Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędy silników klap nagrzewnicy, rozmieszczenie, opis i nastawy podstawowe w Audi A4 B6 i A4 B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

NASTAWY PODSTAWOWE :

Przed wykonaniem nastaw robimy skan, jeżeli pojawią się błędy kasujemy je i sprawdzamy ponownie czy powróciły jeśli tak usterki muszą zostać naprawione.

UWAGA !!! jest to warunek konieczny aby wykonać nastawy podstawowe.

Przyczyny błędów muszą fizycznie zostać usunięte/ naprawione.
Brak zapisanych błędów w sterowniku.
Uruchamiamy silnik, kllimatyzację ustawiamy w tryb AUTO:
Wchodzimy w 08 klima ---> 04 - Basic Settings
Potwierdzamy Wpisujemy numer grupy 001 i klikamy [Go]
Czekasz i obserwujesz oraz słuchasz.
Wszystkie silniczki sterowania klap przejadą sobie od jednego końca do drugiego,w celu ustalenia pozycji krańcowych.
Po zakończeniu na ekranie pojawiają się w każdej pozycji zera (0).
Jest to znak, że nastawy podstawowe zakończyły się.
Jeszcze raz dla pewności sprawdzamy czy nie pojawiły się błędy i kończymy pracę VAG-a.
Od tej chwili możemy cieszyć się ponownie prawidłową pracą naszej automatycznej klimatyzacji.

POMOCNE TEMATY Z FORUM :

WYMIANA I CZYSZCZENIE :



:arrow2:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/45281-wymiana-adaptacja-nastawy-klimatronika-a4-b6-b7/#entry622101


:arrow2:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/202222-naprawa-oraz-czyszczenie-silniczkow-silownikow-klap-klimatronika/#entry2811482


:arrow2:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/119271-bledy-silnikow-klap-nagrzewnicy-rozmieszczenie-opis-nastawy-podstawowe/page-5?p=4211482#entry4211482


:arrow2:http://docs4.chomikuj.pl/2331806091,PL,0,0,Klimatronik-silniczki.docx

Poniżej rysunki poglądowe silniczków klap.

L_ESPOIR_DE_L_ANN.jpg L_ESPOIR_DE_L_ANN.jpg

oraz fotka z mojej A:

Flash_12.jpg

Nie sfotografowałem silniczka po stronie kierowcy, bo tam jest tylko jeden i nie ma możliwości pomylenia się
Co do oznaczeń. Wszystkie mają ten sam początek: 8E1 820 511 oraz oznaczenie literowe (podane na końcu, a w nawiasie oznaczenie następnika - jeżeli występuje):

2 - silnik nastawczy klapy dławienia powietrza - jasnoniebieski [V71] - F (M)
3 - silnik nastawczy możliwości zamkniętego obiegu powietrza - niebieski [V113] - D (L)
4 - silnik nastawczy klapy rozmrażania - zielony [V107] - B (J)
5 - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury lewy - czerwony [V158] - G
6 - silnik nastawczy klapy w przestrzeni na nogi - biały [V70] - K
7 - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury prawy - fioletowy [V159] - H

SILNICZKI STEROWANIA KLAPAMI KLIMATRONIC :

Audi A4 B6 (2001-2004r.)

Audi A4 B7 (2004-2008r.)

8E1820511 - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury LEWY - czerwony (V158)

8E1820511A - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury PRAWY - fioletowy (V159)

8E1820511B - silnik nastawczy klapy rozmrażania - zielony (V107)

8E1820511C - silnik nastawczy klapy w przestrzeń na nogi - biały (V70)

8E1820511D - silnik nastawczy obiegu zamkniętego powietrza - niebieski (V113)

8E1820511F - silnik nastawczy klapy dławienia powietrza - jasnoniebieski (V71)

Jak widać, te silniczki, które padają najczęściej doczekały się swoich nowszych wersji
Każdy silniczek jest zasadniczo identyczny - różni się jedynie ramieniem, którym obraca, więc możliwe jest na przykład przełożenie potencjometrów między kolorami


silniczki.jpg


*************************************************************************************************************************************

Post kolegi Dajmon

Czytając te wszystkie wypowiedzi, to jedna rzecz mnie zastanawia. Nie widziałem w żadnym poście choćby jednego screen'a z Vag'a reprezentującego przedstawione czujniki temp. i ich wartości aktualnie odczytane.

