Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ] Skrzynia biegów-czy można coś zrobić,żeby polepszyć osiągi auta?


domjenick

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie-interseuje mnie to,czy jest opcja poprawy osiągów auta,poprzez wymianę skrzyni biegów,jeśli tak,to jak to wygląda w praktyce,jak skrzynia,z jakiego auta,wiadomo,ze wymiana wszystkich zębatek i przełożen-to gruba robota,ale chodzi mi ogólnie,czy jest możliwość i jakie efekty,po ew.wymianie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś od diesla włożył to chyba przyśpieszenia ci się polepszą bo krótkie biegi :mysli:

Diesel akurat ma sporo dłuższe biegi niż benzyna więc przyspieszenie będzie gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś od diesla włożył to chyba przyśpieszenia ci się polepszą bo krótkie biegi :mysli:

Diesel akurat ma sporo dłuższe biegi niż benzyna więc przyspieszenie będzie gorsze.

jak to ? to czemu w dieslu trza machać tymi biegami i zobacz ile czasu pojedziesz na jednym biegu w dieslu a ile w benzynie, czy ja tu czegoś nie rozumiem :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś od diesla włożył to chyba przyśpieszenia ci się polepszą bo krótkie biegi :mysli:

Diesel akurat ma sporo dłuższe biegi niż benzyna więc przyspieszenie będzie gorsze.

jak to ? to czemu w dieslu trza machać tymi biegami i zobacz ile czasu pojedziesz na jednym biegu w dieslu a ile w benzynie, czy ja tu czegoś nie rozumiem :mysli:

obroty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcesz polepszyc przyspieszenie albo predkosc maksymalna?

moze dalo by rade ze skrzynia z diesla z krótkimi przelozeniami :mysli: przyspieszenie moze bedzie gorsze, ale pojedzie szybciej :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak predkosc to przekladnia główna od diesla

jak przyspieszenie to od benzyny o małej pojemnosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przyspieszenie to od benzyny o małej pojemnosci

Uhhmm, a jaki moment ona przeniesie? :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekładnia główna ????

spokojnie zniesie 400Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek wybacz ale nie pisz bzdur. W słabych benzynach VW jak i SDI nagminie dochodzi to rozpierdolenia przekładni głównej. Przeważnie ścina nity od wieńca albo urywają się osie satelitów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyznam sie ze jeszcze mi sie nie zdarzyły takie prezenty

ale skoro taki piszesz na pewno tak jest

rózne cuda sie zdarzaja, a mi zwykle rozjeb...ane skrzynie biegów w autach przedstawicieli handlowych

w ich przypadku nie ma znaczenia moment obrotowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głównie rozchodzi sie o polepszenie startu,bo Vmax mnie nie interesuje-i tak nie jezdzi sie tak szybko w codziennej jezdzie

też słyszałem o tym,żeby zaaplikować skrzynię ze słabszej benzynki,tylko teraz pytanie,czy np z ADRa,czy z jakiegoś 1,6 i czy podejdzie P&P i czy w ogóle jest sens takiej zmiany,głównie chodzi o szybsze wkręcenie się na obroty i czy skrzynia biegów to ułatwi :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba dokłądnie przestudiowac przełozenia w poszczególnych skrzyniach

i nalepiej aby nie pojechac z tym tak jak opisał Jaro4444

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głównie rozchodzi sie o polepszenie startu,bo Vmax mnie nie interesuje-i tak nie jezdzi sie tak szybko w codziennej jezdzie

też słyszałem o tym,żeby zaaplikować skrzynię ze słabszej benzynki,tylko teraz pytanie,czy np z ADRa,czy z jakiegoś 1,6 i czy podejdzie P&P i czy w ogóle jest sens takiej zmiany,głównie chodzi o szybsze wkręcenie się na obroty i czy skrzynia biegów to ułatwi :mysli:

Zmniejsz koła i start będzie o niebo lepszy :cool1:

A poważnie to jest strona z przełożeniami skrzyń biegów, gdzieś ją nawet kiedyś podawałem (chyba na LCT forum). Tam też poprzeliczałem wszystkie skrzynie 6b z silników TDI z Golfa IV i pochodnych. Dobierasz najkrótszą możliwą skrzynię do siebie i powinno być ok. Jak nie to zmienić samą przekładnię główną na taką o wyższym przełożeniu.

Słabsze motory mają najczęściej mniejsze sprzęgła i często też bywa, że nie mają koła dwumasowego - wówczas "dzwon" skrzyni nie pasuje.

Krótsze biegi powinna też mieć A6 z motorem 1,8 T.

Kiedyś w swojej Vectrze 2000 2.0 16V 150 KM zmieniłem skrzynię z przełożeniem głównym 3,54 (jak dobrze pamiętam) na 3,72. Auto dostało kopa i o wiele lepiej szło, a 16V wolnossące lubiło obroty :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmniejsz koła i start będzie o niebo lepszy

tyle,że podwoziem będę tarł o asfalt :decayed::wink4:

Jak nie to zmienić samą przekładnię główną na taką o wyższym przełożeniu.

w gre ewentualnie może wchodzić wymiana całej skrzyni i tylko,jesli pasuje p&p z tego względu,że jeśli to ma byc efekt mierny i mało odczuwalny-szkoda zachodu, czyjejs pracy i moich pieniędzy :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dominiku najlepiej napisz jaką masz teraz skrzynię(jakie oznaczenie) i jakie prędkości osiągasz na poszczególnych biegach powiedzmy przy 6k Rpm.

Już teraz ale ci powiem, że skrzynią wiele nie zdziałasz jeśli pod maską K03. Starty najlepiej wychodzą na małych kołach. Jeśli ci wejdą 15" to na takich, lub 16"

Waga koła ma również duże znaczenie, bo eliminujesz niepotrzebne masy wirujące :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar felg nie ma aż takiego znaczenia bo pomiędzy 195/65/15 a 225/45/17 nie ma różnicy w wysokości koła jedynie w szerokości opony ale znowu trakcja dużo lepsza. Większe znaczenia ma masa felgi jak pisze Gregory - u mnie lepiej jest na 18" OZ niż na ciężkich 17" Avusach..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dominiku najlepiej napisz jaką masz teraz skrzynię(jakie oznaczenie) i jakie prędkości osiągasz na poszczególnych biegach powiedzmy przy 6k Rpm.

Już teraz ale ci powiem, że skrzynią wiele nie zdziałasz jeśli pod maską K03.

no właśnie nie wiem,jaką skrzynię mam :embarrassed: pewnie jerst gdzies to opisane,ale nie wiem gdzie...,co do prędkości-to powiem,że generalnie najlepsza elastyczność jest na 3 biegu i dosyć szybko sie zbiera i dosyć szybko można na 3 pojechac,koła 18"-pytanie jest tylko po to,aby miec pogląd na to,czy ogólnie da radę zrobić-jak wyżej pisałem,jeśli efekt będzie średni-to nie ma sensu się ładować w przekładki skrzyń,ale jeśli to coś by zmieniło-można się skusić-pewnie przy większym turbo,dałoby to ,jak znane wałki z ADRa,ale zdaję sobie też sprawę,że to jest tylko kilka koników i niutków,które bez kompleksowego zmodzenia auta,poprzez dokładki innych ,mocniejszych elementów-niewiele dadzą w "prawie" serii i tylko kompletny tuning,wraz ze skrzynią-da pożądany efekt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...