sakoselk Opublikowano 31 Grudnia 2010 Opublikowano 31 Grudnia 2010 Jeżdżąc moja A4 zauważyłem, że silnik nie trzyma temperatury 90 stopni, tylko nagrzewa sie do powyżej 100 stopni. W związku z tym pojechałem do mechanika. Stwierdził, ze to wina termostatu. Po wymianie termostatu, zauważyłem, ze silnik nagrzewa sie do 100 stopni i temperatura spada do 90 stopni. Po czym znowu termostat sie zamyka i temperatura wzrasta do 100 stopni i po chwili spada do 90 stopni i tak na okrągło. Chciałbym zaznaczyć, że przy prędkości stałej 120, 130 km/h przy obrotach 3500-4000 wskaźnik wskazuje temperaturę 90 stopni. Nie jest to raczej wina wskaźnika temperatury, ponieważ ten wskaźnik około miesiąc temu wymieniłem. Termostat również wymieniono mi jakiejś firmy niemieckiej. Mechanik powiedział, ze dobry. Pompę wody miałem wymieniana wcześniej z paskiem rozrządu. Przejechałem na niej około 30000 tys km. Faktem jest, że ( nie wiem może sie przesłyszałem) ale w rozmowie mechanika z dostawca usłyszałem termostat do silnika 1,8. Usłyszałem jeszcze, że termostat zakupiony ma mniejsza temperaturę otwarcia. Nie 90 stopni, tylko 84. Chciałbym sie zapytać, czy: 1. Objawy które występują u mnie mogą być spowodowane założeniem nieprawidłowego termostatu? 2. Czy termostat z silnika Audi A4 1,6 pasuje do Audi A4 1,8 3. Czy nie ma różnicy w termostatach i jest to wian pompy wodnej? Jeśli ktoś posiadał podobne problemy z temperaturą silnika, to proszę o odpowiedź
Dev Opublikowano 31 Grudnia 2010 Opublikowano 31 Grudnia 2010 masz jeszcze do sprawdzenia (ew. wymiany) pompe i czujnik wody
Bulik Opublikowano 31 Grudnia 2010 Opublikowano 31 Grudnia 2010 to ze termostat jest nowy nie znaczy ze jest dobry sprawdz co pisze na rachunku(jak a nazwa)
mstan Opublikowano 1 Stycznia 2011 Opublikowano 1 Stycznia 2011 Witam Jak ogólnie wiadomo termostat jest urządzeniem mechanicznym i działa cyklicznie: Pierwsza kolumna to temperatura cieczy,druga powietrza,trzecia czas,czwarta obroty silnika. 94,5 18 27,63 2550 94,5 18 28,99 2550 93 18 30,37 2550 93 18 31,46 2550 93 18 32,73 2550 93 18 33,87 2550 93 19,5 34,68 2550 91,5 19,5 35,62 2550 91,5 19,5 36,75 2550 91,5 19,5 38,03 2550 91,5 18 39,38 2550 93 18 40,7 2550 93 16,5 42,05 2550 93 16,5 43,05 2200 93 16,5 44,04 2240 93 16,5 45,13 2270 94,5 16,5 45,98 2280 94,5 16,5 46,98 2250 Powyżej masz przedstawiony fragment logów obrazujący jak pracuje termostat(sprawny).Wynika z niego że cykl trwa około 20 sekund,a skok temperatury nie jest taki duży.Należy także wziąć pod uwagę to że czujnik mierzy temperaturę cieczy po przejściu cieczy przez pracujący (stabilnie)silnik. Pozdrawiam
neni Opublikowano 1 Stycznia 2011 Opublikowano 1 Stycznia 2011 a może przyczyna jest inna np. wisko raz dział a dobrze i masz 90stopni a raz nie działa i masz ponad 100
sakoselk Opublikowano 3 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2011 Z wisko jest wszystko w porzo. Dzisiaj np. po przejechaniu 40 km temperatura wskazywała cały czas 90 stopni. Nie było to zależne od prędkości jazdy. Wczoraj natomiast po przejechaniu 40 km, temperatura wzrosła już do 100 stopni. Dlatego tez, juz sam nie wiem co sie dzieje z ta temperatura? Poza tym dziękuję za podpowiedzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się