Ja próbuję u siebie w samochodzie wytłumaczyć dla siebie choćby, dlaczego temp. na FIS'ie jest kalkulowana i czy również jest u Was kalkulowana:Temp. na FIS'ie - kalkulowana - Audi A4 B6/B7 - Audi A4 Klub Polska

Mając tą informację, można wówczas ocenić z jaką temp. klimatronik ma do czynienia i podaje zimne lub gorące powietrze.

Oczywiście należy zauważyć, że potencjometry w silniczkach nie są poprzecierane lub dźwignie i odpowiadające im "bieżnie ślizgowe" nie zacinają się - lekko pracują/poruszają się.


------------------------------------------------------------

Dzisiaj rano przed uruchomieniem silnika sprawdziłem kilka rzeczy. Zrobiłem screen'y. Przedstawiają one klapy jak poniżej. Może komuś się przydadzą te informacje. Może takie same nastawy macie i Wy.

image.jpgimage.jpgimage.jpg

Screen'y poniżej to uruchomiony silnik. Analizowałem załączanie przycisku Econ na klimatroniku.

Econ _OFF

04_Econ_OFF.jpg

Econ_ON

04_Econ_ON.jpg

Nie wiem co oznacza 44.4%, które miałem cały czas podczas uruchomionego silnika.

Na screen'ie poniżej występuje komórka, w której jest temperatura 21st.C

05_Dash_Panel_Climatronic_ma_19st_C.jpg

Jak widać z "labelki", jest to "Dash Panel Temp. (G65)".

Dodam, że klimatronik ustawiony miałem na 19st.C

Nie wiem co reprezentuje określenie "Dash Panel Temp. (G65)". Czy jest ono prawidłowo określone dla wartości przedstawianej w stopniach celcjusza, tzn. czy jest to G65. Czytałem że ten G65 związany jest z ciśnieniem w obiegu klimatyzacji, a tu mam temperaturę.

Interesuje mnie jeszcze jedno. Gdzie mogę znaleźć na VAG'u temperaturę wewnątrz pojazdu z uwagi na ustawioną temp. 19st.C na klimatyzatorze.


----------------------------------------------------------------

Wychodzi na to, że:

011,0,Dash Panel Temp
011,1,Click For Info,,Readout of dash panel temperature sensor -G56 in °C
011,2,Click For Info,,Speed of temperature sensor blower -V42 in rpm\nabove 2000 rpm - blower speed OK\nbelow 2000 rpm - blower -V42 not moving freely, replace
011,3,Click For Info,,Coolant temperature in °C received from data bus system
011,4,Click For Info,,Operation of output to increase idling speed\n= off - no increase in idling speed requested by operating and display unit -L255\n= on - increase in idling speed requested by operating and display unit -J255.

Więc w "labelce" w moim VAG'u jest błąd i powinien być G56 zamiast G65.

Czujnik G56 z poniższej rozpiski:

Bez_tytu_u.jpg
to czujnik temp. wewnętrznej i znajduje się (pewnie wiecie) za kratkami klimatronika.

Coś mi się wydaje, że ten czujnik temp. , pewnie termistor (zalutowany) jest winowajcą zaniżania lub zawyżania temperatury.


