 60C i odczekac do osiagniecia 90C. silnik najtrudniej rozgrzewa sie w zakresach 0-30C oraz 80-90C. 50C osiaga juz po przejechaniu 1-1,5 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się