swist007 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Opublikowano 30 Grudnia 2010 rozebrałem dzisiaj samochód aby wymienić servo i nie mogę odczepić drążka od serwa z pedałem hamulca. pilnie proszę o pomoc, jak to rozłączyć ;(
zbojna Opublikowano 30 Grudnia 2010 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Tu masz opis z fotkami na przykładzie passata, ale myślę ze jest tak samo lub podobnie: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18296&page=7 Swoja droga mógłbyś zrobić parę fotek z wymiany, na pewno się przyda. Z jakiego powodu wymieniasz? Woda w serwie? Niestety mnie ten problem tez trapi... 1
swist007 Opublikowano 31 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2010 najlepiej odkręcić kontrę przy pedale hamulca i w ten sposób to rozłączyć, wyjmowanie tego jabłka z plastykowego mocowania w pedale mogło bu sie zakończyć jego pęknięciem bo strasznie kruchy to plastyk. servo już założyłem miałem z literką M a założyłem z J i pasowało. w moim mimo dwóch wcześniejszych prób z wypompowaniem wody nie udało się jej całkowicie usunąć. Jak wyjąłem moje to jeszcze w nim chlupotała woda. zapowietrzyłem cały układ hamulcowy, odpowietrzyłem domowym sposobem wszystkie koła ale hamulec łapie mi przy samej podłodze. bedę musiał jeszcze raz to odpowietrzyć ale jednocześnie zauważyłem popękane przewody te które idą do zacisku prawy i lewy przód (widać już taki biały materiał) ale są już plusy: -nie łapią mi przednie hamulce -szybciej mi pompa wysysa powietrze (mam zaślepiony EGR i słychać tagi gwizd turbiny na małych obrotach, jak wcisne hamulec to gwizd słabnie bo jest mniejsze podciśnienie ale 2 sekundy i jest z powrotem, wcześniej zanikał na 10 sekund)
zbojna Opublikowano 1 Stycznia 2011 Opublikowano 1 Stycznia 2011 Rozumiem ze wypompowywałeś z pierwszej komory (w sumie tylko do niej jest dostęp). Po wyciągnięciu starego serwa sprawdzałeś w której komorze była woda? Ta woda może się przemieszczać miedzy komorami? Czy tez druga komora jest odseparowana od pierwszej i nie ma szans zęby woda przelewała się z pierwszej komory do drugiej? Rozbierałeś to stare serwo? Mógłbyś zrobić jakieś foty tego starego serwa od środka?
swist007 Opublikowano 3 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2011 postaram znaleźć trochę czasu w tym tygodniu i rozbiorę chyba to servo, ale jak nim trząchałem to ta woda nie chciała wylecieć. czyli była w tej drugiej komorze.
zbojna Opublikowano 3 Stycznia 2011 Opublikowano 3 Stycznia 2011 Czekamy w takim razie na info, może da rade w jakiś sposób dostać się do 2 komory aby odessać wodę bez wyciągania całego serwa:)
swist007 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2011 moje zalane servo idzie pod młotek widok od strony pompy widok od kabiny pompa (widać że woda też negatywnie na nią wpłyneła) komora od strony kabiny, widać że woda była prawie do połowy komora od kabiny, to co jest pod gumą i w drugiej części komory (rdza wszech obecna) druga część komory od strony kabiny komora od strony pompy między komorami nie ma żadnego swobodnego połączenia więc wylanie wody z tej drugiej bez jej nie rozbierania jest mało możliwe servo było w ciepłym 5 dni i woda była jeszcze w środku. Panowie jak macie pierwsze objawy wody w servie to zróbcie z tym odzaraz porządek, bo to wszystko w środku szybko rdzewieje, ja w tamtą zimę miałem wszystko OK. w to lato dopiero to zalało mi sie wodą jak kanaliki mi sie zatkały. więc albo wyjmujcie servo i suszcie ewentualnie rozbierajcie gdy to nie pomoże, myślę że bez żadnego problemu będzie działac po złożeniu. inaczej czeka was wymiana.
ynos Opublikowano 13 Maja 2011 Opublikowano 13 Maja 2011 ucieka mi ciśnienie gdy ruszę rurką wchodzącą do serwa (tą z gumowego łącznika w ścianie grodziowej). uszczelka w serwie wygląda na krzywo osadzoną. Czy mogę tę rurkę wyciągnąć z serwa wybadać co i jak i wsadzić ponownie? Czy hamulce się zapowietrzą bądź spowoduje to złą pracę serwa? Chodzi mi o tę uszczelkę zaznaczoną na czerwono na zdjęciu: Rozumiem, że tamtędy odsysacie wodę?
swist007 Opublikowano 13 Maja 2011 Autor Opublikowano 13 Maja 2011 na zdjęciu nie widać żeby była krzywo osadzona, ale spokojnie możesz wyjąć te plastikowe kolanko(trochę siły trzeba użyć tak łatwo nie wyjdzie, nic się nie zapowietrzy, gdy by się okazało że masz przeciętą tą uszczelkę to mogą ci przesłać swoją ze starego serwa (jest w dobrym stanie). ale jak ucieka ci podciśnienie najpierw sprawdź taki gumowy łącznik w ścianie grodziowej pomiędzy silnikiem a komorą przy szybie (przy akumulatorze) często podobno traci swoje właściwości (parcieje, robi się za miękka i podciśnienie dalej nie przechodzi) i trzeba ją wymienić na nową. jeśli chodzi o te odsysanie wody, to nie jest tak łatwo, jeśli miałeś długo zatkane kanaliki pod akumulatorem i serwem to pewnie poziom wody był na tyle wysoki że mogła się dostać do kolejnych komór. Wtedy to te odsysanie nic nie pomorze
ynos Opublikowano 14 Maja 2011 Opublikowano 14 Maja 2011 hej, no zdjęcie może trochę za małe ale widać, w górnej części czerwonego zaznaczenia, że gumowa uszczelka dolega do serwa, a w dolnej części czerwonego zaznaczenia odstaje. W tej sytuacji wystarczy lekko ruszyć rurkę i już słychać jak syczy z serwa. Dlatego chcę tę gumę wymienić. Hamulce raczej dobre ale trochę trzeba wcisnąć pedał by zaczęły działać. Czyli ciśnienie/czy podciśnienie jest wytwarzane za każdym razem jak pompa, serwo, silnik jest uruchomiony i bez problemu można to otworzyć na wyłączonym silniku? Gumę ze ściany grodziowej zakupiłem i będę dziś wymieniał ale myślę, że syczenie przy serwie też nadaje się do naprawy.
cysiu100 Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 Kolego ynos robiłeś coś z tą uszczelką, u mnie też jak porszue mocniej tą rurką to słychać syczenie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się