---------------

Tutaj znalazłem tez info na temat G56:

Forum AUDI TECH TEAM - czujnik temperatury tablica przyżądów G56

tylko że to A6 C6


--------------------------

I jeszcze jeden błąd w labelce, tuż obok temp. jest podana wartość obrotów wentylatorka, który zasysa powietrze z wnętrza samochodu:

011,2,Click For Info,,Speed of temperature sensor blower -V42 in rpm\nabove 2000 rpm - blower speed OK\nbelow 2000 rpm - blower -V42 not moving freely, replace

Gdy ten V42 ma powyżej 2000rpm/min (above 2000), to jest OK. Gdy ma poniżej (below) 2000rpm/min to do wymiany lub do przeczyszczenia (np. łożysko, zaciera się).



Edytowane przez wrclaguna
Opublikowano

Napisz dokladniej o co chodzi ? ktore silniczki nagrzewnicy ci błedami sypią

Opublikowano

Chodzi mi dokładnie ten który jest koło pedału gazu z prawej strony od czego on jest cały czas rozmawia,czy to nie jest od nawiewu lewej strony ???

Opublikowano

Podepnij VAGA sprawdz jaki blad jest w klimatyzacji i moze przy okazji zrob nastawy podstawowe :)

Opublikowano

Witam czy ktos posiada rysunek z śilnikami nagrzewnicy gdzie sie znajdują ???????

Silniczki nastawcze nawiewów (zakładam, że o te Ci chodzi) znajdziesz po zdjęciu schowka pasażera (5 sztuk) oraz jeden po stronie kierowcy, po zdjęciu pokrywy nad nogami.

Jeżeli masz wersję angielską auta, to masz odwrotnie :-)

Opublikowano

klimalokalizacjasy6.jpg

To z VW, ale właściwie to samo.

Opublikowano

Poniżej rysunki poglądowe silniczków klap.

L_ESPOIR_DE_L_ANN.jpg L_ESPOIR_DE_L_ANN.jpg

oraz fotka z mojej A:

Flash_12.jpg

Nie sfotografowałem silniczka po stronie kierowcy, bo tam jest tylko jeden i nie ma możliwości pomylenia się :-)

Co do oznaczeń. Wszystkie mają ten sam początek: 8E1 820 511 oraz oznaczenie literowe (podane na końcu, a w nawiasie oznaczenie następnika - jeżeli występuje):

2 - silnik nastawczy klapy dławienia powietrza - jasnoniebieski [V71] - F (M)

3 - silnik nastawczy możliwości zamkniętego obiegu powietrza - niebieski [V113] - D (L)

4 - silnik nastawczy klapy rozmrażania - zielony [V107] - B (J)

5 - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury lewy - czerwony [V158] - G

6 - silnik nastawczy klapy w przestrzeni na nogi - biały [V70] - K

7 - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury prawy - fioletowy [V159] - H

Jak widać, te silniczki, które padają najczęściej doczekały się swoich nowszych wersji

Każdy silniczek jest zasadniczo identyczny - różni się jedynie ramieniem, którym obraca, więc możliwe jest na przykład przełożenie potencjometrów między kolorami.

Opublikowano

VAG to podstawa ;-)

Możesz spróbwać po kasowaniu błędów zrobić nastawy podstawowe klimatronika. On wtedy "uczy się" na nowo oporności potencjometru i może się poprawi. Z doświadczenia jednak wiem, że na krótko to zdaje egzamin :-|

Opublikowano

Witam.

Mam ten sam problem, któryś z silniczków cały czas pracuje, nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Planowałem wymontować schowek, zobaczyć który to i go wyczyścić. I tu moje pytanie: czy dam rade to zrobić jeśli nie mam dostępu do vaga? czy po każdym demontażu trzeba robić nastawy podstawowe?

Opublikowano

Mam ten sam problem, któryś z silniczków cały czas pracuje, nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Planowałem wymontować schowek, zobaczyć który to i go wyczyścić. I tu moje pytanie: czy dam rade to zrobić jeśli nie mam dostępu do vaga?

VAG powie Ci, który to będzie silnik (lub silniki) i łatwiej będzie go zlokalizować. U mnie np. cały czas "gadał" od klapy rozmrażania, a VAG pokazał również, że silniczek od zamkniętego obiegu powietrza też nawala.

Z drugiej strony, jak już będziesz się do nich dobierał, możesz przeczyścić wszystkie (a przede wszystkim potencjometry) - na pewno nie zaszkodzi.

czy po każdym demontażu trzeba robić nastawy podstawowe?

Po demontażu to pewnie nie koniecznie, ale jak już będziesz dotykałpotencjometr to na pewno (klimatronik musi zapisać sobie zakresy działania silniczków). Dobrze by było też błędy wykasować, więc VAG is a must ;-)

Opublikowano

Dobrze że zacząłem przeglądać te tematy bo myślałem że tylko zajrzę za schowek, zobaczę który ciągle kręci, zdejmę, wyczyszczę, założę i gotowe. A to się okazała bardziej skomplikowana operacja bo muszę sobie dostęp do VAGa zorganizować. Dzięki za odpowiedź. :)

Opublikowano

Dobrze że zacząłem przeglądać te tematy bo myślałem że tylko zajrzę za schowek, zobaczę który ciągle kręci, zdejmę, wyczyszczę, założę i gotowe. A to się okazała bardziej skomplikowana operacja bo muszę sobie dostęp do VAGa zorganizować.

Samo "bawienie się" VAGiem nie jest zbyt skomplikowane. Większy problem upatruję w samych silniczkach. W plastikowej obudowie jest schowany silniczek, potencjometr oraz przekładnie, do których jest przymocowane ramię, które obraca daną klapą. O ile silniczki są mało awaryjne, to ten potencjometr najczęściej zawodzi. I jeszcze, żeby było ciekawiej, najtrudniej go doprowadzić do porządku, bo styki i powierzchnia rezystancyjna są schowane pod kapselkiem, którego nie da się ściągnąc, więc trzeba odginać, żeby wlać tam jakie kolwiek czyścidło (szuwax przeznaczony do potencjometrów, np. PR).

Dzięki za odpowiedź. :)

No prob.

Opublikowano

Witam panowie mam ten sam problem muszę wyczyścić silniczek V71 ale nie mam pojecia jak sciagnac schowek :) jak się do niego zabrać z której strony ?

Opublikowano

Witam panowie mam ten sam problem muszę wyczyścić silniczek V71 ale nie mam pojecia jak sciagnac schowek :) jak się do niego zabrać z której strony ?

Otwierasz schowek i tam masz trzy śruby do odkręcenia od dołu, tak jak by na brzegu schowka. Kolejne dwie masz nad nogami po lewej i prawej stronie. Wcześniej ściągasz osłonę od strony drzwi. Później rozłączasz oświetlenie i schowek zostaje Ci w rękach :-)

schowekb.png

Opublikowano

Mam ten sam problem. Przy zmianie temperatury na wyświetlaczu klimatronika czy w górę czy w dół ciągle leci gorące powietrze. Muszę wyjąć schowek i zobaczyć czy te silniczki pracują. Dzięki za pomoc

Opublikowano

Mam ten sam problem. Przy zmianie temperatury na wyświetlaczu klimatronika czy w górę czy w dół ciągle leci gorące powietrze. Muszę wyjąć schowek i zobaczyć czy te silniczki pracują. Dzięki za pomoc

daj znać który to silniczek, bo mam taki sam problem

Opublikowano

Mam ten sam problem. Przy zmianie temperatury na wyświetlaczu klimatronika czy w górę czy w dół ciągle leci gorące powietrze. Muszę wyjąć schowek i zobaczyć czy te silniczki pracują. Dzięki za pomoc

daj znać który to silniczek, bo mam taki sam problem

Na moim rysunku 5 lub 7, w zależności, z której strony leci Ci gorąc.

Opublikowano

wszędzie leci albo zimne (jak ustawione jest na LO) albo wściekle gorące (od 18 do HI). Lipa jak dwa do wymiany :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...